Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elämä miehen kanssa, joka tekee töitä lähes joka päivä kellon ympäri

Vierailija
15.11.2025 |

Onko muilla kokemuksia? 

Olen nyt pari kuukautta seurustellut miehen kanssa, joka tekee töitä todella paljon . Hän asuu maaseudulla ja omistaa maatilan. Hänellä on siis omien puheiden mukaan kädet täynnä töitä. Ainoastaan lauantai- ja sunnuntaii-illat hän pitää vapaata ja ne ajat hän haluaa viettää minun kanssani. Toki hän käy pikaisesti kotonaan syömässä. Joskus olen paikalla, joskus en. 

Minusta tuntuu, että hän laittaa työn parisuhteemme edelle. Hän on kyllä ihana ja kunnollinen mies, mutta en tiedä, haluanko tällaista elämää. 

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuon ilmiön tunne jokainen maatalon emäntä. Olin nuorena maatalon pojan kanssa suhteessa. Toukotöiden aikaan hän lähti joka aamu kahdeksalta pellolle eväiden kanssa. Kävi lounaalla klo 13 ja tuli kotiin noin klo 20. 

Vierailija
2/24 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se mies edes joskus nukkuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitovaa työtä. Eläinten hoito aina ykkösenä, muut asiat tehdään sitten jos jää aikaa ja jos jaksaa... T: maatilan kasvatti

Vierailija
4/24 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se suhteen alku onkin sitä, että katotaan sovitaanko yhteen. Jos ei sovi, se on moro.

Vierailija
5/24 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuollaista se on maanviljelijöille, koko ajan töissä. Varsinkin jos karjaa tai muita kotieläimiä niin ne on hoidettava oli pyhä tai arki. Unohda tuo mies, jos kaipaat yhteistä aikaa ja tekemistä muutenkin kuin puhelimessa puhuen. 

Vierailija
6/24 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tilalla on eläimiä, niin tuota se maatilan elämä on. Joko hyväksyt ja sopeudut, tai etsit uuden seurustelukumppanin. Mikäli tilalla on pelkkää viljelyä, niin siinäkin on todella kiireisiä aikoja keväisin ja syksyisin. Ne työt tehdään paljolti säiden mukaan. Nykysin vielä EU vaatii paljon kaikenlaista tietojen ilmoitusta ja muuta ns. toimistotyötä. 

Vierailija
7/24 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muitakin ammattiryhmiä, joissa tehdään paljon töitä, yli normaalina pidetyn työpäivän. Maatalossa iso ja jatkuva  työmäärä voi olla ihan pakon sanelemaa, mutta voi se olla ihan luonteenpiirre sellaisissa töissä joissa normaali työaika riittää muille. Exäni oli tämmöinen, tutkija ja yrittäjä, aina töissä. Mitään muutosta käytökseen ei tullut vuosien mittaan. Aina etusijalla oli työt ja projektit, perhe oli aina kakkonen. Aika paljon nuo kutsumusammatit vievät mennessään, esim muusikot, tutkijat, taiteilijat saattavat olla "aina töissä". Kannattaa pohtia suhteen alussa onko se sulle ok.

Vierailija
8/24 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitotilallisilla ja karjatilallisilla on työtä kellon ympäri. Vilja ja kasvu viljelijät pääsevät helpommalla eli kiireist on keväisin ja syksyisin.

Vierailija
9/24 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero. Mitä ihmettä roikutte noissa ukoissa joilla ei ole aikaa yhtään, jos kärsii siitä. Ellei raada itsekin tilalla.

Vierailija
10/24 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri tuollaista se on maanviljelijöille, koko ajan töissä. Varsinkin jos karjaa tai muita kotieläimiä niin ne on hoidettava oli pyhä tai arki. Unohda tuo mies, jos kaipaat yhteistä aikaa ja tekemistä muutenkin kuin puhelimessa puhuen. 

Tai mitä jos menisit mukaan?

Vierailija
11/24 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin maatilalla kasvaneena olen yllättynyt että mies pitää lauantai- ja sunnuntai-illat vapaata. Ei meillä mitään semmoisia pidetty. Maatila on 24/7 töitä jos on eläimiä. Erityisesti jos on lehmiä, sitten pitää yölläkin vahtia poikimisia. Jos haluat miehen jolla on vapaa-aikaa, ota joku joka on palkkatöissä.

Vierailija
12/24 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On muitakin ammattiryhmiä, joissa tehdään paljon töitä, yli normaalina pidetyn työpäivän. Maatalossa iso ja jatkuva  työmäärä voi olla ihan pakon sanelemaa, mutta voi se olla ihan luonteenpiirre sellaisissa töissä joissa normaali työaika riittää muille. Exäni oli tämmöinen, tutkija ja yrittäjä, aina töissä. Mitään muutosta käytökseen ei tullut vuosien mittaan. Aina etusijalla oli työt ja projektit, perhe oli aina kakkonen. Aika paljon nuo kutsumusammatit vievät mennessään, esim muusikot, tutkijat, taiteilijat saattavat olla "aina töissä". Kannattaa pohtia suhteen alussa onko se sulle ok.

Ja nuo, joilla työ ykkönen, saavat jälkeläistensä elinikäisen vihan.

Vierailija
13/24 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin maatilalla kasvaneena olen yllättynyt että mies pitää lauantai- ja sunnuntai-illat vapaata. Ei meillä mitään semmoisia pidetty. Maatila on 24/7 töitä jos on eläimiä. Erityisesti jos on lehmiä, sitten pitää yölläkin vahtia poikimisia. Jos haluat miehen jolla on vapaa-aikaa, ota joku joka on palkkatöissä.

Työtön on vielä parempi vaihtoehto.

Minäkin olen palkkatöissä ja melko usein työpäivä on 12-16h pitkä. Harvoin 8h riittää mihinkään, kun työtä on paljon ja ne tehdään loppuun tiettynä päivänä. M40

Vierailija
14/24 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maatilalla sellaista. Kuka kuitenkin haluaa elämänsä tunnit käyttää .

Moni kolmivuorotyötä tekevät, ei siinäkään vapaa aikaa oikein ole.

Vierailija
15/24 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustelin ihanan miehen kanssa pari vuotta. Hän oli aina töissä. Oikeasti aina. Olin hänen työpaikalla mukana (yrittäjä) ja yöt olimme yhdessä. Lopulta väsyin, kun koko aikana hän ei pitänyt yhtään täyttä vapaapäivää. Liika on liikaa.

Vierailija
16/24 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maitotilallisilla ja karjatilallisilla on työtä kellon ympäri. Vilja ja kasvu viljelijät pääsevät helpommalla eli kiireist on keväisin ja syksyisin.

Näin on. Viljanviljelijän vuosikello vaimon näkökulmasta. Kiire alkaa huhtikuussa konehallissa, touko-kesäkuussa kylvö, kesä-heinäkuussa ruiskutukset ja hukkakaurakävelyt, sitten 1-2 viikkoa lomaa, seuraavat hukkakaurakävelyt, puinti elo-syyskuussa, koneiden pesu ja rasvaus niiden jälkeen. Sitten aletaan myydä viljaa eli rekka hakee koko ajan kuormia. Vapaata marraskuussa ja joulukuussa. Tammi-helmikuussa tehdään paperityöt: EU ja kansalliset, polttoaineet, lannoitteet, viljelysuunnitelma ja veroilmoitukset. Maaliskuussa vapaata. Onhan siinä hiljaisempiakin kuukausia mutta etenkin kevät ja syksy tehdään töitä kellon ympäri. Puolison pitää olla aika itsenäinen. :) 

Vierailija
17/24 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 13 vuotta yhdessä miehen kanssa, jolla oli päivätyön lisäksi oma yritys. Kaiken lisäksi rakensimme yhdessä talon, koska se oli miehen suuri unelma. Pari lasta tuohon kuvioon vielä niin arvaatte varmaan miten kävi...olin käytännössä yksinhuoltaja ja aina yksin. Erosimme. 

Vierailija
18/24 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellasta se tahtoo maatilalla olla. Mutta osa siitä on myös opittua kulttuuria, töissä pitää aina olla koska niin kunnon ihmiset tekee. Osa töistä voi olla toissijaisia tai suht helposti ulkoistettavissa jos vaan halua on sitä vapaa-aikaa löytää. Tiedän kokemuksesta, menin tollanen maajussin kanssa aikanani naimisiin. Jossain vaiheessa hän kyllästyi ja uupui, nyt ollaan erottu ja harrastaa uuden tyttöystävän vaikka mitä

Vierailija
19/24 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tuon ilmiön tunne jokainen maatalon emäntä. Olin nuorena maatalon pojan kanssa suhteessa. Toukotöiden aikaan hän lähti joka aamu kahdeksalta pellolle eväiden kanssa. Kävi lounaalla klo 13 ja tuli kotiin noin klo 20. 

No olipa pitkä päivä.

Vierailija
20/24 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maatilalla sellaista. Kuka kuitenkin haluaa elämänsä tunnit käyttää .

Moni kolmivuorotyötä tekevät, ei siinäkään vapaa aikaa oikein ole.

Tehdastyötäkö tarkoitat? Terveydenhoitoalan ja monen muunkin alan vuorotyöt ovat jaksotyötä eli kolmessa viikossa tietty tuntimäärä täyteen ja niitä töitä ei usein pysty vain kolmella vaihtuvalla vuorolla tekemään. Tehtaitten kolmivuorotyö on puolestaan säännöllistä, joten vapaatkin tulevat säännöllisesti. Hyvin suunniteltu jaksotyö puolestaan on sellainen, että siinä on jopa enemmän vapaata aikaa kuin perustoimistotyössä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä