Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te helposti lihovat, kuinka paljon joudutte sietämään kovaa nälkää?

Vierailija
15.11.2025 |

Itse olen ollut koko ikäni lihava, ihan alle kouluikäisestä saakka. Nyt olen pudottanut painoa noin 12 kg ja alkaa tulemaan raja ja jaksaminen vastaan. Vieläkin on ylipainoa todella reippaasti, mutta reilut viisi kiloa haluaisin vielä pois. Jos haluan pitää painon edes jo olemassa olevissa lukemissa, joudun näkemään joka päivä huomattavaa nälkää. Siis sellaista, että se vaikuttaa ihan mielialaan ja keskittymiseenkin. Nyt yhden viikon söin miten halusin. En itseäni ähkyyn, mutta kylläiseksi ja myös esim kahvin kanssa söin kakkua ja pullaa sen verran kuin hyvältä tuntui, en mitään sokeriähkyjä. Viikon tulos: + 3,2 kg. On tämä yhtä helvettiä.

Kuinka paljon te muut helposti lihovat joudutte taistelemaan näiden asioiden kanssa? Olen ollut lihomisherkkä jo syntymästä asti ja nyt kun ikää on tullut, niin tuntuu, ettei asiaa voi melkein edes hallita ilman älytöntä jokapäiväistä sietämista. Vaikka sietääkin, niin silti on ylipainoa reilusti.

Kommentit (129)

Vierailija
121/129 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään ''helposti lihovia'' ihmisiä geneettisesti. Se isoin tekijä on siinä suun ja käden välissä.

Nykyään ihmiset syövät hyvin paljon hiilihydraatteja ja energiarikasta ruokaa, joka ei täytä. Enemmän kasviksia, lihaa ja kohtuudella rasvaa. Sokeri pois niin alkaa kilot lähteä.

Entä jos tekee kaiken tämän mukaisesti, liikkuu ja silti kilot ei lähde minnekään? Sokeria ei ollenkaan. Miten selität ettei paino silti laske kuin nälkiintymisellä?

Helposti unohtuu että kaikki hiilihydraatti on sokeria. Sitten syödään liikaa ja liian usein ja lihasmassaa ei ole riittävästi joka auttaisi glukoosiaineenvaihdunnassa eikä sen eteen tietenkään tehdä mitään.

Vierailija
122/129 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en käy salilla 3-5xviikossa tekemässä 2h kidutus sarjoja, niin joudun kärsimään nälästä koko ajan. Tuon treenin ansiosta voin syödä sen verran, että en kärsi jatkuvasti nälästä. Ja aivan kaikki karkit, pullat, vaaleat leivät, riisit, pastat, rasvaiset lihat, einekset jne minun on pitänyt jättää pois. Muuten kilot tulevat heti takaisin. Ei tullut geeni lotossa voittoa,mutta näillä mennään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/129 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en noudata 16/8 pätkäpaastoa ja lchf ruokavaliota niin lihominen on taattu.  Kun noudatan tuota systeemiä, niin nälkä pysyy poissa ja kilot normaalipainossa. Joskus joutuu jopa vähän väkisin syömään, että saa riittävästi ravintoa.

Vierailija
124/129 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän kannustaa rahan säästöllä itseäni syömään vähemmän. Tosiasiahan on, että täytettyään mahan halvoilla juureksilla, vihanneksilla ja kasviksilla niin ei sinne mahdu kalliimpia eläinproteiineja eikä hiilareita paljoakaan.

Mutta tuo pelkän makaroonin syöminen, mistä se tulee? Siinähän ei ole mitään vitamiineja tai muita terveydelle välttämättömiä aineita. Pelkkää hiilarienergiaa. Lisäksi sitäkin liikaa. En mä ainakaan tulisi toimeen syömällä yhden desin makaroonia, mikä on annoskoko, enkä mitään muuta. 

Vierailija
125/129 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos en käy salilla 3-5xviikossa tekemässä 2h kidutus sarjoja, niin joudun kärsimään nälästä koko ajan. Tuon treenin ansiosta voin syödä sen verran, että en kärsi jatkuvasti nälästä. Ja aivan kaikki karkit, pullat, vaaleat leivät, riisit, pastat, rasvaiset lihat, einekset jne minun on pitänyt jättää pois. Muuten kilot tulevat heti takaisin. Ei tullut geeni lotossa voittoa,mutta näillä mennään. 

Nyt kuulostaa erikoiselta. Minkä ikäinen olet ja mitä sitten syöt?

Vierailija
126/129 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritän kannustaa rahan säästöllä itseäni syömään vähemmän. Tosiasiahan on, että täytettyään mahan halvoilla juureksilla, vihanneksilla ja kasviksilla niin ei sinne mahdu kalliimpia eläinproteiineja eikä hiilareita paljoakaan.

Mutta tuo pelkän makaroonin syöminen, mistä se tulee? Siinähän ei ole mitään vitamiineja tai muita terveydelle välttämättömiä aineita. Pelkkää hiilarienergiaa. Lisäksi sitäkin liikaa. En mä ainakaan tulisi toimeen syömällä yhden desin makaroonia, mikä on annoskoko, enkä mitään muuta. 

Pitää mielialan hyvänä, siitä se makaronin syöminen tulee. 

Vierailija
127/129 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vitamiinit saa purkista. Ylipaino on huomattavasti vaarallisempaa

Vierailija
128/129 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka kauan käynyt? Millaisia tuloksia.

Mä 5v vedän maasta +200. Kyykkään 160. Rdl 190 sarjaa.

Salilla voi käydä ja salilla voi käydä. Se ei kerro mitään yksistään.. painoin 75kg aloittaessa nyt 95

Vierailija
129/129 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vıtut sillä ruualla ole kuin muodollinen merkitys. Lihominen on yhtä geneettinen ominaisuus kuin vaikkapa älykkyysosamäärä. Toisella se on esim 147 ja toisella 85. Toinen ei voi älykkääksi tulla kun pohja on mikä on. Sama lihomisessa. Toisilla on geneettinen lahja, että eivät liho millään, eivät vaikka yrittäisivät saada painoa lisää. Toiset paisuu, vaikka miten yrittäisivät sitä välttää.