Olen yrittänyt laihduttaa nyt 11 vuotta. Kokeilin syödä 2 kuukautta vapaasti terveellistä ruokaa, paino nousi 18kg
Terveellistä ruokaa, kasviksia, hedelmiä, proteiinia ja kuituja, söin näitä ja olin laskematta kaloreita 2 kuukauden ajan, paino nousi 18kg. Miksi? En jaksa enää. 11 vuotta on aivan liikaa, kun ei mikään koskaan toimi.
Kommentit (275)
Mikseivät läskit osaa ottaa vastuuta itsestään ja huonoista elämäntavoistaan? Miksi valehdellaan ja vältellään vastuuta? Miksi syytetään kaikkea muuta kuin omia tekoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavalliseen läskien tapaan, ap valehtelee siitä mitä on oikeasti syönyt. Tämän takia teitä vihataan. Tunnen monia läskejä, jotka silmät kirkkaina väittävät syövän vain yhden aterian päivässä, ja sitten viiden minuutin kuluttua napostelevat ties mitä roskaa ilman taukoa. Heillä on selvästi luova tapa määritellä "ateria", ja syöminen itsessään on tulkinnanvarainen sosiaalinen konstruktio.
Siinä Hengenvaarallisesti lihava-sarjassa yhden piti aamulla "syödä jotain ennen aamiaista" 🙈
Sitten selitettiin lääkärille että laiha mieheni syö enemmän kuin minä.
Mä olen jonkin verran katsonut sitä sarjaa ja kiinnittänyt usein huomioni kahteen asiaan. Osa noudattaa annettua 1200 kcal ruokavaliota, mutta vain niillä kolmella aterialla. Sen lisäksi pitkin päivää popsitaan kaikkea muuta. Toinen huomioni kiinnittänyt asia on, että näillä ihmisillä ei tosiaan ole hajuakaan, miten paljon heidän lautasellaan on kaloreita. Joillain on jo yhdessä annoksessa enemmän kuin tuo 1200 kcal. Vain harva ohjelmaan osallistuneista tiedostaa, paljonko todellisuudessa syö päivän aikana. Ja nämä harvat ovat sitten niitä, jotka onnistuvat.
Vierailija kirjoitti:
Mikseivät läskit osaa ottaa vastuuta itsestään ja huonoista elämäntavoistaan? Miksi valehdellaan ja vältellään vastuuta? Miksi syytetään kaikkea muuta kuin omia tekoja?
Sinun kannattaa lukea huolella mummon viisas muistelu lapsuudestaan ja johtopäätökset, jotka hän siitä teki myöhempää elämäänsä silmälläpitäen. Opit paljon ihmisluonnosta ja myös siitä, miksi asiat on helpompi sanoa kuin tehdä.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Nro 157: "Se alkoholi sotkee aineenvaihduntaa, ei voi suoraan verrata lasilliseen maitoon. "
Ehkä mulla on sitten jotenkin poikkeuksellinen aineenvaihdunta, koska olen voinut juoda silloin tällöin lasillisen viiniä ja siitä huolimatta edelleen paino putoaa. Hitaasti, mutta varmasti.
Dallas Buyers Clubia varten Matthew McConaughey laihdutti yli 20kg syömällä päivittäin hieman kananmunanvalkuaista, pienen annoksen kalaa, ja vihanneksia ja annoksen tapiokavanukasta, ja lisäksi joka ilta "Niin paljon viiniä kuin halusi". (muistaakseni vain kuitenkin 1-2 lasillista illassa). Huomion arvoista on, että Tyyppi laihtui lisäämättä yhtään liikuntaa arkeensa.
Kuulostaa varsin mielenkiintoiselta, melkein voisi kokeilla. Mutta mistä saisi ostettua tapiokavanukasta?
Vierailija kirjoitti:
Ap, sun metabolismi on sekaisin. Sulla on huono suoliston mikrobiomikanta. Ala muuttaa sitä määrätietoisesti. Ala syödä joka päivä jogurttia useamman kerran, syö linssejä ja papuja, kaalia ja varsinkin hapankaalia usein. Vältä sokeria, herkkuja ja ultraprosessoitua ruokaa. Ala liikkua, ihan vaikka vain kävelemällä enemmän. Paras hetki kävellä on ruokailun jälkeen.
TAKAAN sinulle, että muutaman vuoden päästä pystyt syömään normaalisti lihomatta ja pystyt jopa alkamaan laihduttamisen. Aikaa se vaan vie, mutta tuo on oikeasti lääkkeiden lisäksi ainoa toimiva metodi.
Been there, done that.
Lisää vielä luuliemijauhoa 5 tl päivässä johonkin ruokaan, niin suolisto paranee nopeammin.
Muutamassa viikossa huomaat muutoksen.
Vierailija kirjoitti:
Ap, sun metabolismi on sekaisin. Sulla on huono suoliston mikrobiomikanta. Ala muuttaa sitä määrätietoisesti. Ala syödä joka päivä jogurttia useamman kerran, syö linssejä ja papuja, kaalia ja varsinkin hapankaalia usein. Vältä sokeria, herkkuja ja ultraprosessoitua ruokaa. Ala liikkua, ihan vaikka vain kävelemällä enemmän. Paras hetki kävellä on ruokailun jälkeen.
TAKAAN sinulle, että muutaman vuoden päästä pystyt syömään normaalisti lihomatta ja pystyt jopa alkamaan laihduttamisen. Aikaa se vaan vie, mutta tuo on oikeasti lääkkeiden lisäksi ainoa toimiva metodi.
Been there, done that.
Lisäaine E466 sotkee suoliston mikrobiston. Kannattaa varoa sitä viimeiseen saakka.
Vierailija kirjoitti:
Tavalliseen läskien tapaan, ap valehtelee siitä mitä on oikeasti syönyt. Tämän takia teitä vihataan. Tunnen monia läskejä, jotka silmät kirkkaina väittävät syövän vain yhden aterian päivässä, ja sitten viiden minuutin kuluttua napostelevat ties mitä roskaa ilman taukoa. Heillä on selvästi luova tapa määritellä "ateria", ja syöminen itsessään on tulkinnanvarainen sosiaalinen konstruktio.
Kuten sihteeri Mildred Knalli ja sateenvarjo -kuunnelmasarjassa ihmetteli, ettei paino putoa, vaikka hän syö paketillisen laihdutuskeksejä ennen jokaista ateriaa...
Vierailija kirjoitti:
Suklaalevy päivässä, kilo perunaa, kilo lihaa... Hitto te olette pihalla miten helposti herkästi lihova ihminen lihoo, omalla kohdalla riittää ihan pari leipäpalaa päivässä normaalilla rasva/juustomäärällä. Leipä pitäisi jättää kokonaan loppuelämäksi pois, käsi ylös moniko on valmis tähän?
Ongelma on siinäkin että porukka on tottunut isoihin ruokamääriin, heistä määrät ovat normaalit. He eivät tajua että hoikat syövät saman ruoan mutta kolmasosan vähäisemmällä kalorimäärällä. Kysyin tällä kerran kuinka paljon jauhelihaa muut laittavat kun tekevät pellin kokoisen jauhelihapizzan. Moni vastasi että 400 grammaa eli koko pakkauksen! Itse laitan 200 g. Paistan pizzan päälle aina puolet jauhelihapakkauksesta, puolet pakastan seuraavaa kertaa varten. Lisäksi paprikaa, sipulia ja sieniä. Juustoakin laitan ohuelti.
Vierailija kirjoitti:
Nro 157: "Se alkoholi sotkee aineenvaihduntaa, ei voi suoraan verrata lasilliseen maitoon. "
Ehkä mulla on sitten jotenkin poikkeuksellinen aineenvaihdunta, koska olen voinut juoda silloin tällöin lasillisen viiniä ja siitä huolimatta edelleen paino putoaa. Hitaasti, mutta varmasti.Dallas Buyers Clubia varten Matthew McConaughey laihdutti yli 20kg syömällä päivittäin hieman kananmunanvalkuaista, pienen annoksen kalaa, ja vihanneksia ja annoksen tapiokavanukasta, ja lisäksi joka ilta "Niin paljon viiniä kuin halusi". (muistaakseni vain kuitenkin 1-2 lasillista illassa). Huomion arvoista on, että Tyyppi laihtui lisäämättä yhtään liikuntaa arkeensa.
Kuulostaa varsin mielenkiintoiselta, melkein voisi kokeilla. Mutta mistä saisi ostettua tapiokavanukasta?
Tapiokavanukkaan tilalla voisi syödä ihan kiisseliä. Tuo näyttelijä oli tuolloin nuori ja aineenvaihdunta oli huipussaan. Tavoitteena oli kuihtua, ei laihtua (piti saada lihaksetkin piiloon), siksi ei voinut liikkua tehostetusti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suklaalevy päivässä, kilo perunaa, kilo lihaa... Hitto te olette pihalla miten helposti herkästi lihova ihminen lihoo, omalla kohdalla riittää ihan pari leipäpalaa päivässä normaalilla rasva/juustomäärällä. Leipä pitäisi jättää kokonaan loppuelämäksi pois, käsi ylös moniko on valmis tähän?
Ongelma on siinäkin että porukka on tottunut isoihin ruokamääriin, heistä määrät ovat normaalit. He eivät tajua että hoikat syövät saman ruoan mutta kolmasosan vähäisemmällä kalorimäärällä. Kysyin tällä kerran kuinka paljon jauhelihaa muut laittavat kun tekevät pellin kokoisen jauhelihapizzan. Moni vastasi että 400 grammaa eli koko pakkauksen! Itse laitan 200 g. Paistan pizzan päälle aina puolet jauhelihapakkauksesta, puolet pakastan seuraavaa kertaa varten. Lisäksi paprikaa, sipulia ja sieniä. Juustoakin laitan ohuelti.
Juuri tämä!
Moni tekee 1-2 annosta jauhelihakastiketta 400 grammasta jauhelihaa, meillä tehdään tuosta bolognesea 4-6 annosta. Eikä olla hippiäisiä - minä 69kg, mies 96kg
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos ei tee koskaan pitsaa? Ei se pelkkä jauheliha ketään lihota, vaan on hyvä proteiinin lähde. Jotenkin ihan kummallisia yleistyksiä koko ketju täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kahdessa kuukaudessa 18 kg?! Siis kuinka lihava olet nyt?! Tiedätkö oman peruskulutuksesi?
100kg nyt. Peruskulutuksen pitäisi olla 2500 kcal. Ap
Pudota tuosta 1000 kaloria niin alkaa tapahtumaan. Ei istumatyötä tekevä tarvitse ikinä 2500kcal!
Istumatyöläisenä pudotin 8,5kg 10 vk aikana syömällä noin 1600kcal päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä syön joka aamu suuren lautasellisen graham-puuroa kaurakerman kera. Mieheni tekee saman, mutta lisää sekaan vaapukkahilloa. Vaapukat on kerännyt hänen puolisonsa anoppi omalta pihaltaan.
Alkoholia emme käytä. Emme yhtään emmekä koskaan. Emme ikinä.
Onnellinen pikku Untuvakerä
Untuvakerä muistuttaa tässä tärkeästä asiasta. Hyvä aamiainen on tasapainoisen ravitsemuksen a ja o.
Ei välttämättä. En syö aamupalaa, mutta silti olen onnistunut pudottamaan painoa ja saamaan ravitsemuksen tasapainoon.
Sielläporvoossa on ihan kaikki mahdollista!
Vierailija kirjoitti:
Ootko kokeillut ozempic? Itse laihduin sillä 30 kg.
En.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä Hengenvaarallisesti lihava-sarjassa yhden piti aamulla "syödä jotain ennen aamiaista" 🙈
Mä olen jonkin verran katsonut sitä sarjaa ja kiinnittänyt usein huomioni kahteen asiaan. Osa noudattaa annettua 1200 kcal ruokavaliota, mutta vain niillä kolmella aterialla. Sen lisäksi pitkin päivää popsitaan kaikkea muuta. Toinen huomioni kiinnittänyt asia on, että näillä ihmisillä ei tosiaan ole hajuakaan, miten paljon heidän lautasellaan on kaloreita. Joillain on jo yhdessä annoksessa enemmän kuin tuo 1200 kcal. Vain harva ohjelmaan osallistuneista tiedostaa, paljonko todellisuudessa syö päivän aikana. Ja nämä harvat ovat sitten niitä, jotka onnistuvat.
Lisäksi ne ruuat on tosi värittömiä ja tylsiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä syön joka aamu suuren lautasellisen graham-puuroa kaurakerman kera. Mieheni tekee saman, mutta lisää sekaan vaapukkahilloa. Vaapukat on kerännyt hänen puolisonsa anoppi omalta pihaltaan.
Alkoholia emme käytä. Emme yhtään emmekä koskaan. Emme ikinä.
Onnellinen pikku Untuvakerä
Untuvakerä muistuttaa tässä tärkeästä asiasta. Hyvä aamiainen on tasapainoisen ravitsemuksen a ja o.
Kuullostaa todella tylsältä elämältä.
Valitettavasti kun kaupassa katsoo lihavien ostoksia niin en yhtään ihmettele että ovat lihavia. Joka toinen suomalainen aikuinen on lihava ja se on järkyttävää.
Niin, kuka on väittänyt että hedelmät, kasvikset ja kuidut olisivat terveellisiä? Ihmisen luontainen ruokavalio on liha ja eläinrasva.