Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen yrittänyt laihduttaa nyt 11 vuotta. Kokeilin syödä 2 kuukautta vapaasti terveellistä ruokaa, paino nousi 18kg

Vierailija
15.11.2025 |

Terveellistä ruokaa, kasviksia, hedelmiä, proteiinia ja kuituja, söin näitä ja olin laskematta kaloreita 2 kuukauden ajan, paino nousi 18kg. Miksi? En jaksa enää. 11 vuotta on aivan liikaa, kun ei mikään koskaan toimi.

Kommentit (275)

Vierailija
261/275 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni laiha on saanut laihuutensa vain tuuripelillä eikä tämä ole vaatinut mitään ponnistelua, mitään omaa taitoa tai vaivannäköä ei ole tarvinnut olla. Osalla tämä alkaa ikääntyessä näkymään eikä painonhallinta olekaan enää niin helppoa kuin nuoremman aineenvaihdunnalla ja syömistä voikin joutua iän myötä kyttäämään.

Enpä ihmettele, miksi suomalaiset ovat niin ylipainoisia, jos ymmärrys tosiaan on tällä tasolla? 

Juu,tuo on jo uskomatonta.Syy lihavuuteen on kaikessa muussa kuin syömisessä.

Vierailija
262/275 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjun perusteella lihavuus myös laskee radikaalisti älykkyyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/275 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillä ei ole mitään väliä, mitä sinä syöt. Sillä on väliä, paljonko syöt. Myös irtokarkkeja syömällä laihtuu. Niitä ei vain voi syödä kovin paljoa päivässä. 

Yksi Suomi-artisti tosiaan laihdutti näin.Ei tosin voi suositella.

Vierailija
264/275 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummallista miten laihat esiintyy aina jonain painonpudotuksen asiantuntijoina. Mitään omakohtaista kokemusta ei edes ole, mitä painon kanssa kamppaileminen voi olla.

On kokemusta isosta lihomisesta ja laihtumisesta,te vaan ette osaa sitä.Vihje : Ei ollut diabeteslääke.

Vierailija
265/275 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavalliseen läskien tapaan, ap valehtelee siitä mitä on oikeasti syönyt. Tämän takia teitä vihataan. Tunnen monia läskejä, jotka silmät kirkkaina väittävät syövän vain yhden aterian päivässä, ja sitten viiden minuutin kuluttua napostelevat ties mitä roskaa ilman taukoa. Heillä on selvästi luova tapa määritellä "ateria", ja syöminen itsessään on tulkinnanvarainen sosiaalinen konstruktio. 

Siinä Hengenvaarallisesti lihava-sarjassa yhden piti aamulla "syödä jotain ennen aamiaista" 🙈

Sitten selitettiin lääkärille että laiha mieheni syö enemmän kuin minä.

Mä olen jonkin verran katsonut sitä sarjaa ja kiinnittänyt usein huomioni kahteen asiaan. Osa noudattaa annettua 1200 kcal ruokavaliota, mutta vain niillä kolmella aterialla. Sen lisäksi pitkin päivää popsitaan kaikkea muut

Veikkaan syyksi jenkkien heikkoa koululaitosta ja lihavuuden/traumojen  heikentämää toimintakykyä.

Vierailija
266/275 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavalliseen läskien tapaan, ap valehtelee siitä mitä on oikeasti syönyt. Tämän takia teitä vihataan. Tunnen monia läskejä, jotka silmät kirkkaina väittävät syövän vain yhden aterian päivässä, ja sitten viiden minuutin kuluttua napostelevat ties mitä roskaa ilman taukoa. Heillä on selvästi luova tapa määritellä "ateria", ja syöminen itsessään on tulkinnanvarainen sosiaalinen konstruktio. 

Siinä Hengenvaarallisesti lihava-sarjassa yhden piti aamulla "syödä jotain ennen aamiaista" 🙈

Sitten selitettiin lääkärille että laiha mieheni syö enemmän kuin minä.

Mä olen jonkin verran katsonut sitä sarjaa ja kiinnittänyt usein huomioni kahteen asiaan. Osa noudattaa annettua 1200 kcal ruokavaliota, mutta vain niillä ko

Katsellut monia laihdutus ohjelmia ja tehnyt jonkin verran töitä lihavien parissa.  Se on ihan käsittämätöntä miten vähän ihmiset ymmärtää ravitsemuksesta. Nauroin kun jossain Jenkki sarjassa superlihava nainen selitti että diettilimsa neutralisoi kaloreita. 

Kun juot 100g sitä ja syöt 100g suklaata. Olet syönyt vaan puolet suklaan kaloreista koska diettilimsa ei sisällä mitään..

Logiikka oli 100g suklaa kalorit 500 / + DL 100g 0= 250kcl.

Kun taas pelkkä suklaa 100g=500kcl.

Suomessa on ihan samanlaisia ihmisiä.

Vierailija
267/275 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
268/275 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laihtuminen ja lihoaminen johtuu usein enemmän liikkumisesta kuin syömisestä.

Lihavat ovat lihavia, koska eivät käytä hissiä, eivät kulje pyörällä, eivät vaihda autonrenkaita itse, kaikki teetetään palveluna, ruoat tilataan ovelle jne.

Tästä syystä se muutos on vaikea, koska sellaista taikasauvaa ei vielä ole, jolla saa kopautettua laiskasta ahkeran.

"Lihavat ovat lihavia koska eivät käytä hissiä".

Kiitos 😂😂

Vierailija
269/275 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahdessa kuukaudessa 18 kg?! Siis kuinka lihava olet nyt?! Tiedätkö oman peruskulutuksesi?

100kg nyt. Peruskulutuksen pitäisi olla 2500 kcal. Ap

Pudota tuosta 1000 kaloria niin alkaa tapahtumaan. Ei istumatyötä tekevä tarvitse ikinä 2500kcal! 

Laskurien mukaan esim. minulla 48v 190cm miehellä 100kg painoisena peruskulutus olisi tuon 2500, jos valitsen "kevyt työ ja ei lainkaan vapaa-ajan aktiivisuutta". Työnteko on vain yksi osa mitä itsekukin tekee vuorokaudessa.

Jep. Olet mies.

Useimmat tässä ketjussa ovat n 165cm pituisia naisia 80-100kg väliltä.

Eivät todellakaan tarvitse 2500 kcal

Juu ei. Olen itse 165cm pitkä nainen ja oksettava ajatuskin olisi painaa 80, saati 100 kiloa. Painan 58kg varmaan just siksi kun ei tulisi mieleenkään mättää 2500kcal per päivä. Eihän siinä ehtisi muuta kun syömään.

Vierailija
270/275 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laihtuminen ja lihoaminen johtuu usein enemmän liikkumisesta kuin syömisestä.

Lihavat ovat lihavia, koska eivät käytä hissiä, eivät kulje pyörällä, eivät vaihda autonrenkaita itse, kaikki teetetään palveluna, ruoat tilataan ovelle jne.

Tästä syystä se muutos on vaikea, koska sellaista taikasauvaa ei vielä ole, jolla saa kopautettua laiskasta ahkeran.

Linkkaapa edes yksi tutkimus väitteellesi.

Itse olen nähnyt pelkästään tutkimuksia, jotka osoittavat syömisen olevan noin 80-90% roolissa painonhallinnassa. Liikunta on toki terveellistä ja tukee painonhallintaa, mutta vain sivusta.

Vierailija
271/275 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketjun perusteella lihavuus myös laskee radikaalisti älykkyyttä.

Lienee kuitenkin seuraus tuo lihavuus, ei kai se ihmisen älykkyyttä sentään laske. 

Vierailija
272/275 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli olet lihonut reilun kilon viikossa? Aika hurja tahti. Mitähän olet syönyt. Se tarkoittaa reippaasti yli 7000-10 000 kcal viikossa extraa. Siihen pitää jo tosissaan nassuttaa. 

En syönyt mitenkään poikkeavasti. Estrogeenin tuotanto vain väheni nopeasti.

Itseäsi voit pettää, meitä normaaliälyisiä ja henkilövaakaa et. 

Vierailija
273/275 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummallista miten laihat esiintyy aina jonain painonpudotuksen asiantuntijoina. Mitään omakohtaista kokemusta ei edes ole, mitä painon kanssa kamppaileminen voi olla.

Nimenomaan laiha on painokamppailun asiantuntija, joka on onnistunut siinä! Saman työn se laihakin joutuu tekemään - tekee vielä sen onnistuneesti.

Eihän laiha ole ikinä kamppaillut painonsa kanssa, ellei ole nimenomaan laihduttanut ylipainoisesta laihaksi. Jos on syntymästä asti pysynyt laihana, niin ei silloin tiedä laihdutuksesta mitään.

Se laihana tai edes normaalipainoisena pysyminen on juuri se suurin kompastuskivi. Kuten joku jo yllä kirjoitti, niin 95% laihduttaneista lihoo takaisin tai ylikin, koska eivät osaa syödä normaalipainoisen kulutuksen mukaan.

Ylipainoiset, ottakaa tekin vastuu tilanteestanne ja korjatkaa ruokailutottumuksenne. Päivä kerralla, ateria kerralla muutatte ylensyöntinne kulutustanne vastaavaksi - kuten laihat jo tekevät. Ei se kaikille heillekään aina helppoa ja hauskaa ole.  

Vierailija
274/275 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan laiha on painokamppailun asiantuntija, joka on onnistunut siinä! Saman työn se laihakin joutuu tekemään - tekee vielä sen onnistuneesti.

Eihän laiha ole ikinä kamppaillut painonsa kanssa, ellei ole nimenomaan laihduttanut ylipainoisesta laihaksi. Jos on syntymästä asti pysynyt laihana, niin ei silloin tiedä laihdutuksesta mitään.

Se laihana tai edes normaalipainoisena pysyminen on juuri se suurin kompastuskivi. Kuten joku jo yllä kirjoitti, niin 95% laihduttaneista lihoo takaisin tai ylikin, koska eivät osaa syödä normaalipainoisen kulutuksen muk

Laihana pysyy kun ei hävitä lihaksiaan jatkuvalla jojolaihdutuksella vaan treenaa lihaksia sen dieetin aikana.Olen kokemusasiantuntija parin ison lihomisen ja laihtumisen jäljiltä.

Vierailija
275/275 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se laihana tai edes normaalipainoisena pysyminen on juuri se suurin kompastuskivi. Kuten joku jo yllä kirjoitti, niin 95% laihduttaneista lihoo takaisin tai ylikin, koska

Toinen samanlainen täällä. 

Bodaus bodaus ja bodaus on avain onneen. Muutama kg lihasta lisää energiankulutusta, saa sen kropan näyttää hyvältä vaikka olisi vähän lihava jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi