SÄHKÖNSIIRTOmaksut on peestä!!!
Olen melkoinen "sähköpoliisi" ja ärsyttää suunnattomasti kiinteä siirron perusmaksu. Itse sähkölasku on vuodessa perusmaksuineen 108 e, eli keskimäärin 9 e kk, mutta siirtomaksu ja siihen liittyvä kulutus vie vuositasolla 510 e. Siirto pitäisi sisältää vain kulutuksen mukaisen laskutuksen. Mulla myös pieni varsinkin kesäajan kulutus johtuu siitä, etten kotona vietä kesäisin aikaa juuri ollenkaan, mitä nyt hetkittäin piipahdan ja vaikka sähköt ois pääkatkasijasta pistetty kiinni, silti täysi perushinta juoksee siirrosta. Veetuttaa siirtoyhtiön/-den ahneus.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miks sähkönsiirto on kalliimpaa toisissa kunnissa kuin toisissa. Täällä 38 euroo kuussa
Koska 100 miljoonan euron kaapelit on pitänyt vetää niillekkin, jotka tykkäävät asua totaalisen korvessa, mutta vaatii siitä huolimatta samat palvelut kuin kaupunkilainen.
Älä höpötä, asun kaupunkialueella ja minun perusmaksu on 45e/kk käyttämättä lainkaan sähköä.
Vierailija kirjoitti:
Kiitä Kataista.
Seuraavaksi vesilaitokset yksityistetään ja laitetaan pörssiin. Kokoomustaustaisten juitsuja.
Vierailija kirjoitti:
Takavuosina siirtomaksuista saadut voitot jaettiin täysimääräisesti yhtiöiden omistajille ja johtajille, eikä infraan panostettu lainkaan. Sitten, kun sähköt alkoivat katketa riittävän usein esim. syysmyrskyjen takia, ilmajohtoja alettiin kaivaa maahan, ja sen perusteella siirtomaksuja voitiin nostaa määrättömästi.
Jos aikaisemmat voitot olisi käytetty infran hyväksi, tarvetta siirtomaksujen korotuksille ei olisi niin paljon. Mutta, kun kyse on sähkönsiirtoyhtiöiden monopolista, vain taivas on rajana loppumattomalle rahanahneudelle. Maksa törkyhinnat tai ole ilman sähköä!
Ja nuo nyt tehtävät purkkaviritysparannukset kustannetaan velkarahalla, jolloin yhtiön tuloksesta saadaan vähennettyä kivasti rahoituskuluja, joten enemmän jaettavaa / vähemmän verotettavaa...
Aika kurjaltahan se tuntuu, että business on noin räikeän perseestä
Osta osakkeita niin saat osinkoja.