Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SÄHKÖNSIIRTOmaksut on peestä!!!

Vierailija
14.11.2025 |

Olen melkoinen "sähköpoliisi" ja ärsyttää suunnattomasti kiinteä siirron perusmaksu. Itse sähkölasku on vuodessa perusmaksuineen 108 e, eli keskimäärin 9 e kk, mutta siirtomaksu ja siihen liittyvä kulutus vie vuositasolla 510 e. Siirto pitäisi sisältää vain kulutuksen mukaisen laskutuksen. Mulla myös pieni varsinkin kesäajan kulutus johtuu siitä, etten kotona vietä kesäisin aikaa juuri ollenkaan, mitä nyt hetkittäin piipahdan ja vaikka sähköt ois pääkatkasijasta pistetty kiinni, silti täysi perushinta juoksee siirrosta. Veetuttaa siirtoyhtiön/-den ahneus. 

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinhän se on kun kokoomus päätti aikoinaan myydä siirron ulkomaisille sijoittajille niin nyt sitten maksetaan sijoittajien osinkoja.

Osta osakkeita niin saat osinkoja.

Vierailija
22/71 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miks sähkönsiirto on kalliimpaa toisissa kunnissa kuin toisissa. Täällä 38 euroo kuussa

Koska 100 miljoonan euron kaapelit on pitänyt vetää niillekkin, jotka tykkäävät asua totaalisen korvessa, mutta vaatii siitä huolimatta samat palvelut kuin kaupunkilainen.

Älä höpötä, asun kaupunkialueella ja minun perusmaksu on 45e/kk käyttämättä lainkaan sähköä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitä Kataista.

Seuraavaksi vesilaitokset yksityistetään ja laitetaan pörssiin. Kokoomustaustaisten juitsuja.

Vierailija
24/71 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Takavuosina siirtomaksuista saadut voitot jaettiin täysimääräisesti yhtiöiden omistajille ja johtajille, eikä infraan panostettu lainkaan. Sitten, kun sähköt alkoivat katketa riittävän usein esim. syysmyrskyjen takia, ilmajohtoja alettiin kaivaa maahan, ja sen perusteella siirtomaksuja voitiin nostaa määrättömästi.

Jos aikaisemmat voitot olisi käytetty infran hyväksi, tarvetta siirtomaksujen korotuksille ei olisi niin paljon. Mutta, kun kyse on sähkönsiirtoyhtiöiden monopolista, vain taivas on rajana loppumattomalle rahanahneudelle. Maksa törkyhinnat tai ole ilman sähköä!

Ja nuo nyt tehtävät purkkaviritysparannukset kustannetaan velkarahalla, jolloin yhtiön tuloksesta saadaan vähennettyä kivasti rahoituskuluja, joten enemmän jaettavaa / vähemmän verotettavaa... 

Aika kurjaltahan se tuntuu, että business on noin räikeän perseestä 

Vierailija
25/71 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaiken sen sähkön olen tarvinnut mikä meille on siirretty. 

Jassoo, mutta mulla ei siirry pätkääkään kun ole 5 kk vuodessa poissa ja pääkatkaisijasta suljettu kaikki pois. Silti maksa siirrosta, ap

Vierailija
26/71 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Takavuosina siirtomaksuista saadut voitot jaettiin täysimääräisesti yhtiöiden omistajille ja johtajille, eikä infraan panostettu lainkaan. Sitten, kun sähköt alkoivat katketa riittävän usein esim. syysmyrskyjen takia, ilmajohtoja alettiin kaivaa maahan, ja sen perusteella siirtomaksuja voitiin nostaa määrättömästi.

Jos aikaisemmat voitot olisi käytetty infran hyväksi, tarvetta siirtomaksujen korotuksille ei olisi niin paljon. Mutta, kun kyse on sähkönsiirtoyhtiöiden monopolista, vain taivas on rajana loppumattomalle rahanahneudelle. Maksa törkyhinnat tai ole ilman sähköä!

Ei sähköä ole pakko käyttää jos itkettää.

Kuule ei itketä yhtään. Ei ole edes ongelmaa maksaa, mutta alueelliset erot on sairaita. Toisaalta kun olen poissa ja virrat katkaistu, ei mun huusholliin silloin siirry sentilläkään sähköä. Sähköyhtiö ei laskuta, mutta siirtomaksut perushinta tulee kyllä. Et sinäkään varmaan kaupassa maksa tyhjästä sentin sentii, vaan siitä mitä ostat. ap

Vierailija
27/71 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule ei itketä yhtään. Ei ole edes ongelmaa maksaa, mutta alueelliset erot on sairaita. Toisaalta kun olen poissa ja virrat katkaistu, ei mun huushol

Usein maksan kaupassakin tyhjästä vihanneksissa paljon pois revittävää. Banaanissa kuoret. Kaikesta maksettu painon mukaan vaikka syömvaan sisukset.

Vierailija
28/71 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se verkko pitää pitää kunnossa käyttipä sen varrella oleva liittymän haltija sähköä tai ei. Siksi on oikein että joku maksu menee käyttöpaikasta vaikkei käyttäisikään. Ottaahan se aivoon, mutta ei siirtoyhtiöt ole mitään sossulaitoksia.

Vierailija
29/71 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miks sähkönsiirto on kalliimpaa toisissa kunnissa kuin toisissa. Täällä 38 euroo kuussa

Koska 100 miljoonan euron kaapelit on pitänyt vetää niillekkin, jotka tykkäävät asua totaalisen korvessa, mutta vaatii siitä huolimatta samat palvelut kuin kaupunkilainen.

No onhan siellä viisas kirjoittaja. Ihan kuule kaupungissa asun. ap

Vierailija
30/71 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä jotain 43 euroa

Vierailija
31/71 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti ihmettelen miten oikeusvaltiossa on voitu sallia näin härski rahastusjuoni, näennäisesti sähköenergian hintaa voi "kilpailuttaa", mutta se suurin osuus laskusta on sellainen jota ei voi valita eikä kilpailuttaa. Täysin kohtuutonta!!

Vierailija
32/71 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katseet 8n taksat.

Mut korjasivat myrskyn jälkeen 7 tunnissa sähkönjakelun . Että sellaista.

Vierailija
33/71 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katseet 8n taksat.

Mut korjasivat myrskyn jälkeen 7 tunnissa sähkönjakelun . Että sellaista.

Karseet on

Vierailija
34/71 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos Haavisto, Katainen ja Vapaavuori. He olivat järkkäämässä sähköverkon myyntiä Carunalle. Oli kyllä hyvin tehty. Silloin vain selittivät, että ei vaikuta sähkönhintoihin millään lailla

No eihän se itse sähkön hintaan vaikuttanut. Siirtohintaan vain!

Vierailija
35/71 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menevät australialaisille pääomasijoittajille. Todella helppoa bisnestä, verkkoa on pakko käyttää kaikkien. Ilmaista rahaa. Eikö sähköverkkoa voisi kansallistaa pakolla Venäjän uhkaan vedoten? Tuo oli kyllä täysin maanpetturuusteko, sähköverkkojen myynti. 

Vierailija
36/71 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ma olen joskus epäillyt, että ne siirtomaksut keksitiinkin juuri siitä syystä, että ihmiset alkoivat säästää sähköä. 

Vierailija
37/71 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katkaistaan sitten kaapelit, niin sitten ei tarvitse enää sähköä.

Vaaditko myös esim. junamatkaa ilmaiseksi ku raiteet ja junathan on jo olemassa. Miksi niistä vieläki pitää maksaa.

Ap kyllä kritisoi ainoastaan sitä, että laskutetaan perusmaksu, vaikka ei käyttäisi sähköä ollenkaan. On se munkin mielestä väärin. Oikein olisi, että maksaa siirron siitä mitä on käyttänytkin. Ei muuta. Varsinkin kun se perusmaksuon ihan törkeän kallis. Ainakin elenialla.

Vierailija
38/71 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä höpötä, asun kaupunkialueella ja minun perusmaksu on 45e/kk käyttämättä lainkaan sähköä.

Just näin! Meillä on perusmaksu 65€. Törkeen kallista!

Vierailija
39/71 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule ei itketä yhtään. Ei ole edes ongelmaa maksaa, mutta alueelliset erot on sairaita. Toisaalta

Ei ole sama asia. Jos olisi sama, niin banaaneista velotettaisi sinulta perusmaksu joka kauppareissulla, vaikka et ostaisi ollenkaan banaaneja sillä kertaa.

Vierailija
40/71 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla pörssisähkölasku n 11e ja siirtolasku 15e kk.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi