Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko joutunut syrjityksi työnhaussa?

Vierailija
03.07.2020 |

Minkälaisia kokemuksia kanssaihmisillä on työnhaun tasapuolisuudesta? Itse olen nuoresta aikuisesta lähtien työttömänä, koska en ole käynyt armeijaa. Minkälaisia kokemuksia sinulla on?
-m39

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta on kahdesti jäänyt työpaikka sen vuoksi, etten ole käynyt armeijaa.

N 55

Vierailija
2/9 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joutunut, ja uskon joutuvani koko loppuelämäni. Olen vähän päälle nelikymppinen mies, armeijat käyty, työuraa tehty, mutta yliopistotutkinto puuttuu. Sen takia nuoremmat ja kokemattomammat, mutta oikean tutkinnon omaavat menevät työnhaussa ohitse oikealta ja vasemmalta. En suoraan sanottuna jaksa enää panostaa töiden hakemiseen, sillä tyhjän saa pyytämättäkin. Keskityn sijoittamaan ja tekemään pro bono -projekteja. Ei terve ja sopivan varakas mies töitä kaipaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo armeijan käymättömyys välttämättä ole se ongelma.

Minä en ole päästä haastatteluihinkaan asti, ja uskon sen johtuvan afrikkalaisesta nimestäni. Olen kuitenkin syntyperäinen suomalainen ja kirjallisessa ilmaisussa montaa suomalaistakin parempi. Kirjoitin L:n äidinkielestä. Voisin toki vaihtaa nimeni, mutta en halua, sillä olen onnellinen juuristani.

Työasioiden ulkopuolella olen monesti kuullut kommentin "puhut ihmeen hyvää suomea". Se tosiaan on ÄIDINKIELENI.

Vierailija
4/9 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pääsyt päiväkotiin työntekijäksi, koska olen pedofiili. Syrjintää seksuaalisen suuntautumisen perusteella. Eihän sillä perusteella saisi syrjiä.

Vierailija
5/9 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikka jäänyt saamatta; sukupuolen, ulkonäön ja persoonan vuoksi.

Yhdessä näistä paikoista haastattelijat olivat täysiä sikoja. Luulivat, etten kuullut seksistisiä kommentteja.

On sanottu myös suoraan, että en ole sitä mitä etsivät ja, että olen liian pieni ja sievä raskaaseen varastotyöhön...naama vaan ei mielyttänyt.

Vierailija
6/9 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pääsyt päiväkotiin työntekijäksi, koska olen pedofiili. Syrjintää seksuaalisen suuntautumisen perusteella. Eihän sillä perusteella saisi syrjiä.

Olet oksettava. Tuo mitään syrjintää ole!

Oikein tekivät, etteivät palkanneet. SAASTA.

Vierailija
7/9 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen ja esimiesasemassa IT-alalla. Mua ei kiinnosta onko miehet käyneet armeijaa vai ei. En minäkään ole armeijassa ollut. Jos osaat koodata javaa, pythonia, r, SQL , csharpia hyvin niin saat paikan. Palkka 5000-5500euroa/kk.

N45

Vierailija
8/9 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kerran menin vuokrafirman haastatteluun ja kuulin, että työpaikka oli jo mennyt. Miksi kutsuttiin paikan päälle ollenkaan?

Vierailija
9/9 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nainen ja esimiesasemassa IT-alalla. Mua ei kiinnosta onko miehet käyneet armeijaa vai ei. En minäkään ole armeijassa ollut. Jos osaat koodata javaa, pythonia, r, SQL , csharpia hyvin niin saat paikan. Palkka 5000-5500euroa/kk.

N45

No miksi sitten minä en koskaan saa paikkaa, vaikka tekniset tehtävät menevät läpi heittämällä? Johtuuko se siitä että olen ruma?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi