Kysymysuskovaisille: Miksi Jumala on luonut pahuuden ja kärsimyksen?
Ihmisenhän olisi voinut luoda myös hyväntahtoiseksi joka ei luontaisesti halua tehdä millekään pahaa.
Sairauksia ja kipuakaan ei olisi tarvinnut luoda. Miksi emme voisi elää ja kuolla aina onnellisena ja kivuttomasti.
Maapallo luonnonkatastrofeineen ja pahuuksineen vaikuttaa sadistiselta leikkikentältä. Kaiken lisäksi pitäisi vielä palvoa ja rukoilla tätä hirmuhallitsijaa joka on halunnut luoda juuri tällaisen sekasorron ja kärsimyksen. Täytyy olla pahimman luokan sadisti joka haluaa jotain tällaista.
Jos sinulla olisi kaikki valta maailmankaikkeudessa, olisitko itse luonut ihmiset ja maailman tällaiseksi mitä se on.
Kommentit (789)
Eevahan se siellä Edenissä söi hyvän- ja pahantahdon puusta omenan, vaikka se oli kielettyä!
Pariskunta sai lähtöpassit paratiisista ja alkoi pahuus ja kärsimys.
Ihminen itse on paha. Jumala on hyvä ja antaa anteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Eevahan se siellä Edenissä söi hyvän- ja pahantahdon puusta omenan, vaikka se oli kielettyä!
Harmi että eeva oli vaan aatamin kylkiluu eli käytännössä aatami itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siemenssä kulkee vain perisynti, jumalallisuus on valoa eikä mitään pallitouhuja.
Miten ymmärrät ihmisen Jumalan kuvana?
Esimerkiksi pyhä henki voi ottaa kehon valtaansa ja tuolloin ihmisestä tulee pyhä. Pappi voi toimia jumalan alaisuudessa ja olla vapaa-ajallaan pedari r aiskari, ja kuollessaan lankeaa helvettiin, mutta toimitusta tehdessään jumala toimii hänen kauttaan. Lihakehomme on mitä on. Mutta mitä pidempään vastustaa lihakehon himoja ja kunnioittaa vain valoa, pikku hiljaa lihakehokin mukautuu ja kuona, kuten nuo pallisiitossekoilut, näivettyvät ja häviävät. Maailmassa on pyhiä. Oma valinta kumpaa palvelee, jumalaa vai pallejaan. Molempia ei voi palvella samaan aikaan.
Yksinkertaistetaan niin että ihminen on Jumalan kuva. Henkimaailman enkelit eivät ole Jumalan kuvia. Eläimet eivät ole Jumalan kuvia.
Ap, ei uskovaisuus tarkoita sitä, että ihmisellä olisi vastaukset kaikkeen. Pikemminkin päinvastoin. Uskomisessa on kyse nimenomaan uskosta, ei tiedosta, ei vastauksista, joten se oikeastaan lisää epävarmuutta elämään. Ja sitten kun tekee sen hypyn, mistä Kierkegaard puhuu, huomaa, että et ymmärrä mitään mutta joku otti kopin.
En tiedä, miksi kärsimys on, mutta minulla on rauha sen asian kanssa: sekä kärsimyksen, että oman tietämättömyyteni ja voimattomuuteni.
Joku edellä neuvoi lukemaan C.S. Lewisia ja niin minäkin neuvoisin, saat parempia vastauksia kuin tältä palstalta. Vaikka Lewiskin korostaa sitä, että emme me voi tietää Jumalan aivoituksia: meidän ajatuksemme siitä, miksi Jumala tekee asioita, on yhtä valistunut kuin meidän koiramme pohdinta siitä mitä isäntä mahtaa tehdä istuessaan lukemassa.
Pelleily pilaa keskustelemisen, harmillinen tilanne. Olisi fiksua osata ottaa asiat riittävällä vakavuudella ja vakavoitua kun tulee tarve. Lapselliset aikuiset eivät pysty tähän missään kohdassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siemenssä kulkee vain perisynti, jumalallisuus on valoa eikä mitään pallitouhuja.
Esimerkiksi pyhä henki voi ottaa kehon valtaansa ja tuolloin ihmisestä tulee pyhä. Pappi voi toimia jumalan alaisuudessa ja olla vapaa-ajallaan pedari r aiskari, ja kuollessaan lankeaa helvettiin, mutta toimitusta tehdessään jumala toimii hänen kauttaan. Lihakehomme on mitä on. Mutta mitä pidempään vastustaa lihakehon himoja ja kunnioittaa vain valoa, pikku hiljaa lihakehokin mukautuu ja kuona, kuten nuo pallisiitossekoilut, näivettyvät ja häviävät. Maailmassa on pyhiä. Oma valinta kumpaa palvelee, jumalaa vai pallejaan. Molempia ei voi palvella samaan aikaan.
Yksinkertaistetaan niin että ihminen on Jumalan kuva. Henkimaailman enkelit eivät ole J
Miksi sinä vastaat vaikka et tiedä miten asiat oikeasti ovat?
Jumalahan on näkymätön henkimaailma. Jumala kattaa kaiken pyhän hengen.
Jumala ei ole mistään erillinen.
Jumalan henki kulkee meissä koko maallisen elämämme ajan ja henki palautuu kuolemassa kotiin henkimaailmaan.
Jumala ulottuu kaikkialle sinne missä on elämää.
Jumala on koko pyhä kokonaisuus.
Kaikki kuuluu Jumalalle.
Ap, ei uskovaisuus tarkoita sitä, että ihmisellä olisi vastaukset kaikkeen. Pikemminkin päinvastoin. Uskomisessa on kyse nimenomaan uskosta, ei tiedosta, ei vastauksista, joten se oikeastaan lisää epävarmuutta elämään. Ja sitten kun tekee sen hypyn, mistä Kierkegaard puhuu, huomaa, että et ymmärrä mitään mutta joku otti kopin.
Raamatussa on toinen käsitys kun sinulla uskosta.
Varma on tämä sana ja kaiken luottamuksen arvoinen.
Te eksytte kun ette tunne kirjoituksia ja Jumalan voimaa.
Viisaus huutaa kaduilla,oppikaa minusta(Jeesuksesta).
Jumalan lapsi saa pelastusvarmuuden eli Pyhänhengen sinetin .
Yksinkertaistetaan niin että ihminen on Jumalan kuva. Henkimaailman enkelit eivät ole J
Kirjoita miten ne on mielestäsi oikein?
Vierailija kirjoitti:
Mielipiteet eivät ole välttämättä totuus, en kirjoita mielipiteitä.
Vierailija kirjoitti:
Tieto on Raamatun mukaan pahuuden ja kärsimyksen "syy"
Ei ole. Raamatun mukaan :te eksytte, koska ette tunne kirjoituksia ja Jumalan voimaa. ja:
Minun kansani eksyy, koska se on tietoa vailla.
Papilta häviää tieto.
Kuten sanottu totuus on tiedon edellytys, eikä ihminen tunne totuutta. Ihminen kuitenkin kuvittelee tuntevansa totuuden. Ihminen etsii totuutta väärästä paikasta ja eksyy.
Ja minä halusin ottaa selville, mikä on tietoa ja viisautta, mikä taas mielettömyyttä ja typeryyttä. Mutta minä havaitsin, että tuulta vain tavoittelin.
Tuuli* puhaltaa missä tahtoo. Sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee. Samoin on jokaisen Hengestä syntyneen laita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos yrität johdatella minua johonkin omaan päätelmääsi niin säästä vaivasi ja kakaise typerä oletuksesi ulos. Kristinuskon kontekstissä "jumalan" selittäminen on mahdotonta, on käytettävä muita retoriikoita enkä ole varma onko tämä ollenkaan sopiva alusta ja yleisö sellaiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksinkertaistetaan niin että ihminen
Niinpä, helmiä sioille. Sekin kiellettiin raamatussa.
Vierailija kirjoitti:
Jumala antoi ihmisille vapaan tahdon olla hyvä tai paha. Pahat ihmiset rahan ym himossa sotii ja tappaa. Jos ihminen itse aiheutta itselleen rikoksien tekemisen ...se on oma valinta. Hyvyys ja pauus on meidän jokaisen itse päätettävissä ja seuraukset kärsittävä.
Raamatun mukaan ei antanut. Ei vieläkään. Voi olla että sinun guru opettaa eri tavalla kuin raamattu kertoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielipiteet eivät ole välttämättä totuus, en kirjoita mielipiteitä.
Ei kannatakkaan omia mielipiteitäsi julistaa. Minä kirjoitin Jumalan sanaa, niinkuin se on Raamatussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmi että eeva oli vaan aatamin kylkiluu eli käytännössä aatami itse.
Siis tarina ja myytti menee aikuisten oikeasti niin, että ensimmäinen Aatami oli sekä mies että nainen. Evaa ei tehty kylkiluusta, vaan Aatamin puolikkaasta. "Kylkiluu" 100% on varmuudella käännösvirhe. Silloin ihmisestä myytin mukaan tuli mies ja nainen... joo, se "loi mieheksi ja naiseksi" on käytännössä virhe. Lol
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, miksi kärsimys on, mutta minulla on rauha sen asian kanssa: sekä kärsimyksen, että oman tietämättömyyteni ja voimattomuuteni.
Joku edellä neuvoi lukemaan C.S. Lewisia ja niin minäkin neuvoisin, saat parempia vastauksia kuin tältä palstalta. Vaikka Lewiskin korostaa sitä, että emme me voi tietää Jumalan aivoituksia: meidän ajatuksemme siitä, miksi Jumala tekee asioita, on yhtä valistunut kuin meidän koiramme pohdinta siitä mitä isäntä mahtaa tehdä istuessaan lukemassa.
Jos sinulla on rauha kärsimyksen kanssa, niin et varmaankaan ole kärsinyt kovin paljon.
Tieto on Raamatun mukaan pahuuden ja kärsimyksen "syy"
Ei ole. Raamatun mukaan :te eksytte, koska ette tunne kirjoituksia ja Jumalan voimaa. ja:
Minun kansani eksyy, koska se on tietoa vailla.
Papilta häviää tieto.