Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liisa on käyttänyt peukkua 15 vuotta

Vierailija
13.11.2025 |

https://www.verkkouutiset.fi/a/hs-nain-peukkua-kayttavan-54-vuotiaan-li…

Luin tuon, ja ajattelin, että ei mun päivät ole tuon kummoisempia.  En saa mitään aikaiseksi, päivät valuvat pois, olo on enimmäkseen turta ja apaattinen.

Erona Liisaan mä en käytä mitään huumehia enkä päihdelääkkeitä. Eikä mulla ole ketään mikaa asuintoverina, eikä kavereita, vaan olen totaaliyksinäinen.

Huumeidenkäyttäjät vaikuttavat vaativilta ihmisiltä; he edellyttävät että elämässä on kohokohtia ja kivaa. Näköjään mä olen vähään tyytyjä. En kyllä tiedä, miten elämäni saisi antoisammaksi. Vai onko tämmöinen elämä zen?

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen kadehtija on hyvä ja lopettaa työnteon ja rupeaa käyttämään peukkua tai jotain muuta paskaa, kukaan ei estä. Lapsetkin voi antaa huostaan, jos siitäkin on kateellinen. Ihana elämä avautuu silmienne edessä. Ei voi taas kuin ihmetellä tätä lapsellisuutta täällä.

Ainoa mikä tässä on lapsellista, olette te, joiden mielestä on ok verorahoilla kannustaa tällaiseen elämäntapaan. Varmasti siksi, että itse ette niitä veroja maksa.

Kyllä maksan veroja enkä vastusta millään lailla sitä, että niitä käytetään heikompien auttamiseen. Mene roskikseen siitä.

Vierailija
62/83 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo Liisan kämppä maksaisi vapailta markkinoilta 850 euroa (samankokoisia samalla kadulla Töölössä on tälläkin hetkellä vuokrattavana vuokraovessa). Sanotaan tämä nyt selvästi: Tuo sijainti vastapäätä on Suomen Kansallisoopperaa! Nyt Sininauhasäätiö maksaa Liisan ja nistikamujen asumisen ja paskoo koko naapuruston.

Uskomatonta.

Onhan se aivan uskomatonta, että lähimmäisistä pidetään huolta ja annetaan katto pään päälle. Hirveää suorastaan.

On se sairasta, että kannustetaan lähimmäistä tuhoamaan itsensä ja maksatetaan vielä viulut työssäkäyvillä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen kadehtija on hyvä ja lopettaa työnteon ja rupeaa käyttämään peukkua tai jotain muuta paskaa, kukaan ei estä. Lapsetkin voi antaa huostaan, jos siitäkin on kateellinen. Ihana elämä avautuu silmienne edessä. Ei voi taas kuin ihmetellä tätä lapsellisuutta täällä.

Ainoa mikä tässä on lapsellista, olette te, joiden mielestä on ok verorahoilla kannustaa tällaiseen elämäntapaan. Varmasti siksi, että itse ette niitä veroja maksa.

Kyllä maksan veroja enkä vastusta millään lailla sitä, että niitä käytetään heikompien auttamiseen. Mene roskikseen siitä.

Eihän häntä auteta, vaan kannustetaan jatkamaan itsetuhoa. Olet todella paha ihminen kun haluat liisojen vetävän itsensä hengiltä.

Vierailija
64/83 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo Liisan kämppä maksaisi vapailta markkinoilta 850 euroa (samankokoisia samalla kadulla Töölössä on tälläkin hetkellä vuokrattavana vuokraovessa). Sanotaan tämä nyt selvästi: Tuo sijainti vastapäätä on Suomen Kansallisoopperaa! Nyt Sininauhasäätiö maksaa Liisan ja nistikamujen asumisen ja paskoo koko naapuruston.

Uskomatonta.

Onhan se aivan uskomatonta, että lähimmäisistä pidetään huolta ja annetaan katto pään päälle. Hirveää suorastaan.

mutta tarvitseeko sen katon olla keskellä kalleinta Stadia, john tavan duunarilla ei ole mitään mahdollisuuksia päästä asumaan oman työnsä tuloksilla. Ja tarvitseeko muutenkaan sijaita tiheään asutuilla alueilla. Aiheuttavat ongelmia epäsosiaalisen käytöksen takia

Vierailija
65/83 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskomatonta.

On se sairasta, että kannustetaan lähimmäistä tuhoamaan itsensä ja maksatetaan vielä viulut työssäkäyvillä. 

"Kannustetaan", miten? Harkitsetko vaikka sinä peukun käyttämistä nyt, koska siihen "kannustetaan"? 

Vierailija
66/83 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei käy naapurustoa kateeksi. Ala-astekin nurkan takana. 

Vierailija
67/83 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se kamalaa, kun joutuu toteamaan itsensä osaksi ihmiskuntaa ihan siinä missä nämä laitapuolen kulkijatkin. Hyvää joulun odotusta sinne.

Vierailija
68/83 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskomatonta.

"Kannustetaan", miten? Harkitsetko vaikka sinä peukun käyttämistä nyt, koska siihen "kannustetaan"? 

Maksetaan kämppä jossa vetää ja annetaan rahaa käteen että käypä ostamassa vähän huumeita. Mulle noita ei makseta.

Vierailija
69/83 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskomatonta.

"Kannustetaan", miten? Harkitsetko vaikka sinä peukun käyttämistä nyt, koska siihen "kannustetaan"?&nb

Ajattelitko vaihtaa elämää, jotta sulle maksettaisiin? Jos ja varmaan toivottavasti kun et, niin mitä ja miksi sinä vingut? 

Vierailija
70/83 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja taas kaikki muiden syytä, tekisin jos joku vähän potkisi..uhriutua ainakin osaavat.

Ei kai tuossa sitä tarkoitettu. Olisi varmaan halunnut sellaista apua huumeongelmaansa, johon kuuluisi kuntoutus, missä "potkittaisiin perseelle". Ei noista aineista kukaan yksin irti pääse ja siitä sitten vain itsenäisesti töihin.

Ai ei vai? Menis vaan tuokin töihin.

Kuka palkkaa?? Kuka palkkaa tuon ? Onko hyvinkin kysytty tekijä? No, joko palkkaat hänet? Joko nyt palkkaat...

Vierailija
71/83 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kaksi yliopisto tutkintoa, mutta mielenterveysongelmien vuoksi olen päätynyt elämään omissa oloissani.

Olen joskus aiemminkin ajatellut, että narkkareilla on sentään kavereita, joiden kanssa hengailla.

Sama. Mulla tosin autismi vei eläkkeelle ja erakoiduin.

Kyllä nämä "fiksummat" narkit ovat valinneet hyvän osan: ottavat vain rusinat kaikista pullista. Verrattavissa ihan muihin sosiaalituilla kikkailjoihin.  Tuo on valittu elämäntapa, josta  tykätään. Ainoa haitta, että rahaa saisi olla enemmän. Sitäkin voi hankkia lisää diilaamalla. Kunhan pysyy järki päässä, eikä ahneus iske.

Monen päihteettömän elämä ei ole yhtä hyvää. Kuten ap totesi.

Ei niiden nistien elämä ole ikinä hyvää. Kokeile itse. Ottavat annoksen ja ihan muutama

Älä niputa kaikki narkkeja yhteen. Niissä on eroja: fiksummat narkkaavat sen verran, etteivät joudu ihan hunningolle. Propaganda on tehnyt tehtävänsä, kun luullaan, että huumeidenkäyttäjät eivät oikeasti haluaisi käyttää. Heh, stadissa on nykyisin ylemmän keskiluokan huume"ongelma" viihdekäyttäjillä. Heistä ei puhuta, kun ovat työssäkäyviä ja kustantavat itse elämänsä.  Eikö heidänkään elämänsä kelpaisi sinulle?

Toisekseen, terveydellisesti syistä syrjäytyneet yksinäiset voivat hyvinkin olla kateellisia näuden hyysättyjen, alemman luokan narkkien elämästä. Ihan syystä. Sen sijaan kyseiset narkit eivät taatusti vaihtaisi edes lyhyitiä kohokohtia sisältävää elämäänsä näiden yksinäisten ja mm. masennuksesta kärsivien elämään! Eli nämä lehtijutun narkit valitsevat koska tahansa mieluummin oman elämänsä kuin surkean kaverittoman mt-ongelmaisen päihteettömän elämän.

Vierailija
72/83 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

55

Yhteiskunta pitää huolen heikoimmistaan. Kuka pitää huolen, jos ei yhteiskunta.

Minä olen aina ollut heikoimman puolella, olen empaattinen ihminen. Se on vastakohta itsekkäälle kusipäälle.

Silität siis narkin päätä.

PS. Kommentistasi paistaa etova omakehu. 

Vierailija
73/83 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se kamalaa, kun joutuu toteamaan itsensä osaksi ihmiskuntaa ihan siinä missä nämä laitapuolen kulkijatkin. Hyvää joulun odotusta sinne.

se nyt on ihan reaaliteetti, että nämä peukuttelijat ovat todella arvaattomia ja mahdollisesti vaarallisia. Jopa Kalliossa on kyllästytty heihin, enkä ihmettele. Itse ei tarvitse enää onneksi Kalliossa vierailla.

Sen toteamisella, ettei tällaisia asuntoloita pidä missään nimessä sijoittaa koulujen läheisyyteen ei ole mitään tekemistä ihmiskuntaan kuulumisen kanssa. Äly hoi

Vierailija
74/83 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Potaskaa, HS on todella vajonnut pohjamutiin🤮 Eihän 600 euroa riitä edes yhteen piipulliseen ja kukaan huumeiden käyttäjä, varsinkaan nainen ei elä edes kolmikymppiseksi. Onko tarkoitus tappaa kerralla eräs ihmisryhmä, vai mihin tällä paskalla pyrittiin?

Oletan että oli sarkasmia.

Kuinka niin? Lapset ovat vaarassa, mielestäni annettiin liian ruusuinen kuva huumeriippuvuudesta. Olen käsittänyt, että tämä peukku vie heti terveyden ja mikä pahinta lapsen rikollisten armoille. Joku heitti että ollaan kateellisia, ei todellakaan!

Vierailija
75/83 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Masennus ei ole mikään sairaus edes. Tuet pois ja pakkotöihin  suolakaivokselle tuollaiset

Katsotaan sitten kun olet osastohoidossa syvän kliinisen depressio mentaliksen vuoksi johon liittyy psykoottisuutta ja saat ECT-hoitoa. Sano sen jälkeen onko masennus oikea sairaus. Psyk.sh.

Vierailija
76/83 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskomatonta.

mutta tarvitseeko sen katon olla keskellä kalleinta Stadia, john tavan duunarilla ei ole mitään mahdollisuuksia päästä asumaan oman työnsä tuloksilla. Ja tarvitseeko muutenkaan sijaita tiheään asutuilla alueilla. Aiheuttavat ongelmia epäsosiaalisen käytöksen takia

Vai voisiko tämän ottaa erinomaisena eaimerkkinä siitä, että asunto kalleimmasta Stadista ei ole mikään onnen ja autuuden tae elämässä?

Vierailija
77/83 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin eihän tuon artikkelin mukaan nuilla niin kurjaa ollut. Vilkas sosiaalinen elämä, ei työstressiä tai muutakaan. Siivoojakin kävi. Kavereiden kanssa leppoisaa hengailua pienessä pierussa. Ei mitään vastuuta mistään.

Olin kuvitellut huumeriippuvaisten elämän paljon kamalammaksi.

Aivan. Vaikutti ihan leppoisalta meiningiltä. Rahaa ei ole paljon käytössä, mutta ei ole monella muullakaan.  On oma yhteisö, koti, elämänkumppani, ei stressiä töistä/työttömyydestä, vakaat joskin pienet tulot. Tuohan ois monelle ihan unelmaelämää. 

Totuus, heidän on pakko tyytyä pieneen kuvioon. Heillä ei edes riitä rahkeita muuhun eikä terveyttä. Suomessa nistit kuolee keskimäärin noin 32-33 vuotiaana ja sitä ennen he ovat vuosikausia huonokuntoisia ja todella sairaita ellei ole mikään nopea hu

Ei mullakaan ole rahkeita parempaan Aelämään eikä terveyttä muuttaa tilannettani. Erona on se, että mua yhteiskunta ei auta mitenkään. 

Älä sinäkään niputa kaikkia huumeidenkäyttäjiä yhteen. Päihteistä elämänsisältönsä hakevat voivat olla iäkkäämpiäkin henkilöitä. Nimittäin jos pysyy hengissä levottomat nuoruusajat, vanhempana myös päihteidenkäyttäjät seestyvät ja rauhoittuvat. Enää ei sekoilla, vaan vietetään ammatti- ja tapakäyttäjän vakaata elämää.

Vierailija
78/83 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen osa ihmiskuntaa mutta olen myös osa yhteiskuntaa ja omalla työlläni valitettavasti elätän tuollaisia narkkeja joilla ei töihin edes aikomus ikinä. Kyllä 54 vuotiaalla pitäisi olla elämässä jo työntekoa 

Vierailija
79/83 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teillä jotka kadehditte päihderiippuvaisen ihmisen elämää, tuskin on itsellä siitä kokemusta.

Riippuvuus on sairaus. Haastetaltava itse sanoi ettei halua tuollaista elämää.

Mulla on "autismiriippuvuus", "masennusriippuvuus", "yksinäisyysriippuvuus", "unettomuusriippuvuus" ... ... ...

En halua tällaista elämää.  Haluan parisuhteen, kavereita, resursseja hoitaa esim. hampaani kuntoon. Mutta koska mimulla ei ole päihderiippuvuutta, en saa apua.

Päihderiippuvaiset saavat todella huonosti apua.

Nuo jutun henkilöt ovat saaneet tuetun asunnon, siivoojan ja muuta palvelua, varmastikin mahdollisuus keskustella hoitajan kanssa ja saada tarpeellisia lääkkeitä. Yhteisössä asuminen tarjoaa monenlaista tukea. Ei minulle ole tarjottu mitään, vaikka olen apua pyytänyt. Olen 100% syrjäytynyt eläkkeellä.

Vierailija
80/83 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Mä olen nähnyt kannabiksen käyttäjänä kuinka paljon niiden kovien aineiden käyttö on kasvanut. Tämä on täysin idioottimaista pitää kannabis laittomana. Kun sitä ostaa laittomasti niin tarjolla on koko kattaus. Suurin osa kannabiksen ostajista ei onneksi osta muita aineita. Muuten kovien huumeiden käyttäjiä olisi 10 - 20 kertaa nykyistä enemmän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi