Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liisa on käyttänyt peukkua 15 vuotta

Vierailija
13.11.2025 |

https://www.verkkouutiset.fi/a/hs-nain-peukkua-kayttavan-54-vuotiaan-li…

Luin tuon, ja ajattelin, että ei mun päivät ole tuon kummoisempia.  En saa mitään aikaiseksi, päivät valuvat pois, olo on enimmäkseen turta ja apaattinen.

Erona Liisaan mä en käytä mitään huumehia enkä päihdelääkkeitä. Eikä mulla ole ketään mikaa asuintoverina, eikä kavereita, vaan olen totaaliyksinäinen.

Huumeidenkäyttäjät vaikuttavat vaativilta ihmisiltä; he edellyttävät että elämässä on kohokohtia ja kivaa. Näköjään mä olen vähään tyytyjä. En kyllä tiedä, miten elämäni saisi antoisammaksi. Vai onko tämmöinen elämä zen?

Kommentit (133)

Vierailija
81/133 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannabiksen käyttö johtaa peukun käyttöön

Vierailija
82/133 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se kannabis johtaa peukun käyttöön?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/133 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt Minja kuule, mä en voi sulle vastaukseksi muuttua. Palaa takaisin huoneeseesi pössyttelemään

Vierailija
84/133 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt Minja kuule, mä en voi sulle vastaukseksi muuttua. Palaa takaisin huoneeseesi pössyttelemään

Ja ota toi snorttaava kaupan kassa mukaasi

Vierailija
85/133 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uutisen mukaan joka viides aikuinen viihdekäyttää jotain laitonta. Yleisimmin kannabista. Perjantai niin varmaan aika moni menee pössyttämään.

Vierailija
86/133 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perus nistin puhetta tuo kolmekymppinen nainen ainakin puhuu. Olisi valmis mitä tahansa tekemään kun joku potkisi perseelle. Omaa motivaatiota ei ole. Itse pitää olla ensimmäisenä se joka on valmis muutokseen. Tekemistä päiviin on kyllä tarjolla, vaikka kuntouttava työtoiminta..

Vierailija
87/133 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahvoja aineita voi helposti käyttää vuosia, harva nyt niitä ihan päivittäin käyttää eikä annokset ole jatkuvasti suuria.

Vierailija
88/133 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uutisen mukaan joka viides aikuinen viihdekäyttää jotain laitonta. Yleisimmin kannabista. Perjantai niin varmaan aika moni menee pössyttämään.

Kannabiksen laillistaminen ois jo ajankohtaista. Silloin tätä käyttävät eivät olisi ongelma. Lisäksi kannabis on hyvin haitaton verrattuna muihin huumeisiin.

Vierailija
89/133 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä idea on esitellä elämää ja ihmiset alkavat juoruamaan. Tuoko se mitään hyvää. Apua se ei taida tuoda, ymmärrystä. Moni tuomitsee? 

Vierailija
90/133 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melko sitkas tapaus. Olen 53-vuotias enkä kestäisi kahta tuollaista päivää peräkkäin. Alkoholin käytonkin lopetin, kun pelkästään yhden illan jälkeen krapulat ja morkkikset kesti monta päivää. Hiki kaatui otsalta ja sydän läpätti.

Alkoholi on tuossa se ongelma. On paljon päihteitä, joista voisi etsiä sen itselle sopivan. Jollekin se sattuu olemaan a-pvp. 

Vierailija
91/133 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei käy naapurustoa kateeksi. Ala-astekin nurkan takana. 

On se kamalaa, kun joutuu toteamaan itsensä osaksi ihmiskuntaa ihan siinä missä nämä laitapuolen kulkijatkin. Hyvää joulun odotusta sinne.

se nyt on ihan reaaliteetti, että nämä peukuttelijat ovat todella arvaattomia ja mahdollisesti vaarallisia. Jopa Kalliossa on kyllästytty heihin, enkä ihmettele. Itse ei tarvitse enää onneksi Kalliossa vierailla.

Sen toteamisella, ettei tällaisia asuntoloita pidä missään nimessä sijoittaa koulujen läheisyyteen ei ole mitään tekemistä ihmiskuntaan kuulumisen kanssa. Äly hoi

A-pvp:n vaaroja sivullisille on lehdistössä liioiteltu ja nyt jokainen julkisella paikalla sekavasti käyttäytyvä ihminen on peukkupää Iltalehden lukijan silmissä jos tämä ei vaikuta olevan humalassa. 

Vierailija
92/133 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannabiksen laillistaminen ois jo ajankohtaista. Silloin tätä käyttävät eivät olisi ongelma. Lisäksi kannabis on hyvin haitaton verrattuna muihin huumeisiin.

Kannabis pitäisi laillistaa kun siihen laittomuuteen ei ole syytä. Porttiteorialla kannabis saatiin laittomaksi ja se on keksitty haitta. Onhan se valtavasti vähemmän haitallinen kuin oikeat huumeet. Kannabikseen ei kuole eikä se aiheuta fyysistä riippuvuutta. Hitto vie laillinen alkoholi on sata kertaa haitallisempaa kuin laiton kannabis. 

Vierailija
93/133 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kamalaa kyllä, mutta minun vähän kävi kateeksi hänen sosiaalista elämäänsä. Itsellä ei päihdeongelmaa, on jopa työkin, mutta elämä tuntuu kovin merkityksettömältä ilman yhtään läheistä ihmissuhdetta.

Tämä on muuten jännä että ainakaan tietynlaiset päihteilijät eivät ole yksinäisiä tai introvertteja kelailijoita, vaan tuntuu olevan isokin tuttavapiiri. Tosin sitä sanotaan etteivät suhteet kovin syvällisiä ole, mene ja tiedä..

En silti osaa tuota pörräilyä ja hyvien fiilisten jahtaamista kadehtia. Ihan vieras maailma, samoin kuin baarit. Ihanaa olla näkymätön sivullinen, joka ei kaipaa jatkuvaa ulkoista säpinää.

Vierailija
94/133 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ajan tulee tätä peukkurummutusta ihan mediasta. Taitaa olla niin, että pahin peukkupsykoosi on niillä, jotka eivät sitä edes käytä. 

Vierailija
95/133 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisi mennä töihin ja elättää itsensä sen sijaan että nostaa tukia vuodesta toiseen

Vierailija
96/133 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alanuolittajat eivät hyväksy faktoja. Laittomalla kannabiksella on 8 haitallisuuspistettä ja laillisella alkoholilla niitä on 23 pistettä. Laittomuus väkisin nostaa haitallisuutta. Itseasiassa se laittomuus on kannabiksen suurin haitallisuus. Tähän saa kertoa perustelun kannabiksen kiellolle jos tietää sellaisen. Usa joka aloitti kiellon on jo enimmäkseen laillistanut kannabiksen. Siellä on jo liittivaltiotason laillistuminen lähellä. Euroopassa yli 20 maata sallii kannabiksen käytön. Suomikin voisi vähintään sallia jos ei laillistamiset rahat kelpaa valtiolle.

Vierailija
97/133 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eniten käyttöä on kasvattanut kokaiini. Se on ohittanut jo amfetamiinin helsingissä. Ne kokaiinin käyttäjät ovat enimmäkseen hyvin tienaavia. "

Tämä. Ihmiset eivät tunnu ymmärtävän, että valtaosa huumeita käyttävistä ihmisistä hoitaa tonttinsa, käy töissä ja kasvattaa lapsensa. Kun vain psykoosissa riehujan tunnistaa varmasti huumeidenkäyttäjäksi, tulee mielikuva ettei meidän parempien ihmisten piireissä voisi olla huumeidenkäyttäjiä.

Vierailija
98/133 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Eniten käyttöä on kasvattanut kokaiini. Se on ohittanut jo amfetamiinin helsingissä. Ne kokaiinin käyttäjät ovat enimmäkseen hyvin tienaavia. "

Tämä. Ihmiset eivät tunnu ymmärtävän, että valtaosa huumeita käyttävistä ihmisistä hoitaa tonttinsa, käy töissä ja kasvattaa lapsensa. Kun vain psykoosissa riehujan tunnistaa varmasti huumeidenkäyttäjäksi, tulee mielikuva ettei meidän parempien ihmisten piireissä voisi olla huumeidenkäyttäjiä.

Vasta kiinni jäänyt amanda ei näytä ongelmakäyttäjältä. Suomessa ei haluta nähdä eroa viihde ja ongelmakäytöllä. Täällä tuomitaan pahimmillaan yhden huumekokeilun perusteella. Amandalla ainoa eka kerta tuossa oli kiinni jääminen. Käyttörikos on huono se ei vähennä käyttöä mutta se helposti pahentaa sitä. Vaikka vain sakkotuomio niin se on silti huumausainerikos mistä voi tulla jopa potkut. Sellainen johtaa usein pahempaan käyttöön.

Vierailija
99/133 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saisi mennä töihin ja elättää itsensä sen sijaan että nostaa tukia vuodesta toiseen

Onko työssäkäyvän päihteidenkäyttö hyväksyttävämpää kuin työttömän? Ottamatta kantaa juuri Liisaan, ihmettelen miten sosioekonominen asema vaikuttaa siihen, mitä ihmiset ajattelevat päihteidenläytöstä.

Lasse Lääkäri ottaa työpäivän jälkeen lasin tai kaksi viiniä, ja viikonloppuisin vähän enemmän. Rankka ja vastuullinen työ, joten täytyyhän hänen rentoutua. Pari linkkua kokaiinia on myös ihan ok silloin tällöin. Työtön Pera ottaa illassa kaksi kaljaa niin hän on pohjasakkaa. Peran pilvenpolttelu tai pieni pirinkäyttö tekee hänestä narkomaanin.

Vierailija
100/133 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko työssäkäyvän päihteidenkäyttö hyväksyttävämpää kuin työttömän? Ottamatta kantaa juuri Liisaan, ihmettelen miten sosioekonominen asema vaikuttaa siihen, mitä ihmiset ajattelevat päihteidenläytöstä.

Lasse Lääkäri ottaa työpäivän jälkeen lasin tai kaksi viiniä, ja viikonloppuisin vähän enemmän. Rankka ja vastuullinen työ, joten täytyyhän hänen rentoutua. Pari linkkua kokaiinia on myös ihan ok silloin tällöin. Työtön Pera ottaa illassa kaksi kaljaa niin hän on pohjasakkaa. Peran pilvenpolttelu tai pieni pirinkäyttö tekee hänestä narkomaanin.

Pera tekee tuota toisten rahoilla?