Liisa on käyttänyt peukkua 15 vuotta
https://www.verkkouutiset.fi/a/hs-nain-peukkua-kayttavan-54-vuotiaan-li…
Luin tuon, ja ajattelin, että ei mun päivät ole tuon kummoisempia. En saa mitään aikaiseksi, päivät valuvat pois, olo on enimmäkseen turta ja apaattinen.
Erona Liisaan mä en käytä mitään huumehia enkä päihdelääkkeitä. Eikä mulla ole ketään mikaa asuintoverina, eikä kavereita, vaan olen totaaliyksinäinen.
Huumeidenkäyttäjät vaikuttavat vaativilta ihmisiltä; he edellyttävät että elämässä on kohokohtia ja kivaa. Näköjään mä olen vähään tyytyjä. En kyllä tiedä, miten elämäni saisi antoisammaksi. Vai onko tämmöinen elämä zen?
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairasta huumeiden ihannointia.
Halveksin kaikkia huumeiden käyttäjiä. Niin makaa kuin petaa.
Mitään apua eivät nämä sääliöt ansaitse. 🤮
Minä halveksin ihmistä, joka suoltaa tällaista sontaa muista ihmisistä.
Hyvinkinkö tunnet halveksimasi ihmiset?
Olen ihan samaa mieltä, mikään ei ole sairaampaa kuin avoin pahantahtoisuus ja tarkoituksellinen ymmärtämättömyys vaikeuksissa olevia ihmisiä kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tunne, enkä todellakaan halua. 🤗
Ihmisillä on katsos vastuu omasta elämästään. Muita saati yhteiskuntaa ei aina voi huutaa apuun.
Mielestäni sinä puhut sontaa. 😊
Näytä sinä esimerkkiä, äläkä ikinä odota mitään yhteiskunnalta.
Yhteiskunnan käsite on sulta päässyt hämärtymään, jos ikinä olet edes ymmärtänyt mitä se tarkoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kaksi yliopisto tutkintoa, mutta mielenterveysongelmien vuoksi olen päätynyt elämään omissa oloissani.
Olen joskus aiemminkin ajatellut, että narkkareilla on sentään kavereita, joiden kanssa hengailla.
Sama. Mulla tosin autismi vei eläkkeelle ja erakoiduin.
Kyllä nämä "fiksummat" narkit ovat valinneet hyvän osan: ottavat vain rusinat kaikista pullista. Verrattavissa ihan muihin sosiaalituilla kikkailjoihin. Tuo on valittu elämäntapa, josta tykätään. Ainoa haitta, että rahaa saisi olla enemmän. Sitäkin voi hankkia lisää diilaamalla. Kunhan pysyy järki päässä, eikä ahneus iske.
Monen päihteettömän elämä ei ole yhtä hyvää. Kuten ap totesi.
Ei niiden nistien elämä ole ikinä hyvää. Kokeile itse. Ottavat annoksen ja ihan muutaman minuutin on hyvä olo, suurimman osan ajasta he voi huonosti ja eivät pysty tekemään mitään eivätkä liikkumaan kuin lähikaupalle. En kyllä ikinä köyhänä kadehtisi nistin osaa, joka on miljoonakertaa kurjempi kuin muilla. Eihän ne ole terveitä edes ja he ei voi mennä mihinkään iltalenkille eivätkä he jaksa huolehtia itsestään kovin pitkään.
Liisa vaikutti itsekkäältä. Ei osaa ajatella vanhempiaan. Tytärtään ja lapsenlastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisillä on katsos vastuu omasta elämästään. Muita saati yhteiskuntaa ei aina voi huutaa apuun.
Yhteiskunnan käsite on sulta päässyt hämärtymään, jos ikinä olet edes ymmärtänyt mitä se tarkoittaa.
Nyt tuli kyllä harvinaisen typerä kommentti.
- eri
Tuo Liisan kämppä maksaisi vapailta markkinoilta 850 euroa (samankokoisia samalla kadulla Töölössä on tälläkin hetkellä vuokrattavana vuokraovessa). Sanotaan tämä nyt selvästi: Tuo sijainti vastapäätä on Suomen Kansallisoopperaa! Nyt Sininauhasäätiö maksaa Liisan ja nistikamujen asumisen ja paskoo koko naapuruston.
Uskomatonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunnan käsite on sulta päässyt hämärtymään, jos ikinä olet edes ymmärtänyt mi
Eli et keksinyt mitään vastausta siihen.
Vierailija kirjoitti:
Teillä jotka kadehditte päihderiippuvaisen ihmisen elämää, tuskin on itsellä siitä kokemusta.
Riippuvuus on sairaus. Haastetaltava itse sanoi ettei halua tuollaista elämää.
Mulla on "autismiriippuvuus", "masennusriippuvuus", "yksinäisyysriippuvuus", "unettomuusriippuvuus" ... ... ...
En halua tällaista elämää. Haluan parisuhteen, kavereita, resursseja hoitaa esim. hampaani kuntoon. Mutta koska mimulla ei ole päihderiippuvuutta, en saa apua.
Täällä ilmeisesti joku nisti peukuttelee raivon vallassa kommentteja. 🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin eihän tuon artikkelin mukaan nuilla niin kurjaa ollut. Vilkas sosiaalinen elämä, ei työstressiä tai muutakaan. Siivoojakin kävi. Kavereiden kanssa leppoisaa hengailua pienessä pierussa. Ei mitään vastuuta mistään.
Olin kuvitellut huumeriippuvaisten elämän paljon kamalammaksi.
Aivan. Vaikutti ihan leppoisalta meiningiltä. Rahaa ei ole paljon käytössä, mutta ei ole monella muullakaan. On oma yhteisö, koti, elämänkumppani, ei stressiä töistä/työttömyydestä, vakaat joskin pienet tulot. Tuohan ois monelle ihan unelmaelämää.
Totuus, heidän on pakko tyytyä pieneen kuvioon. Heillä ei edes riitä rahkeita muuhun eikä terveyttä. Suomessa nistit kuolee keskimäärin noin 32-33 vuotiaana ja sitä ennen he ovat vuosikausia huonokuntoisia ja todella sairaita ellei ole mikään nopea huumemyrkytys.
Vierailija kirjoitti:
Niin eihän tuon artikkelin mukaan nuilla niin kurjaa ollut. Vilkas sosiaalinen elämä, ei työstressiä tai muutakaan. Siivoojakin kävi. Kavereiden kanssa leppoisaa hengailua pienessä pierussa. Ei mitään vastuuta mistään.
...............
Olin kuvitellut huumeriippuvaisten elämän paljon kamalammaksi.
Aivan. Mikä tuossa edes on niin huonoa.
Vierailija kirjoitti:
Tuo Liisan kämppä maksaisi vapailta markkinoilta 850 euroa (samankokoisia samalla kadulla Töölössä on tälläkin hetkellä vuokrattavana vuokraovessa). Sanotaan tämä nyt selvästi: Tuo sijainti vastapäätä on Suomen Kansallisoopperaa! Nyt Sininauhasäätiö maksaa Liisan ja nistikamujen asumisen ja paskoo koko naapuruston.
Uskomatonta.
Onhan se aivan uskomatonta, että lähimmäisistä pidetään huolta ja annetaan katto pään päälle. Hirveää suorastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kaksi yliopisto tutkintoa, mutta mielenterveysongelmien vuoksi olen päätynyt elämään omissa oloissani.
Olen joskus aiemminkin ajatellut, että narkkareilla on sentään kavereita, joiden kanssa hengailla.
Sama. Mulla tosin autismi vei eläkkeelle ja erakoiduin.
Kyllä nämä "fiksummat" narkit ovat valinneet hyvän osan: ottavat vain rusinat kaikista pullista. Verrattavissa ihan muihin sosiaalituilla kikkailjoihin. Tuo on valittu elämäntapa, josta tykätään. Ainoa haitta, että rahaa saisi olla enemmän. Sitäkin voi hankkia lisää diilaamalla. Kunhan pysyy järki päässä, eikä ahneus iske.
Monen päihteettömän elämä ei ole yhtä hyvää. Kuten ap totesi.
Ei niiden nistien elämä ole ikinä hyvää. Kokeile itse. Ottavat annoksen ja ihan muutama
Hyvä öyhötys menee pilalle faktoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunnan käsite on sulta päässyt h
En ole saanut yhteiskunnalta muuta tukea kuin lapsilisät. Niitäkään en totuuden nimissä olisi tarvinnut.
Sinä? Miksi kolahtaa noin paljon? 😊
-se, joka halveksii huumeiden käyttäjiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teillä jotka kadehditte päihderiippuvaisen ihmisen elämää, tuskin on itsellä siitä kokemusta.
Riippuvuus on sairaus. Haastetaltava itse sanoi ettei halua tuollaista elämää.
Mulla on "autismiriippuvuus", "masennusriippuvuus", "yksinäisyysriippuvuus", "unettomuusriippuvuus" ... ... ...
En halua tällaista elämää. Haluan parisuhteen, kavereita, resursseja hoitaa esim. hampaani kuntoon. Mutta koska mimulla ei ole päihderiippuvuutta, en saa apua.
Päihderiippuvaiset saavat todella huonosti apua.
Jokainen kadehtija on hyvä ja lopettaa työnteon ja rupeaa käyttämään peukkua tai jotain muuta paskaa, kukaan ei estä. Lapsetkin voi antaa huostaan, jos siitäkin on kateellinen. Ihana elämä avautuu silmienne edessä. Ei voi taas kuin ihmetellä tätä lapsellisuutta täällä.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen kadehtija on hyvä ja lopettaa työnteon ja rupeaa käyttämään peukkua tai jotain muuta paskaa, kukaan ei estä. Lapsetkin voi antaa huostaan, jos siitäkin on kateellinen. Ihana elämä avautuu silmienne edessä. Ei voi taas kuin ihmetellä tätä lapsellisuutta täällä.
Ainoa mikä tässä on lapsellista, olette te, joiden mielestä on ok verorahoilla kannustaa tällaiseen elämäntapaan. Varmasti siksi, että itse ette niitä veroja maksa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja taas kaikki muiden syytä, tekisin jos joku vähän potkisi..uhriutua ainakin osaavat.
Ei kai tuossa sitä tarkoitettu. Olisi varmaan halunnut sellaista apua huumeongelmaansa, johon kuuluisi kuntoutus, missä "potkittaisiin perseelle". Ei noista aineista kukaan yksin irti pääse ja siitä sitten vain itsenäisesti töihin.
Sehän lopetti NAssa, koska siellä "ei ollut kivaa". Ei siis kelvannut perseelle potkiminen.
55
Yhteiskunta pitää huolen heikoimmistaan. Kuka pitää huolen, jos ei yhteiskunta.
Minä olen aina ollut heikoimman puolella, olen empaattinen ihminen. Se on vastakohta itsekkäälle kusipäälle.
Ei tässä maassa noin vain "mene töihin" enää edes nuori, koulutettu ja päihdeongelmaton ihminen.