Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liisa on käyttänyt peukkua 15 vuotta

Vierailija
13.11.2025 |

https://www.verkkouutiset.fi/a/hs-nain-peukkua-kayttavan-54-vuotiaan-li…

Luin tuon, ja ajattelin, että ei mun päivät ole tuon kummoisempia.  En saa mitään aikaiseksi, päivät valuvat pois, olo on enimmäkseen turta ja apaattinen.

Erona Liisaan mä en käytä mitään huumehia enkä päihdelääkkeitä. Eikä mulla ole ketään mikaa asuintoverina, eikä kavereita, vaan olen totaaliyksinäinen.

Huumeidenkäyttäjät vaikuttavat vaativilta ihmisiltä; he edellyttävät että elämässä on kohokohtia ja kivaa. Näköjään mä olen vähään tyytyjä. En kyllä tiedä, miten elämäni saisi antoisammaksi. Vai onko tämmöinen elämä zen?

Kommentit (83)

Vierailija
21/83 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin eihän tuon artikkelin mukaan nuilla niin kurjaa ollut. Vilkas sosiaalinen elämä, ei työstressiä tai muutakaan. Siivoojakin kävi. Kavereiden kanssa leppoisaa hengailua pienessä pierussa. Ei mitään vastuuta mistään.

Olin kuvitellut huumeriippuvaisten elämän paljon kamalammaksi.

Aivan. Vaikutti ihan leppoisalta meiningiltä. Rahaa ei ole paljon käytössä, mutta ei ole monella muullakaan.  On oma yhteisö, koti, elämänkumppani, ei stressiä töistä/työttömyydestä, vakaat joskin pienet tulot. Tuohan ois monelle ihan unelmaelämää. 

Vierailija
22/83 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kiva on työssä käyvien  kustantaa vaikka millaisia elämäntapoja.  On vaatetusta, on uskontoa, on huumeita, on muuten vaan.  Kaikki hoidetaan viimosen päälle.  Ei ole varaa menettää yhtään Kelan työntekijää huonon johdon vuoksi. 

En usko, että sun tuloilla maksetaan yhtään kenenkään elämää. Nautit itsekin yhteiskunnan verovaroillla rahoitetuista palveluista. Saamapuolella olet.

on meitä ihan oikeita nettomaksajiakin, jotka kustantavat teidän palvelut ja peukuttelijoiden elämää

-eri-

Et sinä tiedä minusta ja elämästäni mitään. Tosiasia kuitenkin on, että tuo kulunut fraasi "minun verorahoilla elämisestä" ei pidä paikkaansa monenkaan kirjoittajan kohdalla, vaikka töissä kävisivätkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/83 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kiva on työssä käyvien  kustantaa vaikka millaisia elämäntapoja.  On vaatetusta, on uskontoa, on huumeita, on muuten vaan.  Kaikki hoidetaan viimosen päälle.  Ei ole varaa menettää yhtään Kelan työntekijää huonon johdon vuoksi. 

En usko, että sun tuloilla maksetaan yhtään kenenkään elämää. Nautit itsekin yhteiskunnan verovaroillla rahoitetuista palveluista. Saamapuolella olet.

on meitä ihan oikeita nettomaksajiakin, jotka kustantavat teidän palvelut ja peukuttelijoiden elämää

-eri-

Et sinä tiedä minusta ja elämästäni mitään. Tosiasia kuitenkin on, että tuo kulunut fraasi "minun verorahoilla elämisestä" ei pidä paikkaansa monenkaan kirjoittajan kohdalla, vaikka töissä kävisivä

Suomessa tosiaan liian moni töissä julkisella sektorilla. Siksi tässä kusessa ollaankin. Mutta se on toinen juttu

Vierailija
24/83 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

'Ihan kiva on työssä käyvien  kustantaa vaikka millaisia elämäntapoja.  On vaatetusta, on uskontoa, on huumeita, on muuten vaan.  Kaikki hoidetaan viimosen päälle.  Ei ole varaa menettää yhtään Kelan työntekijää huonon johdon vuoksi.'

Tuplaväli kiiretypo, ei silti mun!

Minun kommenttini oli eri kohdassa.

😀

Mitähän sinä olet vetänyt?

Vierailija
25/83 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalaita olet idari. Muuten feikkiuutiset on rikos mutta kaikkihan ei välitä rikosten tekemisestä enkä tarkoita tätä palstaa sitten. 

Vierailija
26/83 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liisalle on tulossa vielä varmaan ihan hulppea perintö, kun vanhemmista aika jättää.  Oikeasti toivon, että ovat tehneet testamentin seuraavalle sukupolvelle eli Liisan lapsi ja lapsenlapsi perisivät Liisan vanhemmat (sisarusten ohella). Uskoisin, että pitkäaikainen huumetausta sallii tämmöisen mahdollisuuden lakiosan siirrosta.

Vierailija
27/83 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 3, ihmisten ihminen.

Huomaa miten käsityksesi huumeidenkäyttäjistä perustuu tähän yhteen pieneen artikkeliin.

Et ymmärrä etkä tajua aiheesta yhtään mitään. Et ditten niin mitään. Älä avaa suutasi, nosta kättäsi kirjoittamaan, jos Et ymmärrä yhtään mitään aiheesta, jota käsitellään.

Ole hiljaa.

Vierailija
28/83 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Näissä yhteyksissä aina puhutaan siitä, että ei pääse hoitoon vaikka haluaisi ja minkälaisia palveluja näille pitäisi olla tarjolla. Ei mitään, sanon minä.  On täysin epärealistista, että koko ikänsä käyttänyt yli viisikymppinen nainen ikinä saataisiin kuiville. Ei siihen pidä käyttää yhteiskunnan varoja. Enkä usko, että se Liisaa kauheasti harmittaakaan. 

Se jäi mietityttämään, että Liisalla on aikuinen tytär ja nyt jo lapsenlapsikin. Onpa todella raskas tilanne tyttärelle, että oma äiti on tuollaisen elämäntavan valinnut. Onkohan tytär otettu huostaan kuinka nuorena? Ja iäkkäille vanhemmille, joiden kanssa Liisa on yhteydessä säännöllisesti, varmasti myös todella raskasta ja surullista. "

Mä taas uskon, että tässä vaiheessa vanhemmat ovat ihan tyytyväisiä, että tytöllään on kunnon asunto, omalla tavallaan vakaa elämä  ja päihdehuollon tukipalvelut käytössä. Saavat viettää huojentunutta elämää eläkkeellä. Nuorempana varmaan ollut myrskyisämpää ja dramaattisempaa, ennen kuin tähän pisteeseen on päästy.

Pakosti tulee mieleen vertailukohtana toinen lähes viiskymppinen päihdeäiti, joka menetti lapsensa huoltajuuden jo varhain, koska pöllyssä ja päissään olo vaan oli/on niin mukavaa.  Ei sitä duunarin harmaaseen arkeen vaihtaisi Johanna Tukiainenkaan, joka juuri vietti (viettää?) veronmaksajien kustantaman "mökkiloman"  eli 6 viikon hoitojakson Siuntion Sanaskodissa. Vähän aikaa saaneet sisuskalut levätä ja toleranssi päihteille laskenut silleen, että sen jälkeen hyvin potkii hetken pienemmilläkin annoksilla.

Vierailija
29/83 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Potaskaa, HS on todella vajonnut pohjamutiin🤮 Eihän 600 euroa riitä edes yhteen piipulliseen ja kukaan huumeiden käyttäjä, varsinkaan nainen ei elä edes kolmikymppiseksi. Onko tarkoitus tappaa kerralla eräs ihmisryhmä, vai mihin tällä paskalla pyrittiin?

Oletan että oli sarkasmia.

Vierailija
30/83 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairasta huumeiden ihannointia.

Halveksin kaikkia huumeiden käyttäjiä. Niin makaa kuin petaa. 

Mitään apua eivät nämä sääliöt ansaitse. 🤮

Minä halveksin ihmistä, joka suoltaa tällaista sontaa muista ihmisistä.

Hyvinkinkö tunnet halveksimasi ihmiset?

Vierailija
31/83 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kaksi yliopisto tutkintoa, mutta mielenterveysongelmien vuoksi olen päätynyt elämään omissa oloissani.

Olen joskus aiemminkin ajatellut, että narkkareilla on sentään kavereita, joiden kanssa hengailla.

Sama. Mulla tosin autismi vei eläkkeelle ja erakoiduin.

Kyllä nämä "fiksummat" narkit ovat valinneet hyvän osan: ottavat vain rusinat kaikista pullista. Verrattavissa ihan muihin sosiaalituilla kikkailjoihin.  Tuo on valittu elämäntapa, josta  tykätään. Ainoa haitta, että rahaa saisi olla enemmän. Sitäkin voi hankkia lisää diilaamalla. Kunhan pysyy järki päässä, eikä ahneus iske.

Monen päihteettömän elämä ei ole yhtä hyvää. Kuten ap totesi.

Vierailija
32/83 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi näitä pitää asuttaa yhdellä Helsingin kalleimmista alueista? Eikö nämä tukiasunnot pitäisi ainakin olla päihteettömiä?

Vierailija
33/83 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melko sitkas tapaus. Olen 53-vuotias enkä kestäisi kahta tuollaista päivää peräkkäin. Alkoholin käytonkin lopetin, kun pelkästään yhden illan jälkeen krapulat ja morkkikset kesti monta päivää. Hiki kaatui otsalta ja sydän läpätti.

Mäkin ihmettelen. Itselleni tulee tuntikausien pahoinvointi jo yhdestä ylimääräisestä kahvikupillisesta :D

Vierailija
34/83 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tunne, enkä todellakaan halua. 🤗

Ihmisillä on katsos vastuu omasta elämästään. Muita saati yhteiskuntaa ei aina voi huutaa apuun.

Mielestäni sinä puhut sontaa. 😊

Vierailija
35/83 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tunne, enkä todellakaan halua. 🤗

Ihmisillä on katsos vastuu omasta elämästään. Muita saati yhteiskuntaa ei aina voi huutaa apuun.

Mielestäni sinä puhut sontaa. 😊

Vierailija
36/83 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä jotka kadehditte päihderiippuvaisen ihmisen elämää, tuskin on itsellä siitä kokemusta.

Riippuvuus on sairaus. Haastetaltava itse sanoi ettei halua tuollaista elämää.

Vierailija
37/83 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus ei ole mikään sairaus edes. Tuet pois ja pakkotöihin  suolakaivokselle tuollaiset

Vierailija
38/83 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teillä jotka kadehditte päihderiippuvaisen ihmisen elämää, tuskin on itsellä siitä kokemusta.

Riippuvuus on sairaus. Haastetaltava itse sanoi ettei halua tuollaista elämää.

No voi kyynel! Miksi piti alunperin lähteä typeryyteen? Peukun vaaroista on paasattu iät ajat. Onko tämä ihminen elänyt tynnyrissä?

Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.

Vierailija
39/83 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunsin kerran erään Lissun joka oli intohimoinen nyrkin käyttäjä.

Vierailija
40/83 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kaksi yliopisto tutkintoa, mutta mielenterveysongelmien vuoksi olen päätynyt elämään omissa oloissani.

Olen joskus aiemminkin ajatellut, että narkkareilla on sentään kavereita, joiden kanssa hengailla.

Sama. Mulla tosin autismi vei eläkkeelle ja erakoiduin.

Kyllä nämä "fiksummat" narkit ovat valinneet hyvän osan: ottavat vain rusinat kaikista pullista. Verrattavissa ihan muihin sosiaalituilla kikkailjoihin.  Tuo on valittu elämäntapa, josta  tykätään. Ainoa haitta, että rahaa saisi olla enemmän. Sitäkin voi hankkia lisää diilaamalla. Kunhan pysyy järki päässä, eikä ahneus iske.

Monen päihteettömän elämä ei ole yhtä hyvää. Kuten ap totesi.

Miten kukaan täyspäinen voi kirjoittaa jotain tällaista.  Ei nuo ihmiset käyttäjien ympärillä ole kavereita.  Sillä hetkellä, kun kama ei ole yhteisissä kuviossa, nuo häipyvät. tasan sillä hetkellä. Noissa piireissä myöskään ei katsota mitä otetaan ja keltä otetaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä