Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rikkaat jaksavat väittää, että raha ei tuo onnea

Vierailija
13.11.2025 |

Mutta köyhänä tiedän, että tuo väite ei todellakaan pidä paikkaansa! Olisin paljon onnellisempi, jos mulla olisi rahaa hoitaa terveyttäni tai vaikka opiskella.

Kommentit (268)

Vierailija
261/268 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahalla ei saa rakkautta.

ilman rahaa ei saa naista

Vierailija
262/268 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen semi rikas, netto-omaisuus noin 700 000 euroa. Mutta en mä ole onnellinen. Olen yksinäinen ja surullinen ihminen. 

N43

Aina on olemassa ihmisiä, jotka eivät ole onnellisia, ei ole ystäviä, ovat masentuneita yms. Heitä ei mikään raha sitten varmaankaan auta. Mutta itse tarkoitan, että yleensä rahalla saa mielenrauhan jos näitä muita ongelmia ei ole köyhänäkään. Itse en ole masentunut kun asiat ovat kunnossa, tiedän sen kun olen elänyt toisenlaistakin elämää. Jos ihminen on masentunut jostain muusta syystä kuin rahanpuutteesta niin ei raha auta. Koska ilmeisesti terapiat yms. on jo kokeiltu. 

Nyt on erotettava ihmistyypistä johtuvat seikat ja rahanpuutteesta johtuvat seikat. Jos ihmistyyppina on negatiivinen, masentunut, ei ole onnellisuutta, ei ole ystäviä oli tilanne mikä tahansa tai jos ihmistyyppina on tyytyväinen ja onnellinen kun ei o

Ihminen voi kyllä romahtaa, vaikka olisi kuinka positiivinen tahansa, kun kunnolla lyö kohtalo. Voi myös olla, että hänenkään raha-asiansa eivät ole kunnossa (kauaa). Ei välttämättä jaksa hoitaa laskuja, jää hoitamatta vaikka sijoitukset - tietää, että pitäisi myydä joku konkkaan menossa olevan yrityksen osakkeet eikä jaksa, kun on muita ongelmia ja puolet omaisuudesta menee tms. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/268 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otatko mieluummin määrättömät rikkaudet ja ALS-taudin vai elätkö mieluummin 3000 € bruttotuloilla?

3 000 euroa on ihan ruhtinaallinen summa. Todellakin kelpaisi!

Ap

Ruhtinaallinen summa? Ei vaadi länsimaiselta ihmeitä saavuttaa tuollainen tulotaso.

Vierailija
264/268 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raha ei tuo onnea rikkaille, jotka ovat saitoja ja venyttävät pennin soikeaksi. He kulkevat huonoissa vaatteissa, palelevat pakkasessa rikkinäisissä kengissä. Syövät ravinneköyhää halvinta ruokaa, palelevat kylmissä ja pimeissä asunnoissaan, koska ei raskita lämmittää, eikä pitää valoja päällä. Suihkussa käydään kerran viikossa, koska vesi on liian kallista. Kesällä kerätään sadevedet, jolla huuhdotaan vessanpytty. Kaupassa hipistellään himokkaasti tavaroita, mutta mitään ei raskita ostaa, mutta jos ilmakseksi annetaan, niin kaikki otetaan ilomielin vastaan, vaikka rikkinäistä tavaraa. 

En muista sanatarkkaan sanontaa, mutta se meni jotenkin niin, että köyhä ei ole se, jolla ei ole rahaa vaan se, jolla ei ole riittävästi rahaa. Ja se riittävyyshän on sitten subjektiivinen tunne, eikä välttämättä tyydyty koskaan. 

Vierailija
265/268 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

What happiness?

Thats the moment just before you need more happiness.

Todettiin eräässä sarjassa.

Tuonko sisäistää, niin voi olla jotain mahdollisuuksia olla onnellinen oli köyhä tai ei.

Vierailija
266/268 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahan myötä tulee uudet ongelmat, kuten stressi siitä että se raha katoaa ja tulee köyhäksi. Siksi rikkailla on se vimma haalia aina vaan lisää rahaa eikä mikään riitä.

Onhan köyhänäkin stressi että vähäkin raha katoaa ja että joutuu velkaan tai kodittomaksi.

Vierailija
267/268 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahan myötä tulee uudet ongelmat, kuten stressi siitä että se raha katoaa ja tulee köyhäksi. Siksi rikkailla on se vimma haalia aina vaan lisää rahaa eikä mikään riitä.

Onhan köyhänäkin stressi että vähäkin raha katoaa ja että joutuu velkaan tai kodittomaksi.

Miten se liittyy siihen, onko rikas onnellinen?

Vierailija
268/268 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

What happiness?

Thats the moment just before you need more happiness.

Todettiin eräässä sarjassa.

Tuonko sisäistää, niin voi olla jotain mahdollisuuksia olla onnellinen oli köyhä tai ei.

Rahalla voi poistaa hetkeksi tyhjyyden tunnetta. Mutta sama tunne palaa seuraavana päivänä takaisin ja pitää taas ostaa jotain uutta, jotta ei muistaisi että elämästä puuttuvat aidosti tärkeät ja konkreettiset asiat.