Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen lääkkeitten haku apteekista

Vierailija
13.11.2025 |

Olipas apteekissa erikoista palvelua. Lääkäri kirjoitti 13-vuotiaalle kipulääkereseptin. Lapsen isä lapsen kelakortin kanssa meni lääkettä apteekista hakemaan. Siellä ei meinattu lääkettä antaa, kun lapsi ei itse ollut mukana. Mikä homma? Mies on vuosien varrella hakenut minun kelakortilla lääkkeet jos toisetkin minun puolesta ja kertaakaan ei ole kyselty minua mukaan. Menikö tämä nyt ihan oikein?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meinattu antaa? Mutta annettiin kuitenkin? 

Vierailija
2/11 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osasiko sanoa mitä lääkettä oli määrätty?

Muistaaksen tällä kyselyllä varmistetaan, että on oikealla asialla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annettiin, kun oli keskusteltu asiasta tovi. Käsittääkseni tässä ei olisi ollut mitään keskusteltavaa? Eikö isällä ole automaattinen oikeis hakea lääkkeet, kun kelakortti on mukana.

Vierailija
4/11 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tiesi mitä lääkettä.

Vierailija
5/11 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todella outoa. Eikö apteekissa sanottu mitään syytä siihen, miksi sairas lapsi olisi pitänyt kuskata apteekkiin näytille? Olen itse usein hakenut toisten ihmisten reseptilääkkeitä, eikä koskaan ole tullut ongelmia. 

Olisin miehenä kyllä kysynyt, että mistä tällainen käytös johtuu?

Vierailija
6/11 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni hakee usein omat, minun, pojan ja äitini lääkkeet. Ei ole ollut ongelmia. Mitäköhän tuossa oli oikein tapahtunut? 

Vierailija
7/11 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin apteekista hammashoitotarvikkeita noutona. Miehelleni ei meinattu antaa tilausta kun ei ollut valtakirjaa mukana. Apteekkari tarkisti onneksi tilauksen ja totesi sen vaarattomaksi 😂 

Vierailija
8/11 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Al yhteenveto:

Lääkkeiden noutamiseksi toisen Kela-kortilla tarvitaan joko kyseisen henkilön Kela-kortti tai potilasohje. Lisäksi hakijan tulee tietää, mitä lääkkeitä hän hakee.

Eli faktaa oli edellinen kommentti.

Vierailija
9/11 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella apteekilla on käytössä noutolokerikko, mistä kuka tahansa voi noutaa lääkkeet noutokoodilla.

Vierailija
10/11 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Al yhteenveto:

Lääkkeiden noutamiseksi toisen Kela-kortilla tarvitaan joko kyseisen henkilön Kela-kortti tai potilasohje. Lisäksi hakijan tulee tietää, mitä lääkkeitä hän hakee.

Eli faktaa oli edellinen kommentti.

En tiedä, onko faktaa vai ei, mutta ei tuota noudateta ainakaan. Juuri eilen hain puolisoni lääkkeet. Ojensin hänen sv-korttinsa ja sanoin, että -----:lle on määrätty jotain lääkkeitä tänään. Farmaseutti katsoi koneelta ja sanoi: Juu, täällä on antibioottikuuri ja särkylääkkeet. Mitään ongelmia ei ollut niiden ulossaannissa. Eikä itsellä ollut tietoakaan, mitä lääkkeitä siellä oli saatavana. 

Vierailija
11/11 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä hain parasetamolia apteekista meille aikuisille ja suussa liukenevaa lapsille. Kamala tenttaus, ja sitten kova ääninen huuto kassalle, että mä saan ostaa kaksi pakettia koska toinen on lapsille. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan neljä