Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rikkaat jaksavat väittää, että raha ei tuo onnea

Vierailija
13.11.2025 |

Mutta köyhänä tiedän, että tuo väite ei todellakaan pidä paikkaansa! Olisin paljon onnellisempi, jos mulla olisi rahaa hoitaa terveyttäni tai vaikka opiskella.

Kommentit (268)

Vierailija
201/268 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla ahne ja rikas, mutta on jäänyt yksin itseriittoisuuden takia. Sitten taas köyhempi tuntee olevansa silti rikkaampi, kun hänellä on läheiset ja on siten onnellisempi, kuin tämä rikas.

Onni ei ole materiaa. Korealainen Host elokuva kuvastaa lopussa hyvin miten vähemmälläkin voi olla onnellinen.

Vierailija
202/268 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi lapsena orvoksi jäänyt tuttava hokee aina että raha ei tuo onnea. Helppohan se on sanoa, kun lastensuojelu ja sukulaiset on järjestäneet ja sosiaalitoimi kustantanut elämän lapsesta asti, lisäksi saanut vanhemmiltaan perinnöt.

Sä et edes halua nähdä muita ajattelumalleja onneen kuin rahan vaan. Ootko rahallisesti katkera toisille, kun asennoidut toisen näkemykseen tuollein kuin sanot?

Siis sehän on vaan hyvä, että lapsena orvoksi jäänyt on päässyt lastensuojelun piiriin ja saanut uuden perheensä kanssa kaiken mahdollisen avun ja tuen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/268 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kliseisesti sanottu mutta totta: Ne rahat mitä oon perinyt, on auttaneet elämässä ihan hurjasti, ja niiden avulla saanut onnellisia hetkiä. Mutta ei ne ole isää ja äitiä korvanneet. 

Rahattomuuskaan ei korvaa äitiä ja isää.

No ei tosiaan 

Vierailija
204/268 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahalla ei saa rakkautta.

Saa kun ei ole niin tarkka rakkauden laadusta.

Vierailija
205/268 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla ahne ja rikas, mutta on jäänyt yksin itseriittoisuuden takia. Sitten taas köyhempi tuntee olevansa silti rikkaampi, kun hänellä on läheiset ja on siten onnellisempi, kuin tämä rikas.

Onni ei ole materiaa. Korealainen Host elokuva kuvastaa lopussa hyvin miten vähemmälläkin voi olla onnellinen.

Voi olla onnellinen jos sietää tällaisessa yhteiskunnassa stressiä. Minä en siedä. En ole millään mittapuulla rikas, mutta pidän sen 150k säästössä ja sijoituksissa. Se antaa minulle juuri sen mielenrauhan jolla pysyn jaloillani. 

Vierailija
206/268 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kliseisesti sanottu mutta totta: Ne rahat mitä oon perinyt, on auttaneet elämässä ihan hurjasti, ja niiden avulla saanut onnellisia hetkiä. Mutta ei ne ole isää ja äitiä korvanneet. 

Miksi vertaat vanhempien olemassaoloa perintöön?

Vierailija
207/268 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska rikkaat eivät tiedä, mitä onni on. Onni on olla köyhä.

Vierailija
208/268 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä onnellisuus sitten sun mielestä on? Onnellisuus on kokemus ja tunne. Onnellisuus on myös asenne elämään. Toki raha voi auttaa onnellisuuden kokemuksen kasvattamisessa jos kokemus tarvitsee jotain rahalla saatavia asioita toteutuakseen. Mutta automaattisesti raha ei muuta sitä sisälähtöistä tunnetta, joka ihmisellä on. Itse en todellakaan ole rikas mutta tulen toimeen. Mulle onnellisuus on sitä, että mä oon terve ja kiitollinen siitä (olen sairastanut syövän joten tiedän mistä puhun). Sillä ei oo mitään merkitystä olisko rahaa enemmän vain vähemmän, tämä asia silti on yksi mun onnellisuuden peruspilareista. Olen tosi onnellinen mun lapsista ja siitä rakkaudesta mikä meillä on. Se rakkaus ei siitä muutu isommaksi jos mulla olis rahaa ostaa heille pakasta vedetyt kamppeet tms. Olen tosi onnellinen siitä että mulla on työpaikka jossa viihdyn, mulla on tosi kivat työkaverit myös. Olen tosi onnellinen mun ystävistä, enkä vaihtaisi heitä vaikka saisin paljon rahaa.. eli tämäkään onnellisuus ei muuttuisi rahan myötä. Välillä on kuukausia kun tulee paljon ylimääräisiä laskuja ja silloin stressaan ja tuntuu ikävälle, säästötkin hävis tililtä sillon syöpätaipaleella enkä ole saanut niitä kerättyä takaisin ja se harmittaa. Mutta jos katson asioita objektiivisesti niin ne mitkä luettelin olevan mun onnellisuuden asioita, on siellä silti vaikka mä stressiin rahasta. 

Vierailija
209/268 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla jonkunlainen visio, mihin sitä rahaa käyttää, muuten se on täysin turhaa; pakollisia tarpeita lukuunottamatta.

Vierailija
210/268 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää olla jonkunlainen visio, mihin sitä rahaa käyttää, muuten se on täysin turhaa; pakollisia tarpeita lukuunottamatta.

Jep mulla on aika paljon rahaa, mutta en tiedä mihin sitä käyttäisin. Olisi kiva lähteä kavereiden kanssa reissuun, mutta kaverit elävät prismaperhearkea eikä heillä ole aikaa. 

Vierailija
211/268 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otatko mieluummin määrättömät rikkaudet ja ALS-taudin vai elätkö mieluummin 3000 € bruttotuloilla?

3000e/kk olisi minulle lottovoitto. Et taida tietää, mitä on olla oikeasti köyhä Suomessa.

T. Köyhyyteen tuomittu ja vakavasti sairas. Otan mieluummin ALS:n ja valtavasti rahaa, joilla elän ne viimeiset vuodet upeasti, kuin riudun liikuntarajoitteisena ja työkyvyttömänä Kelan etuuksilla vielä 20-30v.

Oikeasti köyhä Suomessa on kuitenkin huomattavasti mukavampi kuin oikeasti köyhä Intiassa...

Et ole köyhyyteen tuomittu! Vähättelemättä sairautesi tuomia haasteita, suurin ongelmasi on lannistunut asenteesi.

Et todellakaan tiedä tilannettani. Olen liikuntarajoitteinen, ja suurin haaveeni arjessa on päästä edes metsään kävelemään. Kun on yksin ja pienen vuokra-asunnon vankina, laskee mielessään raaskiiko tänään mennä edes suihkuun, ettei tule liikaa vesilaskua, niin mistä ammennat "näköalaa"? Ei ole rahaa maksaa suoratoistopalveluja, ja TV:n tarjonta on surkeaa. Kädet ei kestä kutomista, ääni ja puhe ei kestä jatkuvaa puhelimessa puhumista, keskittymiskyky ja silmät ei kestä jatkuvaa lukemista, eikä kädet kirjan tai kännykän pitelemistä kovin pitkään.

Kyllä todellakin jo pieni sumna rahaa auttaisi arkea. Taksilla pääsisi ravintolaan syömään, leffaan, konserttiin, kirjasyoon, kahvilaan, kyläilemään. Voisi lähteä etelään. Voisi ostaa kesämökin ja rakennuttaa esteettömän pihan, jossa istua ja hengittää metsänraikasta ilmaa, kuunnella ja katsella luontoa. Voisi edes käydä oikein lämpimässä suihkussa joka päivä, kun se lievittää kipuja. Voisi mennä taksilla kylpylään. Voisi olla vaikka kolme viikkoa kylpylässä..

Mieluummin nopeadti hautaan vievä sairaus, kuin hitaasti riutuen, yksin ja seiniä tunnista, päivästä, viikosta, kuukaudesta ja vuodesta toiseen tuijottaen. 

Vai meinasitko että löytyisi "näköalaa" paremmalla asenteella? 

Vierailija
212/268 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi lapsena orvoksi jäänyt tuttava hokee aina että raha ei tuo onnea. Helppohan se on sanoa, kun lastensuojelu ja sukulaiset on järjestäneet ja sosiaalitoimi kustantanut elämän lapsesta asti, lisäksi saanut vanhemmiltaan perinnöt.

Sä et edes halua nähdä muita ajattelumalleja onneen kuin rahan vaan. Ootko rahallisesti katkera toisille, kun asennoidut toisen näkemykseen tuollein kuin sanot?

Siis sehän on vaan hyvä, että lapsena orvoksi jäänyt on päässyt lastensuojelun piiriin ja saanut uuden perheensä kanssa kaiken mahdollisen avun ja tuen.

Huostaanotosta pääsee lastensuojelun asiakkaaksi.

Vierailija
213/268 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten joku kehtaa mainostaa sitä että joutui tekemisiin lastensuojelun sosiaaliviranomaisten kanssa? Noloa.

Vierailija
214/268 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poista raha yhtälöstä niin johan muuttuu ääni kellossa. Kun olet rikas, on sulla paremmat mahdollisuudet hoitaa sairautesi, viettää omannäköistä elämää, käydä paikoissa joissa tapaat ihmisiä, harrastaa jne. Minusta tuo on jeesustelua, että raha ei toisi onnea. Ainakin se helpottaa elämää

Paitsi Michael Shumacherilla vaikka rahaa on niin, että ranteita pakottaa. 

Jos olisi köyhempi niin olisi ollut mullan alla jo aikaa sitten. 

Kuten kuuluisikin olla. Jos tilanne on se mikä se ilmeisesti on, eli vihanneksena makaa. 

Vierailija
215/268 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ihan valmis ihmiskokeeseen. Vaihdan elämää rikkaan kanssa kuukaudeksi. Katsotaan tuleeko meistä onnellisimpia.

Rikas = yli 10 milj. Käyttövarallisuus

Vierailija
216/268 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on vaan asennekysymys

Vierailija
217/268 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siis se on osatotuus. On toki totta että onnellisuuden edellytyksiä pystyy rahalla lisäämään huomattavasti, mutta mitään takeita siitä ei ole. Sulla voi olla rahaa muttei tyytyväisyyttä tai itsevarmuutta, esimerkkinä minä. Ei sillä rahalla pysty korvaamaan henkisiä aukkoja, jos ei osaa tai ne ovat liian isoja.

Rahalla voi ostaa myös terapiaa, jolla korjata näitä aukkoja. Harvassa on ne ongelmat, joita ei voi ratkaista rahalla.

Ap

Näin on. 

Vierailija
218/268 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän luokalla oli yksi lapsi joka oli joutunut sosiaaliviranomaisten sijoittamaksi. Se oli sellainen jonka kanssa kukaan ei halunnut olla.

Vierailija
219/268 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahalla ei saa rakkautta.

Ei saa rahattomuudella senkään vertaa. Rahalla saisi edes muuten mukavan elämän.

Vierailija
220/268 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän nämä asiat ole millään tavalla vertailukelpoisia, joten miksi ihmeessä edes otit asian esiin?