Rikkaat jaksavat väittää, että raha ei tuo onnea
Mutta köyhänä tiedän, että tuo väite ei todellakaan pidä paikkaansa! Olisin paljon onnellisempi, jos mulla olisi rahaa hoitaa terveyttäni tai vaikka opiskella.
Kommentit (177)
Ainakin omassa elämässäni raha on helpottanut elämää ja tiedostan olevani onnekas verrattuna heihin joilla ei ole samaa rahaa ollut.
Raha ei ehkä tuo onnea, mutta onni voi tuoda rahaa. Kun on oikein paljon onnea, jopa miljoonia euroja.
Tämä lause on ehkä väärin ymmärretty nykymaailmassa. Se pitäisi ajatella enemmänkin niin että raha ei tuo onnea niille joilla perustoimeentulo on jo turvattu. Eli jos elämän peruspalikat ovat kunnossa, olet niin sanottu keskiluokkainen tai vähän ylempänä niin eipä tuo ylimääräinen siinä vaiheessa onnea tuo.
Vierailija kirjoitti:
Olisin paljon onnellisempi, jos mulla olisi rahaa hoitaa terveyttäni tai vaikka opiskella.
Onni (engl. luck) ja onnellisuus (engl. happiness) ovat eri asioita.
Vierailija kirjoitti:
Tämä lause on ehkä väärin ymmärretty nykymaailmassa. Se pitäisi ajatella enemmänkin niin että raha ei tuo onnea niille joilla perustoimeentulo on jo turvattu. Eli jos elämän peruspalikat ovat kunnossa, olet niin sanottu keskiluokkainen tai vähän ylempänä niin eipä tuo ylimääräinen siinä vaiheessa onnea tuo.
Toisin sanoen kyllä tuo lause rikkaille pitää paikkansa
Saharan autiomaassa mies oli kuolemaisillaan janoon. Kaupustelija tuli paikalle ja tarjosi tälle vettä miljoonaa euroa vastaan. Kuolemaisillaan ollut mies tinki hintaa viiteensataan tuhanteen. Kaupustelija suostui. Mikä oli tarinan opetus? Aina kannattaa tinkiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskiluokkainen ei ole rikas. 100 000 vuodessa ennen veroja ansaitseva ei ole rikas.
Onnellinen voi olla vähemmälläkin. Onnellisuus tulee mielestä ja siitä, että on sinut itsensä kanssa. On lukuisia rikkaita, jotka ovat tyytymättömiä elämäänsä.
Katkera voi olla kuka vaan, joten paremmin voi ne jotka keskittyvät hetkeen ajattelematta mitään ylimääräistä. Huonot suhteet ja yltäkylläisyys voivat romuttaa myös mielen.
Rikkailla on omat ongelmansa. Ei se rikkaus vaan elämäntilanne.
Tavaraa on nykyään ihmisillä niin paljon että hyödykkeitä ei periaatteessa enää tarvitsisi ostaa uutena vaan niitä voisi lainata tarvittaessa vaikka naapurilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskiluokkainen ei ole rikas. 100 000 vuodessa ennen veroja ansaitseva ei ole rikas.
Ei kai tässä kukaan niin väittänytkään?
Vierailija kirjoitti:
Jep, floridan kakkoskodilla oli satanu vettä kolmena päivänä putkeen viimekesänä ja businesissa skumppa loppu paluumatkalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, floridan kakkoskodilla oli satanu vettä kolmena päivänä putkeen viimekesänä ja businesissa skumppa loppu paluumatkalla.
Noi lisäksi, kun on kriisi päällä niin paha on.
Vierailija kirjoitti:
Rahalla ei saa rakkautta.
Eikä köyhänä.
No en minä olisi rikkaana sen onnellisempi kuin nyt. Saan nytkin ostettua kaiken mitä haluan vaikka olen köyhyyden rajalla. En rikkaana eläisi yhtään erilaisempaa elämää kuin nyt elän.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä kliseisesti sanottu mutta totta: Ne rahat mitä oon perinyt, on auttaneet elämässä ihan hurjasti, ja niiden avulla saanut onnellisia hetkiä. Mutta ei ne ole isää ja äitiä korvanneet.
Ei kuulukaan. Huoltajat ja lastensuojelu alaikäisten kohdalla korvaa vanhempia.
No niin ap, minulla on ratkaisu ongelmaasi. Älä enää kuuntele mitä "rikkaat" sanovat, koska se saa sinut huonolle tuulelle. Täällä viisastelu ja vänkääminen ei sekään näköjään tuo parannusta, joten nyt kohti uutta ajattelua! Tsemppiä!