Polyamoria - mikä on todellinen syy sille?
Kommentit (238)
Kokemukseni mukaan itsekkäitä, suorastaan narsistisia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa polyamoriset: mitä hyötyä teidän monisuhteisuudestanne on? Onko siitä hyötyä kenellekään muulle kuin itselle, eli onko se itsekästä?
Kumppanini saavat myös olla useassa suhteessa, tai harrastaa suhteiden ulkopuolista seksiä (ehkäisystä ja turvallisuudesta huolehtien).
Anteeks mutta miten tuo on millään tavalla "hyöty"?
Monille ei millään tavalla ja se on täysin ok. Mutta niille, jotka ovat polyamorisessa suhteessa omasta tietoisesta halustaan, se voi olla hyöty. Molemmat omista kumppaneistani ovat hyödyntäneet tätä mahdollisuutta.
Joo mutta mitään todellista hyötyä ei tuollaisesta ole. On vain hyotyjiä, se on eri asia. Pelkkiä itsekkäiden halujen tyydytystä itsekkäistä syistä. Osaatko nimetä MITÄÄN todellista hyvää, jota tällainen polyamoria tuottaa, muuta kuin sen että muutkin kuin sinä saavat sitä tehdä? Tiedän että vaatii älyllistä rehellisyyttä, mutta minä odotan.
"Joo mutta mitään todellista hyötyä ei tuollaisesta ole. On vain hyotyjiä, se on eri asia. Pelkkiä itsekkäiden halujen tyydytystä itsekkäistä syistä. Osaatko nimetä MITÄÄN todellista hyvää, jota tällainen polyamoria tuottaa, muuta kuin sen että muutkin kuin sinä saavat sitä tehdä? Tiedän että vaatii älyllistä rehellisyyttä, mutta minä odotan."
Mittaatko kaikkea mitä elämässä voi valita tekevänsä sillä perusteella, onko siitä "todellista hyötyä" eikä pelkkää iloa yksittäiselle ihmiselle? Minut tekee onnelliseksi se, että minulla on kaksi mahtavaa miestä, joiden kanssa voin jakaa elämäni. Ilo ja onni ovat arvokkaita asioita, ja jokaisen pitäisi tavoitella niitä (satuttamatta muita ihmisiä, tietenkin).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa polyamoriset: mitä hyötyä teidän monisuhteisuudestanne on? Onko siitä hyötyä kenellekään muulle kuin itselle, eli onko se itsekästä?
Kumppanini saavat myös olla useassa suhteessa, tai harrastaa suhteiden ulkopuolista seksiä (ehkäisystä ja turvallisuudesta huolehtien).
Olen eri, mutta eikös tuo tarkoita aika yhdyntäkeskeistä seksiä? En ainakaan itse koe että naiselle annettu suuseksi on yhtä hyvää ehkäisyvälineen läpi annettuna kuin suora kosketus kielellä. Itse näen tuossa siis enemmänkin haittoja, kun koko ajan pitää käyttää joka asiassa kumia. Ainakin naisen nautinnon kannalta huono, jos ei voi normaalisti nuolla.
Tässä tapauksessa kyseessä oli mies miehen kanssa, mutta ymmärrän mitä ajat takaa. Turvallise
Niin no itse jättäisin monisuhteisuuden väliin ja olisin mieluummin vain yhden kanssa mm. tuon takia. Mieluummmin 10/10 seksiä kuin 8/10. Vakikumppanin kanssa monosuhteessa ei tarvita suuseksisuojaa.
Vierailija kirjoitti:
Niin no itse jättäisin monisuhteisuuden väliin ja olisin mieluummin vain yhden kanssa mm. tuon takia. Mieluummmin 10/10 seksiä kuin 8/10. Vakikumppanin kanssa monosuhteessa ei tarvita suuseksisuojaa.
Se on yksi syistä, miksi itsekin pidän suhteista, joissa kumppanin statuksesta voi olla varma. Suoraan sanottuna kondomin käyttö ei minulta tahdo onnistua käytännön syistä. Meillä seksin turvallisuus varmistetaan vaatimalla ns. ulkopuolisissa suhteissa kondomin tai muun vastaavan suojan käyttöä.
Vierailija kirjoitti:
"Joo mutta mitään todellista hyötyä ei tuollaisesta ole. On vain hyotyjiä, se on eri asia. Pelkkiä itsekkäiden halujen tyydytystä itsekkäistä syistä. Osaatko nimetä MITÄÄN todellista hyvää, jota tällainen polyamoria tuottaa, muuta kuin sen että muutkin kuin sinä saavat sitä tehdä? Tiedän että vaatii älyllistä rehellisyyttä, mutta minä odotan."
Mittaatko kaikkea mitä elämässä voi valita tekevänsä sillä perusteella, onko siitä "todellista hyötyä" eikä pelkkää iloa yksittäiselle ihmiselle? Minut tekee onnelliseksi se, että minulla on kaksi mahtavaa miestä, joiden kanssa voin jakaa elämäni. Ilo ja onni ovat arvokkaita asioita, ja jokaisen pitäisi tavoitella niitä (satuttamatta muita ihmisiä, tietenkin).
Monisuhteinen ei millään halua myöntää sitä että kyse on muiden ihmisten käyttämisestä. On vissiin totuttu ajattelemaan että oman perceen peittely on tavoiteltava hyve ja arvo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on yksi syistä, miksi itsekin pidän suhteista, joissa kumppanin statuksesta voi olla varma. Suoraan sanottuna kondomin käyttö ei minulta tahdo onnistua käytännön syistä. Meillä seksin turvallisuus varmistetaan vaatimalla ns. ulkopuolisissa suhteissa kondomin tai muun vastaavan suojan käyttöä.
Joo, tämä on fiksua. Itse tosin en just tuollaisen seksin pointtia tajua, kun se suuseksi naiselle annettuna kumin kanssa vaan ei ole yhtä hyvää. Mies ehkä saa helpommin nautintoa noista, eli tavallaan kuulostaa vähän mieskeskeiseltä seksiltä. Mutta ehkä mun ei tarvitsekaan tajuta, kun en ole monisuhteinen. En toisaalta ehkä tajua sivusuhteiden pointtia kun itse en halua ikinä seksiä sellaisten kanssa, joiden kanssa on oikeasti mieletön lataus.
Vierailija kirjoitti:
Haaremi on yksi polyamorian versio jolle on painava syy. Mies voi saada hyvän intiimielämän siitä huolimatta että joku vaimoista on menettänyt seksuaalisuutensa vaihdevuosien takia.
Niin mies edella. Haaremi maissa vanha ukko on ottanut tusinan nuoria naisia ra I skatta viksi. Ne naiset saa tukensa toisistaan. Tosin siellakin taitaa olla aina yksi paavaimo kenen pitaa suojella asemaansa kynsin ja hampain.
Etta onpa suloista run miehen intiimielama pelastuu kun nainen on myyty kuin nauta torilla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta eikös tuo tarkoita aika yhdyntäkeskeistä seksiä? En ainakaan itse koe että naiselle annettu suuseksi on yhtä hyvää ehkäisyvälineen läpi annettuna kuin suora kosketus kielellä. Itse näen tuossa siis enemmänkin haittoja, kun koko ajan pitää käyttää joka asiassa kumia. Ainakin naisen nautinnon kannalta huono, jos ei voi normaalisti nuolla.
Tässä tapauksessa kyseessä oli mies miehen k
Lutusta. Fakta on etta mies menee paljaalla jopa hu o riin ja maksaa siita extraa. Sitten itkee ja ulvoo miten pahaa olo oli. No vaimolla/ avolla/ tyttiksella vasta onkin Jonkun taudin kanssa.
Yhdenyonpanotkin menee plajaalla minka pystyy. Ei kai kukaan nuole kumin kanssa in real life. Et semmoset tautikekkerit.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään kapitalismissa ja riistotaloudessa siitä on tosi paljon hyötyä. Meidän polyamorinen perhe pyörii hyvin, kun on kolme työssä käyvää ihmistä maksamassa vuokran ja yksi kotona hoitamassa sateenkaarilapsemme.
Kapitalismi, heikot palkat, kalliit vuokrat on antanut vaihtoehtoja elää ja sopeutua oikeistomaiseen elämäntyyliin monivanhempiseen perheeseen bi-vivahteilla.
Tätä ei tosiaan olisi tapahtunut jos vuokrat ja palkat olisi olleet reilut ja kohtuulliset. Me tutustuttiin ja rakastuttiin jo opiskeluaikana solukämpässä yliopistoaikana.
Elettiin kuin Frendit sarjan tyypit ja naitiin kaikki toisiamme keskenään. Lopulta sitten syttyi valo, että miksei elettäis koko loppuelämää yhdessä rakkaudessa ja suurena perheenä. Hankitaan lapsia ja opetetaan miten kapitalismi mahdollistaa pois konservatiivisesta elämästä. Tätä opetetaan lapsille, koska meillä meni tajuta tämä asia pitkälle kolmekymppiseksi asti.
Oltiin saatu vanhoillinen kasvatusmalli ja kuitenkin elettiin yhdessä isossa rakkaudessa solukämpässä. Nyt asunto on isompi, mutta ei kahdella ihmisellä olisi tämmöiseen varaa tai lapsiin ylipäätään.
Polyamorinen suhde mahdollistaa myös lasten hankinnan nyt näinä aikoina, kun on taloudellisesti tiukkaa kaikilla.
Te jotka haaveilette lapsista ja harmittelette ettei ole varaa, niin lyöttäytykää yhteen. Kahden ihmisen malliin ei ole nykyään varaa tarvitaan vähintään neljä aikuista maksamaan laskut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään kapitalismissa ja riistotaloudessa siitä on tosi paljon hyötyä. Meidän polyamorinen perhe pyörii hyvin, kun on kolme työssä käyvää ihmistä maksamassa vuokran ja yksi kotona hoitamassa sateenkaarilapsemme.
Kapitalismi, heikot palkat, kalliit vuokrat on antanut vaihtoehtoja elää ja sopeutua oikeistomaiseen elämäntyyliin monivanhempiseen perheeseen bi-vivahteilla.
Tätä ei tosiaan olisi tapahtunut jos vuokrat ja palkat olisi olleet reilut ja kohtuulliset. Me tutustuttiin ja rakastuttiin jo opiskeluaikana solukämpässä yliopistoaikana.
Elettiin kuin Frendit sarjan tyypit ja naitiin kaikki toisiamme keskenään. Lopulta sitten syttyi valo, että miksei elettäis koko lop
AMEN!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla miehen 'iso' ja seksiaddiktio ja vallanhalu miehellä sekä naistten läheisriippuvuus ja kylmä laskelmointi. Mutta myös luonnonvoimat on pelissä mukana, enemmän tai vähemmän.
Näin on kai toimittu jo kivikaudella, jossa johtavalla miehellä on useita naisia siitettäväksi. Kristinuskon yksiavoisuus on paljon uudempi ihanne tai 'keksintö', joka ei kai koskaan ole kovin hyvin toteutunut.
Naise kilpailevat hyvistä siemenistä ja ovat valmiita keskinään 'jakamaan' niiden tuottajan ihan itsekkäistä syistä -> jotta jälkeläiset olisivat mahdollisimman elinvoimaisia ja saisivat syntyessään korkean aseman heimon hierarkiassa.
Miehen arvaus
Muuten hyvä mutta siementen jahtaaminen ei todellakaan kuulu naisten intresseihin muissa kuin miesten päiväunissa. Älkää projisoiko alhaista seksuaalikäytöstänne meihin
Polyamoria on pelkkää apinanamsista ristiin panemista ja sekoilua.
Mites Halla-aho, onko kristillinen?
Parempihan lasten on polyamorisessa suhteessa kasvaa, kun on enemmän työssäkäyviä ihmisiä. Parempi talous ja voimakkaampi perhe. Varmasti tulee yleistymään tulevaisuudessa, kun leikataan lisää.
Eihän perheitä tueta juurikaan mitenkään, joten ihmiset jotka haluaa sen perheen, niin muodostaa ryhmiä. Tämä on se evoluutio minkä oikeistopolitiikka ohjaa pohjoismaihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elettiin kuin Frendit sarjan tyypit ja naitiin kaikki toisiamme keskenään. Lopulta sitten syttyi valo, että miksei elettäis koko lop
Mitä säästöä siitä muka tulee? Sen sijaan että kaksi aikuista elättää kahta lasta, neljä aikuista elättääkin neljää lasta. Ihan sama lopputulos. En usko että kukaan pariskunta haluaa lyöttäytyä yksiin lapsia hankkineen parin kanssa vain auttaakseen lasten elatuksessa.
Kaikkihan tuosta hyötyy. On varaa kaikkeen enemmän ja on turvaverkot lähellä. Tosi hyvä asia lapsille. Jos on monta naista, niin lapset saa kavereita ja sisaruksia.
Miehet saa myös vaihtelua jos vaihtavat pareja ja kalassakin on kiva käydä paneskelemassa ihan miesten kesken. Ottaa lapset mukaan toiseen telttaan retkelle.
Jättää naiset kesken naisten iltaan.
Isompi talous mahdollistaa tosi paljon enemmän. On varaa lomiin ja kaikkeen. On monta kuskia perheessä, jos juodaan viiniä ja vietetään hauskaa myös muiden polyperheiden kesken.
Antiikin aikaan ennen kristinuskoa Euroopassa polyamoria oli yleistä ja hyväksyttyä. Se on se taloudellinen ratkaisu.
Kaksi ihmistä ei pärjää nykyisellä ostovoimalla tai yleisesti koskaan ole pärjännyt. On aina tarvittu suku tai isovanhemmat mukaan.
Nykyään isovanhemmat ei ole mukana, joten polyamoria on ok ja se parempi ratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
Kokemukseni mukaan itsekkäitä, suorastaan narsistisia ihmisiä.
Näinkin. Monesti kyllä näillä isoja käsittelemättä jääneitä traumoja joita sitten paetaan polyilyyn.
Tässä tapauksessa kyseessä oli mies miehen kanssa, mutta ymmärrän mitä ajat takaa. Turvalliseen seksiin kuuluu kompromisointi, ellei käy testeissä ennen seksiä ja esim. piuhat ole sidottu. Mieluummin 8/10 seksiä kuin 10/10 ja pöpöt päälle.