Kuvitellaan tilanne: Olisit työtön työnhakija ja sinulle tarjottaisiin mahdollisuutta lähteä ulkomaille töihin
Te-palvelut maksaisi matkat, vakuutukset, terveydenhuollon, ja asumisen.
Minkäänlaisia ajatuksia herättää? Lähtisitkö jos tällainen mahdollisuus tulisi?
Kommentit (21)
No jos se olisi vaikka kuukauden pituinen työpätkä niin lähtisin. Ulkomaille en muuttaisi.
En. Elämäni ja kotini on täällä enkä osaa vieraita kieliä tarpeeksi hyvin.
Lähtisin. Noilla ehdoilla varsinkin. Kuka muka ei lähtisi?
Öö mites Suomen valtio saa siitä tuloja?
Ei mitenkään
Riippuu työstä, sijainnista ja tietysti siitä paljonko siinä voi tehdä voittoa itselleen.
Mihinkään kylmään ja pimeään en lähtisi ellei olisi aivan älyttömän hyvä palkka ja edut, kylmästä ja pimeästä kun saa suomessakin kärsiä ihan tarpeeksi jo.
Riippuu maasta. Voisin lähteä. Jos on joku eksoottisempi maa, niin kuukausi tai pari riiittäisi. Muuten menisi pitempikin jakso.
Voisin lähteä ehdottomasti pois täältä ankeasta maasta.
En lähtisi koska voin elää tuilla suomessa.
En, koska valtio ei voi maksaa yksityisen yrityksen työvoimaan liittyviä kuluja palkkatukea lukuunottamatta.
Riippuu missä ja miten pitkään. Osaan vain englantia.
Saisko siitä työstä ihan palkkaakin?
Kyllä Eurooppaan, mutta Ruotsiin en lähtisi.
Lähtisin, jos tilanne olisi toinen. Mutta nyt on omistusasunto ja lapsia. Eli talo pitäisi myydä ja sitä ei välttämättä ihan helposti saa täällä myytyä. Lisäksi pitäisi olla itse erossa lapsista tai vaatia että isä ei näkisi lapsiaan, jos heidät mukaan ottaisin. Nuorena olisin lähtenyt ilomielin.
"Te-palvelut maksaisi matkat, vakuutukset, terveydenhuollon, ja asumisen."
Ihan heti ei tule mieleen ainuttakaan työtä missä tämä olisi millään lailla valtiolle kannattava diili. Tosin haisee vähän joltain EU.viralta tai meppien metkuilta XD Vakavasti puhuen, halvemmaksi tulisi tukea muuttoa kotimaassa JA oikeasti etsiä työpaikkoja työttömälle. Ne joilla on ulkomailla haluttua osaamista sekä kielitaito löytää töitä ilman työkkärin tukea.
Olen lähtenyt, Norjaan kalatehtaalle. Silloinen työnvälitys maksoi menomatkan, takaisin sai tulla omin keinoin.
Mielikuvitukseni ei sen pitemmälle riitä, että joku muu kuin itse maksaisi vakuutukset, asumisen ym. Joissakin työpaikoissa niitä kustantaa työnantaja. Valtio maksaa ehkä menolipun niin kuin ennenkin.
Saisko tärkeät ihmiset mukaan? Olisko paikka esim. sota-alueella, tai muuten maassa jossa on henki höllässä?
Nöy. Mulla on perhe ja lapsia ja iäkäs isä autettavana.