Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies loukkaantui kun ei ollut isänpäiväjuttuja

Vierailija
09.11.2025 |

Mies loukkaantui kun ei ollut mitään isänpäiväjuttuja hänelle laitettu. Onniteltiin vauvan kanssa, mutta ei ollut mitään juhlallisuuksia. Nyt hän on huonolla tuulella ja mököttää.  Vauva syntyi kesällä ja on ensimmäisemme. On ollut raskasta ja yöheräämisiä. En tiennyt, että mies odottaisi jotain isänpäiväaamupalaa ja lahjaa kun ei ollut mitään puhetta sellaisesta. Mies ei itsekään omaa isäänsä muista muuten kun whatsupilla. Mies ei ole isäni ja lapsi on vielä ihan vauva, ettei hänkään isänpäivistä mitään ymmärrä. Ärsyttää.

Kommentit (313)

Vierailija
81/313 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse kysynyt parisuhteen alkuaikoina mieheltä, että eikö hän juhli isänpäivää isänsä kanssa enempää kuin laittamalla whatsup-viestin. Niin ei kuulema tarvii enempää. Niin miten olisin tästä osannut päätellä, että hän tarvitsee aamupalan, lahjat ja koko setin?

t. ap

No laita miehelle vauvan kuva heti wats upilla ja onnittelut. 

Vierailija
82/313 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mies oli äitienpäivänä sitä mieltä, että äiti hankkii itse kakun, niin heilläkin lapsuudenkodissa, hänn luuli, että kaikki naiset toimii noin. Asia OK, niin tein.

Nyt mies mököttää, kun en ole hommannut kakkua. Vastasin kiukutteluunsa, että meillä isä hankki kakun aina itse, minä luulin, että kaikki miehet tekee niin.

Hankkiko teillä isä oikeasti kakun aina itse vaan halusitko vain näpäyttääksesi väittää noin? 

sarkasmi on vaikea laji

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/313 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap teki postauksen saadakseen sympatiaa, vaikka itse perseili.

Vierailija
84/313 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että miehen pahaan mieleen vaikutti se, että hän näki miten kaveri-isän suorittajavaimo oli laittanut hienot hotellitasoiset aamupalat, hienon kortin, lahjan ja yllätysohjelmaa. Ärsyttää oma saamattomuus, mutta en ole mikään superäiti ja ikävää kun verrataan.

T. ap

Miten miehesi toimii? Ostaako hän sinulle syntymäpäivä- ja joululahjoja ihan oma-aloitteisesti? Vanhempiaan ei ilmeisesti muista kuin WA:lla, kuten aloituksessa mainittu. Jos äitienpäivä olisi ollut ennen, niin uskotko, että olisi hommannut kakut sun muut?

Täytyy kyllä sanoa, että jos ei koskaan itse muista mitenkään muita, niin miksi olettaa, että häntä muistetaan?

Ihan normaalisti meillä eletään. Kyllä saan lahjoja, kun sanon aina mitä haluan. Ja minä ostan hänelle mitä hän toivoo. En tiedä mitä tapahtuisi jos en ilmoittasin, että halua lahjaksi jotain tiettyä. Äitien- ja isänpäivät ovat meille uusi juttu, ei mitään mallia ollut.

t. ap

Vierailija
85/313 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mies oli äitienpäivänä sitä mieltä, että äiti hankkii itse kakun, niin heilläkin lapsuudenkodissa, hänn luuli, että kaikki naiset toimii noin. Asia OK, niin tein.

Nyt mies mököttää, kun en ole hommannut kakkua. Vastasin kiukutteluunsa, että meillä isä hankki kakun aina itse, minä luulin, että kaikki miehet tekee niin.

Hankkiko teillä isä oikeasti kakun aina itse vaan halusitko vain näpäyttääksesi väittää noin? 

sarkasmi on vaikea laji

Etenkin, kun meillä mies sen hankki käydessään viikonlopun kauppaostoksilla. Toki pohdittiin yhdessä etukäteen mikä kakku otetaan 🧐

Vierailija
86/313 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö itse odota äitienpäivältä mitään?

Turha tuosta ärsyyntyä, pieni vaiva olisi ollut toista huomioida mutta ensi kerralla sitten. Toki kommunikointi etukäteen on aina paras vaihtoehto

Niin. Voihan vauvan antaa iskälle hoitoon siksi ajaksi, kun järkkää. Toki voi kertoa, että olet niin väsynyt nyt, että teette toiste, mutta kerro, että on rakas.

Tai jotain pientä voi aina järkätä. Muistaa.

Käydä vaikka yhdessä syömässä? 

Ostaa ne sukat.

Keittää kahvit ja vaikka jotain pientä leivos/pulla.

Kortti.

Ymmärrän sinua hyvin. Väsymys tekee ihmeitä.

Voit puhua, että nyt sitä isää tarvitaan erityisesti.

Meille kävi yhtenä vuonna niin, unohdin miehen synttärit ja unohdamme kumpikin hääpäivän.

Oli pienet lapset ja uupumus.

Mies loukkaantui, mutta ymmärsi.

Meillä on tapana muistaa isänpäivä ja äitienpäivä ja kaikkien perheenjäsenten synttärit aamulla laulaen ja kahvit/lahjat. Kerran unohdimme esikoisen synttärit. Oli kaksi pienempää sisarusta siinä. Kaikki kolme alle kymmenvuotiaita. 

Harmillista.

Tosiaan väsymys teettää tuota, ettei muusta tai jaksa.

Puhukaa.

Vierailija
87/313 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ehkäpä se on kun mies on AIKUINEN niin sitä isää muistetaan viestillä. Miten oli, kun oli lapsi?

Vierailija
88/313 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse odottaa kukat, kakut, ruoat ja ties mitä. Mutta ei jaksa minuuttia käyttää siihen että läpsäisee kaupassa leivoksen ostoskoriin ja antaa miehelle isänpäivänä.

Vierailija
89/313 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse kysynyt parisuhteen alkuaikoina mieheltä, että eikö hän juhli isänpäivää isänsä kanssa enempää kuin laittamalla whatsup-viestin. Niin ei kuulema tarvii enempää. Niin miten olisin tästä osannut päätellä, että hän tarvitsee aamupalan, lahjat ja koko setin?

t. ap

Kyllä meillä juhlitaan omassa kodissa eri tavoin kuin omassa lapsuuden kodissa. Teillä on nyt oma pieni lapsi siellä ja oma perhe. 

Miksei mököttäjä-isä kertonut lapsensa äidille, että minä haluan että isänpäivää vietetään tietyllä tavalla meidän kodissamme.

Mikä on saanut tämänkin parisuhteen kukoistamaan tähän asti, jos ei saa sen verran suutansa auki tässäkin asiassa. Kukaan ei ole ajatustenlukija, mikä siinä on niin vaikeaa puhua ääneen?????

Nyt ei ollut kyse edes raha-asioista, vieraissakäymisestä, pettämisestä, mulla on joku toinen - en rakasta sua enää.

Vierailija
90/313 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkin olisi aikaa korjata tilanne ja muistaa isää, hän on sen ansainnut varmasti. 

Mutta tuleeko ap:n ego tielle. Loukkaanut siitä että teki väärin, ei voi myöntää asiaa. Poteroituu siihen että miehen vika kun loukkaantui.

Vierailija
91/313 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. ap

Kyllä meillä juhlitaan omassa kodissa eri tavoin kuin omassa lapsuuden kodissa. Teillä on nyt oma pieni lapsi siellä ja oma perhe. 

Miksei mököttäjä-isä kertonut lapsensa äidille, että minä haluan että isänpäivää vietetään tietyllä tavalla meidän kodissamme.

Mikä on saanut tämänkin parisuhteen kukoistamaan tähän asti, jos ei saa sen verran suutansa auki tässäkin asiassa. Kukaan ei ole ajatustenlukija, mikä siinä on niin vaikeaa puhua ääneen?????

Nyt ei ollut kyse

Miksei äiti voinut kysyä? Katsos kun kommunikaatio toimii kahteen suuntaan 

Vierailija
92/313 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla oli täydellinen tilaisuus ilmaista että arvostat hänen kumppanuutta ja apua lapsen hoidossa. Ei olisi tarvinnut mitään ihmeellistä keksiä, symbolinen pieni juttu, vaikka aamupala. Sen sijaan sanoit vain väsyneen "onnea". Odota samaa tulevina äitienpäivinä itsellesi.

Mitä muuta väsyneen pikkuvauvan äidin pitäisi jaksaa? Onhan siinä takana monta kuukautta valvomista. 

Ei jaksa yhtä aamupalaa tehdä miehelle pari kertaa vuodessa? Taitaa kohta olla entistä enemmän jaksettavaa, kun parisuhde kariutuu ja tekee kaiken yksin.

Älä viitti.

Voi olla se edellinen viikko mennä valvoessa, kun vauva varmistaa tunnin välein tissin.

Se syö.

Vierailija
93/313 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että miehen pahaan mieleen vaikutti se, että hän näki miten kaveri-isän suorittajavaimo oli laittanut hienot hotellitasoiset aamupalat, hienon kortin, lahjan ja yllätysohjelmaa. Ärsyttää oma saamattomuus, mutta en ole mikään superäiti ja ikävää kun verrataan.

T. ap

Miten miehesi toimii? Ostaako hän sinulle syntymäpäivä- ja joululahjoja ihan oma-aloitteisesti? Vanhempiaan ei ilmeisesti muista kuin WA:lla, kuten aloituksessa mainittu. Jos äitienpäivä olisi ollut ennen, niin uskotko, että olisi hommannut kakut sun muut?

Täytyy kyllä sanoa, että jos ei koskaan itse muista mitenkään muita, niin miksi olettaa, että häntä muistetaan?

Ihan normaalisti meillä eletään. Kyllä saan lahjoja, kun sanon aina mitä haluan. Ja minä ostan hänelle mitä hän toivoo. En tiedä mitä tapa

Niin, sekin on sun ansiota että saat lahjoja. Ansaitsit ne pyytämällä niitä. Mies ei ansaitse mitään, kun ei erikseen pyydä.

Vierailija
94/313 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lienee ihan normaalia, ettei äitien tai isienpäivän kunniaksi mitään sen kummempaa sirkushuvia tarvitse järjestää. Aamukahvit tai aamiainen ja kortti ihan normaalia toki, koska miksi ei ja varsinkin ensimmäisenä isän- tai äidinpäivänä. Joku on voinut tietty hankkia jonkun pienen vauvaan liittyvän muistamisenkin, esim. muki missä kuva tai kädenjälki tai jalanjälki, avaimenperä. Mutta ehtiihän sitä myöhemminkin. Jos toisen mielen saa pahoitettua niin kai sitä anteeksi voi pyytää ja kertoa miten ei ole väsyneenä tullut ajatelleeksi, koska uusi juttu. 

Vierailija
95/313 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. ap

Nyt ei ollut kyse

Meillä ihan molemmat osapuolet puhuvat ja asiat sovitaan yhdessä. Uusi perhejuhla tulossa, miten toimitaan. Eikä odoteta, että kun toinen ei ota puheeksi niin oma mokansa tyyliin.

Vierailija
96/313 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

t. ap

Oletko sä noin yksinkertainen vai esitätkö vaan tahallaan? Miehen isä ei tarvii enempää. Ei sinun kuulu siitä päätellä mitään miehesi osalta vaan kysyä suoraan mieheltäsi, mitä HÄN haluaa isänpäivänä. Tai olisit voinut OLETTAA, että miehen olisi kiva tuntea itsensä arvostetuksi edes jollain jutulla, esim. aamupalalla. 

Vierailija
97/313 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lienee ihan normaalia, ettei äitien tai isienpäivän kunniaksi mitään sen kummempaa sirkushuvia tarvitse järjestää. Aamukahvit tai aamiainen ja kortti ihan normaalia toki, koska miksi ei ja varsinkin ensimmäisenä isän- tai äidinpäivänä. Joku on voinut tietty hankkia jonkun pienen vauvaan liittyvän muistamisenkin, esim. muki missä kuva tai kädenjälki tai jalanjälki, avaimenperä. Mutta ehtiihän sitä myöhemminkin. Jos toisen mielen saa pahoitettua niin kai sitä anteeksi voi pyytää ja kertoa miten ei ole väsyneenä tullut ajatelleeksi, koska uusi juttu. 

Mutta ei ap ole pyytämässä anteeksi, koska on päättänyt että miehen loukkaantuminen ei ollut aiheellista ja hän on tässä tilanteessa uhri eikä mies.

Vierailija
98/313 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette menneet lounaalle johonkin vauvan kanssa? Ei vaadi mitään valmisteluja. Tai noutoruokaa kotiin on vielä helpompi idea.

Vierailija
99/313 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä näpäytys.

Vierailija
100/313 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko nyt niin, että kumpikin on väsyneitä ja ärtyneitä, niin kummastakin tuntuu pahalta. Tämä korjaantuisi vaikka pahoittelulla ja halauksella, ja vaikka woltti-tilauksella niin ei tarvis jaksaa kotoa lähteä mihinkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä