Mies loukkaantui kun ei ollut isänpäiväjuttuja
Mies loukkaantui kun ei ollut mitään isänpäiväjuttuja hänelle laitettu. Onniteltiin vauvan kanssa, mutta ei ollut mitään juhlallisuuksia. Nyt hän on huonolla tuulella ja mököttää. Vauva syntyi kesällä ja on ensimmäisemme. On ollut raskasta ja yöheräämisiä. En tiennyt, että mies odottaisi jotain isänpäiväaamupalaa ja lahjaa kun ei ollut mitään puhetta sellaisesta. Mies ei itsekään omaa isäänsä muista muuten kun whatsupilla. Mies ei ole isäni ja lapsi on vielä ihan vauva, ettei hänkään isänpäivistä mitään ymmärrä. Ärsyttää.
Kommentit (313)
Vierailija kirjoitti:
Tietenkään päivänsankari itse ei passaa muita vaan toisin päin. Tietysti loukkaantuisin, jos minut olisi ensimmäisenä äitienpäivänä unohdettu. Mielestäni teit tässä väärin, mutta päivää on vielä jäljellä ja ehdit tehdä vielä vaikka hienon iltapalatarjoilun teille leffaherkkuineen.
Liian myöhäistä. Narsistiäiti heittäytyi jo uhriksi, vaikka teki itse väärin.
Minä olen meillä hankkinut aina äitienpäivä ja isänpäivä kakut, ja just sellaisen kuin itse haluan, mies ei syö kakkua eikä syönyt isänikään, mutta minulle maistuu päiväkahvilla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla oli täydellinen tilaisuus ilmaista että arvostat hänen kumppanuutta ja apua lapsen hoidossa. Ei olisi tarvinnut mitään ihmeellistä keksiä, symbolinen pieni juttu, vaikka aamupala. Sen sijaan sanoit vain väsyneen "onnea". Odota samaa tulevina äitienpäivinä itsellesi.
Mitä muuta väsyneen pikkuvauvan äidin pitäisi jaksaa? Onhan siinä takana monta kuukautta valvomista.
Ei jaksa yhtä aamupalaa tehdä miehelle pari kertaa vuodessa? Taitaa kohta olla entistä enemmän jaksettavaa, kun parisuhde kariutuu ja tekee kaiken yksin.
auta armias jos äitienpäivänä nuo unohtuu palsta mamma raivoaa ja ja maiilma loppu
Äitienpäivänä, kun äiti valittaa siitä, kuinka oma miehensä ei heidän yhteisen lapsen isänä ollenkaan ole ottanut äitienpäivää huomioo, ja väsännyt mitää lapsen kanssa ilahduttaakseen äitiä äitienpäivänä, niin täällä vauva chatissa saa lukea paljon herjaavia kommentteja "et sinä ole miehesi äiti, niin miksi hänen pitäisi tehdä yhtään mitään? Mutta isänpäivänä kuitenkin vaimon pitäisi huomioda miestään?
Vierailija kirjoitti:
Ei olisi kovasti vaatinut vaikka ostaa pieni valmiskakku ja kortti.
Miksi? Ei se mies ap:n isä ole. Omalle isälle ne ostetaan jos jollekkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mies oli äitienpäivänä sitä mieltä, että äiti hankkii itse kakun, niin heilläkin lapsuudenkodissa, hänn luuli, että kaikki naiset toimii noin. Asia OK, niin tein.
Nyt mies mököttää, kun en ole hommannut kakkua. Vastasin kiukutteluunsa, että meillä isä hankki kakun aina itse, minä luulin, että kaikki miehet tekee niin.
Teillä mennään siis koston kautta eikä sopimalla miten teidän perheessä toimitaan. Isän/äitienpäivä on etenkin lasten juhla, eikä mikään parisuhteen romutuspäivä.
"Koston kautta". Hohhoi, äijä ei halua ostaa kakkua, koska joku typerä tekosyy lapsuudenperheen tavoista ja sitten loukkaantuu, kun hänelle ei osteta... Hmm... Narsku? Enpä sopisi tuollaisen kanssa kyllä mitään.
Halua? Meillä sovittiin miten näitä isän/äitienpäiviä vietettiin. Ei ollut vaikeaa. Aikuiset ihmiset mussuttamassa jotain miten oma iskä tai äiti toimi typerästi ja kopioimassa samaa tyyliä omaan kotiinsa. Sitten toinen kostamassa. Tuolla tyylillä saa lapsilleen sellaisen pahanmielen päiviä.
Ap:lle pelkkä sanallinen onnittelu äitienpäivänä, kun se on hänen mielestään sopivin tapa muistaa tällaisina päivinä.
Vierailija kirjoitti:
Etkö itse odota äitienpäivältä mitään?
Turha tuosta ärsyyntyä, pieni vaiva olisi ollut toista huomioida mutta ensi kerralla sitten. Toki kommunikointi etukäteen on aina paras vaihtoehto
Tietenkin odotan, mutta kun äitienpäivä lähenee osaan sanoa, että odotan kukkia, ruokaa ja kakkua. En oleta miehen olevan ajatustenlukija kun en ole itsekään.
t. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turha tuosta ärsyyntyä, pieni vaiva olisi ollut toista huomioida mutta ensi kerralla sitten. Toki kommunikointi etukäteen on aina paras vaihtoehto
Tietenkin odotan, mutta kun äitienpäivä lähenee osaan sanoa, että odotan kukkia, ruokaa ja kakkua. En oleta miehen olevan ajatustenlukija kun en ole itsekään.
t. ap
Olet idiootti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla oli täydellinen tilaisuus ilmaista että arvostat hänen kumppanuutta ja apua lapsen hoidossa. Ei olisi tarvinnut mitään ihmeellistä keksiä, symbolinen pieni juttu, vaikka aamupala. Sen sijaan sanoit vain väsyneen "onnea". Odota samaa tulevina äitienpäivinä itsellesi.
Mitä muuta väsyneen pikkuvauvan äidin pitäisi jaksaa? Onhan siinä takana monta kuukautta valvomista.
Kai se mies nyt käy kaupassa? Miten vaikea on sopia, että tuo kakku tai jäätelöä tai mitä herkkua nyt sitten syödäänkin. Keitetään kahvit ja ihastellaan vauvaa ja sitä miten onnellista on, että sellainen saatiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäinen isänpäivä on ensimmäinen. Ainutkertainen. Ei sitä voi seuraavina vuosina korvata. Ja mitä puhumista ja kommunikointia tuollaisessa olisi pitänyt olla. Sehän on itsestäänselvyys, että pienten lasten isää muistetaan isänpäivänä. Todellakin toivon, että noin ajattelemattomalle ihmiselle tämä kolahtaa omaan nilkkaan sitten ensimmäisenä äitienpäivänä, unohdetaan koko päivän olemassaolo, eihän sellainen alle 1 vuotias siitä mitään kumminkaan ymmärrä.
Näinpä nyt alkaa putkahdella esiin pieniä kermaperseitä. Kotikasvatuksen tuloksia. Se on sama juhlitaanko kakun rai kukkasin aina löytyy akana jyväkasasta sillä koskaan ei riitä pelkät sanat oli ne sit miten ksuniisti muotoiltu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei olisi kovasti vaatinut vaikka ostaa pieni valmiskakku ja kortti.
Miksi? Ei se mies ap:n isä ole. Omalle isälle ne ostetaan jos jollekkin.
Eli myöskään äitejä ei tarvitse sitten äitienpäivänä muistaa vasta kun lapsi pystyy asian eteen itse tekemään? Hei, tuo on hyvä neuvo. Muistetaan sit toukokuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mies oli äitienpäivänä sitä mieltä, että äiti hankkii itse kakun, niin heilläkin lapsuudenkodissa, hänn luuli, että kaikki naiset toimii noin. Asia OK, niin tein.
Nyt mies mököttää, kun en ole hommannut kakkua. Vastasin kiukutteluunsa, että meillä isä hankki kakun aina itse, minä luulin, että kaikki miehet tekee niin.
Teillä mennään siis koston kautta eikä sopimalla miten teidän perheessä toimitaan. Isän/äitienpäivä on etenkin lasten juhla, eikä mikään parisuhteen romutuspäivä.
"Koston kautta". Hohhoi, äijä ei halua ostaa kakkua, koska joku typerä tekosyy lapsuudenperheen tavoista ja sitten loukkaantuu, kun hänelle ei osteta... Hmm... Narsku? Enpä sopisi tuollaisen kanssa kyllä mitään.
Halua? Meillä
Miksi ihmeessä tuollainen omahyväinen käytös pitäisi palkita? Ihan suoraan vielä kehtasi myöntää, että itse ei vaivaudu muille, mutta odottaa kyllä muiden vaivautuvan hänelle... Ja syy joku lapsuudenperhe ja sovinisti-iskä ja passaajaäiti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. ap
Olet idiootti
Pian ehkä yh-idiootti. Jos tuolla nyt oikeasti lapsia ja miestä onkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei jaksa yhtä aamupalaa tehdä miehelle pari kertaa vuodessa? Taitaa kohta olla entistä enemmän jaksettavaa, kun parisuhde kariutuu ja tekee kaiken yksin.
Miksi helvetissä tekisi? Eihän se ap:n isä ole. Äijä saa lie omat safkansa kaapista ihan itsekkin siihen asti että lapsensa osaa tehdä, jos se siis sitten tahtoo tehdä. Ei se ole "vaimo juhlii miestään päivä" vaan ISÄN päivä. Melko erikoinen on suhde jos se mies on vaimonsa isä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Koston kautta". Hohhoi, äijä ei halua ostaa kakkua, koska joku typerä tekosyy lapsuudenperheen tavoista ja sitten loukkaantuu, kun hänelle ei osteta... Hmm... Narsku? Enpä sopisi tuollaisen kanssa kyll
Palkita? Oletteko molemmat ikuisia lapsia? Ei mitään mahdollisuutta toimia toisin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää muuten oli mun lapsuudenperheessä just noin että äiti teki kakun isänpäivänä mutta samoin myös äitienpäivänä. Mun mielestä se oli tosi outoa enkä itse todella ole lähtenyt samaan.
Miksi sä et tehnyt molemmille?
Peruskuvio, ap. Mies odottaa kaikkien juhlivan isänpäivää kakuin, kortein ja lahjoin. Itse ei kuitenkaan koskaan muista yhtäkään merkkipäivää.