Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies loukkaantui kun ei ollut isänpäiväjuttuja

Vierailija
09.11.2025 |

Mies loukkaantui kun ei ollut mitään isänpäiväjuttuja hänelle laitettu. Onniteltiin vauvan kanssa, mutta ei ollut mitään juhlallisuuksia. Nyt hän on huonolla tuulella ja mököttää.  Vauva syntyi kesällä ja on ensimmäisemme. On ollut raskasta ja yöheräämisiä. En tiennyt, että mies odottaisi jotain isänpäiväaamupalaa ja lahjaa kun ei ollut mitään puhetta sellaisesta. Mies ei itsekään omaa isäänsä muista muuten kun whatsupilla. Mies ei ole isäni ja lapsi on vielä ihan vauva, ettei hänkään isänpäivistä mitään ymmärrä. Ärsyttää.

Kommentit (314)

Vierailija
121/314 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ette menneet lounaalle johonkin vauvan kanssa? Ei vaadi mitään valmisteluja. Tai noutoruokaa kotiin on vielä helpompi idea.

Koska hän ei halua muistaa miestä vaikka se olisi miten helppoa ja itsekin hyötyisi siitä samalla.

Mitä hän siitä itse hyötyy?

No eikö ole kiva käydä itse syömässä tai tilata hyvää ruokaa erityisen päivän kunniaksi? Eiköhän siinä molemmat söisi eikä vain isä. Sekin olisi hyöty että oma kumppani ilahtuu muistamisesta ja parisuhde voi sen myötä paremmin.

Vierailija
122/314 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joojoo, ja äitienpäivänä kirjoitat tämän saman pskan vaihtaen isän paikkalle äidin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/314 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti tämä on trolli! Ensimmäinen isänpäivä ja et muista lapsen isää MITENKÄÄN?

Lapsen isä ei ole ap:n isä.

Eikä ap miehensä äiti ensi keväänä äitienpäivänä. Muistakoon lapsi äitiään sitten miten osaa.

Vierailija
124/314 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei olisi kovasti vaatinut vaikka ostaa pieni valmiskakku ja kortti.

Miksi? Ei se mies ap:n isä ole. Omalle isälle ne ostetaan jos jollekkin. 

Eli myöskään äitejä ei tarvitse sitten äitienpäivänä muistaa vasta kun lapsi pystyy asian eteen itse tekemään? Hei, tuo on hyvä neuvo. Muistetaan sit toukokuussa. 

Juu ei todellakaan tarvitse. Mun kirjoissa kun isät ja äidit ovat ihan yhtä tasa-arvoisia, eikä todellakaan kumpaakaan tarvitse kumppanin muistella äitien/isienpäivinä. En ole puolisoni äiti eikä hän minun isäni. 

Itse jouduin viettämään vanhempien huonon parisuhteen päivää joka ikinen äitien/isänpäivä. Itse en omalle lapselle sell

En ole alkuperäinen kommentoinut mutta totean että juu niin meilläkin vietetään juuri kuten on sovittu. Eli juhlimme omat vanhempamme, erikseen, koska asuvat niin eri suunnilla että kylään ei kerkeisi kuin toiseen paikkaan, minä siis käyn toisella autolla toisessa suunnassa ja mies toisella toisessa. Lapset tekivät kotona asuessa kortit, lahjat ja aamupalat muistettavalle sitten kun kynnelle kykenivät. Nykyään asuvat ulkomailla joten "muistelu/merkkipäivinä tulee kortti ja kukkalähetys sekä puhelu muistettavalle. Parisuhteen sen enempää meidän kun vanhempiemmekaan kanssa tällä ei ole kerrassaan mitään tekemistä joten älä projisoi traumojasi. 

-Eri

Vierailija
125/314 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti tämä on trolli! Ensimmäinen isänpäivä ja et muista lapsen isää MITENKÄÄN?

Ei, vaan hänen lapsensa isä. Jos se on täysin merkityksetöntä kuka lapsen siitti, niin ehkä se ei ole sitten niin tärkeä muistaa :)

Lässyn, lässyn

Vierailija
126/314 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä väliä sillä on että aikuinen ihminen onnittelee isäänsä whatsuppissa? Isänpäivähän on ihan eri asia silloin kun lapset on pieniä TAI VIETETÄÄN AIVAN ENSIMMÄISTÄ ISÄNPÄIVÄÄ

Ei ole.

On

Vierailija
127/314 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenkään? Onniteltiin miestä vauvan kanssa. Se, ettei ollut koko isänpäiväsettiä ja lahjoja ei tarkoita, ettei mitenkään muistettu. Mies ei sanonut mitä odottaa ja sitten vaan oletti ja loukkaantui

t. ap

Sanallinen onnittelu....? Ei ole mikään muistaminen, enemmänkin vittuilu

"Koko isänpäiväsetti lahjoineen" ja tämä teidän muistamisenne jossa käytte vauvan kanssa yhdessä tokaisemassa pakollisen lauseen eivät ole ainoat vaihtoehdot. On olemassa myös helppoja JA huomaavaisia vaihtoehtoja, kuten tässä ketjussa ehdotettu noutoruoka. 

Vierailija
128/314 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ensimmäistä kertaa vietetä isänpäivää mitenkään erityisesti. Yleensä olen hakenut tuoreet leivät ja croissantit aamulla leipomosta, tehny herkkuaamupalan lapsen kanssa ja antanut lahjoja, sekä usein menty vielä ulos kauville tms iltapäivällä ja olen joko leiponut kakun tai muuta miehen toivomaa.

Yhtenäkään äitienpäivänä en ole tullut muistetuksi tai saanut lahjan lahjaa. Tänä vuonna mies sai samaa mitä itse saan joka äitienpäivä ja mököttää nyt ja murahtelee kuinka on isänpäivä.  

Mikä leipomo on sunnuntaiaamuna auki

Saa niitä ihan perus kaupastakin.

Vierailija
129/314 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan hänen lapsensa isä. Jos se on täysin merkityksetöntä kuka lapsen siitti, niin ehkä se ei ole sitten niin tärkeä muistaa :)

Lässyn, lässyn

Kyynel 

Vierailija
130/314 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ensimmäistä kertaa vietetä isänpäivää mitenkään erityisesti. Yleensä olen hakenut tuoreet leivät ja croissantit aamulla leipomosta, tehny herkkuaamupalan lapsen kanssa ja antanut lahjoja, sekä usein menty vielä ulos kauville tms iltapäivällä ja olen joko leiponut kakun tai muuta miehen toivomaa.

Yhtenäkään äitienpäivänä en ole tullut muistetuksi tai saanut lahjan lahjaa. Tänä vuonna mies sai samaa mitä itse saan joka äitienpäivä ja mököttää nyt ja murahtelee kuinka on isänpäivä.  

Aika monikin, googlaa lähialueesi leipomot

Vierailija
131/314 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä ap miehensä äiti ensi keväänä äitienpäivänä. Muistakoon lapsi äitiään sitten miten osaa.

Juuri näin.

Vierailija
132/314 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä väliä sillä on että aikuinen ihminen onnittelee isäänsä whatsuppissa? Isänpäivähän on ihan eri asia silloin kun lapset on pieniä TAI VIETETÄÄN AIVAN ENSIMMÄISTÄ ISÄNPÄIVÄÄ

Ei ole.

On

Ei ole.

Vierailija
133/314 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö saanut edes isänpäivä hoitoa?

Mitä hoitoa aikuinen ihminen tarvitsee? Kasvo,- jalka,- ym. hoitoja saa hoitoloista.

Vierailija
134/314 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

100 km lähimpään leipomoon 

Vierailija
135/314 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n miehenä olisi "tosi väsynyt" lapsen hoitamisesta seuraavana äitienpäivänä. Tulisin lapsi sylissä onnittelemaan äitiä aamulla, siinä kaikki. Tai jos ap on toivonut kukat, kakut ja ruoat niin Temusta joku tökerö muovikukka ja muovikakku. Ruoka voisi olla muoviin pakattu pirkka-hampurilainen.

Vierailija
136/314 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole.

On

Ei ole.

On x1000

Vierailija
137/314 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenä olen samaa mieltä että tämä on miehen vika. Hän valitsi huonon vaimon. Aasialainen vaimo ei olisi valitellut väsymystään.

Vierailija
138/314 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n miehenä olisi "tosi väsynyt" lapsen hoitamisesta seuraavana äitienpäivänä. Tulisin lapsi sylissä onnittelemaan äitiä aamulla, siinä kaikki. Tai jos ap on toivonut kukat, kakut ja ruoat niin Temusta joku tökerö muovikukka ja muovikakku. Ruoka voisi olla muoviin pakattu pirkka-hampurilainen.

Ihan normisetti monelle äidille. Varmasti yleisempää, ettei mies osta lahjoja, saati edes saa sitä "onnea" sanaa suustaan kuin näin toimiva nainen. 

Vierailija
139/314 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

100 km lähimpään leipomoon 

2 leipomoa, kumpikaan ei sunnuntaina auki

Vierailija
140/314 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap teki postauksen saadakseen sympatiaa, vaikka itse perseili.

Perseili? No emmä nyt sanois perseili kun en osannut lukea miehen ajatuksia hänen unelmaisänpäivästä. Omaa isäänsä onnittelee whatsupilla ja se kuulema riittää.

t. ap

Meillä lähetettiin kortit isovanhemmille ja itse juhlittiin toisin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi