Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies loukkaantui kun ei ollut isänpäiväjuttuja

Vierailija
09.11.2025 |

Mies loukkaantui kun ei ollut mitään isänpäiväjuttuja hänelle laitettu. Onniteltiin vauvan kanssa, mutta ei ollut mitään juhlallisuuksia. Nyt hän on huonolla tuulella ja mököttää.  Vauva syntyi kesällä ja on ensimmäisemme. On ollut raskasta ja yöheräämisiä. En tiennyt, että mies odottaisi jotain isänpäiväaamupalaa ja lahjaa kun ei ollut mitään puhetta sellaisesta. Mies ei itsekään omaa isäänsä muista muuten kun whatsupilla. Mies ei ole isäni ja lapsi on vielä ihan vauva, ettei hänkään isänpäivistä mitään ymmärrä. Ärsyttää.

Kommentit (313)

Vierailija
61/313 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että miehen pahaan mieleen vaikutti se, että hän näki miten kaveri-isän suorittajavaimo oli laittanut hienot hotellitasoiset aamupalat, hienon kortin, lahjan ja yllätysohjelmaa. Ärsyttää oma saamattomuus, mutta en ole mikään superäiti ja ikävää kun verrataan.

T. ap

Vierailija
62/313 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen kuinka uhriutuja ap marssii kohta mielenosoituksellisesti lähikauppaan, ostaa sieltä jotain pientä, marssii kotiin ja heittää mistä sillä sanoen "siinä on lahjasi" ja mököttää loppupäivän odottaen lepyttelyjä ja anteeksipyyntöä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/313 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että miehen pahaan mieleen vaikutti se, että hän näki miten kaveri-isän suorittajavaimo oli laittanut hienot hotellitasoiset aamupalat, hienon kortin, lahjan ja yllätysohjelmaa. Ärsyttää oma saamattomuus, mutta en ole mikään superäiti ja ikävää kun verrataan.

T. ap

Siis miten paljon vaatii se että ostaa vain jonkin valmiin leivoksen kaupasta ja antaa sen, jos ei itse jaksa. Nämähän on vain symbolisia juttuja, ei mies varmaan odottanut että olet koko päiväksi keksinyt ohjelmaa.

Vierailija
64/313 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dorka mikä dorka

Vierailija
65/313 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla oli täydellinen tilaisuus ilmaista että arvostat hänen kumppanuutta ja apua lapsen hoidossa. Ei olisi tarvinnut mitään ihmeellistä keksiä, symbolinen pieni juttu, vaikka aamupala. Sen sijaan sanoit vain väsyneen "onnea". Odota samaa tulevina äitienpäivinä itsellesi.

Mitä muuta väsyneen pikkuvauvan äidin pitäisi jaksaa? Onhan siinä takana monta kuukautta valvomista. 

Ei jaksa yhtä aamupalaa tehdä miehelle pari kertaa vuodessa? Taitaa kohta olla entistä enemmän jaksettavaa, kun parisuhde kariutuu ja tekee kaiken yksin.

Edelleen, kyseessä on väsynyt pikkuvauvan äiti.

Vierailija
66/313 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei olisi kovasti vaatinut vaikka ostaa pieni valmiskakku ja kortti.

Miksi? Ei se mies ap:n isä ole. Omalle isälle ne ostetaan jos jollekkin. 

Eli myöskään äitejä ei tarvitse sitten äitienpäivänä muistaa vasta kun lapsi pystyy asian eteen itse tekemään? Hei, tuo on hyvä neuvo. Muistetaan sit toukokuussa. 

Juu ei todellakaan tarvitse. Mun kirjoissa kun isät ja äidit ovat ihan yhtä tasa-arvoisia, eikä todellakaan kumpaakaan tarvitse kumppanin muistella äitien/isienpäivinä. En ole puolisoni äiti eikä hän minun isäni. 

Vierailija
67/313 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isänpäivä- ja äitienpäivämuistamiset on ihan perushuomioimista! Ei niiden tarvitse olla mitään ihmeellisyyksiä, mutta niiden kautta kerrotaan, että puoliso on tärkeä ja että arvostaa yhteistä perhettä. Aamupala, vaikka jotain valmista kaupasta, leivos/keksi/pulla, siinä on jo perussetti, jos ei lahjaa keksi mukaan. 

Ihan tyhmää vedota siihen, että "ei oo mun isä/äiti", silkkaa laiskuutta ja itsekkyyttä. Kyllä jokainen ansaitsee tunteen, että on tärkeä ja arvostettu.

Vierailija
68/313 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. ap

Onko tässä päivässä loppujen lopuksi mistä kyse? 

Vierailija
69/313 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. ap

Miten miehesi toimii? Ostaako hän sinulle syntymäpäivä- ja joululahjoja ihan oma-aloitteisesti? Vanhempiaan ei ilmeisesti muista kuin WA:lla, kuten aloituksessa mainittu. Jos äitienpäivä olisi ollut ennen, niin uskotko, että olisi hommannut kakut sun muut?

Täytyy kyllä sanoa, että jos ei koskaan itse muista mitenkään muita, niin miksi olettaa, että häntä muistetaan?

Vierailija
70/313 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. ap

Onko tässä päivässä loppujen lopuksi mistä kyse? 

Siitä että kokee olevansa arvostettu.

Vierailija
71/313 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap nyt viestitti että häntä ei kiinnosta eikä arvosta ja mies ymmärsi sen näin. Ei lupaa hyvää.

Vierailija
72/313 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla oli täydellinen tilaisuus ilmaista että arvostat hänen kumppanuutta ja apua lapsen hoidossa. Ei olisi tarvinnut mitään ihmeellistä keksiä, symbolinen pieni juttu, vaikka aamupala. Sen sijaan sanoit vain väsyneen "onnea". Odota samaa tulevina äitienpäivinä itsellesi.

Onneksi nämä viestit aina paljastaa täysin kirjoittajansa mielenmaiseman. Ai että ÄIDIN täytyy oikein olla KIITOLLINEN ja arvostaa sitä että mies AUTTAA lapsen hoidossa. Joo, näin täytyy tehdä, jos lapsi ei ole miehen lapsi. Muuten miehen vanhemmuuden pitäisi varmaan olla ihan tasavertaista. 

Ai niin, mutta suomessahan mies äityy tasavertaiseksi vanhemmaksi ainoastaan erossa, silloin se on kyllä niin väärin jos äitiä pidetään "enemmän" vanhempana. Vaikka siihen asti on just ollut tämä asenne, että äiti hoitaa ja isä sitten auttaa jos jaksaa tai viitsii.

Vierailija
73/313 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei olisi kovasti vaatinut vaikka ostaa pieni valmiskakku ja kortti.

Miksi? Ei se mies ap:n isä ole. Omalle isälle ne ostetaan jos jollekkin. 

Eli myöskään äitejä ei tarvitse sitten äitienpäivänä muistaa vasta kun lapsi pystyy asian eteen itse tekemään? Hei, tuo on hyvä neuvo. Muistetaan sit toukokuussa. 

Juu ei todellakaan tarvitse. Mun kirjoissa kun isät ja äidit ovat ihan yhtä tasa-arvoisia, eikä todellakaan kumpaakaan tarvitse kumppanin muistella äitien/isienpäivinä. En ole puolisoni äiti eikä hän minun isäni. 

Itse jouduin viettämään vanhempien huonon parisuhteen päivää joka ikinen äitien/isänpäivä. Itse en omalle lapselle sellaista halunnut, niinpä meillä onkin varsin leppoisia päiviä. Etukäteen sovitaan miten toimitaan ja niillä mennään. Isovanhemmille lähetettiin kortit.

Vierailija
74/313 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä muuta väsyneen pikkuvauvan äidin pitäisi jaksaa? Onhan siinä takana monta kuukautta valvomista. 

Ei jaksa yhtä aamupalaa tehdä miehelle pari kertaa vuodessa? Taitaa kohta olla entistä enemmän jaksettavaa, kun parisuhde kariutuu ja tekee kaiken yksin.

Edelleen, kyseessä on väsynyt pikkuvauvan äiti.

Näyttää riittävän voimia läpistä av:lla.

Vierailija
75/313 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi helvetissä tekisi? Eihän se ap:n isä ole. Äijä saa lie omat safkansa kaapista ihan itsekkin siihen asti että lapsensa osaa tehdä, jos se siis sitten tahtoo tehdä. Ei se ole "vaimo juhlii miestään

Tää on just niin p*rse kommentti, ettei kannata asiaan edes vastata. Tiedoksi kuitenkin kirjoittajalle, että yrityksesi käyttää potentiaalia meni pieleen. Kirjoitit "Äijä saa on varmaan omat safkansa kaapista..." Oikea ilmaisu potentiaalia käyttäen olisi "Äijä saanee omat safkansa kaapista..." 

Vierailija
76/313 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse kysynyt parisuhteen alkuaikoina mieheltä, että eikö hän juhli isänpäivää isänsä kanssa enempää kuin laittamalla whatsup-viestin. Niin ei kuulema tarvii enempää. Niin miten olisin tästä osannut päätellä, että hän tarvitsee aamupalan, lahjat ja koko setin?

t. ap

Vierailija
77/313 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö itse odota äitienpäivältä mitään?

Turha tuosta ärsyyntyä, pieni vaiva olisi ollut toista huomioida mutta ensi kerralla sitten. Toki kommunikointi etukäteen on aina paras vaihtoehto

Tietenkin odotan, mutta kun äitienpäivä lähenee osaan sanoa, että odotan kukkia, ruokaa ja kakkua. En oleta miehen olevan ajatustenlukija kun en ole itsekään.

t. ap

Kysyhän äidiltäsi miksi hän kasvatti sinusta tuollaisen maukujan.  Minä minä haluun ja minulle näin... kuule, kasva jo oikeesti aikuisesksi äläkä suunnittele jo äitienpäivää tai nimi päivääsi.  Voi olla ettei se sama mies ole sulle järkkäämässä yhtään mitään

Vierailija
78/313 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei ehtinyt muistaa, kun päivät ovat menneet miettiessä mitä haluaa äitienpäivänä.

Vierailija
79/313 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse kysynyt parisuhteen alkuaikoina mieheltä, että eikö hän juhli isänpäivää isänsä kanssa enempää kuin laittamalla whatsup-viestin. Niin ei kuulema tarvii enempää. Niin miten olisin tästä osannut päätellä, että hän tarvitsee aamupalan, lahjat ja koko setin?

t. ap

Kyllä meillä juhlitaan omassa kodissa eri tavoin kuin omassa lapsuuden kodissa. Teillä on nyt oma pieni lapsi siellä ja oma perhe. 

Vierailija
80/313 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä isänpäivä ja äitienpäivä oli tärkeitä. Ymmärrän ettei kaikissa perheissä ole välttämättä samalla tavalla. Mutta mun mielestä on hassua sanoa, että no kun ei hän kertonut haluavansa mitään, olisit voinut myös puolisoltasi kysyä???

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi