Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IL: Asumistuen leikkaukset iskivät lujaa vähävaraisiin: Nyt puhuu Sanna, 50: "Hädin tuskin pystymme ruokkimaan lapsemme"

Vierailija
08.11.2025 |

Asumistuen leikkaukset ovat iskeneet lujaa vähävaraisiin suomalaisiin.

Onpa erikoista, että jopa perskokkareiden oma media julkaisee tämmöisen jutun. 

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/d7b71c1d-0feb-49cd-8022-68a42299bfea

Kommentit (810)

Vierailija
461/810 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi voi kun on vaikeaa , toisin oli ennen kun tukia ei juuri ollut ja piti melkopitkälle pärjätä itse omillaan, oli se elämä silloin helppoa, lapsiakin oli vaan kominkertainen määrä nykyaikaan verrattuna, voi voi oli se ihanaa ja rikasta aikaa. 

Lapsia kolminkertainen määrä nykyiseen verrattuna? Heti sodan jälkeenkö sä olet lapsesi tehnyt?

Vierailija
462/810 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Verottajalle suunnitellaan pääsyä tilitietoihin."

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011614704.html

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/810 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi voi kun on vaikeaa , toisin oli ennen kun tukia ei juuri ollut ja piti melkopitkälle pärjätä itse omillaan, oli se elämä silloin helppoa, lapsiakin oli vaan kominkertainen määrä nykyaikaan verrattuna, voi voi oli se ihanaa ja rikasta aikaa. 

Minun tuttu farmaseutti sanoi, että Tampereella sai töitä, kun käveli apteekkiin sisään ja kysyi tiskiltä. Elätkö vuodessa 1969 edelleen?

Vierailija
464/810 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskunnan sivistyksen voi päätellä siitä kuinka se kohtelee heikko-osaisimpia. 

Mun mielestämme me eletään moraalisesti aivan läpi mädästä yhteiskunnassa. 

Tähänkin tulee taas raakkumaan jotain äärioikeistolaisia, jotka laittaisivat nämä ihmiset mielummin uuniin, kuin sietäisivät näitä ihmisiä tässä maassa. Kertoo jotain siitä minkälaisessa maassa elämme. 

Kyl mä haluan käyttää omat rahat omaan perheeseeni enkä tunkea niitä kaikkea tuntemattomille "heikko-osasille"

Kertoo susta jotain. Olet moraaliton ihminen. 

Oletko popsinut liikaa vasuripillereitä? 

-eri

Vierailija
465/810 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sannalla on liian kallis asunto. Kolmioita saa halvemmallakin. Ei tarvitse muuttaa perähikiälle, esim Vantaa riittää ihan hyvin. 

Vierailija
466/810 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskunnan sivistyksen voi päätellä siitä kuinka se kohtelee heikko-osaisimpia. 

Mun mielestämme me eletään moraalisesti aivan läpi mädästä yhteiskunnassa. 

Tähänkin tulee taas raakkumaan jotain äärioikeistolaisia, jotka laittaisivat nämä ihmiset mielummin uuniin, kuin sietäisivät näitä ihmisiä tässä maassa. Kertoo jotain siitä minkälaisessa maassa elämme. 

Kyl mä haluan käyttää omat rahat omaan perheeseeni enkä tunkea niitä kaikkea tuntemattomille "heikko-osasille"

Joo, samaa mieltä. Koska minulla ei ole omia lapsia, en halua tukea kenenkään lapsia, millään tavalla, eli ilmainen koulutus pitäisi lopettaa Suomesta, samoin lapsilisät, kotihoidon tuet, äitiyslomat yms., minä haluan käyttää raht omaan perheeseeni. Samoin ei ole vanhuksia  joten en halua tukea vanhuksia, yhteiskunnan hoito ja hoiva on heti lopetettava, ja jokainen hoitakoon itse omat vanhuksensa tai tehkööt mitä haluavat, minä haluan käyttää omat rahan oman perheeseeni. Sama on julkisen terveydenhuollon kanssa, minä käytän yksityisiä, en halua tunkea rahaa muiden terveydenhuoltoon, jokainen maksakoon itse, minä haluan käyttää rahani omaan perheeseeni rahat!

Vierailija
467/810 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sannalla on liian kallis asunto. Kolmioita saa halvemmallakin. Ei tarvitse muuttaa perähikiälle, esim Vantaa riittää ihan hyvin. 

Niinpä. Mutta saavutetuista eduista ei haluta tinkiä. Mielelläänhän suomalaiset veronmaksajat maksavat paremmat asuinfasiliteetit kaikille. Rahaa kun saa automaatista pyytämällä ja nostamalla, ja ihan ilmaiseksi vieläpä.

Vierailija
468/810 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 vuotiaalla vielä alaikäisiä kakaroita😂

Vierailija
469/810 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alzaimeriin ei ole parantavaa lääkitystä. Vain 'lääkkeitä' jotka pidentävät sairaan elinikää. Siis sairaus etenee mutta hitaammin.

Saa miettiä että eläköö dementikkona sitten vaikka seitsemän vuotta vaiko sitten pääsee pois nopeampaan.

Ystävättäreni äiti sai diagnoosin, hän oli jo sillon suht huonossa kunnossa, tyttäret sanoivat ei lääkitykselle.

Hoivakodissa kerkesi kuitenkin asua joku kolmisen vuotta, eikä ollut enää ton aikaa järissään.

Parempi antaa sairauden edetä nopeasti, entäpä kitua kusivaipoissa pitempää.

Vierailija
470/810 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myönnän että saatiin hyvä sopimus vanhempieni asunnon purkuun ja tontin myyntiin, mutta siihen meni vuosia. Ja piti maksaa eksälle osuus perinnöstä.Ja perintöverot. Ero tuli heti kun toinen vanhemmistani oli kuollut. Luonnollisesti omaisuus jäi lesken hallintaan. Sitten ositukset maksettavaksi ja asunto oli pakko myydä. Kilttinä vielä luovuin lähihuoltajuudesta, kun entinen puolisoni oli työtön ja ajattelin että saa tukia ja pärjää. Elatusmaksuihin ja ison asunnon pitämiseen menivät loputkin säästöt. Lapset asuvat luonani sen 50%. Etähuoltajalle ei huomioida lasten kustannuksia. Lopulta jouduin työttömäksi. Hakemisesta huolimatta ei kokoaikaista työtä ole löytynyt. Jos joku kutsuu minua laiskaksi, osa-aikatöihin ja opintoihin matkoineen menee 65 tuntia viikossa. Ja lapset. Kaikki eivät ymmärrä miten elämä voi äkkiä muuttua. Jos olisi vielä sairaus...

Vierailija
471/810 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset saavat ilmaiset ruuat päiväkodissa ja koulussa. Vanhemmat voivat mennä töihin, jotta rahaa tulee lisää. Henkilökohtaisia avustajia ja mainostenjakajia tarvitaan koko ajan.

Öööh, kokoomuslainen tässä ei käsitä köyhän matemattiikkaa: nämä hanttihommat ALENTAA tuloja per kuukausi kun ne vähennetään kuukauden tukimäärästä, kun ne eivät yllä edes Kelan tukien yli kuussa. Eli työttömänä tienaa paremmin kuin näillä hanttihommillasi nollatuntisopparilla.

Tietenkin Sinä heiluttelet toimistolla tämänkin maanantain vain käsiä ja älylaitetta kunnes pääsee pitkälle lounaalle ja sen jälkeen suunnittelemaan miten päivän mittaan tankattujen ruuokien kalorit saa gymillä polteltua kun sinne uudellä sähköautolla ajelee. Eiks je?

Jännä miten jokainen palstan työtön kuulemma haluaa töihin, mutta samaan hengenvetoon sanotaan ettei mennä töihin koska tuet on niin hyvät.

Leikataan lisää. Mene töihin.

Vierailija
472/810 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäpä sain takautuvasti 4 800 euroa asumistukea. Kiitos Kela.

Aivan mahtavaa! Tiedämpä taas miksi käyn töissä ja maksan veroja.

T.Maukka

Vierailija
473/810 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhtyisivät mikroyrittäjiksi.

T.Skäbä

Vierailija
474/810 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni minulle kuuluu enemmän tukia kuin muille sillä olen ollut hyvätuloinen ja omistan ok talon jonka vuoksi en saa toimeentulotukea enkä asumistukea. Naapurissa asuva köyhä kerrostalossaan pystyy ostamaan ruokaa, minä en. Autoa tai asuntoa en myy niistä en saa omiani pois. 

Miltä köyhiä on myös ulkoisesti hyvin toimeentulevissa. Onneksi minulla on n 14 000 sijoituksissa jotka voin realisoida tarpeen tullen ja jos en löydä töitä kun anssi loppuu. Ne sijoitukset on pahan päivän varalle ja eläkkeelle tarkoitettu en mielelläni käyttäisi niitä, eihän köyhäkään joudu elämään säästöillään  joten hieman epäoikeudenmukaista. 

Vierailija
475/810 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

50 vuotiaalla vielä alaikäisiä kakaroita😂

Ja elää tuilla.

Vierailija
476/810 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhä ei joudu elämään säästötilillään kun sellaista ei köyhällä ole. Tai siis se on nolla. 

Vierailija
477/810 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset saavat ilmaiset ruuat päiväkodissa ja koulussa. Vanhemmat voivat mennä töihin, jotta rahaa tulee lisää. Henkilökohtaisia avustajia ja mainostenjakajia tarvitaan koko ajan.

Öööh, kokoomuslainen tässä ei käsitä köyhän matemattiikkaa: nämä hanttihommat ALENTAA tuloja per kuukausi kun ne vähennetään kuukauden tukimäärästä, kun ne eivät yllä edes Kelan tukien yli kuussa. Eli työttömänä tienaa paremmin kuin näillä hanttihommillasi nollatuntisopparilla.

Tietenkin Sinä heiluttelet toimistolla tämänkin maanantain vain käsiä ja älylaitetta kunnes pääsee pitkälle lounaalle ja sen jälkeen suunnittelemaan miten päivän mittaan tankattujen ruuokien kalorit saa gymillä polteltua kun sinne uudellä sähköautolla ajelee. Eiks je?

Jännä miten jokainen palstan työtön kuulemma haluaa t

Sä olet vähä-älyinen jos uskot jokaista muka työtöntä palstalla. Kunnon vähäälyinen peruspersuapina. 

Vierailija
478/810 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alzaimeriin ei ole parantavaa lääkitystä. Vain 'lääkkeitä' jotka pidentävät sairaan elinikää. Siis sairaus etenee mutta hitaammin.

Saa miettiä että eläköö dementikkona sitten vaikka seitsemän vuotta vaiko sitten pääsee pois nopeampaan.

Ystävättäreni äiti sai diagnoosin, hän oli jo sillon suht huonossa kunnossa, tyttäret sanoivat ei lääkitykselle.

Hoivakodissa kerkesi kuitenkin asua joku kolmisen vuotta, eikä ollut enää ton aikaa järissään.

Parempi antaa sairauden edetä nopeasti, entäpä kitua kusivaipoissa pitempää.

Voi luoja....ota asioista selvää, ennenkuin tulet tänne kirjoittamaan näitä älyvapaita kommenttejasi!!! Ääliö.

Vierailija
479/810 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Irtisanomissuojaa heikennetään tammikuussa myös julkisella. Irtisanomiseen riittää asiallinen syy. Enää ei tarvita painavaa syytä irtisanomiseen. 

"Irtisanomissuojan heikkeneminen on uhkana myös naisvaltaisilla JULKISILLA aloilla, kuten esimerkiksi lähi- ja lastenhoitajilla."

https://yle.fi/a/74-20145910

SH piirit ovat tämän jäljeen kii***** ,kun saavat potkia hoitajia pois miten haluavat, mm kun hoitaja tulee raskaaksi. Tämä tosin tulee kostautumaan sitten vähintään viiden vuoden sisällä, kun se hoitajapula taas on, ei ole tulijoita. PerseKokkareiden Aasiasta tuomat halpahoitajat eivät sitten kykene tekemään kaikkia hommia, mm. sairaaloiden sairaanhoitajien työtehtäviä. 

Vierailija
480/810 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leikataan lisää. Mene töihin.

Haista paska idiootti!!! v i t u n debiili!!!! saastainen kuvatus!!!!!!!!!!! BOOMERIK Y R P Ä!!!!!!! hyppää kaivoon!!!!!!!!!!!! IDIOOTTI BOOMERI heman tukalla varustettuna. Lisäksi on sellainen läski hilseilevä perunanenä. Ja niin pieni kulli että lösähtänyt alle toimistossa turhaa toimittaessa ja boomeroimassa ryöstöliksaa!!!! haistakaa PASKA KAIKKI!!!!!!!!!!!!