Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys naisille nykyinen vaimo ja roikkuva ex.

Vierailija
07.11.2025 |

En tiedä miksi edellinen poistui. Tämä asia on vaivannut enemmän ja vähemmän koko suhteemme ajan. Teen julkaisun koska haluaisin naisten näkökulmaa asiaan. Ymmärtääkseni paremmin.

Eli pohjustus. Vaimo seurusteli ex kanssa 2015-2020. Hän yritti eroon tästä miehestä jo vuotta aiemmin. Miehelle tarjottiin jopa rahaa että lähtisi.  Suhde sisälsi taloudellista, seksuaalista, henkistä ja vähän jopa fyysistä väkivaltaa..

Lopulta mies joutui vankilaan ja vaimo pääsi hänestä eroon. Tässä vaiheessa tutustuimme ja rakastuimme.

Noh tämä ex ei tästä tykännyt ja uhkaili väkivallalla minua ja vaimoani. Heidän suhteensa kylmeni ja mies alkoi taas hetkeksi normaaliksi. Yhteydenpito loppui täysin.

Minua on kuitenkin aina vaivannut se että he seuraavat toisiaan Somessa ja tästä on puhuttu pariterapiaa myöden. Terapeutti ihmetteli miksi vaimoni haluaa olla missään tekemisissä.  Noh vaimo myöntyi vähän ja poisti oman seuraamisen mutta jätti kuitenkin miehen seuraamaan häntä.. 

Yritin nätisti mainita että tämä vaivaa minua ja voisiko sen ihmisen poistaa kokonaan. Näin surun vaimossani. 

Mitä tämä on?

Kommentit (193)

Vierailija
81/193 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä lainkaan tätä keskustelua siitä näkökulmasta, että nainen odottaisi jotain anteeksipyyntöä ja siksi ei tee lopullista irtiottoa. Omasta mielestäni kyse on yksinomaan siitä, että hän ei "uskalla" täysin päästää irti, koska on vielä jollain tasolla ns. kiintynyt mieheen. Ei siinä sen kummempaa välttämättä ole. Kaikenlaisia analyyseja voi tehdä, mutta itse samanlaista kokeneena tämä on aika selvä juttu.

Tavallaan tämä olisi helppo uskoa. Mutta kuitenkin faktat on sellaisia etteivät ole olleet missään tekemisissä vuosiin. 

Tuo analyysi mihin et usko on tullut terapeutilta ja mun taas olisi helppo uskoa tähän.

Minustakin (taas myös itse kokeneena) terapeutin selitys on täysin uskottava. Se riippuvuus tai kiintymys ei kohdistu tuohon mieheen itseensä, vaan

On se täysin uskottava mutta kuitenkin kyseessä on aikuinen ajatteleva ihminen. Jos oltaisiin samassa tilanteessa ja mun mies sanoisi että häntä vaivaa tämä asia. Ei lause ehtisi loppuun asti kun seuraaja olisi poistettu. Ihmisellä on vastuu mitä tekee mitä aiheuttaa. Ihmisen pitää myös ymmärtää asioiden tärkeys. Onko tälle vaimolle tärkeämpää saada ylläpitää jonkinlaista suhdetta ex vai ylläpitää suhdetta nykyiseen puolisoon. Ei pitäisi olla vaikea valinta.

Vierailija
82/193 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä lainkaan tätä keskustelua siitä näkökulmasta, että nainen odottaisi jotain anteeksipyyntöä ja siksi ei tee lopullista irtiottoa. Omasta mielestäni kyse on yksinomaan siitä, että hän ei "uskalla" täysin päästää irti, koska on vielä jollain tasolla ns. kiintynyt mieheen. Ei siinä sen kummempaa välttämättä ole. Kaikenlaisia analyyseja voi tehdä, mutta itse samanlaista kokeneena tämä on aika selvä juttu.

Tavallaan tämä olisi helppo uskoa. Mutta kuitenkin faktat on sellaisia etteivät ole olleet missään tekemisissä vuosiin. 

Tuo analyysi mihin et usko on tullut terapeutilta ja mun taas olisi helppo uskoa tähän.

Kerroit kuitenkin aloituksessa, että näit surua hänen katseessaan. Siihenkin nojaten ajattelen itse, että kyse voisi olla jonkinlaisesta vaikeudes

Joo, mainitsin asiasta ja kysyin miksi se on niin vaikeaa päästää lopullisesti irti. Näin välittömästi että hän meni surulliseksi. Mitään vastausta ei luonnollisesti osannut sanoa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/193 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahinta tässä on ehkä itselle se epätietoisuus.. miksi pitää ns olla lähellä/ mahdollisuus ottaa helposti yhteyttä. Koska vaimoni kuitenkin tietää että mä en hyväksy tapaamisia, en keskusteluja viesteillä, soittelua enkä yhtään mitään hänen kanssaan.  Vaimo joutuis tekemään tämän salaa. Ja kiinni jäädessä tulisi automaattisesti ero. 

Niin jotenkin tulee itselle sellainen fiilis että tuon ihmisen roikkuminen mukana, millään tasolla tarkoittaa myös sitä että vaimo ei silti halua sulkea mahdollisuutta.

Vierailija
84/193 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahinta tässä on ehkä itselle se epätietoisuus.. miksi pitää ns olla lähellä/ mahdollisuus ottaa helposti yhteyttä. Koska vaimoni kuitenkin tietää että mä en hyväksy tapaamisia, en keskusteluja viesteillä, soittelua enkä yhtään mitään hänen kanssaan.  Vaimo joutuis tekemään tämän salaa. Ja kiinni jäädessä tulisi automaattisesti ero. 

Niin jotenkin tulee itselle sellainen fiilis että tuon ihmisen roikkuminen mukana, millään tasolla tarkoittaa myös sitä että vaimo ei silti halua sulkea mahdollisuutta.

No siinä sen nyt sanoit itsekin. Mielestäni tämä on päivänselvää. 

Vierailija
85/193 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on varmaankin omat kommervenkkinsä, jos väkivallan uhrin kanssa alkaa suhteeseen, jonka ex on kaiken lisäksi tuomittu siitä väkivallasta. 

Itse en siis olisi laittanut itseäni tuollaiseen tilanteeseen.

Vierailija
86/193 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän oikein hyvin aloittajan näkemyksen. 

Kuitenkin päätös tämän viimeisenkin yhteyden katkaisemisesta pitäisi olla vaimosta itsestään lähtevä halu. 

Kaikkea ei tarvi täysin ymmärtää, mutta kun eivät ole käytönnössä kuitenkaan missään tekemisissä, niin luottamusta pitäisi riittää mielestäni toisen omiin päätöksiin tällaisissakin asioissa, vaikka itse ajattelisikin että toisin toimien olisi parempi.

En voi tietää vaimosi syytä seuraamiseen somessa. Eikö hän itse asiaa kerro, vai etkö halua sitä kuulla? Ehkä hänellä saattaa olla jokin prosessointi vielä kesken traumaattisen suhteen jälkeen. 

Lopuksi: Ihmettelikö terapeutti asiaa, vain kysyikö vaan asiasta? Yleensä terapeuttien kysymykset joskus vaikeistakin aiheista ovat tarkoituksella aika neutraaleja, tarkoituksena herätellä toisen omaa ajattelua asiasta.

Vierailija
87/193 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eukko pihalle. Kyllä 5v suhteen jälkeen pitäisi tietää mitä haluaa. Ex vai sut. Nythän ei tiedä

No en kyllä usko että tässä olisi tuosta kyse. 

No mistä sinä sitten uskot olevan kyse? Miksi sinua sitten vaivaa tuo somessa seuraaminen? Miksi ylipäätään pohdit koko asiaa?

Vierailija
88/193 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin vain aloituksen.

Voisiko olla, että vaimosi pitää exänsä ns. rauhallisena someyhteydellä? Että jos blokkaisi, exä raivostuisi ja toimisi syyntakeettomasti?

Joskus noinkin... 😟

Vierailija
89/193 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollaisista naisista saa hyvä vaimoa. Haikailevat aina rikollisten perään. Joku mt-ongelma kai siellä taustalla on.

Vierailija
90/193 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän oikein hyvin aloittajan näkemyksen. 

Kuitenkin päätös tämän viimeisenkin yhteyden katkaisemisesta pitäisi olla vaimosta itsestään lähtevä halu. 

Kaikkea ei tarvi täysin ymmärtää, mutta kun eivät ole käytönnössä kuitenkaan missään tekemisissä, niin luottamusta pitäisi riittää mielestäni toisen omiin päätöksiin tällaisissakin asioissa, vaikka itse ajattelisikin että toisin toimien olisi parempi.

En voi tietää vaimosi syytä seuraamiseen somessa. Eikö hän itse asiaa kerro, vai etkö halua sitä kuulla? Ehkä hänellä saattaa olla jokin prosessointi vielä kesken traumaattisen suhteen jälkeen. 

Lopuksi: Ihmettelikö terapeutti asiaa, vain kysyikö vaan asiasta? Yleensä terapeuttien kysymykset joskus vaikeistakin aiheista ovat tarkoituksella aika neutraaleja, tarkoituksena herätellä toisen omaa ajattelua asiasta.

Vaikeutta luottaa lisää se kun on nähnyt miten naiviksi vaimo tuli suhteen alussa tän ukon vaikutuksesta. Just esim tämä että mies valehtelee asioista joita voi tarkastaa Googlella sekunnissa. Silti vaimo päättää uskoa vaikka näytän Googlella totuuden.. Näitä tapahtumia oli kymmenittäin. 

Tiedostan myös että vaimolla on todella vaikea sanoa ei. Tiedostan myös miten hyvä tämä mies on syyllistämään vaimoani. Kaikkien siteiden katkaiseminen olisi just tämän asian takia äärimmäisen tärkeää. Koska näen oikeasti uhkana sen että vaimo valehtelee mulle " koska ei osaa ollenkaan ajatella miltä musta tuntuu ja miltä tämä jo nyt näyttää kaikkien muiden mielestä.

Tuo valehteleminen olisi viimeinen tikki. Koska silloin mä tiedän etten ole hänelle yhtä tärkeä kuin ex. Ei auta vaikka tiedostan että puoliso ei näin ajattele.

Vierailija
91/193 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Daiju muija kaikkinensa, en tajua miten voit kunnioittaa tuollaista 

Vierailija
92/193 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eukko pihalle. Kyllä 5v suhteen jälkeen pitäisi tietää mitä haluaa. Ex vai sut. Nythän ei tiedä

No en kyllä usko että tässä olisi tuosta kyse. 

No mistä sinä sitten uskot olevan kyse? Miksi sinua sitten vaivaa tuo somessa seuraaminen? Miksi ylipäätään pohdit koko asiaa?

En usko että vaimo haluaisi suhdetta tähän mieheen. Jos haluaisi olisi se tapahtunut jo kun mies pääsi linnasta. Meidän suhde oli silloin vasta alussa ja ero olisi ollut helppo. 

Pohdin asiaa koska vaimo itse ilmoitti aiemmin että lopetti seuraamisen. Mistä mä tulin hyvin onnelliseksi. Kunnes tajusin että mies seuraa häntä edelleen " eli homma jäi puolitiehen".  

Vierailija
93/193 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin vain aloituksen.

Voisiko olla, että vaimosi pitää exänsä ns. rauhallisena someyhteydellä? Että jos blokkaisi, exä raivostuisi ja toimisi syyntakeettomasti?

Joskus noinkin... 😟

En usko oikein tähänkään. Ei mun vaimolla ole syytä pelätä miestä. 

Vierailija
94/193 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Daiju muija kaikkinensa, en tajua miten voit kunnioittaa tuollaista 

Kun kaikki muu toimii erittäin hyvin. Terapia on myös avannut omia silmiä paljon. Vaimon historialla on väkisinkin seuraamuksia.

Vierailija
95/193 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen samantien poistanut ja estänyt myrkylliset exät etteivät vain pääse seuraamaan mistään missä olen, kenen kanssa ja miksi. Eikö vaimo selittänyt miksi? Haluaa seurata miestä somesta jotta kokee turvallisuutta? On näitä ihmisiä joille numero somessa hivelee itsetuntoa kun exät ja tuntemattomat ihailee hänen kuviaan? Haluaa jonkun päätöksen suhteelle vaikka tuollaiset ihmiset ei koskaan pyydä anteeksi eikä myönnä vikojaan? Kai vaimo on käynyt terapiassa?

On käynyt ja on käyty terapiassa. Ei hän ole koskaan osannut selittää mitään järkevää. Pelkästään tyyliin ei mulla ole mitään sitä ihmistä vastaan.  Mikä on historian valossa todella outoa, normaali reaktio olisi vihata kyseistä ihmistä.

Joillakin ihmisillä voi olla ongelmia kokea myös ihan oikeutettuja vihan tunteita tai muita negatiivisia tunteita. Onko vaimollasi vaikeuksia ylipäätään pitää puoliaan ja huolehtia omista tarpeistaan? Laittaako hän helposti muut ja muiden tarpeet ja tunteet edelle? Huolehtii ja murehtii muiden hyvinvoinnista joskus omallakin kustannuksellaan? On vaikea nähdä realistisesti ikäviä asioita ja kiinnittä huomion positiivisiin asioihiin, ja tekee epärealistisiakin tulkintoja tähän suuntaan? Kokonaisuva ei siis ole näin tasapainossa.

Joillakin oma luonne yhdistettynä lapsuuden olosuhteisiin ja kasvatukseen aikaansaa tällaista. Kun asian tiedostaa, niin sitä voi sitten itsensä kanssa työstää. Painostaminen ei tietenkään sivusta sitten auta asiaa. Voi mieluummin tukea, ymmärtää ja kuunnella, sekä keskutella rauhassa ja rakentavasti asiasta, jos toinen sitä haluaa. 

Vierailija
96/193 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen samantien poistanut ja estänyt myrkylliset exät etteivät vain pääse seuraamaan mistään missä olen, kenen kanssa ja miksi. Eikö vaimo selittänyt miksi? Haluaa seurata miestä somesta jotta kokee turvallisuutta? On näitä ihmisiä joille numero somessa hivelee itsetuntoa kun exät ja tuntemattomat ihailee hänen kuviaan? Haluaa jonkun päätöksen suhteelle vaikka tuollaiset ihmiset ei koskaan pyydä anteeksi eikä myönnä vikojaan? Kai vaimo on käynyt terapiassa?

On käynyt ja on käyty terapiassa. Ei hän ole koskaan osannut selittää mitään järkevää. Pelkästään tyyliin ei mulla ole mitään sitä ihmistä vastaan.  Mikä on historian valossa todella outoa, normaali reaktio olisi vihata kyseistä ihmistä.

Joillakin ihmisillä voi olla ongelmia kokea myös ihan oikeutettuja viha

Aika hyvin kuvailtu. On ollut ongelmia ylläpitää järkeviä ihmissuhteita. Nyt kyllä alkanut onneksi oppia. On myös äärimmäisen kova suorittamaan. Kiltti tunnollinen nainen.

Vierailija
97/193 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Roikkuu yhä exässä. Jättää sut heti kun se vapautuu vankilasta.

En naisena tota ymmärrä mut mulla on näitä kavereita jotka tykkää että mahdollisimman moni mies seuraa heitä somessa. Ällöttävää käytöstä. 

Tätä mä pelkäsin. Mutta tää mies vapautui 4.5v sitten. Käytti vielä siinäkin vaimoa taloudellisesti hyväksi ja kusetti kaikessa 6-0

Mies siis sai sellaisen pikkutuomion, koska jos vaimo (oletteko edes naimisissa) seurusteli 2015-2020 tuon miehen kanssa ja seurustelu päättyi vasta vankilatuomioon, niin matemaattisella mallinnuksella se menisi näin. Vankilasta vapautuminen ei maksa euroakaan, ei ole mitään kynnysrahaa, joka pitää maksaa, joten taloudellinen hyväksikäyttö vankilasta vapauduttaessa ei tunnu loog

Tuomio tuli väkivalta rikoksesta ja oli jtn 1.5v.  Varsinaista ero päivää heillä ei ole.  Vankilatuomion aikana erosivat.. Luulen että mä olin lopulta syy että pääsi eroon.

Vankilasta vapautuminen ei maksa mitään. Mutta asunnot maksaa. Miehelle olisi kyllä hommattu jostain Helsingin slummeista asunto. Hän ei tätä halunnut ja pyysi apua vaimoltani.

Vapauduttuaan mies uhkaili minua ja vaimoa väkivallalla. Sekä käytti monissa muissa asioissa hyväkseen. Tuli fiilis kuin vaimoni olisi joku esine minkä mies ottaa tarvittaessa esiin. 

Henkilökohtaisesti en pysty sietämään kyseistä miestä ollenkaan. Enkä pysty ymmärtämään miksi kukaan täysjärkinen henkilö haluaisi olla missään tekemisissä kyseisen ihmisen kanssa.

Heillä jäi ero käsittelemättä ja vaimosi vaihtoi miestä oikestaan lennosta. Onko hän toisten vietävissä ylipäätään, vai löytyykö oma voima ja tahto laittaa jalka maahan ja ilmoittaa, mitä tekee ja mitä haluaa? Vai oletko sinä nyt se seuraava mies, joka taas päättää hänen puolestaan?

Vierailija
98/193 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joillakin ihmisillä voi olla ongelmia kokea myös ihan oikeutettuja viha

Tuosta tukemisesta ja ymmärtämisestä. Sitä on tehty vuosien varrella valtavan paljon. Ymmärtämistä on haettu terapiasta, kavereilta ja jopa tältä sivustolta. Mutta nyt alan kokea itse että on aika lopettaa ymmärrys.  5v aikaa prosessoida asioita ja edelleen pistetään jonkun muun tunteet edelle kuin omat ja mun.

Vierailija
99/193 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

97/98 sinänsä ironista on tässä ollut se että mä olen aikalailla ainut ihminen kenelle hän on sen jalan laittanut maahan. Olen myös ollut aikalailla usein näissä jutuissa ainut kuka toimii vaimon hyvinvointi mielessä.

Eihän tämä olisi koskaan edennyt tähän asti jos hän ei olisi saanut tehdä just niinku haluaa ilman mun tunteiden ajattelua. 

Vierailija
100/193 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polygamiaa. Apinavaistoiset eivät ymmärrä sopimuksia vaan toimivat tunteella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän