Kysymys naisille nykyinen vaimo ja roikkuva ex.
En tiedä miksi edellinen poistui. Tämä asia on vaivannut enemmän ja vähemmän koko suhteemme ajan. Teen julkaisun koska haluaisin naisten näkökulmaa asiaan. Ymmärtääkseni paremmin.
Eli pohjustus. Vaimo seurusteli ex kanssa 2015-2020. Hän yritti eroon tästä miehestä jo vuotta aiemmin. Miehelle tarjottiin jopa rahaa että lähtisi. Suhde sisälsi taloudellista, seksuaalista, henkistä ja vähän jopa fyysistä väkivaltaa..
Lopulta mies joutui vankilaan ja vaimo pääsi hänestä eroon. Tässä vaiheessa tutustuimme ja rakastuimme.
Noh tämä ex ei tästä tykännyt ja uhkaili väkivallalla minua ja vaimoani. Heidän suhteensa kylmeni ja mies alkoi taas hetkeksi normaaliksi. Yhteydenpito loppui täysin.
Minua on kuitenkin aina vaivannut se että he seuraavat toisiaan Somessa ja tästä on puhuttu pariterapiaa myöden. Terapeutti ihmetteli miksi vaimoni haluaa olla missään tekemisissä. Noh vaimo myöntyi vähän ja poisti oman seuraamisen mutta jätti kuitenkin miehen seuraamaan häntä..
Yritin nätisti mainita että tämä vaivaa minua ja voisiko sen ihmisen poistaa kokonaan. Näin surun vaimossani.
Mitä tämä on?
Kommentit (208)
Sun vaimo on näitä naisia, jotka vaan kera kaikkiaan on niin tyhmiä, traumatisoituneita tai huonolla itsetunnolla varustettuja, että palaavat aina takaisin väkivaltaiseen suhteeseen, kunnes sitten päätyvät otsikoihin (kaikki tietävät mistä syystä). Jollei hän olisi naimisissa sun kanssa, hän olisi kipittänyt takaisin sen ukon luo heti, kun se vapautui vankilasta.
En tiedä, mitä tuossa tilanteessa voi kukaan tehdä, jos ihminen itse ei tajua omaa parastaan edes terapian avulla. Näitä vaan on, ei sille mitään voi, eikä vaimosi varmaan osaakaan käytöstään selittää. Jos osaisi, olisi jo siivonnut exän elämästään viimeistä hajua myöten.
Sä olet sitkeä tapaus kyllä, kun viitsit roikkua tuossa löysässä hirressä, vaikka itsekin tiedät varmasti, että vaimo juoksee takaisin exän nyrkin alle heti, kun saa tarpeeksi hyvän tekosyyn. Vaikka joku isompi riita teidän välillä ja muija pakkaa kassinsa ja palaa hakattavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Daiju muija kaikkinensa, en tajua miten voit kunnioittaa tuollaista
Kun kaikki muu toimii erittäin hyvin. Terapia on myös avannut omia silmiä paljon. Vaimon historialla on väkisinkin seuraamuksia.
Olet hänelle hyvä ja turvallinen mies. Hän vaikuttaisi jo päässeen sillä tavalla hyvin eteenpäin toipumisessaan ja irtaantumisessa, että pystyy ylipäänsä olemaan normaalissa, turvallisessa suhteessa. Mutta prosessi on edelleen kesken.
Toivottavasti käytte edelleen terapiassa, koska myös sinä tarvitset tuossa tukea, jotta tiedät, mitä sietää, kantaa ja hyväksyä, ja mitä ei tarvitse. Olet mielestäni ihan oikein vetänyt omia rajojasi. Kaikkea hyvää teille.
Jos tuo ex on kaikin tavoin uhkaava ja ehkä väkivaltainen mutta pysyy jotenkin nahoissaan, kun saa olla naisen kanssa someväleissä, niin ehkäpä voi tästä päätellä, miksi nainen on jatkanut somekaveerausta. Parempi kuin päivittäinen pelko ja vainooja pihalla, vai mitä?
Vierailija kirjoitti:
Sun vaimo on näitä naisia, jotka vaan kera kaikkiaan on niin tyhmiä, traumatisoituneita tai huonolla itsetunnolla varustettuja, että palaavat aina takaisin väkivaltaiseen suhteeseen, kunnes sitten päätyvät otsikoihin (kaikki tietävät mistä syystä). Jollei hän olisi naimisissa sun kanssa, hän olisi kipittänyt takaisin sen ukon luo heti, kun se vapautui vankilasta.
En tiedä, mitä tuossa tilanteessa voi kukaan tehdä, jos ihminen itse ei tajua omaa parastaan edes terapian avulla. Näitä vaan on, ei sille mitään voi, eikä vaimosi varmaan osaakaan käytöstään selittää. Jos osaisi, olisi jo siivonnut exän elämästään viimeistä hajua myöten.
Sä olet sitkeä tapaus kyllä, kun viitsit roikkua tuossa löysässä hirressä, vaikka itsekin tiedät varmasti, että vaimo juoksee takaisin exän nyrkin alle heti, kun saa tarpeeksi hyvän tekosyyn. Vaikka joku isompi riita teidän välillä ja muija pakkaa kassinsa ja palaa hakattavaksi.
Eiköhän tämä olisi jo tapahtunut.
Vierailija kirjoitti:
Jos tuo ex on kaikin tavoin uhkaava ja ehkä väkivaltainen mutta pysyy jotenkin nahoissaan, kun saa olla naisen kanssa someväleissä, niin ehkäpä voi tästä päätellä, miksi nainen on jatkanut somekaveerausta. Parempi kuin päivittäinen pelko ja vainooja pihalla, vai mitä?
Ei tuo mies tulisi meidän tontille. Huvittavin piirre tässä on se että tuo mies on oikeasti ihan täysi lapanen. Me asutaan kaukana toisistamme. Jos asuttaisiin 3km päässä olisi pieni mahdollisuus et jaksaisi tulla meille asti. Tää mies näytti myös meidän ensimmäisen tapaamisen aikana kuinka kova onkaan. Ei nostanut kertaakaan katsetta maasta kun nähtiin. Jännä homma ihmiseltä kuka oli niin kova puhelimessa. Jos sanakirjasta katsoo kohdan luuseri tää mies on siellä.
Ei tossa selitykset auta. Teot osoittaa mitä haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen samantien poistanut ja estänyt myrkylliset exät etteivät vain pääse seuraamaan mistään missä olen, kenen kanssa ja miksi. Eikö vaimo selittänyt miksi? Haluaa seurata miestä somesta jotta kokee turvallisuutta? On näitä ihmisiä joille numero somessa hivelee itsetuntoa kun exät ja tuntemattomat ihailee hänen kuviaan? Haluaa jonkun päätöksen suhteelle vaikka tuollaiset ihmiset ei koskaan pyydä anteeksi eikä myönnä vikojaan? Kai vaimo on käynyt terapiassa?
On käynyt ja on käyty terapiassa. Ei hän ole koskaan osannut selittää mitään järkevää. Pelkästään tyyliin ei mulla ole mitään sitä ihmistä vastaan. Mikä on historian valossa todella outoa, normaali reaktio olisi vihata kyseistä ihmistä.
Joillakin ihmisillä
Tuosta tukemisesta ja ymmärtämisestä. Sitä on tehty vuosien varrella valtavan paljon. Ymmärtämistä on haettu terapiasta, kavereilta ja jopa tältä sivustolta. Mutta nyt alan kokea itse että on aika lopettaa ymmärrys. 5v aikaa prosessoida asioita ja edelleen pistetään jonkun muun tunteet edelle kuin omat ja mun.
Olet ollut kärsivällinen, vakaa ja luottava, mutta nyt iski epävarmuus omasta asemasta?
En usko, että tässä pistetään muiden tunteet sinun ja omien edelle. Hän varmasti arvostaa sinua valtavasti. Kuulostat hyvältä ja vakaalta.
Hänellä on väärä ajatusmalli, ja sitä on vaikeaa muuttaa. Hän ei ole kuitenkaan yhteydessä tähän mieheen eikä haikaile suhdetta hänen. Hänen on vain vaikeaa täysin sulkea tuota kappaletta elämästään. Se on kuin mikä tahansa asia, jota ei ole tehty loppuun ja valmiiksi, ja siksi se kummittelee taustalla.
Älä painosta, älä uhkaa, älä jätä. Ajan myötä asia ratkeaa.
Ei oikein tiedä, että kumman haluaa.
En luottaisi siihen, että ex on ollut oikeasti kauhea.
Melkoisen rinsessan olet itsellesi löytänyt.
Vierailija kirjoitti:
97/98 sinänsä ironista on tässä ollut se että mä olen aikalailla ainut ihminen kenelle hän on sen jalan laittanut maahan. Olen myös ollut aikalailla usein näissä jutuissa ainut kuka toimii vaimon hyvinvointi mielessä.
Eihän tämä olisi koskaan edennyt tähän asti jos hän ei olisi saanut tehdä just niinku haluaa ilman mun tunteiden ajattelua.
Varmasti ajattelee sinun tunteitasi, mutta ei osaa tässä asiassa vielä toimia toisin. Kärsivällisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tuolla aiemmin kirjoitellut narsisteista jne, mutta lisään vielä yhden asian noista hylkäämiskokemuksista: koska omassa lapsuudessani oli paljon hylkäämisenkaltaisia kokemuksia ja seurasin niitä lähipiirissäni, jossa oli myös erityisen voimakkaasti hylkäämiseen reagoiva henkilö, joka romahteli totaalisesti noissa tilanteissa (ja josta minä taas olin riippuvainen) muistan jopa konkreettisesti ajatelleeni parikymppisenä, että parisuhteessa mieluummin tulen hylätyksi kuin hylkään. Tämä varmaan osaltaan selitti omaa kyvyttömyyttäni kokonaan häivyttää myrkyllistä henkilöä. Vasta vanhemmiten olen tajunnut että on "tarpeellista" hylkäämistä, eikä minun pyhimysmäisyyteni tässä suhteessa ketään auta. Päinvastoin myrkyllisten ihmisten ainoa toivo on että kun heidät aina jätetään jossain vaiheessa he tajuavat että vika voi ollakin heissä.
Exät ovat reserviä, jos menee huonosti kumppanin kanssa.
Olen 100x huomannut.
En tarvitse tuollaista, niin en ole kenenkään exän kanssa tekemisissä.
Tervehdin kyllä asiallisesti, jos jossain törmään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tuolla aiemmin kirjoitellut narsisteista jne, mutta lisään vielä yhden asian noista hylkäämiskokemuksista: koska omassa lapsuudessani oli paljon hylkäämisenkaltaisia kokemuksia ja seurasin niitä lähipiirissäni, jossa oli myös erityisen voimakkaasti hylkäämiseen reagoiva henkilö, joka romahteli totaalisesti noissa tilanteissa (ja josta minä taas olin riippuvainen) muistan jopa konkreettisesti ajatelleeni parikymppisenä, että parisuhteessa mieluummin tulen hylätyksi kuin hylkään. Tämä varmaan osaltaan selitti omaa kyvyttömyyttäni kokonaan häivyttää myrkyllistä henkilöä. Vasta vanhemmiten olen tajunnut että on "tarpeellista" hylkäämistä, eikä minun pyhimysmäisyyteni tässä suhteessa ketään auta. Päinvastoin myrkyllisten ihmisten ainoa toivo on että kun heidät aina jätetään jossain va
Exät ovat reserviä, jos menee huonosti kumppanin kanssa.
Olen 100x huomannut.
En tarvitse tuollaista, niin en ole kenenkään exän kanssa tekemisissä.
Tervehdin kyllä asiallisesti, jos jossain törmään.
No miksipä sinun pitäisi olla jonkun puolisosi exän kanssa erityisesti tekemisissä?
Mulla ei ole ollut 100 eksää, mutta vähäisemmällä otoksella voin sanoa, että koskaan en ole lähentynyt eksää, jos on mennyt huonosti kumppanin kanssa tai tullut ero.
Että tälläiset uskomukset kannattaa ihan suosiolla unohtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen samantien poistanut ja estänyt myrkylliset exät etteivät vain pääse seuraamaan mistään missä olen, kenen kanssa ja miksi. Eikö vaimo selittänyt miksi? Haluaa seurata miestä somesta jotta kokee turvallisuutta? On näitä ihmisiä joille numero somessa hivelee itsetuntoa kun exät ja tuntemattomat ihailee hänen kuviaan? Haluaa jonkun päätöksen suhteelle vaikka tuollaiset ihmiset ei koskaan pyydä anteeksi eikä myönnä vikojaan? Kai vaimo on käynyt terapiassa?
On käynyt ja on käyty terapiassa. Ei hän ole koskaan osannut selittää mitään järkevää. Pelkästään tyyliin ei mulla ole mitään sitä ihmistä vastaan. Mikä on historian valossa todella outoa, normaali reaktio olisi vihata kyseistä ihmi
Tavallaan joo. Just se tajuaminen että tässä on 5v annettu aikaa. Ja se että mikään järkevä asia ei selitä miksi tämä äijä pitää olla millään tasolla mukana. Kuten aiemmin sanottu 99.9* 100sta välit olisi katkaistu heti.
Vierailija kirjoitti:
Tämähän tässä on perseestä. Mä tiedän 100% varmuudella että tää ihminen on kohdellut vaimoa kuin paskaa. Hänen kaverinsa on kertonut. Mutta väkisinkin tulee myös mielikuvia siitä oliko tässä nyt kuitenkin joku kieroutunut elämän rakkaus setti kyseessä. Useinhan nämä narsisti suhteet on yhtä juhlaa alussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämähän tässä on perseestä. Mä tiedän 100% varmuudella että tää ihminen on kohdellut vaimoa kuin paskaa. Hänen kaverinsa on kertonut. Mutta väkisinkin tulee myös mielikuvia siitä oliko tässä nyt kuitenkin joku kieroutunut elämän rakkaus setti kyseessä. Useinhan nämä narsisti suhteet on yhtä juhlaa alussa.
Jos kyseessä on narsistinen suhde ymmärrän sun huolen. Narsisti voi olla 10v hiljaa ja luikerrella tarpeen vaatiessa sotkemaan kaiken. Narsisti ei ikinä luovu uhristaan. Narsistit on mestareita etsimään sen heikon kohdan jota käyttävät hyväkseen. Onko vaimosi ajatellut liittyä narsistien tukiryhmään tai opiskellut miten narsisti toimii?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kyseessä on narsistinen suhde ymmärrän sun huolen. Narsisti voi olla 10v hiljaa ja luikerrella tarpeen vaatiessa sotkemaan kaiken. Narsisti ei ikinä luovu uhristaan. Narsistit on mestareita etsimään sen heikon kohdan jota käyttävät hyväkseen. Onko vaimosi ajatellut liittyä narsistien tukiryhmään tai opiskellut miten narsisti toimii?
Tiedän. Mä olen tän 5v aikana opiskellut kaiken narsisteista, olen mm liittynyt siihen tukiryhmään. Ja joo ei ole liittynyt ja on nyt jonkin verran varmasti oppinut multa. Mutta hänen tyylinsä on luottaa tuuriin. Muutaman kerran sanonut aiheesta niin vastaus on tosiaan en mä näkis tollasta mahdollisena, ei se enää muhun ota yhteyttä yms. Sen mitä ite oppinut narsisteista niin ne palaa aina. Ja jos sä et ole siihen valmistautunut sua viedään kuin litran mittaa.
Naisella on tunteita ihan selvästi tai sitten sä olet vaan välivaihe.
Monesti se eksä ei ole hullu mutta se joka aiheuttaa tätä on. Helppo syyllistää aina se toinen, mutta jos itse on pettäjä, ja vaihtaa paria joka vuosi tai joka kk niin ei se ole eksän vika. On tyypillästä että muissa on aina vika, mutta ei itsessään. Helppo hylkää lapset ja eksä tosta noin vaan kun tietää että se toinen ei lapsia hylkää, ja voi ite vaan vaihtaa lennosta puoiisoa, ja haukkua häntä hulluksi. Antaako se suurta voimaa itsetuntoon, että syyllistää toisen. Ilmeisesti. Valheita on helppo keksiä ja tehdä itsestään ritarin. Totuus sattuu niin paljon että valheita voi keksiä vaikka kuinka, ja vyöryttää kuin lumipalloa. Ei osata edes itseä uskoa miten alhainen saasta on, kun hylkää lapset ja eksän tosta noin vaan ja kuvittelee olevansa sankari. Ei luulisi kehtaavan edes siitä kirjottaa muille.
Ei normaalissa suhteessa puoliso vaadi ketään luopumaan kavereistaan.