Joskus musta tuntuu, että oon vaan semmonen piika meidän kodissa.
Mun mies ei oikeesti osoita mulle rakkautta, eikä se juuri puhu mulle mitään. Silti se odottaa, että mä teen kaikki kotityöt ihan kaikki vaikka oisin kipeä tai ihan loppu. Se laatii tarkat budjetit ja kertoo, paljonko rahaa on sopivaa käyttää ruokaan. Ja vaikka meidän yhteiset tulot on tosi korkeat, melkein yhdeksän tonnia kuussa, se silti haluaa, että eletään kuin just ja just pärjättäis.
Se myös arvostelee mun tekemisiä jatkuvasti. Jos sanon jotain sen käytöksestä, se suuttuu heti tai vetäytyy kylmäksi. Välillä tuntuu, että mä oon työntekijä ja se on pomo, mä en saa kysyä sen asioista mitään, mutta se voi koska vaan kysellä ja kommentoida mun tekemisiä. Se haluaa tietää kaiken musta, mutta ei koskaan päästä mua lähelle itseään.
Oon miettinyt, liittyykö tää sen entiseen HR-taustaan. Ehkä se on tottunut hallitsemaan muita, tarkkailemaan ja arvioimaan ja se sama asenne on nyt valunut meidän parisuhteeseen. En tietenkään usko, että kaikki HR-ihmiset on sellaisia, mutta sen tapa suhtautua naisiin on usein sellainen vähän kuin se ajattelis olevansa yläpuolella.
Jos mä oikeesti oon sen työntekijä, niin tää on kyllä elämäni huonoin työpaikka. Nää yli kymmenen vuotta sen rinnalla on olleet raskaita, ja nyt musta tuntuu, että oon vihdoin herännyt. Mulla ei oo enää paljoa kärsivällisyyttä jäljellä vaan syvä pettymys ja vähän myöhässä tullut selkeys.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Olin meidän perheen rahoittaja 20 vuotta nyt saan isäinpäiväkakun vuoteeseen. Kai se kannatti, pitäisi vireä jelpata lapsia asunnon hankinnassa, ehkä sitten voi keskittyä itseensä
Vaikka olisitkin valmis maksamaan, jonkun on hyväksyttävä tarjoamasi palkka ja oltava valmis ottamaan työ vastaan.
Arvostan henkilökohtaisesti edellisen henkilöstöosastoni säännöllisesti antamaa rakentavaa palautetta, ja meillä oli ystävällinen suhde. Jotkut ihmiset kuitenkin vain valittavat ja nillittävät kaikesta, kuten nykyinen osastoni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehesi saattaisi olla jonkun asteinen nepsy.
Hän on nyt lähes 50-vuotias ja näyttää olevan kiinnostunut enemmän parikymppisistä naisista.
Ap
Trolli vaan paranee.
No tuo nyt on ihan yleistä että elähtäneet ukkelit ovat kiinnostuneita nuorista naisista.
Vuonna -28 tulee täyteen 50 aviovuotta vaimon kanssa. Kyllä elämään on mahtunut huonojakin aikoja esim. 90-luvun devalvaatioiden aikana mutta aina on yhteiselo toiminut kotitöineen, yhteisine rahoineen ja hankintoineen, ja myös tuolla kammarin puolella. Ikävä kyllä alkaa ikä tehdä tehtävänsä........... Sivusuhteita ei ole harrastettu.
Jos yhteiselo tuntuu pahalta niin silloin se kyllä sitä on. Kun partneri on sulkeutunut, toimii päällepäsmärinä, kaikki on aina tyyliin "ei" niin vähemmästäkin alkaa vieraantua toisesta.
https://www.vauva.fi/keskustelu/6281075/parhaita-syita-miksi-ette-saane…
Tämän viestin ylläpitäjä on mieheni. Hän kirjoitti sen tietokoneellaan, ja se on edelleen tallennettuna tuolle sivulle jatkuvia kommentteja varten. Monet vastauksista ovat hänen omiaan.
Ap
Kuinka hyvät ovat miehesi yhteistyötaidot?
Vierailija kirjoitti:
Kuinka hyvät ovat miehesi yhteistyötaidot?
Osuit naulan kantaan. Minä olen aina se, joka tekee hänen kanssaan yhteistyötä. Jos en pysty tekemään hänen kanssaan yhteistyötä, niin minulta puuttuu yhteistyökyky.
Ap
Miksi teillä on yhteiset rahat jos et saa edes omia rahoja käyttää miten haluat.
Mies tekee metatyöt, sinä saat tyytyä piian rooliin kun ei sinusta muuhunkaan näytä olevan
Vierailija kirjoitti:
Miksi teillä on yhteiset rahat jos et saa edes omia rahoja käyttää miten haluat.
Raha on väline, jolla hän voi kontrolloida minua. Hän ei esimerkiksi halua antaa minulle liikaa rahaa ruokaostoksiin. Toisaalta hän on varovainen rahan kanssa, ja toisaalta hän luultavasti ajattelee, että vasta kun hän antaa minulle vähän rahaa, ei liikaa, voin toimia kuin porkkanaa jahtaava aasi.
Se on rikos jos mies ei anna sinulle omia rahojasi.
Meillä ei ollut avioehtoa, kun menimme naimisiin. Olen kokopäiväinen kotirouva, ja mieheni rahat katsotaan avio-omaisuudeksi. Jos emme eroa, mieheni pitää nämä rahat. Jos kuitenkin eroamme, varat jaetaan uudelleen.
Ap
En lukenu ku muutaman lauseen. En eläisi tuommosen miehen kans päivääkään. Meidän yhteiset nettotulot reilut 5200€. Säästöön menee tietty summa, loput elämiseen. Ei tili ole tyhjä, ku seuraava tulee. Mitä mieheeni tulee on samanarvoinen kanssani kotitöiden suhteen. Meillä on myös lapsia, nuorin just 18 täyttäny. Olen aina tehnyt vuorotyötä, joten mieheni huolehtinut niin lapset ku kodin poissaollessani. Toki minun arkivapaat luo luksusta ja iltavuorot, tuolloin kerkeän tehdä ruuat valmiiksi ym., jotta pääsevät suoraan ruokapöytään ku kotiin tulevat. On myös huomioiva aviomies. Pussaa enemmän kuin puhuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raha on väline, jolla hän voi kontrolloida minua. Hän ei esimerkiksi halua antaa minulle liikaa rahaa ruokaostoksiin. Toisaalta hän on varovainen rahan kanssa, ja toisaalta hän luultavasti ajattelee, että vasta kun hän antaa minulle vähän rahaa, ei liikaa, voin toimia kuin porkkanaa jahtaava aasi.
Esimiehelle nyt uusi tilinumero ja et anna miehellesi käyttöoikeuksia tiliisi. Siihen sitte kortti, jossa ei lähimaksua. Toivottavasti ymmärsin oikein, että miehesi ei ole työnantajasi
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei ollut avioehtoa, kun menimme naimisiin. Olen kokopäiväinen kotirouva, ja mieheni rahat katsotaan avio-omaisuudeksi. Jos emme eroa, mieheni pitää nämä rahat. Jos kuitenkin eroamme, varat jaetaan uudelleen.
Ap
Onko miehesi se joka tienaa vai miten se menee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Onko miehesi se joka tienaa vai miten se menee?
Minä jäin kotiin huolehtimaan perheestä, kun hän teki kovasti töitä uransa eteen kuin sinkkumies.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Se on rikos jos mies ei anna sinulle omia rahojasi.
Avio-oikeuden omaisuus
Joten sinun ei pitäisi tuntea työskenteleväsi hänelle ollenkaan. Olette enemmänkin tiimi, ja tulot menevät miehesi tilille. Hae nyt osuutesi takaisin. Miksi hän kontrolloi rahoja, jotka sä säilytti?
Vierailija kirjoitti:
En lukenu ku muutaman lauseen. En eläisi tuommosen miehen kans päivääkään. Meidän yhteiset nettotulot reilut 5200€. Säästöön menee tietty summa, loput elämiseen. Ei tili ole tyhjä, ku seuraava tulee. Mitä mieheeni tulee on samanarvoinen kanssani kotitöiden suhteen. Meillä on myös lapsia, nuorin just 18 täyttäny. Olen aina tehnyt vuorotyötä, joten mieheni huolehtinut niin lapset ku kodin poissaollessani. Toki minun arkivapaat luo luksusta ja iltavuorot, tuolloin kerkeän tehdä ruuat valmiiksi ym., jotta pääsevät suoraan ruokapöytään ku kotiin tulevat. On myös huomioiva aviomies. Pussaa enemmän kuin puhuu.
Tällainen rakkaudentäyteinen suhde on ihana.
Olin meidän perheen rahoittaja 20 vuotta nyt saan isäinpäiväkakun vuoteeseen. Kai se kannatti, pitäisi vireä jelpata lapsia asunnon hankinnassa, ehkä sitten voi keskittyä itseensä