Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joskus musta tuntuu, että oon vaan semmonen piika meidän kodissa.

Vierailija
06.11.2025 |

Mun mies ei oikeesti osoita mulle rakkautta, eikä se juuri puhu mulle mitään. Silti se odottaa, että mä teen kaikki kotityöt ihan kaikki vaikka oisin kipeä tai ihan loppu. Se laatii tarkat budjetit ja kertoo, paljonko rahaa on sopivaa käyttää ruokaan. Ja vaikka meidän yhteiset tulot on tosi korkeat, melkein yhdeksän tonnia kuussa, se silti haluaa, että eletään kuin just ja just pärjättäis.

Se myös arvostelee mun tekemisiä jatkuvasti. Jos sanon jotain sen käytöksestä, se suuttuu heti tai vetäytyy kylmäksi. Välillä tuntuu, että mä oon työntekijä ja se on pomo, mä en saa kysyä sen asioista mitään, mutta se voi koska vaan kysellä ja kommentoida mun tekemisiä. Se haluaa tietää kaiken musta, mutta ei koskaan päästä mua lähelle itseään.

Oon miettinyt, liittyykö tää sen entiseen HR-taustaan. Ehkä se on tottunut hallitsemaan muita, tarkkailemaan ja arvioimaan ja se sama asenne on nyt valunut meidän parisuhteeseen. En tietenkään usko, että kaikki HR-ihmiset on sellaisia, mutta sen tapa suhtautua naisiin on usein sellainen vähän kuin se ajattelis olevansa yläpuolella.

Jos mä oikeesti oon sen työntekijä, niin tää on kyllä elämäni huonoin työpaikka. Nää yli kymmenen vuotta sen rinnalla on olleet raskaita, ja nyt musta tuntuu, että oon vihdoin herännyt. Mulla ei oo enää paljoa kärsivällisyyttä jäljellä vaan syvä pettymys ja vähän myöhässä tullut selkeys.

Kommentit (94)

Vierailija
61/94 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas oli niin huono trolli🥱

Niin, ja antaa tosi huonon kuvan nykynaisista. Ihan kuin ne olisi tahdottomia alistettuja olioita vailla omaa tahtoa. Voiko tuollaisia ollakaan? Paitsi ne naiset, jotka väkivallalla on alistettu. Mutta tämä on ihan vapaaehtoisesti jäänyt tuollaiseen suhteeseen. Kannattaisi mennä itse terapiaan sitä ihmettelemään.

Vierailija
62/94 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihda työpaikkaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/94 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehesi saattaisi olla jonkun asteinen nepsy. 

Sitä olen myös epäillyt.Aluksi luulin vain omalaatuiseksi poikamieheksi, kun tähän nuorena ihastuin. Sopeuduin käytökseensä (itsekkyys,umpimielisyys,kömpelyys). Vaativaa on ollut, iän mukana tälle tullut muitakin ikäviä luonteenpiirteitä. En jaksaisi olla enää se ymmärtävä ja nöyrä.

Onko ymmärtäminen aina nöyryyttä? Minusta tuntuu, että ap ei ole tajunnut parisuhteessa elämisestä mitään. Ehkä koko suhde on fiktiivinen. Oli ehkä hieman huvittavaa olettamus, että koska mies on henkilöhallinnossa töissä, hän kohtelee vaimoaankin alaisenaan. :)

Ja eikö naisella ole omia tuloja lainkaan, onko ap työkykyinen älyltään?

Vierailija
64/94 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä tolvana muuhun kelpaakaan.

Vierailija
65/94 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, ja antaa tosi huonon kuvan nykynaisista. Ihan kuin ne olisi tahdottomia alistettuja olioita vailla omaa tahtoa. Voiko tuollaisia ollakaan? Paitsi ne naiset, jotka väkivallalla on alistettu. Mutta tämä on ihan vapaaehtoisesti jäänyt tuollaiseen suhteeseen. Kannattaisi mennä itse terapiaan sitä ihmettelemään.

Mikä on nykyaikainen nainen? Miten sinä määrittelet sukupuolten välisen tasapainon? Jos hän ei rakastaisi sinua, uhraisiko vaimosi niin paljon sinun hyväksesi? Pelkäätkö, että oma pahuutesi tulee julki?

Sinä olet mies, jolla on erittäin vahva sovinistinen asenne, etkä kestä pohjoismaisia feministejä lainkaan. Sinusta tuntuu, että he riistävät sinua.

Vierailija
66/94 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ollut avioehtoa, kun menimme naimisiin. Olen kokopäiväinen kotirouva, ja mieheni rahat katsotaan avio-omaisuudeksi. Jos emme eroa, mieheni pitää nämä rahat. Jos kuitenkin eroamme, varat jaetaan uudelleen.

Ap

Onko miehesi se joka tienaa vai miten se menee? 

Minä jäin kotiin huolehtimaan perheestä, kun hän teki kovasti töitä uransa eteen kuin sinkkumies.

Ap

Miten niin teki urasa eteen töitä kuin sinkkumies? Tutkimusten mukaan juuri pienten lasten isät tekee eniten töitä. Ota nyt vähän asioista selvää!

Vierailija
67/94 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on nykyaikainen nainen? Miten sinä määrittelet sukupuolten välisen tasapainon? Jos hän ei rakastaisi sinua, uhraisiko vaimosi niin paljon sinun hyväksesi? Pelkäätkö, että oma pahuutesi tulee julki?

Sinä olet mies, jolla on erittäin vahva sovinistinen asenne, etkä kestä pohjoismaisia feministejä lainkaan. Sinusta tuntuu, että he riistävät sinua.

Kun miehellä on erittäin vahva sovinistinen asenne, hänelle sopivin nainen on intohimoinen feministi. Koska kumpikaan ei voi sietää pienintäkään vallan luovutusta, tällaisessa suhteessa sukupuolten välinen tasapaino on taatusti hyvin tasainen.

Vierailija
68/94 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pulleat rintalihakset, karvainen rinta, leveät hartiat, hoikka, pitkät paksut vaaleat latvoista luonnonkiharat hiukset, litteähkö masu, lihaksikkaat käsivarret, lihakset näkyvät ihon alta. Naisten päät kääntyvät kun liikun kaupungilla kireässä paidassa. Joo ihan tyytyväinen ulkonäkööni olen.

Mutta työtä se on vaatinut ihan älyttömästi, kymmeniä tunteja liikuntaa viikossa. Enkä ole ulkonäön vuoksi liikkunut vaan terveyden, kaunis kroppa tulee sivutuotteena.

Vierailija
69/94 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 69-vuotias nainen, eläkkeellä oleva opettaja. Nykyaikaiset naiset puolustaa itseään eivätkä ole nöyriä miehen edessä kuten ap sanoo olevansa. Se on kummallisen vanhanaikaisen kuuloista, eikö sinusta? Kuinka moni muu tähän keskusteluun osallistuva on nöyrä miehensä edessä, ilmoittautukaa! :)

Pohjoismaiset feministit eivät ole laittaneet tikkua ristiin sen eteen, että nainen voisi toteuttaa äitiyttään lajityypillisesti, olemalla lähellä lapsiaan. Olin itse 10 vuotta kotiäitinä 90-luvulla, ja huomasin kyllä, että feministit eivät koskaan puhuneet siitä, että kotiäitiyttä pitäisi tukea esim. kotihoidontuella. Feministit pitivät kotitäitiyttä naisen alistamisena, jonka seurauksen naisella on vanhana huonompi eläke. :) Feministit eivät ymmärrä äitiydestä mitään, koska ovat urakeskeisiä.

Omat lapseni kasvoivat ja menin töihin. Sinä jäit kotirouvaksi. Onko sellaisia edes enää muualla kuin ap:n mielikuvituksessa. Kenelle naiselle riittää enää kotirouvailu?

Vierailija
70/94 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehesi saattaisi olla jonkun asteinen nepsy. 

Sitä olen myös epäillyt.Aluksi luulin vain omalaatuiseksi poikamieheksi, kun tähän nuorena ihastuin. Sopeuduin käytökseensä (itsekkyys,umpimielisyys,kömpelyys). Vaativaa on ollut, iän mukana tälle tullut muitakin ikäviä luonteenpiirteitä. En jaksaisi olla enää se ymmärtävä ja nöyrä.

Onko ymmärtäminen aina nöyryyttä? Minusta tuntuu, että ap ei ole tajunnut parisuhteessa elämisestä mitään. Ehkä koko suhde on fiktiivinen. Oli ehkä hieman huvittavaa olettamus, että koska mies on henkilöhallinnossa töissä, hän kohtelee vaimoaankin alaisenaan. :)

Ja eikö naisella ole omia tuloja lainkaan, onko ap työkykyinen älyltään?

Hänellä ei ole tällä hetkellä työtä, ja hän viettää koko päivän Vauva-sivustolla en edes tiedä, kenen kanssa hän siellä väittelee ja mistä.

Ap

Vierailija
71/94 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vaihda työpaikkaa

Jos tämä on oikeasti työpaikka, niin työnantaja kohtelee työntekijöitään todella huonosti.

Ap

Vierailija
72/94 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurviin tuollainen mies. Elä elämääsi kunnon kumppanin rinnalla, ei tuollaisen masentavan, pihin valittajan! 

Vierailija
73/94 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti feministit eivät koskaan olisi hänen kanssaan. Hän voi vain etsiä naisia, jotka sietävät häntä, ja jatkaa heidän huonoa kohteluaan.

Vierailija
74/94 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

🥱

69

Mun on tehtävä selväksi, että mieheni ei ole eurooppalainen.

Ap

Vierailija
75/94 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuossa ole jo elinkautinen kärsitty.

Vierailija
76/94 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

Sieltähän se tuli se rasistinen motiivi tälle trollaukselle. Good bye!

Vierailija
77/94 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tämän selvennyksen tarkoituksena ei ole lisätä rotusyrjintää, vaan yksinkertaisesti vastata monien naisten esittämiin kommentteihin, jotka eivät uskoneet, että tällaisia miehiä voisi olla olemassa Suomessa.

Ap

Vierailija
78/94 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.vauva.fi/keskustelu/6282762/rajattomuudesta-toipuneettoipuv…

Mies on alkanut jopa murehtia hengestäni sen jälkeen, kun jätin hänet.

Ap

Missä vaiheessa jo ehdit hänet jättää?

Vierailija
79/94 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tämän selvennyksen tarkoituksena ei ole lisätä rotusyrjintää, vaan yksinkertaisesti vastata monien naisten esittämiin kommentteihin, jotka eivät uskoneet, että tällaisia miehiä voisi olla olemassa Suomessa.

Ap

On niitä kyllä ihan suomalaisissakin miehissä

Vierailija
80/94 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hyväksyt miehen käytöksen? Avioliitto (tai parisuhde) on 50/50, ei niin, että vain toinen päättää. Jospa aloittaisit kasvattamalla selkärangan ja lakkaat olemasta piika. LIsäksi sanot, että kun rahaa on, ruokaan käytetään just se mikä käytetään ja hän ei sitä yksin päätä. Ja lopuksi sanot, että nyt keskustellaan siitä, millaisen parisuhteen hän kanssasi haluaa, miten hän näkee, että avioliitossa "ollaan". Hänen vastauksensa kertovat sinulle kaiken oleellisen - jos hänen mielestään mennään hänen ehdoillaan, sinun tulee päättää onko se sulle ok. Jos on, jatkat samaan malliin. Jos ei, sanot, että lusikat jakoon sit. Jos hän taas sanoo, että voitaisiin miettiä miten elämä asetellaan, keskustelkaa kaikesta, sopikaa mitä haluatte tapahtuvan ja alkakaa noudattaa sitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kahdeksan