Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joskus musta tuntuu, että oon vaan semmonen piika meidän kodissa.

Vierailija
06.11.2025 |

Mun mies ei oikeesti osoita mulle rakkautta, eikä se juuri puhu mulle mitään. Silti se odottaa, että mä teen kaikki kotityöt ihan kaikki vaikka oisin kipeä tai ihan loppu. Se laatii tarkat budjetit ja kertoo, paljonko rahaa on sopivaa käyttää ruokaan. Ja vaikka meidän yhteiset tulot on tosi korkeat, melkein yhdeksän tonnia kuussa, se silti haluaa, että eletään kuin just ja just pärjättäis.

Se myös arvostelee mun tekemisiä jatkuvasti. Jos sanon jotain sen käytöksestä, se suuttuu heti tai vetäytyy kylmäksi. Välillä tuntuu, että mä oon työntekijä ja se on pomo, mä en saa kysyä sen asioista mitään, mutta se voi koska vaan kysellä ja kommentoida mun tekemisiä. Se haluaa tietää kaiken musta, mutta ei koskaan päästä mua lähelle itseään.

Oon miettinyt, liittyykö tää sen entiseen HR-taustaan. Ehkä se on tottunut hallitsemaan muita, tarkkailemaan ja arvioimaan ja se sama asenne on nyt valunut meidän parisuhteeseen. En tietenkään usko, että kaikki HR-ihmiset on sellaisia, mutta sen tapa suhtautua naisiin on usein sellainen vähän kuin se ajattelis olevansa yläpuolella.

Jos mä oikeesti oon sen työntekijä, niin tää on kyllä elämäni huonoin työpaikka. Nää yli kymmenen vuotta sen rinnalla on olleet raskaita, ja nyt musta tuntuu, että oon vihdoin herännyt. Mulla ei oo enää paljoa kärsivällisyyttä jäljellä vaan syvä pettymys ja vähän myöhässä tullut selkeys.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän työtä tekee ap jonka kirjallinen ilmaisu on kuin teinillä? Ettei vain kuitenkin olisi vanha tuttu miesvihatrolli?

Vierailija
42/44 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi teillä on yhteiset rahat jos et saa edes omia rahoja käyttää miten haluat.

Raha on väline, jolla hän voi kontrolloida minua. Hän ei esimerkiksi halua antaa minulle liikaa rahaa ruokaostoksiin. Toisaalta hän on varovainen rahan kanssa, ja toisaalta hän luultavasti ajattelee, että vasta kun hän antaa minulle vähän rahaa, ei liikaa, voin toimia kuin porkkanaa jahtaava aasi.

Miksi vaihdoit kirjoitustyyliäsi verrattuna aloitukseesi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän työtä tekee ap jonka kirjallinen ilmaisu on kuin teinillä? Ettei vain kuitenkin olisi vanha tuttu miesvihatrolli?

Pidätkö häntä siis teini-ikäisenä vai vanhana naisena?

Vierailija
44/44 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi teillä on yhteiset rahat jos et saa edes omia rahoja käyttää miten haluat.

Raha on väline, jolla hän voi kontrolloida minua. Hän ei esimerkiksi halua antaa minulle liikaa rahaa ruokaostoksiin. Toisaalta hän on varovainen rahan kanssa, ja toisaalta hän luultavasti ajattelee, että vasta kun hän antaa minulle vähän rahaa, ei liikaa, voin toimia kuin porkkanaa jahtaava aasi.

Miksi vaihdoit kirjoitustyyliäsi verrattuna aloitukseesi?

Mikä on nyt erilaista?