Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joskus musta tuntuu, että oon vaan semmonen piika meidän kodissa.

Vierailija
06.11.2025 |

Mun mies ei oikeesti osoita mulle rakkautta, eikä se juuri puhu mulle mitään. Silti se odottaa, että mä teen kaikki kotityöt ihan kaikki vaikka oisin kipeä tai ihan loppu. Se laatii tarkat budjetit ja kertoo, paljonko rahaa on sopivaa käyttää ruokaan. Ja vaikka meidän yhteiset tulot on tosi korkeat, melkein yhdeksän tonnia kuussa, se silti haluaa, että eletään kuin just ja just pärjättäis.

Se myös arvostelee mun tekemisiä jatkuvasti. Jos sanon jotain sen käytöksestä, se suuttuu heti tai vetäytyy kylmäksi. Välillä tuntuu, että mä oon työntekijä ja se on pomo, mä en saa kysyä sen asioista mitään, mutta se voi koska vaan kysellä ja kommentoida mun tekemisiä. Se haluaa tietää kaiken musta, mutta ei koskaan päästä mua lähelle itseään.

Oon miettinyt, liittyykö tää sen entiseen HR-taustaan. Ehkä se on tottunut hallitsemaan muita, tarkkailemaan ja arvioimaan ja se sama asenne on nyt valunut meidän parisuhteeseen. En tietenkään usko, että kaikki HR-ihmiset on sellaisia, mutta sen tapa suhtautua naisiin on usein sellainen vähän kuin se ajattelis olevansa yläpuolella.

Jos mä oikeesti oon sen työntekijä, niin tää on kyllä elämäni huonoin työpaikka. Nää yli kymmenen vuotta sen rinnalla on olleet raskaita, ja nyt musta tuntuu, että oon vihdoin herännyt. Mulla ei oo enää paljoa kärsivällisyyttä jäljellä vaan syvä pettymys ja vähän myöhässä tullut selkeys.

Kommentit (109)

Vierailija
41/109 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän työtä tekee ap jonka kirjallinen ilmaisu on kuin teinillä? Ettei vain kuitenkin olisi vanha tuttu miesvihatrolli?

Vierailija
42/109 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi teillä on yhteiset rahat jos et saa edes omia rahoja käyttää miten haluat.

Raha on väline, jolla hän voi kontrolloida minua. Hän ei esimerkiksi halua antaa minulle liikaa rahaa ruokaostoksiin. Toisaalta hän on varovainen rahan kanssa, ja toisaalta hän luultavasti ajattelee, että vasta kun hän antaa minulle vähän rahaa, ei liikaa, voin toimia kuin porkkanaa jahtaava aasi.

Miksi vaihdoit kirjoitustyyliäsi verrattuna aloitukseesi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/109 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän työtä tekee ap jonka kirjallinen ilmaisu on kuin teinillä? Ettei vain kuitenkin olisi vanha tuttu miesvihatrolli?

Pidätkö häntä siis teini-ikäisenä vai vanhana naisena?

Vierailija
44/109 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi teillä on yhteiset rahat jos et saa edes omia rahoja käyttää miten haluat.

Raha on väline, jolla hän voi kontrolloida minua. Hän ei esimerkiksi halua antaa minulle liikaa rahaa ruokaostoksiin. Toisaalta hän on varovainen rahan kanssa, ja toisaalta hän luultavasti ajattelee, että vasta kun hän antaa minulle vähän rahaa, ei liikaa, voin toimia kuin porkkanaa jahtaava aasi.

Miksi vaihdoit kirjoitustyyliäsi verrattuna aloitukseesi?

Mikä on nyt erilaista? 

Vierailija
45/109 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehesi saattaisi olla jonkun asteinen nepsy. 

Sitä olen myös epäillyt.Aluksi luulin vain omalaatuiseksi poikamieheksi, kun tähän nuorena ihastuin. Sopeuduin käytökseensä (itsekkyys,umpimielisyys,kömpelyys). Vaativaa on ollut, iän mukana tälle tullut muitakin ikäviä luonteenpiirteitä. En jaksaisi olla enää se ymmärtävä ja nöyrä.

Vierailija
46/109 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuonna -28 tulee täyteen 50 aviovuotta vaimon kanssa. Kyllä elämään on mahtunut huonojakin aikoja esim. 90-luvun devalvaatioiden aikana mutta aina on yhteiselo toiminut kotitöineen, yhteisine rahoineen ja hankintoineen, ja myös tuolla kammarin puolella. Ikävä kyllä alkaa ikä tehdä tehtävänsä........... Sivusuhteita ei ole harrastettu.

Jos yhteiselo tuntuu pahalta niin silloin se kyllä sitä on. Kun partneri on sulkeutunut, toimii päällepäsmärinä, kaikki on aina tyyliin "ei" niin vähemmästäkin alkaa vieraantua toisesta. 

Sama tilanne täällä myös vaimona, vieraannun koko ajan ja yhteiselo raskasta.

Vierailija
47/109 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinusta ole muuhun kuin panopuuksi.

Vierailija
48/109 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä olen myös epäillyt.Aluksi luulin vain omalaatuiseksi poikamieheksi, kun tähän nuorena ihastuin. Sopeuduin käytökseensä (itsekkyys,umpimielisyys,kömpelyys). Vaativaa on ollut, iän mukana tälle tullut muitakin ikäviä luonteenpiirteitä. En jaksaisi olla enää se ymmärtävä ja nöyrä.

Nuorena ihastuin, 10 vuotta olette olleet yhdessä ja ainakin mies on 50-vuotias?

Vierailija
49/109 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän on nyt lähes 50-vuotias ja näyttää olevan kiinnostunut enemmän parikymppisistä naisista.

Ap

Kannattaisi miettiä, mikä pitää teidät yhdessä.

Vierailija
50/109 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuorena ihastuin, 10 vuotta olette olleet yhdessä ja ainakin mies on 50-vuotias?

Olemme olleet yhdessä yli 15 vuotta ja mies on kohta 50v.

Ap

Vierailija
51/109 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän täysin miltä sinusta tuntuu. Tuollaisen miehen halveksittava käytös ei syrji ketään tilanteen perusteella.

En kyllä ymmärrä, mitä tämä huomautus tarkoittaa!

Vierailija
52/109 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka hyvät ovat miehesi yhteistyötaidot?

Osuit naulan kantaan. Minä olen aina se, joka tekee hänen kanssaan yhteistyötä. Jos en pysty tekemään hänen kanssaan yhteistyötä, niin minulta puuttuu yhteistyökyky.

Ap

Hyvin sanottu :))))))))))))

Vierailija
53/109 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.vauva.fi/keskustelu/6282762/rajattomuudesta-toipuneettoipuv…

Mies on alkanut jopa murehtia hengestäni sen jälkeen, kun jätin hänet.

Ap

Vierailija
54/109 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suoraan sanottuna kahjo !

Vierailija
55/109 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

1. Et saa löydä toista miestä.

2. Et saa löydä miestä, joka kohtelee sinua paremmin kuin hän, muuten käytät miehiä hyväksesi.

3. Saatat silti löytää miehen, joka ei kohtele sinua hyvin, joten voit yhtä hyvin jäädä nykyisen miehesi kanssa.

Vierailija
56/109 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

1. Et saa löydä toista miestä.

2. Et saa löydä miestä, joka kohtelee sinua paremmin kuin hän, muuten käytät miehiä hyväksesi.

3. Saatat silti löytää miehen, joka ei kohtele sinua hyvin, joten voit yhtä hyvin jäädä nykyisen miehesi kanssa.

Tiivistit täydellisesti mieheni pääajatukset.

Ap

Vierailija
57/109 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla trollikin etenkin kun kirjoittajan kielenkäyttö on jotenkin kovin lapsekasta vai olisiko äidinkieli jokin muu kieli alunperin.

Mutta siis kyllähän tällaisia liittoja on oikeassakin elämässä, olen itsekin ihan läheltäkin seurannut tuollaista. Jos olet ollut pelkästään kotirouvana, niin tuo on kyllä varoittava esimerkki nuorille naisille, miksi ns. Kotirouvaksi EI pidä ryhtyä. Kyllä oma äitini opetti jo 50 v sitten että tärkeintä naiselle on oma lompakko ,ja ensin ammatti ja sitten huvit.

AP:lle sanoisin että koska teillä ei ole avioehtoa, et jää täysin tyhjän päälle. Ota kimpsusi ja kampsusi ja jätä p...levä ukontollo niille sijoillaan. Onnea matkaan, tuo mies ei ole naista ansainnut. Kodinsiivousta saa ostaa ja pesulasta saa ostaa pesulapalvelua, jos ukko ei sitä itse tiedä, voit vinkata.

Vierailija
58/109 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi silmissä sinulla on kaikenlaisia sairauksia. Kuinka voit sietää tällaista panettelua?

Vierailija
59/109 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei johdu hänen työkuvioistaan. 

Mun isä oli korkein johtaja isossa akateemisessa työpaikassa ja hän oli äidilleni kiltti ja ihan pehmo. 

Vierailija
60/109 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei johdu hänen työkuvioistaan. 

Mun isä oli korkein johtaja isossa akateemisessa työpaikassa ja hän oli äidilleni kiltti ja ihan pehmo. 

Hän on epäammattimainen henkilöstöhallinnon henkilö; ammattitaitoinen henkilöstöhallinnon henkilö ei toimisi kuten hän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän