Parhaita syitä, miksi ette saaneet hakemaanne työpaikkaa?
En löytänyt tästä aiheesta ainakaan kovinkaan tuoretta ketjua, joten aloitetaan sellainen itse. Eli: kun olette hakeneet työpaikkaa ja saaneet sen "valintamme tällä kertaa kohdistunut teihin" -vastauksen; jos teille on eritelty syitä sille miksi ette tulleet valituiksi, onko vastaan tullut kovinkin lennokkaita, kummallisia tai muuten mieleen jääneitä perusteluja?
Aloitan. Olen tehnyt kotiavustajan töitä pian kaksi vuosikymmentä. Tovi sitten työhakuuni myytiin ei oota ja nimettiin perusteluna se, etten työhaastattelussa antamani vastauksen mukaan laula karaokea mielelläni. Työ kun olisi (tätä en hakiessa tiennyt) edellyttänyt paitsi asiakkaan viemistä karaokebaariin, myös itse laulamista.
(Sama asiakas näyttää edelleen hakevan kotiavustajaa, mutta toista kertaa en ole enää paikkaa hakenut. Toivottavasti löydämme kumpikin etsimämme.)
Kommentit (162)
Helpotuksen syvä huokaus.
Luen tätä ketjua vain huvikseni, koska pääsin kesällä varhaiseläkkeelle eikä minun enää koskaan tarvi osallistua moiseen sirkukseen. Voin vain naureskella noille (itsekin kokemilleni) jutuille ja meriittilistoillani ja todistuspapereilleni ei enää ole käyttöä, ne on luettu tietsikalle ja hävitetty turhina.
Johonkin p-duuniinkin hain joskus nuorempana (siivoushomma) enkä päässyt kun en ollut tehnyt videota. Kai sitten palkkasivat pärstäkertoimen mukaan. Ei ainakaan kokemuksesta silloin ollut puutetta, olin ollut alalla jotain viisi vuotta. Onneksi pääsin toimistotöihin sitten kuitenkin, eikä enää tarvinnut hakeutua siivoojaksi tai esimieheksi.
työpaikassa ei ollut tarpeeksi sukulaisia tai tuttavia