Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

@@ Joulukuisten vk16 @@

16.04.2007 |

Päätinpä aloittaa uuden pinon, oli edellinen jo sen verran pitkä. Hoh, viikonloppu sitte tuli ja meni enkä mä saanut taaskaan mitään aikaseksi.. Siivotaki ois pitäny mut ei yksinkertasesti jaksanu. Niin no eihän ne villakoirat sieltä nurkista mihinkää karkaa, kerkiää sitä vaikka tänään tai huomenna tai joskus.. =)

Voi voi, mulla on tänää se ultra!! Jännittää iha hirveesti, saa nähä miten jaksan oottaa et tää työpäivä loppus..

Mut nyt on mentävä, hyvää alkanutta viikkoa kaikille!!

Jonskeli 6+5

Kommentit (132)

Vierailija
121/132 |
22.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys kaikille ja kiva saada uusia joulukuisia mukaan! Hienoa, että meitä on paljon. :)))

ON: vaihtelevasti kuvotusta, älyttömästi väsytystä. Siksi ei oikein ole koneellekaan jaksanut istahtaa. Tulee nukuttua tosi paljon ja hereillä ollessa syötyä jatkuvasti ettei se inhottava ällötys pääse niskanpäälle. Perjantai oli ihan kamala, mutta nyt olo ollut taas kun ei raskaana oiskaan, kun muistaa syödä ja nukkua. Ja mähän muistan turhankin hyvin, etenkin ton syömisen. Painoa on tullut raskauden alusta jo 1kg... Täytyy vähän funtsia mitä laittaa suuhunsa, mutta helpommin sanottu kuin tehty. Jotkut ruuat ei kertakaikkiaan vaan mene alas ja syönkin nyt niitä mitkä menee...

Kiva, että joku oli saanut vuodon kuriin! :) Kyllä se siitä. Itse esikon aikana 8-9 viikoilla vuosin rusehtavaa tuhrua parina päivänä ja olin kyllä ihan paniikissa. Raskaus jatkui ihan normaalisti ja kaikki meni hyvin. :)

Mukavaa sunnuntaita kaikille! Ihanan aurinkoinen päivä.

-Terppari 7+0

Vierailija
122/132 |
22.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantain synttärit meni tosi kivasti ja ei kukaan sen kummemmin kyselly kun tarpeelliset ihmiset ties raskaudesta..muiden ei sitten niin väliäkään! Se päivä oli olon puolesta tooosi hyvä, vähän jo tuli olo että kääk nytkö ne oireet hävis!? Mutta ei, kyllä taas tutut kuviot kehissä. Eilen päivällä olin VÄSY!

Toivottavasti Zerialla oli kaikki ultrassa hyvin kun ei ollenkaan tulla kertomaan uutisia!! Toki voihan toiset kirjotella vain töistä =)

Minjuskalle aaltoja täältäkin ;) Tosi hienoa että vuoto on loppunut!! Toivotaan että kaikkien muidenkin!!

Ja Niad, on varmaan huisi fiilis saaha yhtäkkiä clomien jälkeen luomuvauva!! Ite ainakin muistaa sen fiiliksen vieläkin kun mulle sanottiin että ilman leikkausta en tuu raskaaks ja olinkin sitten jo samassa kierrossa vuoden yrittämisen jälkeen!!

Tulevalla viikolla tavote on syödä herkkuja paaaljon vähemmän!! =)

rv8+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/132 |
22.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompas siitä hurahtanu aikaa ku viimeks kirjottelin.. On meinaa tuo väsymys nii hirvee et ku töistä pääsee kotia, loppu illan makaan sohvalla ja viimestään 10 nukkumaan.. Joten ei oo yksinkertasesti jaksanu vaivautua koneelle..

Ja johan se ei toivottu ällötyskin on kuvioissa. En jouu oksentaan eikä e kauheen rajuna oo, joskus saattaa koko päivän olla semmonen inhottava olo, ei tekis miel syödä mitää vaik ois kauhe nälkä. Ja nää tissit, huh huh. Uusia liivejä pitäs lähtä ostaan ku nykyset ei mahu enää päälle ja voi tsiisus et ne on välillä kipiät. Ei kärsi hipastakaan ku itku melkeen pääsee..

Mut semmosta mulla.. Tosi mahtavaa kui paljo meitä on, toivotaan vaan et kaikki pysyis loppuun asti mukana!!

Nyt täytyy lähtä tutkaileen jääkaapin sisältöä, nälkä iski..

Jonskeli 7+4

Vierailija
124/132 |
22.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ekaks on maha ihan täynnä ja 5min päästä on kamala nälkä. Sit on myös ellottanut (ällötyksen esiaste) silleen jännällä tavalla, että tuntee olevansa raskaana muttei ole vielä kuvottava olo vaan se on tavallaan hauskaa, vielä, ennen kuin se muuttuu pahemmaksi... Minkä se tekee noin viikon päästä jos samalla tyylillä tämä raskaus menee kun aikaisemmat kaksi.

Sattui niska-hartiaseutuun äsken vähän ja tietty sain päähäni et nyt mul on kohdunulkoinen raskaus... :-( kaikkea pelkoa sitä tähän alkuraskauteen mahtuu... Varasin ultran 7+5, yli kolme viikkoa vielä .....................

Sintagma 4+4

Vierailija
125/132 |
22.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen raskaus päättyi juuri tälle päivälle. Ihan kauhee päivä ollu, kun kokoajan jännittää ja pelottaa. vaikka kun järjellä ajattelee, niin jos se on mennäkseen kesken, niin miksi se juuri tänään menisi kesken.

On kyllä hiljaista pinossa ollu näin loppuviikosta, ehkä ens viikolla vilkkaampaa

P-M rv 6+0

Vierailija
126/132 |
22.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piitu-Miina, ehkä huolehtiminen helpottuisi, kun pääset tämän päivän ylitse!

Hartiakivusta: itsellänikin on ollut jonkinlaisia ajoittaisia hartiakipuja. Olen ajatellut niiden liittyvän siihen, että olen muutenkin ollut varsinkin väsyneenä päänsärkyinen ja vähän kremppa. Kohdunulkoinen raskaus varmaan oireilisi niin kovaa, ettei sitä voisi olla huomaamatta.

Itse olen selvinnyt jo 9. viikolle ilman suurempia huolia, mutta tänään on ollut huolipäivä. Esikoinen leikki hiekkalaatikolla naapurin pojan kanssa joka on vesirokossa. En ajatellut asiaa silloin kummemmin, mutta kun lähdimme kotiin iski pelko, että vesirokko tarttuu meillekin. Kumpikaan lapsi ei ole sitä vielä sairastanut ja periaatteessahan olisi ihan hyvä että sen sairastaisi pois nyt mahdollisimman nuorena, mutta alkuraskaudessahan se voi aiheuttaa sikiölle kehitysvaurioita. Olen itse kyllä melkoisen vuorenvarmasti sairastanut vesirokon lapsena, mutta olen kuullut, että nykytiedon mukaan siitä saatava immuniteetti ei olisikaan mitenkään idioottivarma. Eli nyt löysin itseni huolehtimasta, että ENTÄ jos meidän lapset saavat vesirokon ja tartuttavat sen minuun (äärimmäisen epätodennäköistä) ja sikiö saa kehitysvamman (riski on n.2%, jos äiti sairastaa vesirokon alkuraskaudessa). Tässä on jo aika pitkä ajatusketju huoleni takana, mutta ainakin itselläni näitä lähes järjenvastaisia huolia tuntuu raskausaikana tulevan.

Ja sitten kun pääsin oikein kunnolla huolehtimisen alkuun, aloin miettiä miten ihmeessä pärjäämme kun vauva syntyy. Meillä on molempien lasten vauva-aika ollut ihan kamalaa, huudettu on aamusta iltaan, eikä kumpikaan ole nukkunut päiväunia kuin kantoliinassa. Kuopustakin kannoimme miehen kanssa vuorotellen 8-10 tuntia päivässä ekat 3 kuukautta. Eikä ollut puhettakaan, että vauvaa olisi moneen kuukauteen voinut laskea käsistään hetkeksikään. Eli sitteri on meillä ollut ihan tarpeeton kapistus.

Nyt sitten isompia lapsia olisi huutavan vauvan lisäksi hoidettavana jo kaksi ja iski pelko miten ihmeessä jaksan! En nimittäin usko lainkaan, että tämä kolmas enää voisi olla mitenkään helpompi tapaus, kun kahden ekan kanssa on ollut tuollaista. Tuntuu, että monta kuukautta meni kummankin kohdalla ihan sumussa ja väsymyksestä ja huoelsta sekaisin.

Eli näitä vähän negatiivisempia juttuja olen pohdiskellut tänä aurinkoisena sunnuntaina :( . Onneksi pääsen kohta spinninkiin, eiköhän olo tästä taas kohene! Onneksi on liikunta, joka minulla ainakin auttaa melkein joka murheeseen.

Hyvää sunnuntain jatkoa kaikille.

Vierailija
127/132 |
22.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari viikkoa sit nuorempi ja just nyt vanhempi lapsi vesirokossa, erittäin pahassa sellaisessa. Mulla on ollut vesirokko pienenä mutta erittäin vähän näppylöitä. Mut en jaksa tästä nyt huolestua. Älä sinäkään. :-)

Vierailija
128/132 |
22.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aika pitkiä nämä ketjut!

Sintagma 4+4

Vierailija
129/132 |
22.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekana tuo vesirokko...jos sua yhtään epäilyttää niin soita neuvolaan ja saat todennäkösesti lähetteen vasta-aine tutkimukseen (siis verikokeeseen) ja selviää aika hätäseen onko niitä vai ei. Jos ei ole, saat luultavimmin rokotteen vesirokkoa vastaan. Joten tätä on turha murehtia, mutta ymmärrän huoles täysin!! Nykyään puuttuvat vesirokkotapauksiin huolella =)

Sitten tuo jaksaminen! Tuollanen pelkotila on varmasti ihan ymmärrettävää kun on kaksi edellistä huutajaa. Kokeilitteko edellisten kanssa vyöhyketerapiaa tvs. siitä kun moni on avun saanut. Ja sitten sitteriin...niitä myydään sellasia jotka täristää. Ekana mietin että pah, taas on keksitty lisää rahastuskeinoja mutta kun kaverini koliikkikaksoset rauhottu siinä kuin taikaiskusta, olen vinkannut sitteriä muillekkin =)

Sitten sellasena vinkkinä joka mulla ei koskaan itelle juolahtanu valitettavasti mieleen vaikka se noissa äitiopuksissakin lukee niin makeutusaineeet!! Meillä nuorimmainen huus ekat 5kk niiden takia!! Lähinnä käytin siis kevytjogurtteja ja valion mehukeittoja..sillon tällön funlightia! Olis voinu olla vauva-aika pikkasen erillainen kun en olis käyttäny =/ Ja en siis ollut ees mikään superhypersuurkuluttaja mutta se jogurtti meni aina ekana aamulla.

Piitu-Miinalle..toivotaan että huomenna olis maagisesti huoli edes puolittunut =) Huomaan että itekki vaikka on eloa masussa jo nähnyt niin murehtii ihan varmana sinne viikolle 10+ asti vähintään kun menin täältä jostain lukemaan että 8-9 viikoilla on kriittisimmät hetken ja ekamme menikin kesken 8+6 viikolla (todettiin tosin vasta 13+) Tätä tää äidin elo on! Tähän sopii aivan loistavasti Tommy Tabermannin runo joka meillä oli kuopuksen ristiäsikutsukortissakin..en muista nyt sanatarkkaa sitä mutta lyhykäisyydessään ihmeteltiin miten niin pieni papu voi ensin nostaa vanhemmat niin ylös irti maasta ja samalla iskeä niin kovan taakan hartioille.

Omaa napaa sen verran että tänään VÄSYTTÄÄ..jo parin tunnin torkut vedin ja samaa vois jatkaa ihan hyvin! Mulla kyllä taitaa vaikuttaa nyt siihen myös tuo vaalean jauhon ja sokerin yliannos..jota en siis juurikaan siedä!

Vierailija
130/132 |
22.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon kai joskus kerran aikaisemmin kirjottanu joulukuisiin ja sit on vähän jäänyt tää kirjottelu...

Nyt en ehtinyt lukea vielä koko mahtavan pitkää pinoa, joten en tiedä jos joku on jo ehdottanut samaa kun aion ehdottaa. eli kannattaisko joulukuisten tehdä päiväpinoja? nää viikkopinot on niin pitkiä ja jotenkin itsestä tuntuu että olis selkeämpää kun viestejä ei olis niin montaa samassa pinkassa. mitäs muut on mieltä?

ja sit mä hoksasin tänään yhen hauskan jutskan... Kiikkakukka, taidetaan tuntea toisemme ihan livenäkin... ;) puhuttiin tänään viimeks puhelimessa! =)

omaa napaa: ällöttää aamupäivästä iltapäivään, illansuussa pikkasen helppaa. mandariini, banaani, appelsiini, kurkku, mehukeitto on jees. lämmintä ruokaa menee vaihtelevalla menestyksellä. kurkkupastilli auttaa kiperissä tilanteissa joissa oksu tuntuis olevan jo lähellä. pastilli raikastaa olon!

yhtään ei nippaile masussa, mutta turvonnut se on! hui kuinka isolta se jo näyttääkään. mitenköhän tätä menoa saan salailtua töissä viel ainaki toukokuun puoleenväliin... (koeaika...) väsyttää ihan törkeesti myös. sekin kyllä helpotti tänään ainaki tässsä illansuussa. nyt ku pitäs mennä nukkumaan et jaksais nousta töihin, nyt ei väsytä.

noh, nyt suihkuun ja sit unille!

sande ja rimpula 7+5

Vierailija
131/132 |
22.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tervetuloa vaan kaikki halukkaat sinne jutustelemaan. En löytänyt haulla sellaista vielä, toivottavasti ei ole päällekkäisyyksiä.

http://groups.yahoo.com/group/joulutontut2007

Vierailija
132/132 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perni:

tervetuloa vaan kaikki halukkaat sinne jutustelemaan. En löytänyt haulla sellaista vielä, toivottavasti ei ole päällekkäisyyksiä.

http://groups.yahoo.com/group/joulutontut2007

Joululahjat07@groups.msn.com ja tämmöinen on osoite