Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

@@ Joulukuisten vk16 @@

16.04.2007 |

Päätinpä aloittaa uuden pinon, oli edellinen jo sen verran pitkä. Hoh, viikonloppu sitte tuli ja meni enkä mä saanut taaskaan mitään aikaseksi.. Siivotaki ois pitäny mut ei yksinkertasesti jaksanu. Niin no eihän ne villakoirat sieltä nurkista mihinkää karkaa, kerkiää sitä vaikka tänään tai huomenna tai joskus.. =)

Voi voi, mulla on tänää se ultra!! Jännittää iha hirveesti, saa nähä miten jaksan oottaa et tää työpäivä loppus..

Mut nyt on mentävä, hyvää alkanutta viikkoa kaikille!!

Jonskeli 6+5

Kommentit (132)

Vierailija
61/132 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin Pihlajatytölle pahoitteluni!

Kyllähän tää alku on niin huteraa, ennenkuin alkaa olla kunnolla viikkoja ja näkyy konkreettista kuten ultraa tai mahaa ;-)

Täällä on oireeksi luokiteltava uusi juttu, loukkaannun kamalan helposti...Koiralle, kun susosivat isäntää (älä naura;-)vakava asia) tai lapset arvostelevat ruokaa tms. menee kyllä itsekkin välillä 6vuotiaan tasolle...

Nilkkavaivat alkavat olla poissa, luojalle kiitos, meinaan on ihanaa kun voi kävellä, ilman, että tarvitsee asetella jalkaansa joka askeleella niin, miten sattuu vähiten. Mulla lienee nää niveljutut hormonaalisia, koska äityvät pahaksi joko raskausaikana tai heti synnytyksen jälkeen, ikävää. Sen tietää että selkä on loppu puolen välin jälkeen, harmi, kävelisin ja liikkuisin niin mieluusti.

vähän on tullut äitiysvaatteitakin katseltua, myönnetään...Niitä kun meikäläinen alkaa kohta tarvitsemaan, kesä on kyllä ehdottomasti huonompi raskausaikasen pukemisen kannalta, minun mielestäni, koska pitää olla paljon kivoja paitoja ja housuja, talviraskaudessa pärjää pitkälle isolla takilla ;-))

ponnari 5+1

Vierailija
62/132 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi sikiö löytyi oikeasta paikasta, sykkeet ja kaikki näkyi :)

Tänään pahoinvointi ajoi töissä jo vessaan, mutta ei onneksi tullut mitään ylös asti. Ja väsymys on iskenyt myös, voisin torkkua vaikka koko päivän. Töihin on kuitenkin noustava ja lapset hoidettava. Ens viikolla onneksi pari päivää vapaata niin, että lapset ovat hoidossa. Sunnuntaina oli hyvä päivä, ei närästänyt eikä oksettanut, mutta se on nyt parina päivänä kyllä kostautunut korkojen kera.

Ja maha kasvaa, sellainen selvä pömppö on, kaverikin sanoi, että on kasvanut. Meinasin, et jos omille vanhemmilleni jo kertoisin tällä viikolla... jos uskallan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/132 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toivottamaan onnellista odotusta.

Mä vaihdan maisemia, en jaksa joka päivä tota av:lla jatkuvaa paskaa.

Vierailija
64/132 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta isukki tulee hoitamaan tyttöjä ja matka kohti ultraa alkaa! Kyllä jännittää!! Vaikka housut ei mahdu jalkaan ja pahaolo on kova niin silti vaan epäilee etei siellä ketään kumminkaan ole =/ Kun nippailua tai mitään ei mahassa tunnu kumminkaan..siis mitään joka viittais että kohtu kasvaa...

Jep, mutta parin tunnin päästä ollaan taas viisaampia..pitäkee peukkuja!!

Vierailija
65/132 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja joku pikkuinen läntti sieltä löytyi! Aika huisia!

Nyt on paljon helpottuneempi olo. Muuten oli kaikki kunnossa noissa " sisäelimissä" .

*Huokasee helpotuksesta*

Vierailija
66/132 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zeria: Mulla on takana 4 keskenmenoa (rviikoilta 6-9). Kolmen jälkeen alkaa olla mahkuja päästä tutkimuksiin ja sitten tietysti alkuraskaudenultraankin. Itse sain julkiselle puolelle ajan vasta parin viikon päähän, joten kävin tänään yksityisellä. Eihän siellä muuta näkynyt kuin alkio, mutta oli oikeassa paikassa ja kaikki muukin oli täysin normaalia, että nyt vain odotellaan.

Moni oli käynyt ultrassa ja saanut kokea iloisia hetkiä. ihanaa! Voih niin haluaisin minäkin sitten kahden viikon päästä nähdä sen pienen sykkivän sydämen.

priscilla: Älä nyt anna joidenkin idioottien pilata sun odotusta. Jos nyt häviät täältä olet antanut niille juuri sen mitä he haluavatkin täältä.

Hippuskainen: Onnea ultraan!

ON: Tänään ultrassa siis varmistui, että raskaana ollaan ja alkio vastaa viikkoja 5+. Sykettä pitää siis vielä jännätä ensi viikkoon. Ei vieläkään mitään oireita... Ei auta kuin odotella.

Vierailija
67/132 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo on pinossa ehtinyt tapahtua, kun en ole ehtinyt lukemaan/kirjoittamaan.

Ensiksi Pihlajatytölle tosi isot pahoittelut, ihan kamala juttu :(En osaa edes sanoa mitään järkevää.

Priscu, älä välitä noista av:n aivottomista, koko palsta pitäisi lopettaa.

Jaahas, esikko väsyy, jatkan toiste...

-Terppari 6+3

Vierailija
68/132 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt et kyllä jätä meitä! On ilo lukea tunteikkaita viestejäsi ja sinä piristät monen päivää!!

Itse olen jättänyt koko av palstan juuri siitä syystä, että sen henki on mätä ja näillä hormooneilla se on kuin kerjäis verta nenästä lukea sieltä mielipiteitä ties mistä tai vielä uhkarohkeempaa on sinne kirjotella, eli jätä av, mutta älä meitä,pliis.

Vierailija
69/132 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hengissä selviittiin! Vähän ennen kun mentiin sisälle sydän hakkas tuhatta ja sataa ja meinasin etten osaa mitään fiksua sille lääkärille sanoa =) Mutta...siellä se pikkuinen oli ja sydämmensykkeet näin minäkin aivan samantein kun kuvaa hiukankin ilmesty ruutuun =´) Saatiin kuunnellakkin nuita sydänääniä =) Vielä kun pysyi matkassa pikkuinen!!!!!

Mutta olipa matkassa vähän murhettakin..meinaan sieltä kohdusta löyty myoomakin =/ Kovin lääkäri vakuutteli ettei siitä pitäs olla haittaa raskaudelle, korkeintaan saattaa kipeytyä. Ja yritän olla asiaa stressaamatta sen kummemmin!!! Vaan näköjään joka raskaudessa tarvii joku stressinpoikanen olla, höh!

Viikoja oli nyt enempi mitä meinasin ja ne on nyt 8+0 eli lasketuaika siirty 30.11...En nyt tie sitten pitäskö siirtyä marraskuihin..toisaalta olen jo teihin niin kiintynyt ;D

Oli se vaan ihana päästä sinne masuun kurkkaamaan ja tietää ettei nyt ihan vaan kuvittele koko touhua ;)

Vierailija
70/132 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan taas!

Löysin tälläisen ihanan sivun missä voi katsella ultrakuvia viikko viikolta

http://pregnancy.about.com/od/yourbaby/a/pregcalendar.htm

zeria: juu se tunne oli jotain ihan mieletöntä kun kuuli ne sanat että sydänäänet näkyy... Varsinkin kun oli varautunut jo pahimpaan aikaisempien kokemusten perusteella...

hippuskainen: eikö ollutkin ihanaa :) Missä kävit ultrassa kun sait ilta-ajan?

ON: Kävin aamulla työpaikkalääkärillä ja hän kirjoitti minulle lausunnon sitä erityisäitiysrahaa varten. Ongelman aiheuttaa se uusi tupakkalaki kesäkuussa mutta työpaikkaani on haettu sitä jatko/siirtymäaikaa että siellä luultavasti tupakointi jatkuu senkin jälkeen. Lääkäri kirjoitti heti pitkän sairausloman, IHANAA ei tarvitse enää miettiä sitäkään! Tänään ollut muutenkin hyvä päivä, ei vuotoa ja äsken kun kävin pisulla tuli pyyhittäessä paperiin ihan kirkasta limaa/valkovuotoa!!! Ekan kerran!!! Rinnat on edelleen kipeät, ukko ei saa tulla yhtään liian lähelle ;) Pahaolo ei pahemmin vaivaa, välillä öklöttää mutta juominen auttaa. Sitä harrastankin ihan hirveästi reilusti ylitän sen 2 litraa per päivä.

Kysymys: miten alusta asti ollut korkea verenpaine vaikuttaa? JOutuuko tiiviinpään seurantaan tai jotain? Itse kyllä sanoin lääkärille että varmaan johtuu siitä kun viime viikon jännitin ihan hulluna sitä kontrolliultraa... paineet oli tänään 115/97...

Mintho 6+5 (tai oikeastaan 6+6 kun kello on yli 12 ;) )

Vierailija
71/132 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanelinen ja Shani@!

Ja suuuren suuri pahoittelu pihlajatytölle :(

nooh, kyllähän ne nippailut tulikin takas ja samalla tuli kunnon turvotus..päätäkin kerkes jo särkeä ja pissahätä yllättää jos missäkin :) että eiköhän kaikki ole ok!

neuvolaa varailin ja ajan sain 2.5 että sinne silloin siis.

rv.6+1

Vierailija
72/132 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinko vain paistaa ja näyttäisi taas tulevan ihana päivä. Takatalvea ovat lupailleet, mutta toivottavasti ovat väärässä.

Mymmeli, olet siis uskaltanut vielä ratsastaa? Itse lopetin heti kun tajusin olevani raskaana, putoaminen pelottaa niin paljon. Toisaalta tuo tamma millä olen käynyt ratsastamassa on " aika" virkkuluontoinen, joten silläkin on vaikutusta. Jollain superturvallisella pollella ehkä itsekin vielä uskaltaisin köpötellä. Eikö sinua pelota että putoat?

Lapset valvottivat viime yönä ja nyt on tosi vetämätön olo. Pitäisi jaksaa ryhtyä kotitöihin, mutta ei huvita. Juon tässä jo toista kahvikupillista, hyi minua!

Eilen kävin pitkästä aikaa bodypumpissa ja hienosti meni! Jaksoin hyvin, eikä mitään kipuja tuntunut. Tosin laitoin kyykkyhin ja selkösarjaan ihan suosiolla noin puolet normaaleista painoista.

Huomasin salin peileistä, että maha on yhtäkkiä pullahtanut ihan älyttömästi. Tiukoissa jumppavaatteissa ei jäänyt mitään epäilyksen sijaa että olen raskaana. Huomasin myös, että muut jumppaajat katsoivat uteliaana. Mahan perusteella olisi todentotta voinut päätellä että raskaus on suunnilleen puolivälissä! Tämähän on kolmas raskauteni ja edellisestä synnytyksestä ei ole vuottakaan, eli siksi varmaan maha kasvaa näin aikaisin. Maha kyllä tuli esiin tosi aikaisin viime raskaudessanikin, työkaverit arvasivat että olen raskaana jo ennen viikkoa 10. Sitten maha ei siitä kasvanutkaan pitkiin aikoihin. Mammavaatteetkin saivat olla samoilla säädöillä jonnekin raskauden puoliväliin saakka.

Hyvää päivänjatkoa kaikille!

Nemorosa ja Maha rv 7+6

Vierailija
73/132 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukava lukea,että monella on jo ultrat käyty ja kaikki ollu hyvin... meil odotellaa viel viikkoja sinne.... kerkii rv kertymään jo sinne mennes... meillä pikku neiti on kipeä-viim.yönä nousi kuume ja yskii-saa vain toivoa ettei tulisi itseen.

nyt pitää mennä kun neitiä kovin surettaa kun lilli ohjelma loppui....

aurinkoista päivää...

Vierailija
74/132 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nemorosa: Polle on mun oma niin viimeksi oli pakkokin käydä jokapäivä ennen kuin sai sille ratsastajan. Nyt voisin jättää välistä, mutta käyn n kerran viikossa silti kun tiedän että taas tulee sitten pitkä tauko. Kisoissakin (koulu) olin viime viikon loppuna :) ja ihan kohtuullisesti meni vaikka ei sijoituttukaan ja jäi sillai hyvä mieli kun tietää että olivat sitten viimeset kisat. Hepan myyminen kun tulee ehkä kyseesee syksyllä kun kahden lapsen kanssa ei sitten olekaan enää aikaa :( Meidän hepo on ihan rauhallinen vaikka välillä säikkyykin yllättäviä asioita, joten ihan turvallisin mielin olen toistaiseksi kiivennyt selkään.

Tuli sitten kerrottua kummallekin mummolle tästä uudesta tulokkaasta, kun se anoppikin on nyt siellä sairaalassa. Piristi kummasti ilmettä :). Voi jo onneksi paremmin, mutta vielä vissiin joutuu olemaan viikon.

Apua nyt täytyy mennä

Mymmeli rv 7+3

Vierailija
75/132 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas meillä jo pitkä pino :)

Moni on jo ultrassa käynyt. Mulla olisi vasta viikolla 12, mutta en oo varma menenkö ylimääräiseen alkuraskauden ultraan. Neuvolaan menen rv 10-11, soitin sinne eilen ja aiemminkin olisin jo päässyt, mutta en halunnut vielä mennä. Kaikki asiat on tuttuja ekasta raskaudesta, ja jos menen jo nyt eikä sydänääniä kuitenkaan kuulu (esikoistytöstä kuului vasta rv 11+1) niin huolehdin turhaan.

Varsinaisia raskausoireita minulla ei ole ollut. Vatsa on jännän oloinen tuosta alhaalta, jomottaa silleen jännästi. Ei satu, mutta tuntuu että jotain erilaista siellä on normaalitilanteeseen verrattuna. Ekassa raskaudessa mulla alkoi pahoinvointi muistaakseni rv 8 ja sitä kestikin rankkana aina viikkoon 16 saakka. Ei haittaa, jos tästä raskaudesta ei tulisi samanlaista pahaaoloa. Rinnat tuntuu jotenkin täydemmiltä kuin ennen, hyvähyvä!

Nyt esikko sai raivarin, menen häntä rauhoittelemaan.

T: Gia, Ofelia 12/05 ja ' Illusia-Romeo' rv 6+1 (luulisin niin)

Vierailija
76/132 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisen vauvalehden raskauskauslaskurin mukaan L.A. olisi 17.12. mutta Oulun kiekko antaa 20.12. samoilla tiedoilla. Kumpaakohan luottaisi näin ennen utraa? No, sama kai tuo.

Hyvä lukea, että muillakin masu turvottaa ja pullistelee. Ajatuksen kun ovat käyneet jo kaksosissa, kun tuntuu että kohtu kasvaa vauhdilla, vaikka ollaan ihan alussa vasta. Ehkä se vaan on hormoniturvotusta ja kehon tottumista.

Mietin tuossa, että sattuipa mahdollinen syntymä hyvään aikaan, kun on tiedossa joulun pyhät. Kuopus tosin meni 10pv yli, toivottavasti tämä ei. Asutaan Espanjassa ja mies on yrittäjä, eikä siis ole isyyslomia yms. Niin kaikki ylimääräiset vapaat toivotaan synnytyksen jälkeen.

Mä varmaan olen sellainen taustailija, käyn täällä lukemassa ja vain välillä ehdin jotain kirjoittaa, mutta siis mukana ollaan myös.

Vierailija
77/132 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi positiivisa oli ihan kaikki! Veli ja sen vaimo ovat olleet aina vähän hiljasia ja nytkin jännäsin et mitä tulee kun ovat vielä asumuserossa mutta tosi kivasti ottivat molemmat. Samoin toinen pikkuveli oli onnessaan ja tietty iskä ja äiti. Yks veli on vielä töissä ja ei tiedä siis vielä..mutta hälläkin on viesti odottamassa =) Kerroin heille kaikille nyt viestein ja puhelimessa siks kun huomenna on ne kälyn synttärit ja pikkuveljet ainaki on oottaneet tod.näk. et pääsevät isosiskon kanssa ryyppään. Tää kun on aina raskaana tai imettää ;DD

Mintho..mä olin pulssissa..entäs ite??

Lääkäri muuten mulle sano että kohtu saattaa koko raskauden tuntua isommalta kuin on tuon myooman takia. Mutta viel taitaa olla ihan muista syistä jo housut kireet..eihän tuo kumminkaan ollut kuin 2cm molluska!

Jos sopii niin mä jään tänne teidän joukkoon, enkä siirry marraskuisiin?? Ei tuntunu porukka ollenkaan niin omalta kuin tämä =)

Nyt syömään! Tuntuu että nyt kuvotus on vaihtunut siihen malliin että kun ennen kaikki syötävä kuvotti niin nyt kuvottaa jos vähänki kerkee nälkä iskemään!!

rv 8+1

Vierailija
78/132 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellou!

hippuskainen: mä kävin ihan tyksissä kun sain neuvolasta (puhelimitse) sinne lähetteen sen verisen vuodon takia. Minusta ainakin olisi kiva jos jäisit tälle listalle kun olet kuitenkin yksi " voimakkaimmista" hahmoista täällä :)

Maanantaita odotellessa kun on eka neuvola...

Mintho 6+6

Vierailija
79/132 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas ollut rankka viikko täälläkin :( Pari päivää sitten alkoi töissä tulla veristä tuhrua, tuli vessassa käydessä ehkä tunnin kahden ajan, aluksi runsaammin sitten vain tippoja. Tuon jälkeen ei kyllä ole näkynyt ja raskausoireet jatkuvat ihan normaalisti, kuvotus ehkä vielä voimakkaampana :P Eikös tuollainen tiputtelu ole ihan normaalia alkuraskaudessa?

Järkytti vain älyttömästi, kun olin juuri sinä yönä nähnyt unta, että veristä tuhrua tuli ja unessa oli tosi rauhoittava tunnelma. Sitten sitä tulikin oikeasti. Noh, onneksi ei ollut kirkasta verta, eikä tullut paljoa :) Sittä vaan nyt jotenkin on hysteerinen aina, kun valkovuotoa lorahtaa pöksyihin...

Mitä te muut pahoinvoivat muuten syötte? Mua äklöttää kaikki, en oksentele, mutta en oikein voi mitään syödäkään ja siitäkös paha olo lisääntyy. Painoakin on lähtenyt pari kiloa, kun mikään ei mene alas.

rv 6+5

Vierailija
80/132 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pikaisesti tulin kirjoittelemaan... Kiva, että uusia on mukaan löytynyt!

Omaa napaa tässä vaan tuijottelen... viimeviikolla viikolla vihlo ja nipisteli kovasti ja olin varma, että kesken se taas menee, silloin oli aika häijyä pahoinvointia. Nyt on oikeastaan kaikki oireet kadonneet!!! Ja nyt sitten vasta kauhistuttaakin, entä jos tämäkin jäi sitten tähän, melkein tekis mieli tehä testi uudelleen. minne jäi nipistelyt ja pahoinvointi!!! mielialan vaihtelu on enää oireena:(

P-M siipi maassa rv 5+4 (toivottavasti vielä)