@@ Joulukuisten vk16 @@
Päätinpä aloittaa uuden pinon, oli edellinen jo sen verran pitkä. Hoh, viikonloppu sitte tuli ja meni enkä mä saanut taaskaan mitään aikaseksi.. Siivotaki ois pitäny mut ei yksinkertasesti jaksanu. Niin no eihän ne villakoirat sieltä nurkista mihinkää karkaa, kerkiää sitä vaikka tänään tai huomenna tai joskus.. =)
Voi voi, mulla on tänää se ultra!! Jännittää iha hirveesti, saa nähä miten jaksan oottaa et tää työpäivä loppus..
Mut nyt on mentävä, hyvää alkanutta viikkoa kaikille!!
Jonskeli 6+5
Kommentit (132)
Jonskulille onnea ultraan !!
Mulla olisi iltapäivällä neuvola, harmi että meidän neuvolan varustuksiin ei kuulu ultraa:(
No kinuan sen lähetteen sinne alkuraskauden ultraan joka tapauksessa:)
Mua väsyttää vaan koko ajan, muuten oireet on masun nipistelyjä lukuun ottamatta aika pliisut.
*huoh* Taas yksi aamu ja " kuivilla ollaan" siis ei oo mitään vuotoja tullut... pikkuhiljaa alkaa olo rentoutumaan. pahuksen KM kun jättikin muhun näin kauhean pelon.... Mutta hiljalleen päivä kerrallaan.
Mä kans höyrypäänä mittailen lämpöjäni, heh, miten se nyt voikaan olla näin vaikeaa uskoa että raskaana tässä ollaan. Haikein mielin tuijotan nuorimmastamme, että nyt sitten hänestäkin tulee isoveli =)!
Me ei kyl sanota tästä vielä muille, koska sit kun ollaan vähän varmemmilla vesillä niin on kiva ilmoittaa asiasta. tuntuu että viimeistään vappuna, kun kieltäydyn skumpasta =) !
Oireet vaihtelee päivittäin, välillä tuntuu et ne hiipuu kokonaan, mut sitten tuleekin joku repäisykipu niin muistaa mistä johtuu! Ja eiköhän nyt varmin olemassaoleva oire ole se että tätiä ei kuulunut silloin kun piti =)!
Mites joo toi alkuraskauden ultra, millä viikoilla se yleensä tehdään? En oo koskaan käynyt siinä, yksityiselle siis oltas menossa. Suositelkaa jotain paikkaa PKS, jos vaan tiedätte? Tehäänks esim. yksityisillä lääkäriasemilla? Puolivälin kohilla me mennän taasen 4D-ultraan se oli viimeksi sen verran mahtava elämys. Ja meil ainakin tuli paremmin selville miten vauva jakselee, kuin ihan siinä tavalisessa rakenneultrassa.
Hyvää alkanutta viikkoa joulun ihmeille!!
Shani@ rv 4+5
Tein testin viikonloppuna kun menkat oli myöhässä ja plussaahan se näytti. Sanoisin, että siinä samassa tulivat myöskin rinnat aroiksi ja kylmä. No oikeasti olen palellut koko viime viikon, mutta en uskonut sen johtuvan raskaudesta. Vauva on enemmän kuin toivottu, mutta en uskaltanut vielä toivoa parasta viime viikolla. Näyttäisi siis siltä, että laskettu aika on 15.12.
Mutta mulla on ollut jo parin viikon aikana ongelmana se ettei housut mahdu oikein jalkaan ja maha pömpöttää. Voiko se olla mahdollista että jo tässä vaiheessa kävisi näin? Esikoisesta muistan, että piti ostaa kanssa aika aikaisessa vaiheessa isommat housut, koska iltapäivisin maha aina turposi. Mutta nyt on maha turpeana koko ajan! Ajattelin käydä ensi viikolla ultrassa tutkimassa asian, että josko on niin että edelliset menkat oliskin ollut valemenkat ja raskaus oliskin siis pidemmällä.
Mutta meitä joulukuisia onkin aika paljon täällä!
- Evien -
Mies valkkas lauantaina eri merkkistä margariinia kun yleensä ja ei ollu hyvä juttu =X Aamulla tein siitä ekaa kertaa leipää ja kinkkua päälle ja yhdistelmä sai todella oksettavan olon!!! Aivan järkyttävää!! Vieläki puistattaa mielikuva tuosta mausta! Kuopuksesta en pystyny syömään kinkkua ollenkaan ja nyt näyttää siis samalta, hassua kun " vasta" nyt tuli moinen fiilis, eilen aamulla sama kinkku maistu vielä ihan hyvältä..tai sit se oli vaan sen margariinin kanssa yhdistettynä!
Yöllä taas kun uni ei tullut herättyä mietiskelin ja murehdin kun ei tosiaan mitään nippailuja tuolla masussa tunnu, josko se ei kumminkaan kasva ollenkaan =/
Jonskelille tsemppiä ultraan!! Mun pitää vielä keskiviikkoona asti ootella!!
Nyt laittaa lapsille aamupalaa, moips!
7+1
Piitu: Mä varasin femedasta!! Mulla on ultra 7.5 kun on raskausviikkoja vähä reilu 7, niin kuulemma näkyy sitten syke. Googletin tota ultraa, ja kyllä niitä varmaan tehdään muissakin, mut mä en kyl netistä hirveesti mitään löytäny. Toi femeda kuulosti hyvälle, ja toooosi ystävällistä palvelua sai jo puhelimessa. Hinnaksi tulee kelakorvauksen jälkeen vähän vajaa 80e. Meinaan kyllä menna kans siihen 4d:hen sit myöhemmin.
Shania: Tiedän, mullekkin jokainen aamu tuo himpun verran lisää " uskoa ja toivoa" , koitetaan rauhottua ja nauttia.
jonskulille onnea ultraan, se on NIIN ihana kokemus:)))
Täällä taas uusi ja oireeton aamu. Sinä päivänä kun menkkojen piti alkaa oli tissituntemuksia, mut nyt ei oo ollu mitään. En oo huolissani siitä, ei mulla ole ollut ikinä raskauksissani mitään muita oireita kuin vatsan kasvaminen;)
Miks mua pelottaa toi mun duuni/harrastus eli jumpan vetäminen ihan kauheesti? tänään olis spinde illalla, ja mua pelottaa että aiheutan itselleni keskenmenon:(
Heippa kaikille!
Tein testin jo tuossa reilu viikko sitten mutta nyt vasta olen oikeasti ruvennut sisäistämään että pikkukakkonen olisi tulossa! Esikoinen on syntynyt 05/06, kovin hassua ajatella että nyt hänestäkin ois jo tulossa isosisko :)
Tämä kakkonen on erittäin toivottu, joten varmaan ihan normaalia että tunteet vaihtelee onnesta pelkoon ja takaisin. Vauvalaskurin mukaan olisin nyt tasan viikolla 7 ja pahoinvointi on jotain sanoinkuvaamatonta! Rinnat on myöskin älyttömän kipeät ja jo kasvanut huimasti. Vatsakin turvonnut niin että harvat housut enää menee kiinni :D Esikoista kun odotin raskausoireita oli puolet vähemmän mutta mahan kasvu oli todella nopeaa, rv 14 piti jo ostaa äitiyshousut (ja kyse siis EI ollut turvotuksesta, se oli jo ollutta ja mennyttä siinä vaiheessa :D).
Tällä hetkellä hankaloittaa vain se että väliaikaisesti asutaan ulkomailla, enkä täällä viitsi neuvolaa varata enää kun Suomeen palaillaan jo kesäkuun alussa. Ajattelin kyllä ultraa varailla että näkisi onko masussa tosiaan joku, pelottaa kauheasti esim. tuulimuna tms. vaikka moisesta ei kokemusta olekaan! Lohdutuksen sanoja!? :DD
Siitä piti myöskin kysäistä että minkälaisia tuntemuksia teillä on masussa? Mulla toki nippailee yms mutta sitten välillä tuntuu semmoista hassua " poltetta" ...en muista oliko esikoisen kohdalla sellaista samanlaista tunnetta...sekin siis pikkuisen huolettaa. Mutta sitäkin on siis vain silloin tällöin, eikä se siis ole mitään kipua..hmm..hankala selittää...jospa joku ymmärsi!?
Tulipas pitkä teksti, hyvää päivän jatkoa kaikille :)
Tesse
Nukun nykyään todella hyvin ja heräilemättä yöllä, mutta silti koko ajan väsyttää! Ja järkyttävä suolaisen himo, sellaista mulla ei normaalisti koskaan ole, enemmänkin olen makean perään. Vetelin tässä aamutuimaan koko purkin Pringlesejä, oikein terveellistä ja ravitsevaa! Enkä ikinä osta itselleni chipsejä. Joo, raskaana ollaan....
Eipä tässä kummempaa, täytyy mennä laittamaan esikolle lounasta.
Minttuli79 4+6
Nyt on jo toinen aamu, kun en ole ollut pahoinvoiva! USkomatonta. Olen ottanut taktiikaksi sen, että juon yön aikana reilusti (ja sitten tietenkin käyn pissalla vähintään yhtämonta kertaa). Mutta näinä aamuina ei ole ällöttänyt ollenkaan, kun olen näin tehnyt. Ajattelin että sitten hormonipitoisuus veressä ei olis aamusella niin korkea ja sitämyöten pahoinvointikin helpottas. Huomasin myös, että roskaruoan välttäminen vähentää myös öllötystä iltaisin. Joten nyt sitten ollaan kasviskeito linjalla :)
Jonskulle tsemppiä ultraan! Tulethan sitten hetimmiten kertomaan.
Shanialle! Kyllä se pikku asukki siellä pysyy. Eks je? Ymmärrän huolesi, kun itselläni oli pari kertaa peräkkäin keskenmeno ja sitten kolmannella kerralla en osannut toivoa enää mitään, kunnes ultrassa oltiin käyty.
Aha... nyt taitaa pikku-ukko herätä.
Ainiin Tessi (nyt unohtui nimimerkki)! TErvetuloa vaan mukaan! Täällä taitaa olla aika monella tulossa pieniä ikäeroja. Meidän poitsu on syntynyt 06/06 eli akaisin saa tämäkin ylennyksen isoveljeksi. :)
Mymmeli rv 6+6
Joukkoonne liittyy Gia, yhden tytön (joulukuussa 2005 syntyneen) äiti, joka kovasti toivoo tämän salamatkustajaksi ristityn masuasukin pysyvän matkassa joulukuuhun asti. Kuukautisten mukaan laskettu aika olisi 12.12, esikoisemme on syntynyt 11.12. joten läheltä liippaa tuleeko alle kahden vuoden, yli kahden vuoden vaiko tasan kahden vuoden ikäero!
Eilen tein yllätysplussan ja nyt vähän hämilläni ihmettelen tätä juttua täällä.. Mutta yllätyksestä huolimatta tämä raskaus on erittäin toivottu. Meillä on ennestään 03/05 syntynyt tyttö, josta tulee siis toivottavasti isosisko loppuvuodesta. Laskettuaika on kuukautisten mukaan 7.12. eli viikkoja kasassa nyt 6+3.
Onko joulukuisille olemassa joku lista jo jossain?
Todella moni meinaa mennä yksityiselle ultraan. Mä aion tällä kertaa odottaa viikon 13 ultraa.
Monella tuntuu olevan kuopus vm 06. Meillä on tyttö 08/06. Onneksi kaksi vanhinta lasta auttavat välillä väsynyttä äitiä joka ei tekisi muuta kuin nukkuisi ja halaisi vessan pönttöä. En muistanutkaan miten kauheaa tämä alkuaika on.
Aurinko paistaa ja pitäis varmaan lähteä ulos hakemaan väriä naamaan.
Lops 5+5
Terppa kaikille uusille ja vanhoille!
Tesse: mullakin on tästä kakkosesta lähinnä tuolla keskellä alavatsalla polttelua ja paljon vähemmän muita nippailuja. Hyvä, että löytyi toinen samanlainen. Lienee siis normaalia? ;)
Mulla on vähän huono olo koko ajan. Ei kunnolla, mutta sen verran, että hermot on helposti riekaleina, kun on kurja olla. Muuten tota masun polttelua ja kokoaikaista nälkää lukuunottamatta ei oireita ole.
Oikein hyvää viikon alkua!
-Terppari 6+1
nyt on hyvä mieli, sain varattua neuvolan ja rohkaisua duunille, on ihan turvallista vetää spindeä, kun ei mulla ole km takana tai ennenaikaisia syhytyksiä, ihanaa!! mulle rakas harrastus ja työ saa siis jatkua.
Mulla on nyt tällä hetkellä mielettömän paha olla, ja sitähän ne tietysti haluaakin... Niin siis johtuen tuolla kuumepuolella lyylipinossa olleesta paskasta... tai siis aihe vapaalla oli ruodittu oikein kunnolla. Lainattu mun viestejä ja samoin nonulin... En voi muuta ku ihmetellä onko toisten tapa elää ja olla toisilta pois?? tai se, että mä olin/olen huippuonnellinen mun raskaudesta ja itken? tai että suunnittelen vaunuja tai vaatteita, oikeuttaako se sen, että tuntemattomat ihmiset manaa mulle keskenmenoa tai jotain muuta järkyttävää ja säälii mun miestä koska olen käyttäny ovistikkuja?? Mä en ymmärrä mistä tollanen vit**maisuus lähtee??
Oi tätä pahaa oloa. Nyt reilun viikon öllöttänyt ja aamusta iltaan! Esikoisesta sentään vaan illat.. Kertaakaan en oo onneksi oksentanu, ja toivon ettei tarviskaan. Näkkileipää juustolla on päivän sana. ainoo mitä tekee mieli. Lämmintä ruokaa ei tarvi ajatellakkaan! lauantaina käytiin hesessä ja voi että kun yökötti. perunat meni ihan jees mutta hampparista yks haukku ja se oli siinä.. Ja maitoo ei voi juoda ollenkaan eikä oikein muitakaan maitotuotteita. Varmaan määrätään taas kalsiumlisää ekalla neuvolakäynnillä ja foolihappoa. Niitä sain esikoista odottaessanikin. (foolihappoa siksi kun olen kasvissyöjä).
Muita oireita ei sit niin kauheesti olekkaan. ei mitään mahan nippailuja tai muita. Mahakin oli turvoksissa mutta ei oikeestaan enään. Rintavarustus on onneksi vähän jo kasvanut. B-kupit täyttyy edellisen imetyksen jäljiltä... Toisaalta hyvä että on tota pahoinvointia. Tuntuu siltä että kyllä siellä joku on joka saa sen aikaan!
Ja huomenna se varmistuu!!!! Eli mulla on huomen ultra, taidan olla meistä eka?? joku oli menossa keskiviikkona? Hirmusesti jännittää että onko siellä ketään ja näkyykö sydämen syke. Vaikka näillä viikoilla pitäisi jo näkyä jos kaikki ok. (huomenna siis 7+3).
Sitten on kiva kertoakkin vauvasta kun on näyttää kuva.Esim. isälleni joka ei vielä tiedä. Äitiäni itketin viikonloppuna ja appivanhemmat tietää . Samoin muutamat kaverit ja meidän sisarukset.
Mitään sitä ei näköjään opi, vaikka edellinen meni kesken ja luulis että yrittäisi pitää suunsa vähän pienemmällä niin aika monelle on jo kerrottu. mutta niinkuin joku jossain aikasemmassa pinossa pohti, niin nautitaan nyt näistä pienistä ihmisentaimista niin paljon kun pystytään, jos jotain käy niin surraan sitten!!
Mutta palaan huomenna viim. kertoilemaan ultratuloksia!!
T.kiikkakukka ja " pellervo" rv 7+2
Sori, Jonskelillahan on siis tänään ultra!!
Tulehan sit kertoon uutisia!
-kiikkis-
ihana aurinkoinen päivä ulkoilla!
Priscilla: kävin lukaisemassa tuon av-palstan ketjun, huhuh. Älä sinä välitä, porskuta vaan tavallasi eteenpäin!! Sinun avoin tyylisi varmasti ärsyttää joitakin, mutta jos jonkun ymmärrys ja suvaitsevaisuus ei riitä omasta poikkeavaa tyyliä niin eihän tänne pakko ole tulla. Tottakai tuollanne sonta harmittaa ja on ikävää että näillä palstoilla on edes mahdollista kirjotella tuollasta. Ja vielä nimettömänä.
Oma napa...ei mitään raskausoireita, huolta vaan täynnä mieli. Mulla ruskea vuotelu jatkuu ja tekee olon epävarmaksi. Pelottaa koko ajan että runsastuu ja tulee keskenmeno. HArmittaa. Etenkin kun mulla oli tänään treffit työnantajan kanssa ja piti ilmoittaa että mitähän sitä elämällänsä tekisi, tulisko töihin vai eikö tulis...onneks sain puhuttua työnantajan kanssa asiat niin että saan poikkeuksellisesti ilmoittaa lopullisen päätökseni vasta 12vkon ultran jälkeen. JOs kaikki ei menenkään sinne asti hyvin tai siellä on isoja ongelmia nin katotaan jatkoa sitten.
Valoisampaa päivää kaikille! tervetuloa uudet ja tsemppiä ultraan menijöille
Minjuska ja Manteli jotain 7+
Yleensä en jaksas välittää enkä todellakaan loukkaantua tollasesta, mut kai tää siunattu tila herkistää...
nyt töihin.
Tänne taas palaan tuolta vauvapuolelta.. ja siis aivan yllättäen. Lapsiluku piti ehdottomasti olla jo täynnä meillä mutta kuinka ollakaan, täällä sitten olen taas! Tuleva vauva on siis täysi yllätys mutta iloinen sellainen kunhan tässä nyt alkujärkytykseltäni alan selvitä :).
Meillä on neljäs lapsi nyt tulossa, nuorin vasta 9kk. Isommat lapset ovat jo koulussa.
LA kaiketi 17.12 jos oikein laskin eli nyt olis kaiketi 6+0 viikot.
t. mariadee + " tonttu"
Älä välitä muista äläkä siitä mitä missäkin kirjoitetaan, taitaa olla kateellisten panettelua....
En tiedä keskustelua, mutta tuolla av palstalla tuntuu olevan meininki että lyödään lyötyjä ja haukutaan sekä pahoitetaan toisten mielet.
Sinä tunnut olevan tunneihminen isolla i:llä tämä kova ja kylmä maailma tarvitsee kaltaisiasi, jatka samaan malliin!!
Taas yksi aamu ilman pahoinvointia! hyvä toki niin, kunhan ei ole sitten paha enne kun viimeviikolla ei menny mitään alas ja yhden kerran tuli ylös...
Tuossa olen mietiskellyt, että olisi sittenkin ihana käydä yksityisellä pariin kertaan ultraamassa, ensin nyt alkuvaiheessa ja toisen kerran sitten vaikka puolvälin jälkeen. Osaatteko arvon naiset suositella Helsingistä jotain tiettyä paikkaa ja mitä se maksaa? Selailin tuossa yrityksiä läpi ja ainoa joka pisti silmään oli Femeda, mutta kai täällä muuallakin tehdään
Nyt kahvin keittoon!
P-M 5+1