Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

@@ Joulukuisten vk16 @@

16.04.2007 |

Päätinpä aloittaa uuden pinon, oli edellinen jo sen verran pitkä. Hoh, viikonloppu sitte tuli ja meni enkä mä saanut taaskaan mitään aikaseksi.. Siivotaki ois pitäny mut ei yksinkertasesti jaksanu. Niin no eihän ne villakoirat sieltä nurkista mihinkää karkaa, kerkiää sitä vaikka tänään tai huomenna tai joskus.. =)

Voi voi, mulla on tänää se ultra!! Jännittää iha hirveesti, saa nähä miten jaksan oottaa et tää työpäivä loppus..

Mut nyt on mentävä, hyvää alkanutta viikkoa kaikille!!

Jonskeli 6+5

Kommentit (132)

Vierailija
81/132 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein eilen positiivisen testin ja nyt olis kai rv4+3.

Vielä ei kovin uskalla innostua kun viimekuussa meni kesken rv 6+. Siinämielessä olen yllättynyt plussasta, koska luulin että kovin helposti ei tärppää heti seuraavassa kierrossa. Viiva oli kyllä aika haalea, mutta mielestäni tummempi kuin haamu... Ajattelin lauantai aamuna vielä testata josko olis vahvistunu. kovin olen salaa innoissani vaikka yritän pysyä maan pinnalla, että ei kovin korkealta putois jos huonosti käy.

Vierailija
82/132 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo nippailut sun muut on ihan hyvä asia ja yhtäkkinen oireettomuuski menee vielä ihan hyvin aikasten viikkojen piikkiin! Huomenna todennäkösesti taas voit jälleen pahoin! Mulla ainakin " hyvä" päivä kostautuu aina seuraavana päivänä!! Hyvin se menee usko pois!!

Jaksuja!

Nyt on niskapoimu-ultra varattu ja meni niinkin kauas kuin 22.5..huh, mikä aika olis odottaa jos ei olis jo käynyt eilen!! No olisinkin ehkä saanut aikasemman ajan! Kulosti täti Tyksissä tosi mukavalta ja saatiin lupa ottaa lapsetkin mukaan!! Olen vaan kuullut että moni sanoo ettei nuita huolittais. Ollaan aikasemmissa raskauksissa ultrat käyty yksityisellä ostopalveluna (medisonar, asuttiin raisiossa) ja päästy siks aina illalla joten ei ollu kokemusta näin päiväsajasta. Sopii siis toivoa että silloinkin on positiivista nähtävää siellä maussa kun on lapsetkin mukana!! Klo. 10.00 aamulla on vaan lastenhoitoa vähän vaikea järjestää niin kiva näin!! Samoin neuvolassa toivotettiin lapset mukaan vaan..Millasia kokemuksia muilla? Vai viettekö muutenkin hoitoon ihan oman rauhan nimissä ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/132 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös oireetonta. Vähän tuntuu välillä " menkkakipuja" mutta ei juuri muuta. Viime kuussa kun oli keskenmeno oli aamuällötystä, rinnat kipeinä ja väsymystä, mutta nyt ei mitään! Kyllä kai niitä oireita vielä ilmaantuu ja niistä saa kärsiä ihan tarpeeks eli nautitaan nyt ja luotetaan että kyllä se kyydissä pysyy!!!

Tarrasukkia kaikille!

Vierailija
84/132 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

maaliskuinen km kyllä vieläkin ahdistaa, muistaakseni meni silleen, että ensin oli ihan raskausoireet, sitten ne lievitty ja sitten rv 6 alkoi vuoto. Ikävää, kun ei osaa enää nauttia, jokainen oire tai oireettomuus=km:/ J

Petriina2: elelen siinä uskossa, että km:n jälkeen vois tulla helpommin raskaaksi, nimittäin ihmettelen itse tätä äkkitärppiä ja on täällä joulukuisissa myös Shani@, jolla ihan vastaava tilanne ku meillä.Mutta tämä on nyt vain minun uskomusta, muistelen, että joskus olisin jostain lukenu????

Tarrasukkia tarvitaan!

Ja Hippuskainen: Mulla on joskus lapset olleet neuvolassa mukana ja ihan hirmu levottomia on olleet, mutta nyt otan kyllä nuorimman mukaan kun sille päivää lapsen vahdin saaminen on vähän hankalaa. ultraan olisi aika hienoa ottaa lapset mukaan, ymmärtäisivät sitten paremmin tilanteen, pitänee kysyä kun aikaa varailen

Vierailija
85/132 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petriina2 ja Piitu-Miina: samaten täällä oireettomuus jatkuu. Viime yö meni vähän kieriessä ja panikoidessa, vaikka väsytti ihan törkeästi. Ei kai tässä auta kuin toivoa ja luottaa, että kyytiläinen pysyy mukana. Petriina, eilinen gyne sanoi minulle, kun sepostin kaikki aikaisemmin saamani haamut hänelle, että kyllä se on joko tai. Jos tikkuun ilmestyy kaksi viivaa oli ne sitten miten eriväriset tahansa on se positiivinen raskaustesti, että sen puoleen voit olla huolettomin mielin :)

Hippuskainen: Pysy ihmeessä joulukuisissa. Eihän raskauden tarvi mennä ku päivä pitkäksi, ni olisit tällä puolen joka tapauksessa. Oletpahan viitoittamassa meille tietä ;)

Nunia: Näin olen minäkin ymmärtänyt, että tiputtelu on hyvin tavallista alkuraskaudessa ja Erittäin tavallista monikkoraskauksissa :) Jos kerta loppui jo eikä ollut runsasta, niin ei syytä huoleen.

ON: Ei mitään uutta. Väsymys on ainoa oire, mutta minua väsyttää yleensä aina. Huonosti nukuttu yö ei paranna asiaa yhtään. Toivottavasti ensi yönä saan stressiltäni (km:n pelko ja työ) unen. Olisiko stressin aiheuttamaan unettomuuteen vinkkejä?

Iksu 5+3

Vierailija
86/132 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa Hippuskainen ja muut ultrassa käyneet. Ihania uutisia! Nyt varmaan uskaltaa paremmin mielin nauttia raskaudesta kuin me jännääjät.

Mulla ei oikeastaan ole mitään oireita edelleenkään. Näin oli esikostakin. Ehkä 7+ viikoilla alkoi jotain pientä etomista, mutta vain pientä. Ei kaikkien siis tartte halailla pönttöä ja silti voi asiat olla ihan hienosti. Vatsaa nippailee ajoittain, mutta esikosta oli kyllä enemmän noita kasvukipuja. Ensi tiistaina me käydään ultrassa, sitten näkee asuuko tuolla masussa oikeasti joku. Maha on kyllä turvoksissa ja housut puristaa. Hassu juttu, että näin alussa maha tuntuu valtaisalta.

Tsemppiä kaikille odotukseen. Erilaiset fiilikset kuuluu asiaan, itse vähän ihmettelen, kun km pelko ei ole enää niin päällä kuin viikko-kaksi sitten. Toisaalta voi iskeä hetkenä minä tahansa takaisinkin :(

-Terppari 6+4

Vierailija
87/132 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun aikaisemmissa raskauksissa on ollu pitkään pahoinvointia, eikä paino oo noussu hirmuisesti, nyt kun ei oo pahoinvointia ja ruokaa ja namia menee ihan kauheita määriä (oisko kuitenkin raskausoiretta?), tein päätöksen jättää karkit koko raskauden ajaksi, sillä en halua mitään hurjaa painon nousua ja raskausajan diabetestä! Eilen otin aamulla laukun pohjalla olleen laatikon viimeiset namit ja nyt sitten vasta kun vauva on syntyny!

Heh, kuulostaa vähä niiku ois tupakoinnin lopettanu tai aa-kerhon puheelta (joista ei kummastakaan mitään kokemusta:D)

Galluppi: onko teillä jotain tämmöistä terveyspäätöstä raskauden ajaksi?

Vierailija
88/132 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa,

Täältä kun löytyi muitakin odottajia Turun seudulta, niin olisiko jollakin tietoa missä olisi mammajumppaa tarjolla?

Tuo karkkilakko pitäisi minunkin aloittaa, ihan sekin takia, että esikoinen oli syntyessään iiiiso. Tahdonvoima vaan puuttuu! Mutta tiedän jo valmiiksi, että neuvolassa siitä tulee kommenttia, että senkin puoleen voisin aloittaa nyt jo. Eikä se tietenkään omalle hyvinvoinnillekaan pahaa tekisi.

Varasin tänään ekan neuvolan ja ultran. Ultraan menen parin viikon päästä, viikkoja pitäisi olla sillon 8 ja neuvolaan menen vasta toukokuun loppupuolella. Iloinen uutinen on, että kaupunki maksaa nyt sekä viikon 12 ultran että rakenneultran.

Tämä oli kyllä kaikki taas ihan omaa napaa...

- Evien -

Vierailija
89/132 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piitu-Miina: En ole varsinaisia päätöksiä herkkujen tai muiden suhteen tehny, mutta mulla tulee olemaan hirveät tuskat salmiakin syömisen suhteen! Olen hulluna salmiakkiin ja edellisessä raskaudessa verenpaine oli hivenen yläkanttiin ja neuvolan täti kielsi salmiakin syönnin. Se oli tuskaa!

Ootteko kuullu väitteestä että jos raskausaikana himoaa makeeta olisi tyttö tulossa ja jos taas suolasta olisi tulossa poika? Onko kokemuksia?Mä himoitsin edellisessä jätskiä ja poika tuli...:)

Vierailija
90/132 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen päättänyt pitää raskauden salassa mahdollisimman pitkään. Hankalaa se nyt on, koska vatsa pullottaa jo nyt. Onko kenelläkään hyviä vinkkejä mahan piilotteluun? Ainakaan töissä en vielä halua kertoa. Ja taas toisaalta tekisi mieli kailottaa kaikille... =)

Petriina2: Mulla esikoinen on poika ja makean himo oli varsinkin raskauden keskivaiheilla ihan mahdoton. Mutta jospa minä olen se poikkeus joka vahvistaa tuon säännön...

- Evien -

Vierailija
91/132 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, täällä on jo niin monta ihanaa kokemusta alkuraskauden ultrasta. Kävin esikoisesta ultrassa joskus rv.7-8?? (en ole vielä löytänyt muuton jäljiiltä ekaa neuvolakorttia:( Olihan se hienoa olla varma, että joku siellä masussa asustaa. Nyt kun ei ole juuri mitään oireita! Terpparin kanssa olen aika samoilla tuntemuksilla liikkeellä. Vähän vatsa pömpöttää ja outoja alavatsatuntemuksia, satunnaista hyvin, hyvin mietoa allötystä jos on nälkä, mutta that´s it. Ei minkäänmoisia rintatuntemuksia (sais edes vähän turvota nää rukkaset...) eikä pahempia mielialapompsahduksiakaan. Esikoisen kanssa jouduin sentään ottamaan jotain pupellettavaa töihin mukaan, jottei pahaolo iskisi, vaikkei silloinkaan mitään järkkyä kuvotusta ollut. Nyt voin hyvin jättää aamiaisen syömättä, eikä tunnu missään. Vaikka ei sillä, että sitä pahaaoloa jotenkin kaipailisin. Tuntuu vaan niin hönöltä, kun ei tunnu missään.

Pieni huolenaihe on rusehtava vuoto, jota on jatkunut noin viikon, mutta kun sitä ei kovin paljon tule, niin en ole ihan panikoimaan vielä alkanut. Muistaakseni ekassakin raskaudessakin oli. Ja tuli silloin ihan vertakin ja silti kaikki meni hyvin.

Mutta nyt siivoamaan, kun edes vähän huvittaa. Hei, onhan tuo saamattomuus ja patalaiskuus ihan ihan selvä merkki, vai...? =)

-Marianni rv. 6+3

Vierailija
92/132 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtui äsken vastata tuohon gallupkysymykseesi.

Eli ei oikeastaan mitään suurempia päätöksiä. Ehkä pitäisi yrittää vähän terveellisemmin syödä kuin ekan raskauden aikana. Tuolloin olin hampurilaisten suurkuluttaja. Painoa tuli vähän liikaakin, 25 kg! Tosin en kokenut olevani mitenkään punkerossa kunnossa ja tein kävelylenkkejä päivittäin ihan loppuun asti. Luultavasti oli aika paljon nesteitä kertynyt, koska synnytyksen (leikkaus) jälkeen nilkat turposi pökkelöiksi.

Ja nyt siis siivoamaan, voih!

-Marianni

Vierailija
93/132 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mariannille piti tulla kommentoimaan tuosta vuotelusta: mulla kans ihan samaa, menossa jo kahdeksatta päivää :( tosi hermoja raastavaa. Mulla on ollu tätä kolmessa raskaudessa neljästä eli ekassa ei mitään ja sen jälkeen kaikissa. Välillä käy mielessä että tokko siellä kohta enää ketään onkaan nkun aina vaan vuotaa. Mullakin pääasiallisesti ruskeata ja ajoittaista, mutta on ollu ihan punaistakin, muttei koskaan niin paljon että olis tippaa enempää pikkuhousun suojalle tullu.

Sen ja tämän armottoman epäselvyyden takia (laskettu aika aivan hukuksissa) en ole paljoa uskaltanu edes pinoutua vaikka päivittäin lueskelenkin. JOs siellä 12vkon ultrassa vielä joku näkyy niin sitte varmaan aktivoidun enemmänkin.

Ja vaikka laskettuaika oliskin muutaman päivän marraskuun puolella, pinoudun kuitenkin tänne, kun ylihän se mulla menee, niin on menny aiemmatkan :)

Minjuska ja manteli 7+6taijotain

Vierailija
94/132 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuosta karkkilakkopäätöksestä: miun pitäs tehfä ihan sama homma. En oikein ennättäny hankkiutua eroon entisistä vauva+rptinakiloista joten en kyllä tarvitsis YHTÄÄN ylimääräistä kiloa enää kannettavakseni.

Mutta Sleepy Sleepersin sanoin: on jäätelö hyvää kun yksin syö ;) ja suklaa kans.

M+M

Vierailija
95/132 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis rotinakiloista....ja sen jälkeen tulikin sopivasti ne joulusuklaat...*argh*

Minjuska

Vierailija
96/132 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pikaiseen pinoudun, kauheesti hommia kun on muutto meneillään, siis huoneita vaihdellaan!!

Mul on särkenyt tänään kokopäivän päätä. Niskat varmaan jotenkin jumissa. edelleen ramppaanveskissä vähän välii katsastaa tilanetta. Hitto menis nyt aikaa eteenpäin jotta uskaltais nauttia tästä täysillä!

Galluppii sen verran, että en oo mitään päätöksiä varsinaisesti tehnyt, mutta jotenkin terveellisemmin varmasti koitan syödä. mä kans syödä mussutin hamppareita ja ties mitä viimeksi. ei niitä kiloja tullutkaan kuin kymmenen, mutta en silti haluis sitä riskiäkään ottaa et oaisun kuin pulla =)! vaik tähän " taudinkuvaan" tuo paisuminen kuuluukin!

Lasketteko muutes raskauden keston viimesten menkkojen mukaan, vai oviksen, jos sellanen oli tarkkaan tiedossa??

Shani ja Neilikka rv 5+1

Vierailija
97/132 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlettamalla tuo kaiketi löytyy.. Ja Raisiossa oli kanssa vuonna 2005..nyt en enää tiedä kun en siellä enää asu =)

Herkut pitäs lopettaa juu..ihan hiivasyndroomanikin takia, vaan en taida kyetä! Ainakaan vielä kun ällötykseen helpottaa makea. Sitten kun tää vaihe on ohi niin petrata kyllä meinaan ja jos sais herkkupäivän eka kerta viikkoon ja sitten vaikka vaan joka toinen viikko. 9kk ON liian pitkä aika!!

Joku sano että nyt ultran jälkeen uskaltaa varmaan ottaa rennommin..periaatteessa joo, ei ainakaan tarvi miettiä tuulimunaa tai kohdunulkosta mutta toisaalta meidän ekalla vaavilla joka todettiin np-ultrassa menehtyneeks oli meno hiipunu viikolla 8+6 että varpasillaan tässä vieläkin ollaan!! Ja varsinki ku meni täältä jostain lukemaan että usein just nuo 8-9 viikot on kriittisimmät jos kehityksessä on vikaa niin sillon sitten meno hiipuu..Eli kyllä np-ultraan mennessä vielä varmasti kanssa kovin jännittää ;) Tosin ton km takia varmasti aina!!

Ja olen myös samaa mieltä että km:n jälkeen tärpää helpommin uudelleen. Itellä ainakin ja aika monella muullakin tietämälläni!

Nyt pahaolo nostaa taas päätään joten heips!

p.s Kiva kun haluatte mut pitää täällä ;P

rv8+1

Vierailija
98/132 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli siis eka neuvola, kivaa. Terveydenhoitaja oli oikein mukava ja selitti asioita välillä turhankin perusteellisesti, mutta hyvä niin. Tuleva isäkin sai rautaisannoksen infoa. Laskettu aika on nyt virallisesti 30.11., mutta takuulla menee yli, joten pysyttelen täällä. Pysy sinäkin Hippuskainen! Iloisin yllätys neuvolassa oli se, että lääkäriaika varattiin jo ensi viikolle, ja siihen kuuluu ylimääräinen ultra! Ihan vaan sen takia, kun niillä neuvolassa on joku vanha sairaalasta poistettu ultrauskone. Jännää. Pitäis nyt varata myös np-ultra.

Nunia: mulla pahoinvointiin auttaa parhaiten perusruoka, ruisleipä esimerkiksi. Aamulla tekee tiukkaa ja juon ensin aiemmin mainostamaani piimä-mustikkasoppajuomaa, mutta sitten menee jo hyvin ruisleipä. Yleensäkin kaikki suolainen helpottaa, ja omenat, paitsi ne on turhan hapokkaita. Hätäensiapuna salmiakki.

Piitu-Miina: muakin viime viikolla huolestutti oireiden katoaminen. Kyllä ne tuli takaisin, hyvässä ja pahassa... Toivottavasti et kamalasti stressaa.

Ruoka-asioista: itse yritän välttää ylenmääräisiä lisäaineita. Ennen paljonkin kulunutta pepsi maxia ei tässä taloudessa enää juoda. Karkkia aion myös välttää sen minkä jaksan, paitsi salmiakkia menee nyt jonkun verran öklötykseen.

manna 7+4

Vierailija
99/132 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tavoitteeni on kerätä paljon painoa raskauden aikana :) Saattaa kuulostaa oudolta, mutta ekasta raskaudesta mulle tuli 11 kg josta lähes kaikki jäi synnärille, ja imetys kuihdutti minut miltei olemattomiin. Olen 181 cm pitkä ja painoin alimmillaan 55 kg. Nyt olen taas normaalipainossani eli 69 kg. Pituuden ja ruumiin rakenteen vuoksi mulle ei myöskään tullut kunnollista vauvamassua missään vaiheessa :( Takapuoli levisi, reidet levisi ja posket suureni (tyypilliset tyttövauva-merkit siis), kyllähän mahakin erottui mutta ei ollut sellainen ihana rantapallo paidan alla-massu kuin monella. Sellaisen haluaisin :) Kun olin viimeisilläni raskaana, niin moni kuvitteli raskauteni olevan vasta noin puolivälissä. Talviaika kun oli, niin moni naapuri ei edes huomannut mahaa takin alta, ja kun sitten liikuin vauvan kanssa niin naapurit ihmettelivät mistä tuo tupsahti! Äitiysvaatteitakaan en olisi tarvinnut, mutta muutamia ostin silti. Tällä kertaa panostan kunnon imetysvaatteisiin enemmän kuin äitiysvaatteisiin.

Meillä on koko perhe mallia kukkakeppi, sukukirous siinä missä toisilla on pulleus. Asettaa muuten omat vaatimuksensa myös vaunuille ja rattaille, ei ihan matalaa mallia voi työntää ellei halua selkä kyyryssä kulkea. Mieheni on minua vielä kymmenisen senttiä pitempi. Esikoinenkin on 1-vuotiaana pitempi kuin moni tuttu lapsi kaksivuotiaana :)

Vaunuista ja rattaista tulikin mieleeni, on ehkä aikaista puhua niistä mutta ainahan suunnitella saa: mitä luulette, tarvitaanko me kaksostenrattaat kun lapsille tulee aika tasan 2 vuoden ikäero? Miehen mielestä riittää pelkkä seisomateline vaunuihin, mutta itse olen tuplien kannalla. Ne Phil and Teds- tuplarattaat ovat hyvännäköiset, enkä usko meidän Ofelian enää 2-vuotiaana nukkuvan rattaissa (niissä ei saa kuin toisen lapsen makuulle). Hinta on suolainen, mutta mihinkä sitä rahaa laittaisi ellei rakkaimpiinsa :)

Teidän ultrakuulumisistanne innostuneena varaan itsekin huomenna ajan alkuraskauden ultraan. Haluan nähdä massussa köllivän kultahippuseni :)

Vatsassa on kihelmöinyt hassusti koko iltapäivän ja illan. Tuntuu, kuin siellä tuntuisi jo pieni möykky, ja alavatsa on hieman kosketusarka. Täytyy kai vaihtaa lantiofarkut pyjamahousuihin. Pahoinvointia ei ole, eikä väsymystäkään ainakaan vielä. En ehtisikään voimaan pahoin kun on sata rautaa tulessa (työtä, yksityisyrittäjyyttä mieheni seurana, lapsenhoitoa ja harrastuksia)

T: Gia

Vierailija
100/132 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on varmaan tuohon terveysgalluppiin omalta osalta sanottava että tupakka jäi heti kun plussasin, ei itse asiassa tehnyt edes tiukkaa :D Karkit vielä pitäisi jättää, mulle kun tulee se huono olo juurikin jos en " koko ajan" pupella jotain... Sattuneesta syystä on paino nousujohteinen ja kun muutenkin on ylipainon kanssa ongelmia niin....

No joo, jos koittais vaikka karkkipäivää, mä kun oon jo tupakan lisäks joutunu luopumaan kahvistakin, tuli niin huono olo (se oli muuten pahempaa kun tupakasta luopuminen).

Valkkaria tulee niin että ahdistaa, hassua miten nämä kaikki asiat on niin totaalisesti ehtinyt unohtaa tuon ensimmäisen jäljiltä...

No joo, nyt nukkumaan...

-Shali&tyyppi7+2