@@ Joulukuisten vk16 @@
Päätinpä aloittaa uuden pinon, oli edellinen jo sen verran pitkä. Hoh, viikonloppu sitte tuli ja meni enkä mä saanut taaskaan mitään aikaseksi.. Siivotaki ois pitäny mut ei yksinkertasesti jaksanu. Niin no eihän ne villakoirat sieltä nurkista mihinkää karkaa, kerkiää sitä vaikka tänään tai huomenna tai joskus.. =)
Voi voi, mulla on tänää se ultra!! Jännittää iha hirveesti, saa nähä miten jaksan oottaa et tää työpäivä loppus..
Mut nyt on mentävä, hyvää alkanutta viikkoa kaikille!!
Jonskeli 6+5
Kommentit (132)
Neuvola oli eilen ja varasin sitten sen jälkeen ultran ja sainkin jo tälle päivälle... Kohta se olisi ja hui kamala kun jännittää :)
Miullakin laskettu aika muuttui neuvolassa 30.11.07 mutta odotellaan odotellaan (eipä se vaavi paljon noista päivästä taida perustaa...)
Miulla oli muuten tosi ihana terkkari oltiin kyllä heti niin samalla aaltopituudella!
Nyt pitää mennä, palataan!
Zeria
zerialle: tsemppiä ultraan :) Toivottavasti saat yhtä hyviä uutisia kuin moni muukin on nyt saanut :)
Hipsukainen: Mun mielestä pysyt ehdottomasti tässä pinossa. Yks päivä sinne tai tänne ja sitä paitsi la voi vielä siirtyäkin seuraavassa ultrassa.
Mitä muuta pitikään?
Ainiin syömisistä pahoinvoivana: Mulle aikaisemmassa raskaudessa mustikkasoppa oli ihan ehdoton, jota pystyi juomaan vaikka ällötti. Nyt sillä ei ollut samaa tehoa. Tällä kertaa jonkun aikaa riisikakut oli hyvä juttu, mutta sit nekin alko etomaan ja nyt sitten jos saa syötyä appelsiinin niin päivä on pelastettu. SItten aloin juomaan ihan extra paljon aina iltaisin ja öisin kun ei öllötä. Öllöttäessä mikään nestemäinen ei mene alas... pahoinvointi hävis sen siliän tien. En tiedä oliko sattumaa, mutta varmaan kuivuminen pahensi oloa, kun ei moneen päivään tullut juotua kunnolla pahoinvoinnin takia.
Painosta: En saanut ikinä edellisä raskauskiloja kuriin, joita jäii 3 kg. Viimeksi lihoin heti plussattuani kättelyssä 4 kg, joten nyt yritän jättää sen pois välistä. Namia yritän minäkin välttää ja tosiaan tuo hiivakin nostaa päätään heti illalla jos olen jotain makeeta laittanut suuhun. Mies toi kaupasta ison kasan kinder-munia jota on tullut kyllä nyt taas popsittua.
Maha on alkanut pömpöttämään uudelleen. Se oli turvonnut ihan alussa ja sitten se taas hävisi, mut nyt se taas pömppäjää niin että äitinikin sano että alkaa näkyä jo. Ja pieniä kasvuvihlasuja on tuntunut.
Mymmeli rv 7+3
Mustikkasoppaa en pysty juomaan, enkä kyllä muitakaan soppia :( Pari päivää meni pelkillä porkkanoilla, koska niissä on niin mieto maku, ettei ällöttänyt. Ruisleipää olen väkisin vetänyt muutaman päivän, kun en nyt syömättäkään voi olla. Nestettä juon paljon, ihan senkin takia, että töissä on kätevää olla jotain juotavaa. Vishy auttoi eilen kumman hyvin, vaikka kuvittelin ensin, että se vain pahentaisi.
Mieletön himo tuli eilen myös kiinalaiseen ruokaan :) Täytyy katsella, jos sitä pystyisi sitten syömään.
Karkkilakosta: Itse päätin myös, että seuraavan kerran karkkia vasta sitten, kun vauva on tässä maailmassa. Syynä oli alun perin se, etten ole vielä päässyt eroon neljästä kilosta, jotka tulivat jouluna (miinus ne kaksi, jotka tässä vaiheessa ovat tipahtaneet). Ajattelin kuitenkin armahtaa itseäni jäätelön kanssa. Mutta vielä mitä :( En voi edes kävellä jäätelöaltaalle kaupassa, kun alkaa oksettaa, eikä sitä karkkiakaan alas saisi. (Ja minähän siis olen tähän asti elänyt karkeilla)
Töissä joku oli jättänyt taukohuoneeseen kaikille ihania ylisuklaisia kääretorttuja, joita luonnollisesti " pihistin" vähän itselleni. Enkä voinut syödä niitä :( En voinut enää käydä taukohuoneessa niin kauan, kun ne siellä oli. Että taitaa tulla helppo karkkilakko :P
rv 6+6
Ja yölläkin enemmän nukutti kuin valvotti, ihan kiva!
Eilen olin kaverin (jolla la jo yli) ja tyttöjen kanssa shoppailemassa. Yritin löytää housuja jotka ei kinnaa..mut empä löytäny =/ Huomas kyllä että sitä raskaana ollaa..niin älysti alko jossain vaiheessa väsyttää ja matkassakin oltiin vain parisen tuntia =O ;) Mulla on tänään ne " Bileet" illalla ja housujen kanssa iiiiso onkelma!! Päädyin leikkaamaan eräistä h&m leveälakeisistä tweedtyylisistä housuista mahaosan pois (oli nyppääntyny tosi pahasti) ja ompelen tänään trikoota tilalle! Jospa ne toimeis =) Kun koko housuja ei ole aikaa ommella, pitäähän tänään siivotakkin kun anoppi tulee meille lapsia hoitaan ;D
Eilen illalla palelu oli taas ihan omaa luokkaansa, mies hirnu mun vaatekasaa illalla sängyn vieressä....että paljonko mulla oikeen oli päällä =)Hih, olihan sitä ja silti aivan jäässä!!
Eilen kerrottiin tytöilee vauvasta. Vanhempi, kohta 4v ymmärs hyvin ja ne naaman ilmeet. Hällä kun on ollut vauvakuume jo parisen kuukautta. IHANA! Nuorempi neiti, kohta 2v ei sitten taas asiaa selvästikkään mitenkään sisäistänyt.
Tosiaan , meitä " turkulaisia" on jo aika monta täällä! Pitää joskus vaikka törmätä porukalla??
Ja aika hauskasti on aika monta 30.11 laskettuja-aikojakin =) On muuten mieheni nimpparipäivä!
Metsinkäisen yahooporukan kasaaminen tais jäädä?? Osaakos joku muu sellaisen luoda?? Vai onko kiinnostusta?
Jep, jännityksellä jäähään ootteleen Zerian ultrakuulumisia =P
Minnekkä hävis ne ihanat keväiset ilmat? Samalla loppui mun energian puuskakin ;)
Täällä ei mitään uutta ON:ssa. Suuta kuivaa mut muita oireita ei ole. Viimeksi olin todella väsynyt nyt en tunne väsymystä. Ennemmin olen ylienerginen. Odotan jo todella kovasti 30.päivää et pääsisin ultraan ja selviis nuo rv:t kunnolla :)
Mulla ei ole mitään ruokaöllötyksiä tmv...ainakaan vielä. Eli kaikki menee kun koko ajan on kauhea nälkä.
Nyt pukemaan lapsoset ja kaverin luo parantamaan maailmaa ;)
Kanelinen ja IitaEemeli rv 5+5
uus odottaja ilmottautuu, ihanaa...!! l.a. 3.12, siis näillä näkymin.. olo on kyllä mitä mainioin vaikka ulkona vettä sataakin.
ens viikolla meen vasta neuvolaan kun en ollu uskoa ensin tulosta. 4. napero siis tuloillaan ja jännittää niin kovin kuin ensimmäistä odottais.
en ole ehtinyt vähään aikaan mitään kirjoitellakkaan.
Täytyy kohta lukasta teidän kuulumiset!
Mulla eilen kävellessä tuli yht äkkiä n lusikallinen tummaa verta ja sen jälkeen ei ole tullut mitään, outoa?!
Nyt mietin pitäisikö sitä käydä ultrassa...hmm
Olihan täällä muita, jotka samoilla viikoilla..?
Eilen ja tänään tuntunut tuttuja muljuiluja muutaman kerran ja mietin, joko ne liikkeet tuntuu. Esikoisesta taisi tuntua vasta vkolla 16 (ei voi muistaa) ja toisesta viikolla 8.
Nyt viikkoja siis 7+3.
Muuten ON: Närästää ja oksettaa, eilisilta meni sohvalla maatessa, sain kuitenkin imuroitua ja kokattua.
PAhoinvointi on muuttanut muotoaan siihen tuttuun, että syönnin jälkeen meinaa tulla ylös. Nälkäisenä parempi olla.
kyllä liikkeitä voi tuntua.
Mulla 3 lasta ja aikaisimmillaan tuntunut liikkeet rv 14, yksilöllistähän tuo on toki.
Mulla viikkoja siis 8+2 nyt. Se pikkanen siellä masussa on vasta sen 2cm:ä niin ei millään kyllä taida voida vielä liikkeitä tuntemukseen asti saaha aikaseks. Veikkaan että ne ol just jotain ilmakuplaa tai jotain vastaavaa..ja tällä viikolla niitä ei olekkaan tuntunu. Ekasta tunsin viikolla 18 ja tokasta viikolla 13+ Kuukauteen siis tuskin vielä mitään tuntee! Toki nää on yksilöllisiä mutta 8 viikkoa tuntuu lähes mahdottomuudelta kun tosiaan ajattelee sintin kokoa....
Kohta on lähtö sinne synttäreille..toivotaan että kukaan ei reagoi mun juomattomuuteen mitenkään..tosin ne pitää meit tylsimyksinä muutenkin kun mun miehelle ei koskaa juur pari kaljaa enempi maistu ja minä taasen (jolle kyllä maistuu) niin olen ollu raskaana tai imettäny viimisen 4 vuotta =)
Mä olin muuten rohkee ja en jaksanu siivota kunnolla..siivotkoon anoppi sitten jos huvittaa!! Ompahan silläkin jotain tekemistä ;D
Joko metsinkäinen päätit mitä teet, tilaatko ultran?? Aika kylmän rauhallinsen olonen olet verestä huolimatta...mikä toki onkin hyvä tapa suhtautua koska kyseessä tuskin on mitään erikoista. Niinkuin täällä ollaan huomattu että on tooosi yleistä tuo veren tulo alkuraskaudessa!!
Meitä joulukuisia onkin jo aikamoinen pino!!
Tylsä ilma. Taisi tulla syksy ja kesä jäi välistä. Saa väkisinkin masentuneeksi.
Hih, voi kun mäkin voisin jo tuntea jotain liikkeitä jo. Oon tuntenut esikoisesta muistaakseni viikolla 18. ja tokasta sit 14. viikoilla. Varasin alkuraskauden ultran, silloin sit pääsee kurkkaamaan, mikä ja kuka siellä masussa asustaa!!
Mulla on Priscillaa ikävä!
Shani@ ja Neilikka rv 5+2
mytty ilmoittautuu mukaan keskusteluun.
Olen kyllä seurannut keskustelua, mutten aiemmin
osallistunut. LA olisi siis 17.12 ja nyt viikkoja kasassa 5+4.
Turussa pääsee Tyksiin alkuraskauden ultraan suht helposti
jos taustalla on km. Meillä kohdunulkoinen raskaus edellinen.
Mulla tämä nyt siis toivottavasti oikeassa paikassa ja pysyy
mukana jouluun saakka. Onko kovat vatsan nipistelyt
ihan normaaleja? Ei mitenkään miellyttävää tällä hetkellä
tämä raskaana olo.. Muuten ei muita oireita kuin älyttömän
kipeät rinnat ja maidonhimo. Outoa sinänsä kun en aiemmin juonut maitoa ollenkaan.
Voiko joku selventää mistä se lyhenne ON tulee?
on omaa napaa tai toisin ( . ) tai ehkä ) . ( ainakin mulla tässä vaiheessa vielä. Vyötärö tosin katoaa luultavasti hyvin pian jos samaa tahdia menee kuin esikoisella.
Olen ajatellut mennä alkuraskauden ultraan jossain vaiheessa, luultavasti kun 7 viikkoa täynnä, jos sinne jaksan odottaa. Yksityiselle menen tälläkin kertaa luultavasti, ei tullut kyllä mieleeni että voisi keskenmenon jälkeen päästä helpommin kunnalliselle puolellekin.
Liikkeet tunsin esikoisesta joskus viikon 13 jälkeen.
Taas yksi oireeton aamu, toisaalta aivan loistavaa, mutta kuitenkin jokin pelko, ettei kaikki hyvin mene, kun ei oireita (oli reilut oireet viimeviikolla)
Liikkeistä sen verran, että aikasintaan ne kai tuntee viikolla 13 +, itsellä mennyt vkolle 14-16
Masu eikun pullahtaa enemmän päiväpäivältä. Reilu läski kerros päällä kyllä korostaa turvotusta ja pömpötystä eli vaikka oon ihan normaalipainonen, en omista pyykkilautaa;-)
Pitänee käydä ostaa parit löysät housut, ei vielä viitsis äippähousuja käyttää
Ja karkkilakko on pitäny, vaikka tarjottelijoitakin on ollu liikkeellä, ihanaa, että on vain voinu kieltäytyä ilman kiusausta, se on niin helppoa, kun kunnon päätös on tehty!
Taidan pitkästä aikaa tehdä tänään pullaa:-) (huom! lapsille, en itselleni)
P-M 5+6
moi vaan kaikille! testasin eilen roskishaamun mutta en malta odottaa ja haluaisin jo ilmottautua mukaan..menkkojen mukaan laskettu aika olis 25.12:) ihan oikea jouluvauva siis. ajattelin maanantaina,viimestään tiistaina mennä käymään neuvolassa ja teettää siellä uuden testin,samalla ajattelin kysyä mahdollisuutta päästä alkuraskauden ultraan..tietäisi maha-asukilla kaiken olevan hyvin ja voisi sitten jännitellä np-ultraa. viimeksiän mulle tehtiin vuodon takia ultra rv6+4 ja kaikki oli hyvin ja syke näkyi vahvana. sitten niskapoimu-ultrassa rv11+6 todettiin vauvan lähteneen enkeliksi rv 9+2.
tällä hetkellä oireita on hirmusen runsas valkovuoto, väsyyyy, palelee ja tissit on kipeet..
enkeli.83 ja maha-asukki 4+4
Kait tänne vielä joku mahtuu.. en kerennyt koko pinoa lukea loppuun asti, mutta infotkaa viksummat sitten :)
Keskiviikkona tein testin ja kaksi viivaa ilmestyi!
Tässä on miehen kanssa valmisteltu esikoisen 3-v. synttäreitä ihan sekaisin mielin - ihanaa! Nyt on synttärit ohi ja voi keskittyä masuasukin kasvuun. Masu ollu ihan kauhean kipeä iltapäivisin, mutta varmasti työ vaatii veronsa (sekä reipas ylipaino). Rinnatkin aristelee välillä, mutta sen kestää. Ollaan jo suunniteltu vaikka mitä, kunhan vain malttaisi olla hissukseen vielä jonkun aikaa, että saadaan varmuus vauveliinin tilasta. Onneksi esikoisella 3v neuvola ens viikolla, joten voin siinä samalla varata ajan äitiysneuvolaan ja pyytää apua oikeanlaisen ravinnon löytymiseen. Enää ei yhtään saa paino nousta syömisen takia!
Keväisiä masukuplitteluja kaikille
Visbe rv 7 tai jotain :)
Varovasti liityn seuraanne, eilen ja tänää tuli tehtyä +:t...
Kierrot pitkiä ~45, eli menkkojen mukaan la olis 9.12 mutta rohkenen epäillä että siirtyy ultrassa sen pari viikkoa eteenpäin eli olis laskuri mukaan silloin 23.12, pieni joulutonttu siis olis meille tulossa :)
Jotain itsestäni; ikää 28v, miehellä 30v, kaksi iki-ihanaa clomilasta poika 08/03 ja tyttö 09/05 (ja nyt siis luomu!). Oma koti löytyy Tampereen kupeesta.
Terkuin onnellinen niad + tonttu
Saadaan tosi muhkea porukka joulukuisiin!
Onpas täällä muuten ollu tämän päivän aikana hiljaista, missä kaikki on?
ON: Tänään iski kuitenki huono-olo kauppareissulla, tuore leipä haisi niiiiiiin kammottavalle, sinänsä iloinen, on ainakin vielä tukevasti raskaana.
Huominen varmaan raskauden vaikein päivä: edellinen raskaus päättyi juuri samalla viikkomäärällä:(
Ja eiku lauantai-iltaa viettämään (saunan vois lämmittää ja tuliskohan jotain leffaa...)
P-M rv 5+6
ja ihanaa sellaista, mulla on menossa JO TOINEN TÄYSIN vuodoton päivä!! *aaltoja*
Muuten ei oikein ole oireita suuntaan eikä toiseen, mutta siekkareiden sanoin vois kuvata että on " aina nälkä ja kokoajan jano" , siis ihan hillitön jano jano jano, kuin olis syöny lusikallisen suolaa. Ja sen kittaamisen lopputuloksen sitten tiedättäkin, vessattaa alati.
Mutta että ei vuotoa, se on pääasia.
Minjuska ja manteli rv n.8+0 (7+5 - 8+1 välillä)
Eli plussatesti tehty ja laskettu aika osuu kuukautisista laskettuna jouluaatoksi. Eli pieni joulutonttu olisi toiveissa. Tosin tuo päivä tullee muuttumaan kun lyhyttä kiertoa ei luultavasti neuvolan laskennassa huomioida.
Odotuksessa siis toinen lapsi, esikoinen on jo reipas kolmevuotias. Kakkosta on toivottu ja yritetty lähes vuosi, takana 1 keskenmeno ihan tämän vuoden alussa. Aika rauhallisesti yritän ottaa ainakin tämän alkuraskauden (ja varmaan onnistuu...).
Turun seudulla asustellaan, täältäpäin näytti olevan useampiakin joulukuisia, Hippuskainen, Mintho, mayday_01, evien ja mytty ainakin. Kiva!
Mitään suuria raskaudenaikaiseen ruokavalioon/terveyteen yleisesti liittyviä päätöksiä en ole ede ajatellut. Jos nyt kohtuudessa kuitenkin pysyisi. Sekä liikunnassa että syömisissä.
Suolaista tekee selvästi jälleen mieli enemmän kuin makeaa. Tosin se on mulle aina ihan normaalia, ainoastaan esikoisen imetysaikana mieli teki enemmän suklaata kuin salmiakkia. Muita oireita ei toistaiseksi mitään merkittävää.
Nyt täytyy malttaa mennä nukkumaan, nämä vauvakeskustelupalstat vaan tuppaavaat koukuttamaan mua ja pahasti!
V2.1 ja " hurjat" viikot 4+3