Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

@@ Joulukuisten vk16 @@

16.04.2007 |

Päätinpä aloittaa uuden pinon, oli edellinen jo sen verran pitkä. Hoh, viikonloppu sitte tuli ja meni enkä mä saanut taaskaan mitään aikaseksi.. Siivotaki ois pitäny mut ei yksinkertasesti jaksanu. Niin no eihän ne villakoirat sieltä nurkista mihinkää karkaa, kerkiää sitä vaikka tänään tai huomenna tai joskus.. =)

Voi voi, mulla on tänää se ultra!! Jännittää iha hirveesti, saa nähä miten jaksan oottaa et tää työpäivä loppus..

Mut nyt on mentävä, hyvää alkanutta viikkoa kaikille!!

Jonskeli 6+5

Kommentit (132)

Vierailija
21/132 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi Prisculle: Pää pystyyn! En ole lukenut AV:n palstaa, mutta oli mitä sontaa tahansa, niin ne kannattaa jättää huomiotta, sitähän niillä halutaan herättää. Toisilla ihmisillä kun ei omaa elämää ole. Itse kuitenkin tiedät omat arvosi ja niiden mukaan elät, eikö se ole tärkeintä.

Aika moni oli menossa ultraan jo. Itsekin yritin epätoivoisesti päästä läpi terveyskeskukseen - turhaan. Taidan varata suoraan yksityiselle.

Monella muullakin on oireetonta (onneksi, antaa toivoa minullekin). Täällä ei niin mitään, ei edes pissata. Epäilisin suuresti koko raskautta ellei tikkuun olisi tullut niin nopeasti se selkeä viiva. Päivä kerrallaan. (vaikka sanoin kuumepuolella, etten enää vauhkona etsi verta joka pissareissulla, tunnustan tänään tehneeni niin kerran. Ruoskin itseäni ja lupaan olla optimistinen.)

Mukavaa ja aurinkoista odotusta kaikille!

Iksu rv 5

Vierailija
22/132 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joo tunneihminen. Pääsin duuniin, heti piti juosta katsoo mitä nyt on ollu...

Niin mun mieskin sanoi että taas tässä se nähdään mihin perisuomalainen kateus pystyy, kehotti mua olemaan ed. oma itseni ja " puhumaan" niinkun sydän sanoo...

Eihän tosta todellakaan olis kannattanu mieltänsä pahottaa, mutta niinku aikasemmin sanoin, tää tila tekee muutenkin herkäksi. Tiedän kyllä, että tuolla aivottomien idioottien foorumissa joillakin päivätyö on olla paska. Säälittää että ihmisillä ei ole kait sisältöä elämässä, ja toisaalta pitäs kai olla vähän ylpeekin?! Itse kun en jaksas nähdä päänvaivaa jonkun kirjottelusta ihan noin paljon...

Toimitukselta tuli tosi asiallinen vastaus. Ei taida kauaa olla av sellanen että saa nimettömänä kirjottaa, siellä on ollu niin paljon kaikkea soopaa, että sitä on mietitty jo kauan, nyt alkaa olla niilläkin jo mitta täysi.

Kiitti vielä ponnari, paremmalla mielellä kierrolle:)) asiakkaat oottaa!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/132 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskausviikkoja vissiin kasassa siis 6+0 eikä 5, tai jotain. LA laskurin mukaan siis 17.12.

Vierailija
24/132 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

What are friends for :)

Vierailija
25/132 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Priscilla: *halaa* Koeta olla jotenkin välittämättä p...a jota kirjoitetaan, siellä on varmasti tyyppejä jollan ollu pieni pipo ja vähä leluja. En tiedä mitä kirjoittavat kun en halua vaivautua joidenki ilkimysten juttuja lukemaan, mutta varmasti tympii, kun omia ajatuksia väärinkäytetään. Voimia

Evien: mahan pömpötystä täälläki, muistaakseni on ollu sama juttu aikaisemmissaki raskauksissa, varmaan tällä kertaa oon myös lihonu pari kiloa koska ruoka maistuu ihan mahdottoman hyvin... vähä tympeetä siksi ku on tottunu käyttää aika kireitä housuja, ja kun ei todellakaan viikolla 5+ viitsi ruveta käyttää mitään äippä housuja, kai pitää hakea jotkut lökärit muutamaksi viikoksi:)

ON: Tänään lähdin ostamaan kuopukselle kesä kenkiä.... noh, käväsin hm:llä ja sieltä tarttu äippä t-paita ja vauvan 56 cm body mukaan, se t-paita on silleen ihan " normaalin" näköinen, että sen voi pistää vaikka heti päälle, eikä ihmiset arvaa, että on äitiysvaate. Seuraavaksi " eksyin" lindexille jossa kaikki alevaatteet on " ota 2, maksa 1" , kas kummaa, taas äitiystangolle ja sietä löytyi tosi kiva farkkuhame (lappumallia) ja kun kerta sai ottaa jotain ilmaisella, otin semmoisen veluuritakin. Voi että sentään, miten joku voi olla näin hätäinen!!!! *häpeillen tunnustan*. Olisi edes pitäny vahingosta viisastua, koska viimeksi, näin alkumetreillä eksyin alennusmyynneissä äitiysvaatehyllylle ja sieltä tarttu mukaan säkillinen vaatteita, housuja ja paitoja ja hukkaan siis menivät. Onneksi tärppäs näin heti, että ei siis niin hukkaan menny...sain kyllä ne kengät ja läjän vaatteita lapsille, eli ihan hyödyllinen keikka. Ja on nyt sitten läjä pilkkahintaan ostettuja äitiysvaatteita (n -70% ale).

Oireista sen verran, että väsyttää aikalailla ja hirmuinen ruuan himo, roskaruokaa ja terveellistä menee valtavat määrät.... apuva

pitänee taas ruveta ruokaa laittamaan;-)

P-M

Vierailija
26/132 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuh... Näyttää tuo viikko sittenkin kuluvan vaikka keskiviikkona sitä niin pelkäsin... Viikonloppu oltiin miehen vanhempien luona, ei kerrottu vauvauutisia kun ei edes tiedetä onko niitä...

Tiputtelua on edelleen silloin tällöin, missään vaiheessa ei ole tullut housuihin asti vain pyyhittäessä. Oireita on edelleen rintojen kipeys, väsy ja naaman kukkiminen... Mulla jolla ei koskaan ikinä milloinkaan ole finnejä?!? Hassua...

Kiitos kaikille lohduttavista sanoista viime viikolla... Tänään vasta uskalsin tulla tänne lukemaan kuulumisianne kun olen yrittänyt ns. pitää matalaa profiilia etten niin kauheasti sitten masentuisi jos huomenna ei niitä sydänääniä sitten löydykkään... PELOTTAA IHAN PER*****STI!!! Tätä on toivottu ja odotettu niiiiiiiiiiiiin piiiiiiiiiiiiiiiiiiitkään...

No enää 19 tuntia...

Mintho 6+3

Vierailija
27/132 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Priscilla: Älä välitä! En ole lukenut kirjoitusta mutta minusta vaan hyvä että tämä on paikka jossa saa kirjoittaa ihan mitä sylki suuhun tuo. Ei sitä kavereille kuitenkaan kaikkea viitsi vuodattaa/paljastaa. Täällä on pikkaisen niin kuin " salassa" . Ja raskaudesta ym saa ja pitää iloita. Miksi siis vaieat :) Joukkoon mahtuu kaikenlaisia. Itse olen palstalla pyörinyt yli 4v (eri nimimerkki kun en muistanut enää salasanaa) ja vähän väliä joku aina otetaan silmätikuks :( Hankkikaa ihmiset elämä netinkin ulkopuolelta!

ON: ei uutta. Valkkaria tulee - yök!

Tilasin ekan neuvolan. Ultrahan on yksityisellä rv 7+1 ja silloin sit varmistuu tuo la:kin. Täällä kans suositus et yli 6 on viikot et sais sykkeet samalla. Ei tartteis kahtakertaa käydä.

Pikkasen paha mieli mul kyl on.... Oma suku iloisia raskaudesta mut miehen suku..hmm..Meillä on maatila jossa appivanhemmat auttelevat ja vähän siinä syytä miks lapset " tehdään" (typerä sana! Esikkoa yritettiin 3v) peräkkäin. Sit kun appivanhemmista ei ole tilan töihin avuksi ei meillä ole mahdollisuutta lapsiin ja onhan heistä täällä maalla seuraakin :) Miehen sisko vaan tuumas ettei äiti jaksa kauaa. Tiedän. Ei häntä nytkään ole pakotettu vaan haluaa itse auttaa. Tuli vaan olo et minä kierrän töitä ja teen lapsia vaan... Kait ne nämä hormoonit herkistää. Ja kuten mies sanoikin pas**nkos väliä muilla kuhan ite tiedetään mikä on hyväks meille :) Ihana mies vaikka välillä niin ärsyttävä *hih*

Jaahas jos painuis esikon kanssa pihalle. Pikku kakkonen vetää vaan unta palloon, jo neljättä tuntia ;)

Kanelinen ja IitaEemeli rv 5+1

Vierailija
28/132 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki oli ok! Raskaus on luojan kiitos normaali ja sykeki siellä näky selvästi. Voi että oon ilonen, nyt voi huokasta ja todeta olevansa oikeesti raskaana!!

Tänää oli tarkotus kertoa vanhemmille asiasta, jännittää vaan aikalailla.. Tympäsee ku täytyy äitille ilmoittaa puhelimitse, se asuu n 700km päässä meistä nii ei voi noin vaan mennä käymäänkää..

Iloista odotusta ja tervetuloa kaikki uudet tulokkaat!!

Jonskeli 6+5

Vierailija
29/132 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin kertuissa samaan aikaan. Vaihdoin vain nimimerkkini, kun olin niin lopen kyllästynyt edelliseen (ninni).

Jonskulle onnittelut hienoista ultrakuulumisista. Kyllä munkin välillä pitää sitä ultrakuvaa tuijotella että uskon että pikkuinen se siellä on olemassa. Vaikka pahoinvointi kyllä pitää raskauden mielessä.

Priscillalle selän taputus :) En myöskään ole käynty av-palstalla, joten en tiedä mistä on kyse, mutta kannattanee olla välittämättä. Just ton takia en juurikaan vieraile av-palstalla, siellä kun useimmiten puhutaan enemmän p*skaa.

Joku ol käynty alessa! VItsit pitää munkin mennä käymään, josko kesäks löytys jotain kivaa. Ainakin pitäs löytää hyvät mamma-verkkarit, kun edelliset alkaa olla kulahtaneet. Ostin viimeksi kahdet Lindexin verkkarit ja ovat vieläkin käytössä kun malli on sellanen että resorin saa taitettua kivasti alas niin ovat kuin normaalit verkkarit.

mymmeli rv 6+6

Vierailija
30/132 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain eilen plussan ja mulla ois la 15.12.Olo on ollut muuten ihan hyvä mut etominen vaivaa lähes päivittäin ja rinnat on arat..tänää kun käytiin kaupassakin nii autos tuli tosi huono olo..toivottavasti tällä kertaa ei tulis nii kamalaa pahoinvointia kun viime kerralla,mun piti mennä tiputukseen sen takia ja se ei kyllä ollut yhtään kivaa:(tää on nyt sitte meijän neljäs lapsukainen ja vauvan isosiskot on syntyneet 4.12.2004,28.12.2005 ja 10.01.2007

Vierailija
31/132 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos taputuksista, ikävä myöntää, mutta tuli/tulee tarpeeseen:(

Tällänen mä oon, otan kauheen päänvaivan pikkusielujen elämästä... voi peppu.

Nyt mulla on piä niin kipiä, et ei jaska mitään, ja menenkin pitämään palstahiljaisuutta.

Kaikille hyviä vointeja, teretulemast uusille ja kiva kuulla että jonskulin ultrassa kaikki hyvin, itellä sinne asti vielä piiiiitkä matka.

Vierailija
32/132 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa että täällä on " tuttujakin" . Oon jotenkin ihan pihalla taas näistä raskaus-hommeleista :) . Tuntuu että arki menee niin tuon 9kk pojankoltiaisen kanssa ettei meinaa oikein ymmärtää olevansa taas raskaana..kait tämä tästä alkaa taas sujua.

Kuvotusta on alkanut esiintymään päivittäin useita kertoja ja pissattaa alvariinsa ja naama kukkii täälläkin hurjana. Ja suolainen ruoka, sipsit ym ym maistuu ihan liian hyvältä.

Kukas täällä on saamassa toisenkin lapsen saman vuoden puolella ;), melkoista menoa voi olla tulossa. Ja pääsevät lapset aikoinaan sitten samana vuonna kouluunkin? :))

Vierailija
33/132 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa keretä taas istahtamaan hetkeksi, viime viikonloppuna kun oli meidän tytöllä kahdet synttärijuhlat, ensin sukulaisille ja sitten eilen kaverisynttärit. Ja kyllä on äiti poikki...

Mulle tää kaikki on jotenkin niin kamalaa, ensimmäisestä kun oireita ei ollut mitään, nyt niitä riittää..

Tissien kipuilu jo hellittää, tosin nännit on muuttunu tosi aroiksi vuorostaan. Ja aamulla on pakko syödä jotain (siis en oo syöny aamupalaa peruskoulun jälkeen), kamalaa. Pahinta kuitenkin on se että jouduin luopumaan kahvista, se on mun suurin addiktio ja siitä tulee niin huono olo :(

Meillä tietää töissä jo pomo ja muutenkin lähipiirille ollaan kerrottu, mun oli vähän pakkokin kertoa kun mun työ on niin fysiikkaa vaativaa että joudun varmaan aika ajoissa jäämään töistä pois ja haluan antaa aikaa etsiä jonkun mun tilalle... Tosin kuukauden päästä tietää koko firma kun on kevätristeily ja yleensä en oo noita kuivin suin istunu :D

Välillä vähäsen huolettaa tuon pienen kyydissä pysyminen, ajattelin kuitenkin jaksaa käydä tämän kevään jumpan ja firman sählyvuoron loppuun asti sen suuremmin varomatta... eikä ne pojatkaan osaa vierastaa sitä kun eivät tiedä että niillä onkin nyt tuplavastus :D

Me ei olla siihen alkuraskauden ultraan menossa, odotellaan ihan kiltisti että neuvolan kautta päästään. Eniten toivon että mies sais työnsä järkättyä niin että pääsee sinne mukaan, hälle tää on kuitenkin esikoinen... Mutta nyt on pakko mennä nukkumaan, muuten ei selviä huomenna töissä...

-Shali&tyyppi 6+6 (oulun kiekon mukaan ainakin)

Vierailija
34/132 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunteet on ihan sekasin aamusta iltaan kun välillä on niin onnellinen raskaudesta, ja heti perään tulee olo et ei sielä mahassa mikään kasvakkaan kun nyt jo kolmas päivä alussa kun ei mitään oireita.. ei nipistelyjä, ei rintojen arkuutta ei siis niin mitään!!

Voiko olla ihan normaalia, vai pitäiskö jo huolestua?

Vierailija
35/132 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis lauantaihin asti oireet ja su,ma ja tää aamu ei mitään oireita!

Millä laskurilla ootte laskeneet raskausviikot ja lasketunaija, neuvolaan soittelen tänään, mut netistä löytyy jos jonkin moisia laskureita, osa väittää et menossa ois nyt rv 6+3 ja yhden laskurin mukaan rv 5+6...?

Vierailija
36/132 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä murehdi. Oireiden häviäminen ei tarkoita mitään. Itsellä kanssa aikalailla oireeton olo ollut koko ajan. Mitä nyt ajoittain (illalla) kauhee nälkä ja suuta kuivaa. Toista lasta odottaessani minulla ei ollut alussa mitään oireita. Sitten vasta viikolla 6-7 taisi tulla. Eli älä turhaan stressaa :)

Itse käytän tätä laskuria:

http://www.oys.fi/index.php?option=com_wrapper&Itemid=111

Joka antaa normaali kierron (28päivää) mukaan rv 5+2 mutta uskoisin et on vähemmän...

Tänne ei mitään uutta siis :) Aivan ihana ilma tulossa taas! Ulos suuntaamme piakkoin ja sielläpä se päivä sitten meneekin. Illalla lapset sammuu kuin saunalyhdyt ;)

Aurinkoista päivää kaikille!

Kanelinen ja IitaEemeli rv 5+2

Vierailija
37/132 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kuvottaa ja kovaa edelleen! Vaan ei valiteta, pari viikkoahan sitten tätä niin dotin ;) (mulla oireet alkaa aina vasta 6+ viikoilla)

Huomenna on se meidän ultra ja vähän jo alkaa jännittää..mitä jos siellä ei asukkaan kukaan!! Aika epäreilua olis tällä kuvotuksella kyllä ;))

Olo on tosi saamaton, mies ressukka joutuu tekemään kaiken kun mä en vaan saa aikaseks ja ruuanlaitto ällöttää jne..

Priscilla, sä jossain vaiheessa mutisit miestäs joka ei tunnu yhtä onnelliselta kuin sinä jne..Mulla tuli siinä kohtaan mieleen että kun sulla on nuo tunteet aika herkissä ja huippulukemissa niin eihän mieheltä voikkaan ihan samaa oottaa, kun sillä ei noi hormoonit hyrrää samalla lailla ;D Ja tiedän että meillä mies ainakin on innoissaan mutta eihän tuo osaa sitä silleen näyttää ja ei se kuulemma kunnolla mene perillekkään ennenko se maha alkaa kasvamaan..ja ihan ymmärrettäväähän se kerran ei miehellä niitä omia oireita ole. Ja kun o " jo" kolmas tulossa niin ei oo sellasta ekan tulon jännitystäkään enää =)

Mä olen muuten nuaranu miehelle että koska se alkaa hiplata nännejään niinkuin Niles Frazierissä kun sitä väsyttää enempi ku mua ja naama kukkii melkeen pahemmin ku mulla!! (oikeesti nää finnit on järkkyjä!!) Hih, koittaa kuulemma välttää loppuun asti, ainakin töissä ;D

Nyt pakko mennä taas ettimään jotain syötävks kelpaavaa..niit on vaan aika vähän =X

Vierailija
38/132 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eilen tuli siis käytyä neuvolassa ja kaikki ok, paitsi hb 95 eli lisä rautaa!

Seuraava käytni on neuvolalääkärillä 3 viikon päästä.

Laittoi lähetteen alkuraskauden ultraan noiden keskenmenojen takia, mutta voi olla että sitä aikaa ei silti saa.

La muuttui päivällä aikaisemmaksi eli 8.12 ja nyt siin 6+3

Eilen illalla phaoinvointi muuttui oksentelemiseksi ja olo edelleen kamala:(

Toivotaan että se paranee tästä tai työnteosta ei tule mitään.

Hippuskaiselle onnea ultraan ja olikos niitä muita??

Vierailija
39/132 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinhän se on, mulla vissiin vähän liianki tunteellista tää raskausaika:((

minkäs teet?

Vierailija
40/132 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itteä melkeen harmittaa kun ei tunteissa tunnu mitään muutosta ;) Lähinnä yritin esittää pointin ettet nyt ihan murehdi liikoja miehes ragoinnista =)

Anna mennä täysillä vaan!!