Miksi vitusssa olemme maksaneet kalliita eläkevakuutusmaksuja koko ikämme jos Petteri haluaa nyt leikata eläkkeitä ja nostaa eläkeikää?
Niin? Miksi? Eikö toi ole aivan helvetin väärin?
Kommentit (633)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkuvastihan noita sääntöjä tarkistellaan ja muutoksia tehdään. Eipä taida alkuperäisestä säännöstä olla enää kuin rippeet jäljellä. Syntyvyyden dramaattinen lasku ja eläkeläisten jatkuvasti kasvava määrä pakottaa tekemään muutoksia.
Keiden idea on ottaa koko ajan ottaa lisää väkeä tänne ulkomaila, vaikka omatkin asiat ovat olleet vuosikymmeniä huonosti? Kuka tästä hyötyy? Kuka on kaiken takana?
EK ja yrittäjät, jotka haluavat Suomesta halpatyömaan. Tuhon tie alkoi, kun 90- luvun laman aikoihin nuoret otti vastaan töitä pilkkahinnalla. Tämä oli ensiaskel nollatuntisopimuksiin ja nyt ollaan tässä, että käytetään palkkatyövoim sijaan ilmaisia harjoittelijoita ja käydään oikein ministeritasolla hakemassa ulkomaalaisia töihin, jotta
Mikään puolue ei ole ollut niin härskisti leikkaamassa työntekijöiden oikeuksia, mitä kokoomus tekee nyt. Edes Sipilä ei mennyt näin pitkälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeitä kerätty sillä ajatuksella että niitä tarvitaan vain muutaman vuoden ajan. Ei siksi että ihmiset voi hillua 20-30 vuotta sillä.
Ehdotuksesi tilanteen korjaamiseksi?
Vaikka eläkeläisten terveydenhuolloin alasajo. Alkaa ruumista tulemaan.
Eläkkeelle pääsyyn pitäisi tulla ikä ja työvuodet. Pääset eläkkeelle kun täytät 68 tai olet ollut töissä 45v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seuraavissa vaaleissa äänestän puoluetta, joka lupaa leikata nykyisiltä eläkeläisiltä.
Eli kaivat vaan syvempää kuoppaa itsellesi.
Mulla on aikaa eläkkeelle. Multa leikataan kuitenkin. Eli mitä aiemmin leikataan, sitä parempi minulle.
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeelle pääsyyn pitäisi tulla ikä ja työvuodet. Pääset eläkkeelle kun täytät 68 tai olet ollut töissä 45v.
Eli boomerit takaisin eläkkeeltä töihin kymmeneksi puuttuvaksi vuodeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seuraavissa vaaleissa äänestän puoluetta, joka lupaa leikata nykyisiltä eläkeläisiltä.
Mulla on aikaa eläkkeelle. Multa leikataan kuitenkin. Eli mitä aiemmin leikataan, sitä parempi minulle.
Ja koska eläke tulee olemaan joka tapauksessa takuueläkkeen verran, ei maksa vaivaa käydä töissä elättämässä eläkeläisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeitä kerätty sillä ajatuksella että niitä tarvitaan vain muutaman vuoden ajan. Ei siksi että ihmiset voi hillua 20-30 vuotta sillä.
Lopetetaan lääkintä tietyn iän jälkeen ja luonto hoitaa poies. Muut vähemmän humaaneja vaihtoehtoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitähän teillä riittäisi huutoa kun vievät teidän työpaikat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitähän teillä riittäisi huutoa kun vievät teidän työpaikat.
Luovutan mielelläni työpaikan boomerille, katsotaan miten kaikkien alojen erityisasiantuntija pärjää työelämässä. Voin itse lomailla sen ajan boomerin kustannuksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopetetaan lääkintä tietyn iän jälkeen ja luonto hoitaa poies. Muut vähemmän humaaneja vaihtoehtoja.
Muistathan aloittaa itsestäsi vaikka heti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistathan aloittaa itsestäsi vaikka heti.
Aloitetaan sinusta.
Suuret ikaluokat korjaavat tilanteen ja aarioikeiston haukat tietavat taman. Heidan elinikansa on max 70v. Ja kun alasajo alkaa jaa rahaa valtavat maarat. Ei tarvitse kummoista laskentaa jotta voi osoittaa taman oikeaksi. Kuka siella vinkuu kun yrityksilta on pudotettu pois elakemaksut lahes kokonaan. Tyovuodet lasketaan jo nyt mutta kansanelakkeeseen ei eli nyt oikeiston tanne tuomat sankarityolaiset maksvat taloudelle 700 milj kuukaudessa ja ORPO PURRA akseliko taman maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuollaisella asenteella ole mitään ansainnutkaan. No äänestä vaan niitä kokkareita, jos haluat asemaasi heikennettävän. Mulle sä et voi enää mitään, pärjään kyllä pienemmälläkin eläkkeellä, kun on noita säästöjä päässyt kertymään ja vielä perintökin tulossa. Mutta en mä silti Espanjaan muuta, ihan vaan tiedoksi. Vietän kesät vaatimattomassa mökissä, jossa ulkohuussi ja vesi kannetaan kaivosta. Siihen sä et varmaan kykene, kun et osaa omista raha-asioistasikaan huolehtia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole nykyinen eläkeläinen.
Ainakin yksinkertainen näytät olevan kun haluat itseltäsi leikata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole nykyinen eläkeläinen.
Ainakin yksinkertainen näytät olevan kun haluat itseltäsi leikata.
Onko eläkeläisen ymmärryksessä vikaa? Haluan leikata sinulta, nyt, heti. Minulta on jo etukäteen leikattu niin paljon etten tule eläkettä saamaan.
Vierailija kirjoitti:
Rahat aseisiin
Mielummin vaikka niihin kuin turhanpäiväisiin eläkeläisiin.
Kun puhutaan 63-vuoden eläkeiästä ja siitä kuinka se on noussut vain muutaman vuoden, niin unohdetaan, että niillä joilla 63-vuoden eläkeikä oli mahdollista päästä eläkeputkee jo 55-vuotiaana. Ei sellaista ole enää. Päälle jos ne jaksoi olla töissä nykyiseen alimpaan eläkeikään asti, niin ne sai superkertymän.
Ap:n avaukseen sen verran, niin Orpo kyllä selkeästi sanoi, ettei eläkkeitä leikattaisi, mutta eläkeiän nostosta kyllä puhui. Ihmisoikeussopimukset sanoo, ettei ihmisiä saa syrjiä iän perusteella, eli sukupolvia pitää kohdella tasapuolisesti. On siis ihan ihmisoikeuksien vastaista, jos Suomen eläkejärjestelmä on täysin kohtuuton nuoremmille sukupolville. Ja niin, minulla on lapsia kolme, joten olen kyllä tähän maahan kasvattanut lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Te halusitte kivan lapsvivapaan elämän ja hupsista keikkaa, teidän eläkkeille ei olekaan maksajia.
Boomerithan ovat myös tehneet vähemmän lapsia kuin aiemmat sukupolvet ja se näkyy nyt ihan heidän lapsenlapsiensa määrässä. Vai onko niin, että nykyisten perheellisten pitäisi tehdä vielä enemmän lapsia paikatakseen vajeen?
Lisäksi boomereilla on ollut vakaammat työnäkymät kuin nuoremmilla sukupolvilla. Aivan eri tilanne kuin tehdä lapsia nykyiseen silppumaailmaan. Pelkkä ajatuskin on riski naisen työuralle ja toimeentulolle.