Mitä eroa on erilaisilla arkuilla? (Hautajaiset)
Mietin kun isot hintaerot. En haluaisi ajatella silleen et otetaan halvin mahdollinen, mutta toisaalta mikä vikaa siinä on?
Kommentit (250)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on nyt tullut selväksi, että moni haluaa tulla haudatuksi halvimmassa mahdollisessa lootassa. Se ei sinällään vastaa aloittajan kysymykseen. Hän kysyi, mitä eroja arkuilla on.
Ja vastaus on: ulkonäkö. Kaikkia arkkuja koskee samat vaatimukset. Sinkkiarkuista en tiedä mitään, en ole sellaista koskaan nähnyt, vaikka olen ollut alalla yli 20 vuotta.
Sinkkiarkku on muuten ihan tavallinen arkku, mutta siinä on sisällä se metallikuori.
Mielenkiintoista. Tiedätkö muuten, tuleeko hautakarttaan joku merkintä sellaisesta arkusta? Hautaahan ei voi ottaa uudellen hallintaan jos siellä on maatumatonta tavaraa.
Mielenkiintoista. Tiedätkö muuten, tuleeko hautakarttaan joku merkintä sellaisesta arkusta? Hautaahan ei voi ottaa uudellen hallintaan jos siellä on maatumatonta tavaraa.
Käsittääkseni sinkkiarkusta poistetaan se metallikuori ennen hautaamista tai tuhkaamista. Sehän on lähinnä kuljetus- ja säilytysaikaa varten.
Vierailija kirjoitti:
Tää on nyt tullut selväksi, että moni haluaa tulla haudatuksi halvimmassa mahdollisessa lootassa. Se ei sinällään vastaa aloittajan kysymykseen. Hän kysyi, mitä eroja arkuilla on.
Ja vastaus on: ulkonäkö. Kaikkia arkkuja koskee samat vaatimukset. Sinkkiarkuista en tiedä mitään, en ole sellaista koskaan nähnyt, vaikka olen ollut alalla yli 20 vuotta.
Mietin samaa, että miksi ihmiset tulee tänne kertomaan, että he ainakin haluavat sitten sen halvimman mahdollisen vaihtoehdon, koska mitä järkeä ostaa kalliimpaa. Mitä järkeä kertoa sitä täällä? Kun eihän tässä sitä kysytty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vainajan kannalta ei mitään eroa. Kuolinpesän ja maksajien kannalta ainoa ero on hinta.
Oletettavasti jälkeen jääville olen antanut ohjeen, että minulla hankitaan halvin arkku, mitä löytyy. Saa valmistaa itse, mutta mielellään höylätystä laudasta, ettei kantajille tule tikkuja sormiin trukkilavalaudoista.
Miten niin ainoa ero hinta? Onhan niissä arkkujen ulkonäössä vaikka mitä eroa.
On, mutta ei mitään merkitystä kenellekään muulla kuin hinnalla. Ymmärrän kyllä, että eläessään pröysteillyt vainaja olettaa saavan monen tonnin tammiarkun, mutta mitä väliä sillä on? Eihän sitä kukaan edes näe kuin sen pienen hetken siunaustilaisuudessa.
Mitä väliä sillä hinnalla on jos kuolinpesä maksaa ja varaa on?
Vierailija kirjoitti:
Noilla rahastetaan ihmisiä surussa. Halutaan kunnioittaa vainajaa, vaikka eihän siinä ole mitään järkeä maksaa arkusta 2.000 €, jos se on 30 min esillä ja sitten poltetaan.
Olen sanonut, että haluan tulla tuhkattavaksi halvimmassa mahdollisessa arkussa.
Eikö se ole hyvä, että arkkuja on erilaisia ja eri hintaisia, niin jokainen voi siten valita niistä sopivan?
On se tosiaan naurettavaa kun on kaiken maailman kiiltävää ferrariarkkua taivaallisen pehmeällä sisustuksella niin että kuollut olisi siellä mukavammin kuin itse elävänä tavallisessa sängyssäni. Mikä järki hommassa. Tai jotain panssariarkkuja jotka kestäisi vaikka ydinräjähdyksen. Minkä takia sen kuolleen pitäisi säilyä turvassa siellä maan alla.
Vierailija kirjoitti:
Tsunamissa kuolleet sai ilmaiset arkut.
Toisaalta niitä ei saanut itse valita. Muta toisaalta, ei kai niitä ollut pakko sitten hautajaisissa käyttää, vaan omaiset olisi varmaan saaneet hommata toisenlaisenkin.
Olen ainut lapsi, enkä missään tekemisissä äitini kanssa. Johtuen hänen elinikäisestä haukkumisesta ja kiusaamisesta. Nyt on jossain hoitokodissa, edunvalvoja on. Sen tiedän että mitään varoja ei hautajaispelleilyun ole. Hoitaako edunvalvoja vai joudunko minä nämä hoitamaan? Saako sos toimesta jonkun perunkirjottajan ilmaiseksi?
Vierailija kirjoitti:
On se tosiaan naurettavaa kun on kaiken maailman kiiltävää ferrariarkkua taivaallisen pehmeällä sisustuksella niin että kuollut olisi siellä mukavammin kuin itse elävänä tavallisessa sängyssäni. Mikä järki hommassa. Tai jotain panssariarkkuja jotka kestäisi vaikka ydinräjähdyksen. Minkä takia sen kuolleen pitäisi säilyä turvassa siellä maan alla.
No ne on tuotteita siinä missä mikä tahansa. Haluaahan jotkut hienot kukkakoristeetkin, tai että kuollut puetaan pukuun, vaikka ei niissäkään sen kummemmin järkeä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin samaa, että miksi ihmiset tulee tänne kertomaan, että he ainakin haluavat sitten sen halvimman mahdollisen vaihtoehdon, koska mitä järkeä ostaa kalliimpaa. Mitä järkeä kertoa sitä täällä? Kun eihän tässä sitä kysytty.
Mistäs senkin sitten niin tarkkaan varmaksi tietää, että minkälaisessa arkussa tulee haudatuksi? Mulle se on ihan sama, minkälainen arkku tulee olemaan. En ole sitä näkemässä enkä valitsemassa. Jotkut tietysti tämänkin miettii hyvin tarkkaan, miten ja millaisessa haudataan, missä, milloin, ketkä on hautajaisissa jne. Aivan yhdentekevää, se ei vaikuta tähän hetkeen eikä jäljellä oleviin elinpäiviin millään muotoa ja tapaa.
Niin, mitäs kenenkään tunteista, mennään vaan halvimmalla koska missään ei ole järkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkiarkku on muuten ihan tavallinen arkku, mutta siinä on sisällä se metallikuori.
Ei sinkkiarkkua tietenkään haudata maahan.
Yhh, aloin katsella vaihtoehtoja ja onhan nuo halvimmat tosi kälyisiä. Kuin olisi joku muovipinnoite sutaistu päälle mikä ei edes asetu kunnolla.
Hautajaisissa on paljon turhaa. Kuten kukat. Ne lasketaan kahteen kertaan. Sinne jäävät arkulle. Ei kukaan niitä näe. Ostan itselleni kukkia eläessäni vainaja maatuu eikä kaipaa enää mitään.
Vierailija kirjoitti:
Hautajaisissa on paljon turhaa. Kuten kukat. Ne lasketaan kahteen kertaan. Sinne jäävät arkulle. Ei kukaan niitä näe. Ostan itselleni kukkia eläessäni vainaja maatuu eikä kaipaa enää mitään.
Se että hankkii sellaiset kukat mistä se kuollut olisi tykännyt lohduttaakin niitä omaisia.
Olen työssä käyvä ja kohtuullisen hyvää palkkaa saan, kuten mieskin. Oikeusaputoimisto teki kirjallisen päätöksen, että maksutonta oikeusapua ei minulle myönnetä tulojen vuoksi, mutta koska kuolinpesä oli varaton, perunkirjoituksesta ei peritä maksua
Ihmiset tuhlaa kyllä paljon järjettömämpiinkin asioihin kuin hautajaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset tuhlaa kyllä paljon järjettömämpiinkin asioihin kuin hautajaisiin.
Kuten autoihin
Ilmeisesti joillekin hautajaiset on vain järkiasia.