Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

19-vuotias äiti murhasi vastasyntyneen vauvan Lohjalla

Kommentit (977)

Vierailija
301/977 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ikinä yhteiskunnan vika, jos joku surmaa toisen ihmisen, vaikka se surmattu olisi pieni vauvakin. Tyttö olisi voinut ihan hyvin  vaikka jättää sen lapsen synnärille, jos ei kerran kykene pitämään sitä hengissä.  

Ihmeellinen käsitys tällä palstalla, että ei sillä niin väliä pienen lapsen elämällä 

Väkivalta on aina tekijän oma vika. Turha lähteä etsimään kestään muista syyllisiä 

Oletko lukenut historiaa? Eikö silloinkaan ollut yhteiskunnan vika? Nainen saattoi olla palvelusväkeä, jonka isäntä painoi paksuksi hänen tahtomattaan. Ehkä prostituoitu, jolla ei ollut muuta mahdollisuutta toimeentuloon. Ehkäisyä ei ollut, aborttia ei ollut. Ä pärän synnyttäminen oli varma sysäys kerjäämään kaduille. Lapsiluku saattoi olla täynnä, eikä resursseja ruokkia enää yhtäkään suuta. 

Jos edellä mainitut asiat olisivat olleet toisin, monta vauvaa olisi säästynyt. 

Tämä on tietysti vain historiaa, mutta yhdistävää tässä on se, että myös tuolloin yksin äiti nähtiin syyllisenä, vaikka raskaus olisi ollut seurausta olosuhteista, joille hän ei mitään voinut.

Joo ja ei poissulje sitäkään, etteikö myös hulluja ja psykopaatteja olisi olemassa.

Vierailija
302/977 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunta ei ole velkaa mitään synnyttävälle ihmiselle. Jos et kykene vanhemmaksi, et tee lapsia. Ei täällä ole ketään luvattu kannattelemaan ja hyysäämään sua ja lapsiasi, kyllä ne vaan ihan itse tulee hoitaa. Ihmeellisiä kuvitelmia, että on joku ihmeellinen yhteiskunta, joka hoitaa kaiken kun ei itse halua

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/977 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi aina näissä jutuissa kun äiti tappaa lapsensa aletaan todistella kuinka naiset on vähintään yhtä väkivaltaisia kuin miehet? Ihan tilastoista voi katsoa kuinka moni on kuollut miehen tekemän henkirikoksen uhrina tai kuka naisen. 

Miten tälläinen liittyy tähän tapaukseen? Ei nämä tapaukset poista sitä että Suomi on vaarallinen maa naisille ja lapsille. Miksi miehet haluavat kieltää tämän? 

Olen itse joutunut isäpuoleni seksuaalisen hyväksikäytön kohteeksi 5 vuotta, isäni väkivallan kohteeksi ja ex miehen pahoinpitelemäksi. Äitini raivostui usein minulle ja antoi luunappeja mutta ei se ollut mitään vrt tekoihin  joita miehet ovat elämässäni minulle tehneet. 

Koska täällä alettiin vinkua miesten väkivaltaisuudesta ja puolustelemaan tätä naista ja keksimään

No aika heikoissa kantimissa on jaksaminen, jos alle viikossa jo menee hermot vauvaan, kuten tällä tekijällä oletat käyneen. Johan tuosta ajasta on ensisynnyttäjä valtaosan ollut sairaalassa. Jos ei edes muutamaa päivää jaksa pistää pientä puolustuskyvytöntä vauvaa itsensä edelle, niin ei niitä vauvoja kannata silloin tehdäkään.

Vierailija
304/977 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se synnyttänyt yksin ja hengaillut vaan sen vauvan kanssa kunnes hermo mennyt?

Vierailija
305/977 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvasin! Puhtaaksi peseminen on kovassa vauhdissa. Tuo äippä tulee vielä saamaan suuria korvauksia väärinymmärrettynä ja somen kaltoin kohtelemana.

Ei, äidin teko oli väärin. Erittäin. Lapseen kajoamisen sijaan hänen olisi pitänyt itse poistua ja soittaa joku hakemaan vauva pois. 

Olisiko joku tullut? Poliisi? Mitä Poliisi olisi vastannut, jos hän olisi soittanut ettei kestä enää vauvaa hakekaa se pois?

Vierailija
306/977 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaus ei ollut täysiaikainen 

Vierailija
307/977 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvasin! Puhtaaksi peseminen on kovassa vauhdissa. Tuo äippä tulee vielä saamaan suuria korvauksia väärinymmärrettynä ja somen kaltoin kohtelemana.

Eli vaikkapa koulukiusaaminen ei ole mielestäsi osa ongelmaa koulusurmissa? Kiusaajilla tai sen hiljaisilla hyväksyjillä ei ole mitään vastuuta? Niillä olosuhteilla..

Vierailija
308/977 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo koska raisauksen uhri ja kaltoinkohdeltu nainen tulee RISTIINNAULITA JA POLTTAA kun lapsensurmaa jonkun saastan sikiön. Vai mitä? 

Vierailija
309/977 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskunta ei ole velkaa mitään synnyttävälle ihmiselle. Jos et kykene vanhemmaksi, et tee lapsia. Ei täällä ole ketään luvattu kannattelemaan ja hyysäämään sua ja lapsiasi, kyllä ne vaan ihan itse tulee hoitaa. Ihmeellisiä kuvitelmia, että on joku ihmeellinen yhteiskunta, joka hoitaa kaiken kun ei itse halua

Eli seksi täytyy kieltää muilta, kuin vanhemmiksi kykeneviltä ihmisiltä. Oisko vaikka pakkosteriloinnit? Miten sitä muuten mitattais?

Vierailija
310/977 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kick the baby. M33

Vierailija
311/977 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskunta ON velvollinen tarjoamaan naiselle JA syntyneelle vauvalle ihmisarvoisen elämän joihin kuuluu turva, toimeentulo JA esimerkiksi turvallinen äitiys ja lapsuus lajityypillisesti emonsa kanssa, mahdollistaen naiselle seksuaalisuutensa äitinä JA lapselle terveen psyykkisen kehityksen. 

Ai yhteiskunta tarjoaa naiselle vaan raisausta ja säälittelyä sekä vie lapsen pois, pakottaa yhteishuoltamaan väkivaltaisen hullun kanssa? 

Todellakin on yhteiskunnan vika. Haista home ja pala helvetissä, naisvihaaja!

Vierailija
312/977 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehiä tää velvollisuus ei jotenkin koske? Eivät ole siis vanhempia ollenkaan?

Vierailija
313/977 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No aika heikoissa kantimissa on jaksaminen, jos alle viikossa jo menee hermot vauvaan, kuten tällä tekijällä oletat käyneen. Johan tuosta ajasta on ensisynnyttäjä valtaosan ollut sairaalassa. Jos ei edes muutamaa päivää jaksa pistää pientä puolustuskyvytöntä vauvaa itsensä edelle, niin ei niitä vauvoja kannata silloin tehdäkään."

Tässä olet oikeassa. Aikaikkuna on niin pieni, ettei kukaan siinä ajassa uuvu. Ongelmat ovat täytyneet olla jo aiemmin. 

Ite olen kommentoinut asiaa yleisellä tasolla, en pelkästään tätä yksittäistapausta.

Vierailija
314/977 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli seksi täytyy kieltää muilta, kuin vanhemmiksi kykeneviltä ihmisiltä. Oisko vaikka pakkosteriloinnit? Miten sitä muuten mitattais?

Luulisi että jokainen normiälyinen osaa ehkäistä

Vierailija
315/977 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, äidin teko oli väärin. Erittäin. Lapseen kajoamisen sijaan hänen olisi pitänyt itse poistua ja soittaa joku hakemaan vauva pois. 

Olisiko joku tullut? Poliisi? Mitä Poliisi olisi vastannut, jos hän olisi soittanut ettei kestä enää vauvaa hakekaa se pois?

Täysin sairasta ja epäinhimillistä velvoittaa vastasynnyttänyt ja mahdollisesti sairaalassakin pahoinpidelty äiti soittamaan "hakemaan vauva pois". Tuollainen on täysin luonnonvastaista, epäinhimillistä ja hirviömäistä toimintaa, viedä synnyttäneiden naisten vauvoja.

Vierailija
316/977 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko varma että kyseessä ei ollut joku synnytyksen jälkeisen masennuksen psykoosi, tms? Kauhea juttu.

Vierailija
317/977 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo koska raisauksen uhri ja kaltoinkohdeltu nainen tulee RISTIINNAULITA JA POLTTAA kun lapsensurmaa jonkun saastan sikiön. Vai mitä? 

Tapahtuu sinun universumissa, ei meidän muiden. Vauva on aina viaton riippumatta siitä miten on saanut alkunsa.

Vierailija
318/977 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulisi että jokainen normiälyinen osaa ehkäistä

Voidaan aloittaa "seksipositiivisuuden" lopettamisella eli sen valheen sepittämisellä, että paneminen olisi jotani muuta kuin parittelua. Miehet pankoot toisiaan vaikka peräaukkoihin jatkossa seksipositiivisuuden hengessä. Yksikään nainen ei ansaitse tuollaista kohtaloa.

Vierailija
319/977 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se ihme että syntyvyys vaan laskee..

Vierailija
320/977 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysin sairasta ja epäinhimillistä velvoittaa vastasynnyttänyt ja mahdollisesti sairaalassakin pahoinpidelty äiti soittamaan "hakemaan vauva pois". Tuollainen on täysin luonnonvastaista, epäinhimillistä ja hirviömäistä toimintaa, viedä synnyttäneiden naisten vauvoja.

Houretta.