Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

19-vuotias äiti murhasi vastasyntyneen vauvan Lohjalla

Kommentit (1347)

Vierailija
261/1347 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi aina näissä jutuissa kun äiti tappaa lapsensa aletaan todistella kuinka naiset on vähintään yhtä väkivaltaisia kuin miehet? Ihan tilastoista voi katsoa kuinka moni on kuollut miehen tekemän henkirikoksen uhrina tai kuka naisen. 

Miten tälläinen liittyy tähän tapaukseen? Ei nämä tapaukset poista sitä että Suomi on vaarallinen maa naisille ja lapsille. Miksi miehet haluavat kieltää tämän? 

Olen itse joutunut isäpuoleni seksuaalisen hyväksikäytön kohteeksi 5 vuotta, isäni väkivallan kohteeksi ja ex miehen pahoinpitelemäksi. Äitini raivostui usein minulle ja antoi luunappeja mutta ei se ollut mitään vrt tekoihin  joita miehet ovat elämässäni minulle tehneet. 

Koska täällä alettiin vinkua miesten väkivaltaisuudesta ja puolustelemaan tätä naista ja keksimään selityksiä tämän puolesta.

Kaikkien väkivallan uhrien pitäisi olla tasa-arvoisessa asemassa ja saada  samalla tavalla oikeutta. Mutta jostain syystä naisten uhrit eivät saa. Tuo vauva on henkirikoksen uhrina ihan yhtä arvokas kuin kuka tahansa muu. Ja jos aletaan keksimään sössötyksiä millä kaikella tavalla nainen oli tässä nyt se uhri ja raukka ja ei saanut tarpeeksi sitä ja tätä, niin se on kyllä todella törkeää. 

Tosiasia on, että tämä lasten tappaminen on Suomessa ihan liian yleistä ja pääosin siihen syyllistyy lapsen oma äiti! Yrityksistäkin saatu viime viikkoina lukea. 

Nyt on aika alkaa jo suojelemaan näitä lapsia! Ei tekijöitä.

Vierailija
262/1347 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Läsnäolleet henkilöt myös syytteeseen vauvan murhasta. Olisivat voineet estää teon. Mutta osallistuivat vain sivusta seuraten ja sitten soittivat apua. Heistä jonkun olisi pitänyt ottaa vauva ja lähteä ulos asunnosta. Soittaa sitten apua. Miksi näin ei toimittu? Vauvalle aiheutettu kipu ja väkivalta on heidän omallatunnolla loppu elämän.

Äiti imettää toisessa huoneessa, nukkuu kun vauvakin nukkuu, pesee vauvan pyllyä. Joku koko ajan vieressä vahtimassa?

Entäs kun vauva ei juuri nuku? Missä isä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/1347 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi aina näissä jutuissa kun äiti tappaa lapsensa aletaan todistella kuinka naiset on vähintään yhtä väkivaltaisia kuin miehet? Ihan tilastoista voi katsoa kuinka moni on kuollut miehen tekemän henkirikoksen uhrina tai kuka naisen. 

Miten tälläinen liittyy tähän tapaukseen? Ei nämä tapaukset poista sitä että Suomi on vaarallinen maa naisille ja lapsille. Miksi miehet haluavat kieltää tämän? 

Olen itse joutunut isäpuoleni seksuaalisen hyväksikäytön kohteeksi 5 vuotta, isäni väkivallan kohteeksi ja ex miehen pahoinpitelemäksi. Äitini raivostui usein minulle ja antoi luunappeja mutta ei se ollut mitään vrt tekoihin  joita miehet ovat elämässäni minulle tehneet. 

Koska täällä alettiin vinkua miesten väkivaltaisuudesta ja puolustelemaan tätä naista ja keksimään selityksiä tämän puolesta.

Kaikkien vä

Tottakai! Mutta ongelmiin voidaan vaikuttaa parhaiten puuttumalla juurisyihin. Eli siihen  miksi vanhempi ei jaksa hoitaa vauvaansa.

Vierailija
264/1347 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että voitaneen lopettaa se paskan länkytys ja pelkkien miesten syyllistäminen, kun se ei ketään auta. Tämä maa on täynnä naisten uhreja. Kuten nyt tämä pienen pieni vauva, jonka elämä ei edes ehtinyt kunnolla alkaa.

Miehet ei hae apua, vaikka tulisivat pahoinpidellyksi. Juuri tässä Raaseporin (?) tapauksessakin mies oli tullut jo kertaalleen naisen puukottamaksi, mutta selitteli kaiken muuksi. 

Lapsia pahoinpidellään kotona ja päivähoidossa, harva tulee koskaan ilmi.

Onneksi te miehet voitte pelastaa tilanteen ottamalla enemmän vastuuta vauvoista ja hakeutumalla hoiva-aloille töihin. 

Olen nainen. Onko sinusta ennen kuulumatonta, että nainen haluaa suojella kaikkia väkivallalta ihan tasa-arvoisesti?? Varsinkin pieniä lapsia? Väkvallan syy on vain tekijässä eikä kenenkään muun vastuulla. 

Vierailija
265/1347 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läsnäolleet henkilöt myös syytteeseen vauvan murhasta. Olisivat voineet estää teon. Mutta osallistuivat vain sivusta seuraten ja sitten soittivat apua. Heistä jonkun olisi pitänyt ottaa vauva ja lähteä ulos asunnosta. Soittaa sitten apua. Miksi näin ei toimittu? Vauvalle aiheutettu kipu ja väkivalta on heidän omallatunnolla loppu elämän.

Veikkaan että päihteillä on ollut osuutta asiaan ja tuskin kukaan heistä on osannut ajatella järkevästi.

Vierailija
266/1347 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kaunis ja suloinen nainen, miten ihmeessä on voinut luisua noin alas pahuuteen. Oikein pahaa teki katsoa hänen kuvaansa.

Vierailija
267/1347 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoinen tyttö on Tinka.

Vierailija
268/1347 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kaunis ja suloinen nainen, miten ihmeessä on voinut luisua noin alas pahuuteen. Oikein pahaa teki katsoa hänen kuvaansa.

Ulkonäkö ei kerro ihmisen luonteesta mitään

Vierailija
269/1347 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö neuvolassa oo huomattu mitään poikkeavaa äidin käytöksessä ? Entä nämä muut henkilöt asunnossa ? Vai olivatko niin huumeissa ettei ymmärtäneet mitä tapahtuu?

Vierailija
270/1347 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkien vä

Äiti on tietenkin syyllinen vauvan kuolemaan, mutta iso osa näistä olis ihan oikeasti estettävissä olosuhteiden muutoksella: tuella, avulla. Ei sillä, että äidin niskaan ladotaan entistä enemmän paineita ja jätetään hänet selviytymään yksin. Synnytyksen jälkeen saattaa olla itsekin kipeä. 

Joo, ei pelasta varmasti kaikkia vauvoja ja psykopaatteja on myös naisissa, mutta iso osa tällaisista johtuu äidin loppuunpalamisesta ja silloin päässä saattaa "napsahtaa" niin, että vauvaan tarttuu liian kovin tai hänet jättää yksin. Kun vauva ei aina lopeta huutamista, vaikka tälle olisi jo tarjottu kaikkea mahdollista hoivaa, mitä äiti vain voi antaa. 

Oma vauva oli äärimmäisen raskas tapaus (ehkä maitoallergia tai refluksi, jota ei tutkittu, koska neuvolassa ei otettu tosissaan. Itseni psyykkasin siinä uupumuksessa niin, että jos en enää kestä niin poistun itse ja jätän vauvan huutaman yksin. En keksinyt enää muuta, mitä voisin tehdä, kun vauva ei vaan hiljene vaan huutaa päivästä ja viikosta toiseen yöt ja päivät läpeensä. Eikä kukaan tule auttamaan, ei edes terveydenhuolto. Sieltäkin vain syyllistettiin lisää ja annettiin toimimattomia ohjeita ja lisää tehtäviä suoritettavaksi.

Vierailija
271/1347 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outoa, kun hänellä ei näy raskausvatsaa somekuvissa. Osa kuvista voi toki olla vanhoja, mutta ainakin yksi on Blockfestiltä eli vajaa 2 kk sitten otettu. Tuli mieleen, että oliko kyseessä ylläriraskaus, kun mahaakaan ei näkynyt. Siis näitä, että mennään vatsakivun vuoksi sairaalaan ja synnytetään samalla reissulla. 

Miten niin ei näkynyt? Shortsien nappi on auki ja maha pömpöttää monessa kesäkuvassa. Blockfesteillä otetussa kuvassa iso huppari päällä, niin ihmekös tuo jos ei vatsaa näy.

Vierailija
272/1347 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkien vä

Miten näitä lapsia sitten suojellaan, jos heistä yksin huolehtii vain äiti? Kauniita sanoja.. Kyllähän me suojellaan ja huolehditaan, muistetaan ainakin syyllistää.. mutta hei, pärjäilkää! Apua ei ole tulossa.

Vierailija
273/1347 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja missä lastensuojelu taas kerran on ollut kun tälläistä pääsee tapahtumaan!

Yhteiskunnan vastuu, tottakai!

Vierailija
274/1347 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan tutkitaan onko lapsivuodepsykoosi. Esimerkiksi useamman vuorokauden valvominen voi laukaista sen. 

Mä en saanu nukuttua moneen yöhön ennen synnytystä ja sitten kun vauva syntyi niin ei saatu (säästösyistä silloin) perhehuonetta ja vauvat huusivat yön läpeensä vuorotellen. Valvoin useamman päivän putkeen sen takia, aloin jo uhkailla hoitajia, että mä lähden NYT kotiin, en kestä olla hetkeäkään enää täällä. 

No oma vauvakaan ei sitten nukkunut vuoteen, mutta onneksi oli sentään vain yksi valvottaja eikä useampaa.

Miksi alapeukut? Tuomio tulee, vaikka ei olisi edes tehnyt mitään rikosta??  :D

Koska ei kiinnosta jonkun random-mamman kertomukset omasta unettomuudestaan. Ne eivät tähän aiheeseen liity.

Vierailija
275/1347 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että voitaneen lopettaa se paskan länkytys ja pelkkien miesten syyllistäminen, kun se ei ketään auta. Tämä maa on täynnä naisten uhreja. Kuten nyt tämä pienen pieni vauva, jonka elämä ei edes ehtinyt kunnolla alkaa.

Miehet ei hae apua, vaikka tulisivat pahoinpidellyksi. Juuri tässä Raaseporin (?) tapauksessakin mies oli tullut jo kertaalleen naisen puukottamaksi, mutta selitteli kaiken muuksi. 

Lapsia pahoinpidellään kotona ja päivähoidossa, harva tulee koskaan ilmi.

Onneksi te miehet voitte pelastaa tilanteen ottamalla enemmän vastuuta vauvoista ja hakeutumalla hoiva-aloille töihin. 

Miehiä on vähemmän töissä esim. päiväkodeissa ja silti miehetkin tekevät niissä rikoksia. Esim lapsiinkajoamista. :)

Vierailija
276/1347 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Länsiuusimaalla naiset ei saane laittaa lapsia suunnitelmallisesti kylmäksi?

Artikkelissa oli maininta suunnitelmallisuudesta.

Vierailija
277/1347 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja äippä itkee mt-tutkimuksessa kuinka sikoja miehet ovat ja kuinka kurjaa elämä on ollut. Toivottavasti eukko joutuu jäämään hoitoon pitkäksi aikaa. 

Hoitoon? Mistä sellasta saa? Jonot on pitkiä. 

Vierailija
278/1347 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska täällä alettiin vinkua miesten väkivaltaisuudesta ja puolustelemaan tätä naista ja keksimään

Ei pidä hankkiutua paksuksi jos ei pärjää, se on fakta

Vierailija
279/1347 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti äiti saa tarvitsemansa tuen ja pystyy jatkamaan elämää. Julma teko, mutta vastasyntyneen kanssa tunteet ovat ymmärrettävästi kovilla.

Olisiko ollut sama kommentti jos tekijä olisi ollut isä?

Vierailija
280/1347 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tyttö aina uhri? Onko 19-vuotias oikeustoimikelvoton pikkutyttö vai aikuinen?

No jos hän ei lasta halunnut niin eiköhän hän uhri ole.

Varma tieto "jos."