Miehelle lapsuudenperhe on tärkeämpi
Miehelleni lapsuudenperhe on hänelle kaikkein tärkein, minä tulen toisena. Hän näki perhettään aika vasta ja palatessaan takaisin kotiin, sanoi että nyt on "paluu tylsään arkeen". Hänen perhe asuu aika kaukana eivätkä voi nähdä usein.
Aina sanoo että tuntee olonsa paremmaksi kun on soitellut perheelleen. Minullekin sanoo, että minun pitäisi muuttaa lähemmäs perhettäni niin tuntisin oloni paremmaksi.
Jotenkin tämä nyt hiertää. En tiedä onko vika minussa kun ajattelen näin. Onko lapsuudenperhe todella se tärkein vai se perhe mitä on itse rakentamassa? Lapsia meillä ei vielä ole.
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sittenhän sinun varmaan pitää muuttaa lähemmäs perhettäsi.
Niin, mutta jos ap:n lapsuudenperhe asuu kaukana hänen miehensä lapsuudenperheestä, eihän heille jää enää mitään yhteistä.
Ap:n mieshän haluaa lopettaa parisuhteen, mutta ei uskalla tehdä sitä itse. Voi olla, että hän saisi siitä äidiltään moitteita. Jos nainen muuttaa lähemmäs vanhempiaan, mies voi kerjätä muilta sääliä miten nainen hänet niin julmasti hylkäsi.
Sitten ei auta kuin julmasti hylätä mies. Nyyhkistä
En voisi kuvitellakaan perheen perustamista ihmisen kanssa, jolle arki kanssani on ikävä kompromissi verrattuna lapsuuden perheeseen. Taitaa olla kova kaipaus juurikin sinne lapsuuteen, eikä aikuisuus maistu. Mulla ei olisi mitään syytä olettaa, että tuollainen mies pystyisi priorisoimaan oman perheensä ja lapsensa yli lapsuudenperheen, jos lapsia tulisi. Tai pitämään terveitä rajoja vanhemmilleen, kun lapsia tulisi. Ylipäätään jos parisuhde minun kanssa ei inspiroi, niin teen selväksi että se on etuoikeus ja oma valinta eikä pakko.
Joten ei jatkoon.
Vierailija kirjoitti:
Napanuora vielä katkaisematta.
Seurustelin aikoinaan vastaavanlaisen naisen kanssa. Eihän siitä tullu he*vettiäkään.
Juuri näin. Sukupuolella ei ole merkitystä. Aikuisuus on vaan joillekin vaikea laji. Ja parisuhteen ovat aikuisia varten.
On se jännä kun naiselle kaikki jopa lemmikit menee aina miehen edelle mutta naiset ei itse kestä sitä että ei ole ykkönen miehelle. Ja ymmärrän kyllä miestä kun perhe pysyy kuvioissa koko elämän ja nykypäivänä parisuhteet kestää tasan siihen asti kun riittää niin sanottua alkuhuumaa. Arki kun alkaa niin nainen kyllästyy suhteeseen ja alkaa etsimään uutta alkuhuuma. Naisilla kun ei ole nykypäivänä minkää laista erokynnystä niin miehelle ei ole millään tavalla järkevää pitää naista ykkösenä koskaan
Vierailija kirjoitti:
Mikä saatanan lapsuudenperhe? Onko siinä oletusasetuksena että vanhemmat ovat vielä yhdessä? Entä aikuiset sisarukset? Saako heillä olla omaa perhettä, vai ovatko hekin lapsuudenperhettä, viis puolisoista ja lapsista?
Kaikilla ei ole edes lapsuudenkotia jäljellä. Vanhemmat ovat voineet eronneet ja muuttaa pois.
Yhyyy
Vierailija kirjoitti:
On se jännä kun naiselle kaikki jopa lemmikit menee aina miehen edelle mutta naiset ei itse kestä sitä että ei ole ykkönen miehelle. Ja ymmärrän kyllä miestä kun perhe pysyy kuvioissa koko elämän ja nykypäivänä parisuhteet kestää tasan siihen asti kun riittää niin sanottua alkuhuumaa. Arki kun alkaa niin nainen kyllästyy suhteeseen ja alkaa etsimään uutta alkuhuuma. Naisilla kun ei ole nykypäivänä minkää laista erokynnystä niin miehelle ei ole millään tavalla järkevää pitää naista ykkösenä koskaan
Lue oma tekstisi ajatuksen kanssa ja mieti, haluaako yksikään nainen tuollaisen miehen kanssa parisuhteeseen.
Minä poistuisin tuon pojun elämästä heti. Ylipäätään tulisi likainen olo aikuisena naisena olla tuollaisen keskenkasvuisen pojan kanssa.
Oletko muuten kysynyt mihin "miehesi" edelliset parisuhteet ovat kaatuneet? Rehellinen vastaus voisi selittää sen, miksi sulle pitää noin kauheasti uhota noin " perhe ensin ja jos ei käy niin tuossa on ovi". Taipaata tuo mieslapsi osata aavistaa, että väistämätön on tapahtumassa ja haluaa jo etukäteen siihen valmistautua.
Kaikista kauheinta on perheen perustaminen aikoinaan orvoksi jääneen ihmisen kanssa. Voi sitä itkua ja raivoa, että hyvähän sun on kun sulla on vanhemmat, mulla ei ole ketään, et tiedä elämästä mitään, mulla on ollut niin rankkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sittenhän sinun varmaan pitää muuttaa lähemmäs perhettäsi.
Niin, mutta jos ap:n lapsuudenperhe asuu kaukana hänen miehensä lapsuudenperheestä, eihän heille jää enää mitään yhteistä.
Se tuossa viestissä vähän niin kuin oli pointtina. Jos mies pyytää muuttamaan, niin minkäs sille mahtaa.
Aika reppanalta vaikuttaa. En itse haluaisi olla suhteessa jossa en ole puolisolle ykkönen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lue oma tekstisi ajatuksen kanssa ja mieti, haluaako yksikään nainen tuollaisen miehen kanssa parisuhteeseen.
Eli sinunkin mielestä nainen pitää olle miehelle aina ykkönen vaikka varsin hyvin tiedätte että naiselle kaikki menee mihen edelle? Ja kun tiedät itsekin kuinka herkästi naiset nykypäivänä eroaa niin kerro toki mitä järkeä miehelle on panostaa naiseen ja parisuhteeseen koko elämällä kun nainen ei panosta parisuhteeseen eikä mieheen mitenkään kun tiedät itsekin että nainen ei tuo parisuhteeseen muuta kuin vaatimukset omaan etuun ja nainen jättää heti jos naiseltakin vaaditaan panostamista?
Sinä naisena tiedät varsin hyvin että mies on sinulle vain henkisen ja taloudellisen hyväksikäytön kohde ja aivan varmasti sinäkin jätät miehen jos et pääse käyttämään miestä hyväksesi. Sanoohan naiset itse että kisen ei tarvi tuoda mitään parisuhde pöytään kun nainen on se pöytä mille tarvii tuoda asioita.
Mikä sinulle antoi semmoisen virheellisen kuvan että haluaisin edes parisuhdetta nykyaikiasen naisen kanssa? Nykypäivänä nainen ei ole mikään palkinto mitä kannattaisi edes tavoitella kun sen verran hirveitä ja kauheita nykynaiset on miehiä kihtaan. Ihan tiedoksi en todellakaan halua edes parisuhdetta nykyaikaisen naisen kanssa koska se parisuhde ei tuo mitään semmoista positiivista miehen elämään mikä korvaisi ne kaikki naisen vaatimat asiat jotka on miehen näkökulmasta pelkästää negatiivista. Käytän naisia vain yhden yön seksiin kun se tulee kiin paljon halvemmaksi ja helpommaksi eikä se vaadi läheskään niin paljon työtä mitä parisuhde nykyaikaisen naisen kanssa vaatii
Vierailija kirjoitti:
Aika reppanalta vaikuttaa. En itse haluaisi olla suhteessa jossa en ole puolisolle ykkönen.
Voitko rehellisesti sanoa että kun olet ollut parisuhteessa mies on ollut sinulle se ykkönen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitko rehellisesti sanoa että kun olet ollut parisuhteessa mies on ollut sinulle se ykkönen?
Voin. Hän, ja sitten myöhemmin hän ja lapset. Aivan ehdottomasti.
Voi sinua herra 73. Eiköhän se äiti antaisi ilmaiseksi, kun nätisti pyydät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin. Hän, ja sitten myöhemmin hän ja lapset. Aivan ehdottomasti.
Hah. Ei kukaan tuota valhetta usko, et edes sinä itse. Kaikki me tiedämme että naiselle nainen itse on aina tärkein eikä kenelläkään muulla ole mitään väliä. Jos naisen pitää valita oma halu tai miehen halu niin nainen valitsee aina itsensä.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mitä tarkoitat sillä, että nykypäivänä naisilla ei ole erokynnystä. Tunnen kuitenkin suuren määrän naisia, jotka seisovat miestensä rinnalla tuli mitä tuli.
Sitten on tietysti asioita kuten väkivalta ja pettäminen, joita useimmat naiset eivät kestä, eikä tarvitsekaan. Silti monissa suhteissa naiset kestävät näitäkin.
Miehelle perhe on pysyvä ja pysyy koko elämän niin kuin ystävätkin. Nainen on vain tilapäistä kun nainen tuhoaa sen suhteen aivan varmasti siinä vaiheessa kun naiseltakin vaadittaisiin panostamista suhteeseen kun nainen haluaa vain vaatia suhteelta mutta ei ruo mitään suhteelle
Mulla on muutenkin aika surkea avioliitto mutta mies on sanonut päinnaamaa että lapsuudenperhe on hänelle tärkein, minä tulen toisena. Minun selän takana osti isälleen asunnon ja kun viimein kertoi asiasta niin syy oli että eihän omaa isää voi pulaan jättää yms. Tienaan paljon vähemmän kuin mieheni mutta minun kanssa jakaa laskut ja muut niin että menee tasan enkä pääse hänestä ns.taloudellisesti hyötymään mutta jos vanhempansa pyytävät rahaa niin mies kysyy vaan että kuinka paljon.
Napanuora vielä katkaisematta.
Seurustelin aikoinaan vastaavanlaisen naisen kanssa. Eihän siitä tullu he*vettiäkään.