Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi se on niin monelle täysi yllätys ettei käytetyistä tavaroista saa juuri mitään?

Vierailija
16.10.2025 |

Miksi siitä 4000€ telkusta ei saa edes tonnia, hyvä jos 100€ torissa, eikä kauppa edes suostu ottamaan sitä vaihdossa?

Miksi se kymppitonnin timanttisormus josta sain "hyvän tarjouksen" ja arvioitiin 20000€ arvoiseksi onkin vain romukullan arvoinen 150€? 

Miksi kirpputorilla saa vain 20€ takista jonka ostin stockalta 800 eurolla?

Kommentit (128)

Vierailija
81/128 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Pika-googletuksella uuden näytön saa 20€:llä

https://www.verkkokauppa.com/fi/product/941092/Fuj-tech-27-Wide-16-9-Pr"

Tuo on privacy filter eikä näyttö! :D Kylläpä te pihit ihmiset olette varsinaisia järjen jättiläisiä! :D

Juu, huomasin tuon itsekin. Jos osaisit lukea niin tuossa tosiaan luku pika-googletuksella. Ei ole minun vika että guugle työntää tuollaista hakutuloksiin

https://www.dustinhome.fi/product/5020064408/24e2n1110?ssel=true&pricei…

No, sinä 65€ eikä edes ole alennushinta. Itse maksoin omasta lenovon näytöstä muistaakseni joskus gigantista 50€

Kyllähän se nyt susta aika paljon kertoo, ettet edes tarkasta tietoasi kun raiv0päissäsi painat "LÄHETÄ"-nappia. :D Noin äkkipikainen ihminen tuskin k

65€ on täysin uusi, käyttämätön tuote jolla on mm. takuu. 15€ on vanha romu, jolla ei kukaan tee yhtään mitään.

Vierailija
82/128 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kunnosta. Ja kuinka käytetty. Ei liikaa hintaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/128 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä kyllä hyvä syy poistaa Vintedin tili ja tulouttaa siellä olevat rahat. Jatkossa sitten paljon pienemmällä vaivalla heitän iloisesti omat hyvät, ehjät, vain vähälle käytölle jääneet vaatteeni suoraan roskiin. Vinted ei enää maksa vaivaa! 

Niin että kun et itse niistä hyödy rahallisesti niin ei saa kukaan muukaan hyötyä? TS.mikset lahjoita vaikka UFFiin tai Konttiin?

Koska siitä ei saa rahaa.

Vierailija
84/128 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ovat hämmästyneitä, koska käytetyn tavaran arvo on romahtanut aika hiljattain.

Siis eihän uudenveroinenkaan käytetty tavara ole ikinä ollut lähes uuden arvoinen (ellei kyseessä ole keräilytavara tms., jota ei ole enää saatavilla). Aina on ollut ihmisiä, jotka ylihinnoittelevat tavaransa. Käytetyn tavaran hinnoittelulla on kuitenkin ollut sellainen optimaalinen alue, johon sekä ostaja että myyjä ovat tyytyväisiä, ja eri tavaroilla se alue on tietysti erilainen. Uuden television hinta romahtaa ihan eri tavalla kuin Louis Vuittonin laukun, ja käyttämätön paistinpannu avaamattomassa pakkauksessa hinnoitellaan eri logiikalla kuin käyttämätön halpaketjun T-paita.

Mutta tämä on muuttunut tosi lyhyessä ajassa niin, että mistään ei enää maksettaisi mitään. Ei ole mitään harhaa, että vielä pari vuotta sitten Torissa ja kirpputoreilla sai käytetyistä tavaroista pa

"Oman kokemukseni mukaan käytetystä tavarasta pyydetään huomattavasti enemmän kuin ennen. "

Mielenkiintoista. Ehkä siinä on paljon paikallista hajontaa.

Uteliaisuudesta katsoin Torista Kallax-hyllyjä, ja halvimmat näytti olevan 1-5 eurolla, tai itse asiassa annettiin ilmaiseksi. 25 eurolla myytiin niitä, jotka maksavat uutena 69 euroa, ja niin edelleen. Aika normaalilta hinnoittelulta se minun silmääni vaikutti, mutta ehkä eri kaupungeissa on eri tavalla. Omien kokemusteni perusteella oletan, että vain ne, joissa myydään 10 eurolla 100 euroa maksanutta, oikeasti käyvät kaupaksi nykyään.

Vierailija
85/128 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ovat hämmästyneitä, koska käytetyn tavaran arvo on romahtanut aika hiljattain.

Siis eihän uudenveroinenkaan käytetty tavara ole ikinä ollut lähes uuden arvoinen (ellei kyseessä ole keräilytavara tms., jota ei ole enää saatavilla). Aina on ollut ihmisiä, jotka ylihinnoittelevat tavaransa. Käytetyn tavaran hinnoittelulla on kuitenkin ollut sellainen optimaalinen alue, johon sekä ostaja että myyjä ovat tyytyväisiä, ja eri tavaroilla se alue on tietysti erilainen. Uuden television hinta romahtaa ihan eri tavalla kuin Louis Vuittonin laukun, ja käyttämätön paistinpannu avaamattomassa pakkauksessa hinnoitellaan eri logiikalla kuin käyttämätön halpaketjun T-paita.

Mutta tämä on muuttunut tosi lyhyessä ajassa niin, että mistään ei enää maksettaisi mitään. Ei ole mitään harhaa, että vielä pari vuotta sitten Torissa ja kirpputoreilla sai käytetyistä tavaroista pa

Kaupungissani ei ole ikeaa ja huonekalun kotiinkuljetus maksaa alkaen 70 euroa + huonekalujen hinta. 40e uudenveroisesta ei siis ole kallis jos se on naapurissa. 

Vierailija
86/128 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä kyllä hyvä syy poistaa Vintedin tili ja tulouttaa siellä olevat rahat. Jatkossa sitten paljon pienemmällä vaivalla heitän iloisesti omat hyvät, ehjät, vain vähälle käytölle jääneet vaatteeni suoraan roskiin. Vinted ei enää maksa vaivaa! 

Niin että kun et itse niistä hyödy rahallisesti niin ei saa kukaan muukaan hyötyä? TS.mikset lahjoita vaikka UFFiin tai Konttiin?

NO NIIN! Sieltä se JOBBARI llmestyi! Miksi jonkun toisen pitäisi hyötyä toisen omaisuudesta?! Olet tainnut tottua käymään toisten ihmisten taskulla! :D Tyypillinen l0inen!

Vierailija
87/128 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tulee yllätyksenä kun koko elämän on saanut kuulla miten tavara x on arvokas, ja se on maksanut y, ja sen pitäminen koko loppu elämän tallessa siltä varalta että jos se jossain kohtaa ehkä muuttuisi arvokkaaksi jne.

Olisipa ihmiset yhtä arvokkaita, ja puhuttaisiin että henkilö x on arvokas ja sen pitäminen rinnalla koko loppu elämän niin siinä on sitä jotain.

Vierailija
88/128 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, huomasin tuon itsekin. Jos osaisit lukea niin tuossa tosiaan luku pika-googletuksella. Ei ole minun vika että guugle työntää tuollaista hakutuloksiin

No, sinä 65€ eikä edes ole alennushinta. Itse maksoin omasta lenovon näytöstä muistaakseni joskus gigantista 50€

Kyllähän se nyt susta aika paljon kertoo, ettet edes tarkasta tietoasi kun raiv0päissäsi painat "LÄHETÄ"-nappia. :D Noin äkkipikainen ihminen tuskin kovin hyvin pärjää elämässä. :D 65 on muuten 4,33x kalliimpi kuin 15 €. Pihi mikä pihi! Edelleenkin: Pysy poissa käytettyjen tuotteiden markkinoilta, jos olet valmis maksamaan uudesta halvimmasta kura-tavarasta sen halvan hinnan!

Kunnon pimppiraivot päällä. Ja joo, itse et osaa sanoa myymästäs romusta muuta kuin että se on "näyttö", ja yrität päteä sillä ettei av-palstan postausta oikolueta viiteen kertaan ennen lähetä-napin painamista.

Vierailija
89/128 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Pika-googletuksella uuden näytön saa 20€:llä

https://www.verkkokauppa.com/fi/product/941092/Fuj-tech-27-Wide-16-9-Pr"

Tuo on privacy filter eikä näyttö! :D Kylläpä te pihit ihmiset olette varsinaisia järjen jättiläisiä! :D

Kyllähän se nyt susta aika paljon kertoo, ettet edes tarkasta tietoasi kun raiv0päissäsi painat "LÄH

"65€ on täysin uusi, käyttämätön tuote jolla on mm. takuu. 15€ on vanha romu, jolla ei kukaan tee yhtään mitään."

Pysy sitten poissa käytettyjen tavaroiden markkinoilta, jos olet tuota mieltä, äläkä jankkaa! Olen myynyt halvimmillaan tuotteen 8 eurolla. Hyvin kelpasi ostajalle! Sinä voit ostaa sen halvimman huonolaatuisen uuden näytön 65 eurolla, jos ei ole varaa ostaa 200 € laadukkaampaa näyttöä.

Vierailija
90/128 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta tämä on muuttunut tosi lyhyessä ajassa niin, että mistään ei enää maksettaisi mitään. Ei ole mitään harhaa, että vielä pari vuotta sitten Torissa ja kirpputoreilla sai käytetyistä tavaroista paljon parempia hintoja.

On mielenkiintoista

Mistään ei maksettaisi mitään, jos ylimääräistä rahaa ei yksinkertaisesti ole. Jos myyjälläkään ei ole rahaa, hinta laskee. Jos myyjällä on rahaa, tuote poistuu myynnistä 

Vierailija
91/128 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se nyt susta aika paljon kertoo, ettet edes tarkasta tietoasi kun raiv0päissäsi painat "LÄHETÄ"-nappia. :D Noin äkkipikainen ihminen tuskin kovin hyvin pärjää elämässä. :D 65 on muuten 4,33x kalliimpi kuin 15 €. Pihi mikä pihi! Edelleenkin: Pysy poissa käytettyjen tuotteiden markkinoilta, jos olet valmis maksamaan uudesta halvimmasta kura-tavarasta sen halvan hinnan!

Kunnon pimppiraivot pääl

"Kunnon pimppiraivot päällä. Ja joo, itse et osaa sanoa myymästäs romusta muuta kuin että se on "näyttö", ja yrität päteä sillä ettei av-palstan postausta oikolueta viiteen kertaan ennen lähetä-napin painamista."

Kuinka kauan olet ollut työtön? Pitkäaikais-työtön? Harmittaako kun et saa ihan kaikkea ilmaiseksi? Rahaa saat kyllä ilmaiseksi muilta veronmaksajilta, mutta siihen se taitaa jäädäkin. :D

Vierailija
92/128 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"65€ on täysin uusi, käyttämätön tuote jolla on mm. takuu. 15€ on vanha romu, jolla ei kukaan tee yhtään mitään."

Pysy sitten poissa käytettyjen tavaroiden markkinoilta, jos olet tuota mieltä, äläkä jankkaa! Olen myynyt halvimmillaan tuotteen 8 eurolla. Hyvin kelpasi ostajalle! Sinä voit ostaa sen halvimman huonolaatuisen uuden näytön 65 eurolla, jos ei ole varaa ostaa 200 € laadukkaampaa näyttöä.

Voi jeesus että sinä oot tyhmä ihminen.

Vierailija
93/128 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kunnon pimppiraivot päällä. Ja joo, itse et osaa sanoa myymästäs romusta muuta kuin että se on "näyttö", ja yrität päteä sillä ettei av-palstan postausta oikolueta viiteen kertaan ennen lähetä-napin painamista."

Kuinka kauan olet ollut työtön? Pitkäaikais-työtön? Harmittaako kun et saa ihan kaikkea ilmaiseksi? Rahaa saat kyllä ilmaiseksi muilta veronmaksajilta, mutta siihen se taitaa jäädäkin. :D

Juujuu raivoa lisää vaan sieltä suojatyöpaikastas. Ja elä illuusiossa että kaikki muutkin saa tuhansia euroja kuussa tekemättä tai osaamatta yhtään mitään

Vierailija
94/128 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa miettiä paljonko itse maksaisi esim. vuosia käytetystä televisiosta, joka on jo teknisestikin vanhentunut, vs. uusi ja käyttämätön malli liikkeestä. Enpä itsekään maksaisi käytetystä kuin korkeintaan kymppejä, vaikka kuinka olisi maksanut kaupassa pari tonnia vielä muutama vuosi sitten.

Juuri näin. Käytetyn elektroniikkatavaran voi ostaa, jos kaupan taloudellinen riski on minimaalinen. Mieluummin maksan muutaman satasen enemmän, että saan uuden jossa on takuut voimassa.

Ja mitä tulee esim. vaatteisiin, huonekaluihin jne. niin itseni on vaikea ymmärtää kuinka joku ostaa kusenpolttamat alushousut tai luteisen sohvan kirpparilta.

Toki monilla on rahat niin vähissä, että tähän on mentävä pakon edessä.

Vierailija
95/128 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin pysyn poissa romumarkkinoilta. En osta 65€ huonoa näyttöä, enkä todellakaan osta vanhaa ser-romua,15 eurolla.

Vierailija
96/128 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavaroiden arvo on nolla rahattomien markkinoilla kuten nykysuomessa.

Vierailija
97/128 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisen roska on toisen aarre.

Kyl semmottiisii tinkipyyntöjä tulee vastaan kun halvemmalla jotain myy.

Niin mene sinä sinne ostamaan se kiinankopio. Laitoin kaappiin odottamaan. En saanut 250 kuten kuvittelin 5 vuotta myöhemmin. Sain 1300. Ja olisi pitänyt myydä 9 eurolla, koska kiinankopion hinta on se.

Jos 9€ on se mitä tarjotaan, niin 9€ on se mikä sen arvo on. Ei siinä auta laittaa "kaappiin odottamaan."

No tuolla vastaamallasi henkilöllähän nimenomaan auttoi laittaa kaappiin odottamaan, kun arvo nousi tonnilla.

Arvo on se, minkä ostaja suostuu maksamaan ja millä hinnalla myyjä suostuu tavarasta luopumaan. Ei ostaja yksin päätä hintatasoa.

Mikä tuo ihmetuote nyt sitten oli?

Vierailija
98/128 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en saa vanhoista tavaroistani mitään, tuhoan ne ja heitän roskiin. Ei ole oikein jos joku roskisten tonkija hyötyisi niistä ja minä en. 

Vierailija
99/128 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakin pysyn poissa romumarkkinoilta. En osta 65€ huonoa näyttöä, enkä todellakaan osta vanhaa ser-romua,15 eurolla.

Jooh, vanhoja näyttöjä saa tosiaan ilmaiseks vaikka sieltä ser-keräyspisteeltä hakemalla. Eikä tarvitse maksaa toimituskuluja

Vierailija
100/128 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jooh, vanhoja näyttöjä saa tosiaan ilmaiseks vaikka sieltä ser-keräyspisteeltä hakemalla. Eikä tarvitse maksaa toimituskuluja

Mutta kuinka vanhoista on kyse? Tuo näytön myyjä taisi mainita, että siinä on takuuta jäljellä, eli aika uusi.

Mutta olisi kiva, jos tämä ketju ei menisi yhdestä näytöstä jankkaamiseksi. Elektroniikkahan on yksi tavarakategoria, jonka arvo on käytettynä ollut aina matala. Sen sijaan on paljon kaikenlaista tavaraa, joka on käytettynä yhtä hyvää kuin uutena ostettaessa ja jossa ei voi olla mitään piilovikoja, mutta senkin suhteen ollaan nykyään oudon epäluuloisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kolme