Kokeilin tuota tekoälyä, ja onhan se älykkäämpi kuin uaeimmat meidän työntekijöistä
Eikä se saikuttele, tai kieltäydy työntehtävistä. Varsinkin meidän koodarit ovat nyt kusessa.
Meikäläinen odottaa kyllä vesi kielellä että irtisanominen tulee helpottumaan koska sen jälkeen firman tulos moninkertaistuu.
T. Toimari
Kommentit (18)
Eikö sitä voi jo irtisanoa, mikäli työntekijä ei kykene suoriutumaan vaadituista tehtävistä?
Vierailija kirjoitti:
Eikö sitä voi jo irtisanoa, mikäli työntekijä ei kykene suoriutumaan vaadituista tehtävistä?
Valitettavasti laki on vasta tulossa käsittelyyn mitta sitten!
PK-yritttäjä
Ainakaan itse en pääse mihinkään töihin, vaikka on koulutus, ja aktiivikoodaus on intohimo. Luulen kykeneväni suoriutumaan työn tarjoamista tehtävistä.
Mistäs tiedät ?Olethan siellä itsekkin töissä eli yhtä tyhmä kuin ne muutkin.
Vierailija kirjoitti:
On se vaikeata silloinkin.
T. Toimari
Minun työpaikalla tekoäly tekee jo kaikki tiedotteet ja sisäiset markkinointitekstit. Olemme puolisen vuotta mitanneet asiaa analytiikalla ja selvittäneet myös viestintätekstien tehoa tekoälyn tekeminä. Ne ovat paljon parempia ja selkeämpiä kuin ihmisen tekemät ja saadaan valtava säästö kun voidaan pistää pihalle muutama viestintä- ja markkinointityyppi, joita emme enää tarvitse. Nyt on mahdollista parin seuraavan vuoden aikana investoida muutamiin tuotantolinjan työvälineiden parannuksiin kun saadaan säästettyä pelkästään 3 vuoden aikana noin 300000 euroa 2 henkilön palkkasummana. Näissä tapauksissa tekoäly on todella hyödyllinen. Olin reilu viikko sitten yhdessä seminaarissa, jossa tutkijat ennustivat, että tekoäly korvaa Suomessa ensimmäisenä juuri luovien tekstien tekijät, esimerkiksi viestintätyötä tekevät, toimittajat ja valokuvaajat. Jos ajattelee, millä aloilla on työvoimapula niin tuokin tekoälyn "vapauttama" porukka voidaan kouluttaa hoito- ja hoiva-alalle niin koko yhteiskunta hyötyy. Hoivaa tekoäly ei tee eikä käytä vanhusta suihkussa.
Se osaa myös oikeinkirjoituksen, toisin kuin provon vajaamielinen kirjoittaja, siis ap.
Vierailija kirjoitti:
Mistäs tiedät ?Olethan siellä itsekkin töissä eli yhtä tyhmä kuin ne muutkin.
Firman omistajana se olisi vaan plussaa jos minunkin työn voisi korvata.
Ap
Tekee vähemmän virheitä kuin ps agitaattorinuori palstoilla. Kannatetaan käyttöönottoa
Vierailija kirjoitti:
Se osaa myös oikeinkirjoituksen, toisin kuin provon vajaamielinen kirjoittaja, siis ap.
Taisi löytyä joku joka kohta tulee saamaan kenkää.
Ap
Mä olen sellainen koodari, ja käytän työssäni päivittäin avukseni tekoälyä. Onhan se tehostanut työtä paljon. Minusta koko koodaustyön saisi korvata, aika epäinhimillistä pikkutarkkaa väkertämistä. Eli ei haittaa, jos tekoäly vie työt jossain vaiheessa.
Ja sehän tulee viemään ne useimmilta, ja sitten täytyy kehittää tulonjakomalleja, jotka ei perustu ihmisten elämiseen työllään ja ihmistyön verottamiseen. Tämä on minusta positiivinen kehitys, mikäpä sen mukavampaa kuin että saa omistautua harrastuksille ja elämästä nautiskelulle, eikä tarvi enää uhrata niin suurta osaa elämäänsä palkkatyössä.
Vierailija kirjoitti:
Ainakaan itse en pääse mihinkään töihin, vaikka on koulutus, ja aktiivikoodaus on intohimo. Luulen kykeneväni suoriutumaan työn tarjoamista tehtävistä.
Luulisi olevan helppoa? Suomalaiset softatalot eivät edes viitsineet antaa tarjousta viimeiselle projektillemme. Tämä, vaikka sillä alalla on nyt irtisanomiset käynnissä.
Ap
Ensimmäisen tekoäly korvaa ne toimarit joilla ei ole mitään virkaa. Toimarit tekee ne isoimmat tappiot kuten etenkin suomessa on nähty. Samaten korvataan yrityksen hallitukset. Tekoäly tekee ne tuottavimmat päätöset. Vrt. Nokian isokenkäisten tai Fortumin TJ:n ja hallituksen päätöskyvyt, kuinka miljardibisneksistä saadaan tehtyä miljarditapppioita tuottavia yrityksiä. Tervemenoa vaan vanhusten kakkapyllyjä pyyhkimään sinäkin "toimari".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taisi löytyä joku joka kohta tulee saamaan kenkää.
Ap
Olen 69 v, eläkkeellä jo kolmatta vuotta. Ei mennyt oikein tälläkään kertaa. Mainitsinko jotain vajaamielisyydestäsi? Taisin mainita. Kiva kun tulit todistamaan sanani oikeaksi.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen sellainen koodari, ja käytän työssäni päivittäin avukseni tekoälyä. Onhan se tehostanut työtä paljon. Minusta koko koodaustyön saisi korvata, aika epäinhimillistä pikkutarkkaa väkertämistä. Eli ei haittaa, jos tekoäly vie työt jossain vaiheessa.
Ja sehän tulee viemään ne useimmilta, ja sitten täytyy kehittää tulonjakomalleja, jotka ei perustu ihmisten elämiseen työllään ja ihmistyön verottamiseen. Tämä on minusta positiivinen kehitys, mikäpä sen mukavampaa kuin että saa omistautua harrastuksille ja elämästä nautiskelulle, eikä tarvi enää uhrata niin suurta osaa elämäänsä palkkatyössä.
Ei se kuitenkaan noin tule menemään. Eliitin taskuun ne hyödyt kuitenkin menee. Se on yks hailee mitää koodariapinoille sun muille roskaduunareille tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäisen tekoäly korvaa ne toimarit joilla ei ole mitään virkaa. Toimarit tekee ne isoimmat tappiot kuten etenkin suomessa on nähty. Samaten korvataan yrityksen hallitukset. Tekoäly tekee ne tuottavimmat päätöset. Vrt. Nokian isokenkäisten tai Fortumin TJ:n ja hallituksen päätöskyvyt, kuinka miljardibisneksistä saadaan tehtyä miljarditapppioita tuottavia yrityksiä. Tervemenoa vaan vanhusten kakkapyllyjä pyyhkimään sinäkin "toimari".
Palmujen alla tulen nauttimaan firman tuloksesta sitten kun ei enää tarvii olla suomessa komentamassa lusmuilijoita.
Ap
Keskijohto eli kaiken maailman pikkupomot on aina firman turhinta porukkaa. Sitä tekoäly tulee vähentämään radikaalisti.
.