Miksi se on niin monelle täysi yllätys ettei käytetyistä tavaroista saa juuri mitään?
Miksi siitä 4000€ telkusta ei saa edes tonnia, hyvä jos 100€ torissa, eikä kauppa edes suostu ottamaan sitä vaihdossa?
Miksi se kymppitonnin timanttisormus josta sain "hyvän tarjouksen" ja arvioitiin 20000€ arvoiseksi onkin vain romukullan arvoinen 150€?
Miksi kirpputorilla saa vain 20€ takista jonka ostin stockalta 800 eurolla?
Kommentit (150)
Käytetty tavara kuluu käytössä, myös se maailman suurin vaaleanpunainen timantti, joten sehän halpenee kuluessaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen myynyt huutonetissä kaikenlaisia tuotteita. Ihmiset siellä on tosi pihejä. Edes tietokoneen näytöstä ei haluta maksaa edes 15 €. Se on niin pieni raha, että ihan sama vaikka hajoaisi parin kuukauden jälkeen! Noi mestat on täynnä pihiä porukkaa! Minä en kuitenkaan suostu ihan pilkkahintaan tavaraa myymään! Myyn kuitenkin kohtuu-hinnalla ja joskus pikkusen alennan hintaa. Aku Ankan taskukirjoja ei saanut myytyä ollenkaan, joten heitin ne vaan paperiroskiin lehtien alle! Jos jotakin ei saa myytyä, niin kannattaa heittää vain pois! Eikä myydä alihintaan! Kaiken maailman jobbarit muuten alkaa itse myymään niitä kallimmalla! Sellaisille ei saa antaa periksi!
Tääkin taas semmoinen kirjoitus että pitäisin tarkoituksellisen ironisena, ellei siis realiteetti olis se että iso osa kauppaa tuotteita ihan ylihintaan
Ei oo mitään järkeä maksaa 15€ ikivanhasta, huonolaatui
Kyllä joudut uutena ainakin 50+ maksaa
Tietokoneiden, puhelimien, kodinkoneiden jne hinnat ovat markkinoilla tiukasti kilpaillut. Monen kapistuksen elinkaari voi olla muutama vuosi eikä käytettynä ostetun laitteen särkyminen esim 3 vuoden käytön jälkeen reklamaatio ei enää menesty. Joissakin laitteissa ei välttämättä tule päivityksiä muutaman vuoden jälkeen.
Itse ostin toiminimelleni toimistokalusteet käytettyinä. Nurkkakulmapöytä, 3 rulo-kaappia ja 1 lasiovikaappi ja 1 käytetty tuoli. Maksoi muutaman satasen mutta uutena toimistokalustekaupasta olisi hinta ollut tonneissa.
Kyllä on niin että kun tavara vaihtaa omistajaa jollain hinnalla niin se on myyjän ja ostajan välinen sopuhinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä kyllä hyvä syy poistaa Vintedin tili ja tulouttaa siellä olevat rahat. Jatkossa sitten paljon pienemmällä vaivalla heitän iloisesti omat hyvät, ehjät, vain vähälle käytölle jääneet vaatteeni suoraan roskiin. Vinted ei enää maksa vaivaa!
Niin että kun et itse niistä hyödy rahallisesti niin ei saa kukaan muukaan hyötyä? TS.mikset lahjoita vaikka UFFiin tai Konttiin?
NO NIIN! Sieltä se JOBBARI llmestyi! Miksi jonkun toisen pitäisi hyötyä toisen omaisuudesta?! Olet tainnut tottua käymään toisten ihmisten taskulla! :D Tyypillinen l0inen!
No ihan vaikka vain siksi, että on järkevämpää, että tavara päätyy edelleen käyttöön kuin roskiin. Jotain tolkkua jätevuorten kasvattamiseen. Vai onko se egollesi liikaa? Häh?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin Marimekon laukun alesta 165 e vuosia sitten, nyt myin Torissa 200 eurolla.
Juuri sinun kaltaisten ihmisten vuoksi tavaraa ei missään nimessä saa myydä kellekään alihintaan! Ennemmin vaikka pistää kierrätykseen!
Tähänpä tää koko käytetyn tavaran myynti tiivistyy. Näiltä muka-ammattimaisilta kauppaajilta ei pidä ikinä ostaa yhtään mitään. Ainoat joilta on järkeä ostaa, on ne jotka haluaa päästä jostain omasta tavarasta nopeasti eroon ja saada siitä jotain rahaa myös itselleen ja pistää käyttökelpoisen tavaran kiertämään. Ei laittaa omaa koko egoansa kiinni siihen helvetin kauppapuuhaan
Ihmiset tosissaan vie täysin käyttökelpoisia laitteita ennemmin keräykseen, kuin että antaisivat sen muutamalla kympillä eteenpäin. Vain ja ainoastaan siksi, ettei oma ego pääsis kärsimää
Olen minäkin ollut pettynyt kysyntään ja tarjottuihin hintoihin. Puoliakaan myyntiin laittamistani tuotteista en ole saanut myytyä. Paljon olen joutunut myymään halvemmalla kuin olisin halunnut.
Mutta sitten aloin laskemaan minkä verran olen vuodessa myynyt. Pettymyksistä huolimatta kuitenkin reilu tonni on rahaa tullut myynneistä. Minusta se on ihan hyvin.
Joten oma mielipiteeni on, että kannattaa myydä, siitä se raha tulee - ei pihtaamisesta.
Mä taas en ymmärrä miten ihmisillä on niin paljon vanhaa tavaraa myytävänä. Aikuisten vaatteet käytetään loppuun, kodinkoneet samoin. Pieneksi jääneet hyväkuntoiset lastenvaatteet joo, ja jos joskus tulee nopealla aikataululla muutto pienempään asuntoon. Mutta en mä ainakaan osta tavaroita joita en halua pitää.
Entä sitten? Sinä pääsit eroon tarpeettomasta ja joku toinen saa edullisen koneen.
Vierailija kirjoitti:
Mä taas en ymmärrä miten ihmisillä on niin paljon vanhaa tavaraa myytävänä. Aikuisten vaatteet käytetään loppuun, kodinkoneet samoin. Pieneksi jääneet hyväkuntoiset lastenvaatteet joo, ja jos joskus tulee nopealla aikataululla muutto pienempään asuntoon. Mutta en mä ainakaan osta tavaroita joita en halua pitää.
Olen myynyt lastenvaatteita, lasten toppapukuja, lasten suksia ja monoja, lasten luistimia, liikoja leluja, ylijääneitä rakennustarvikkeita, tarpeettomaksi jääneitä varaosia, purkuosia, kenkiä joihin sopivaa mekkoa ei enää ole, kenkiä joiden korko on jäänyt iän myötä liian korkeaksi, vainajan vaatteita, toisen vainajan vaatteita, miehen pieneksi jääneitä vaatteita, omia pieneksi jääneitä vaatteita, äitiysvaatteita, lahjaksi saatuja purnukoita, keräilijöille vanhaa tekniikkaa.
Meillä ei liiemmin turhaa ostella. Mutta niin sitä vain elämäntilanteet ja tarpeet muuttuu. Ja itselle turha voi olla toiselle tarpeellista. Ja lahjaksi ja tuomisiksi saatuja juttuja on vuosien mittaan kertynyt.
Aloin siivoamaan kaappeja, ja myytävää on löytynyt satapäin.
Itselleni käytetyn tavaran kauppa on sitä, että myyn itselleni tarpeetonta tavaraa, toinen saa ostaa itselleen tarpeellista tavaraa, ja minä saan vaivasta pienen palkkion.
Minulle tarkoitus ei ole ansaita rahaa. Vaan myyminen toimii hyvänä motivoivana elementtinä siivoukselle. Tärkein asia on kuitenkin saada ylimääräinen tavara pois nurkista.
Siksi minulle ei ole tärkeää minkä hinnan saan jostain yksittäisestä myynnistä. Olen kuitenkin opetellut hinnoittelemaan tavoitteellisesti ja realistisesti.
Käytetyn tavaran hinta laskee, koska rahan arvokin laskee inflaation myötä, pitäisihän tämän nyt olla selvää talousteoreetikoillekin?