Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi se on niin monelle täysi yllätys ettei käytetyistä tavaroista saa juuri mitään?

Vierailija
16.10.2025 |

Miksi siitä 4000€ telkusta ei saa edes tonnia, hyvä jos 100€ torissa, eikä kauppa edes suostu ottamaan sitä vaihdossa?

Miksi se kymppitonnin timanttisormus josta sain "hyvän tarjouksen" ja arvioitiin 20000€ arvoiseksi onkin vain romukullan arvoinen 150€? 

Miksi kirpputorilla saa vain 20€ takista jonka ostin stockalta 800 eurolla?

Kommentit (128)

Vierailija
61/128 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen myynyt huutonetissä kaikenlaisia tuotteita. Ihmiset siellä on tosi pihejä. Edes tietokoneen näytöstä ei haluta maksaa edes 15 €. Se on niin pieni raha, että ihan sama vaikka hajoaisi parin kuukauden jälkeen! Noi mestat on täynnä pihiä porukkaa! Minä en kuitenkaan suostu ihan pilkkahintaan tavaraa myymään! Myyn kuitenkin kohtuu-hinnalla ja joskus pikkusen alennan hintaa. Aku Ankan taskukirjoja ei saanut myytyä ollenkaan, joten heitin ne vaan paperiroskiin lehtien alle! Jos jotakin ei saa myytyä, niin kannattaa heittää vain pois! Eikä myydä alihintaan! Kaiken maailman jobbarit muuten alkaa itse myymään niitä kallimmalla! Sellaisille ei saa antaa periksi!

Tääkin taas semmoinen kirjoitus että pitäisin tarkoituksellisen ironisena, ellei siis realiteetti olis se että iso osa kauppaa tuotteita ihan ylihintaan

Ei oo mit

"Pika-googletuksella uuden näytön saa 20€:llä

https://www.verkkokauppa.com/fi/product/941092/Fuj-tech-27-Wide-16-9-Pr"

Tuo on privacy filter eikä näyttö! :D Kylläpä te pihit ihmiset olette varsinaisia järjen jättiläisiä! :D

Vierailija
62/128 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se aika käsittämätöntä! Toisaalta, miksi useimmat enää ostaisivat uutena mitään, kun uudenveroista vähän käytettyä saa kymmenesosalla hinnasta?  Vai saako?

päin vastoin. Miksi kukaan ostaisi pikkuisen halvemmalla tuotteen jonka saa lähes samaan hintaan upo uutena? Eihän siihen myyjään voi aina luottaa, jos joku on vaikka pissinyt humalassa sen laukun sisään. Joku syyhän sille myymiselle on, joskus ainakin.

Jotkut tuotteet voi olla varastettuja (se kauramiljonäärin ex vaimo??) Jos omistaja löytää, voi tulla syytteet. 

jne

Taitaa olla laukun myymiselle kuitenkin yleisempi syy kyllästyminen kuin se, että on vahingossa pissinyt sen sisään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/128 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen myynyt huutonetissä kaikenlaisia tuotteita. Ihmiset siellä on tosi pihejä. Edes tietokoneen näytöstä ei haluta maksaa edes 15 €. Se on niin pieni raha, että ihan sama vaikka hajoaisi parin kuukauden jälkeen! Noi mestat on täynnä pihiä porukkaa! Minä en kuitenkaan suostu ihan pilkkahintaan tavaraa myymään! Myyn kuitenkin kohtuu-hinnalla ja joskus pikkusen alennan hintaa. Aku Ankan taskukirjoja ei saanut myytyä ollenkaan, joten heitin ne vaan paperiroskiin lehtien alle! Jos jotakin ei saa myytyä, niin kannattaa heittää vain pois! Eikä myydä alihintaan! Kaiken maailman jobbarit muuten alkaa itse myymään niitä kallimmalla! Sellaisille ei saa antaa periksi!

Tääkin taas semmoinen kirjoitus että pitäisin tarkoituksellisen ironisena, ellei siis realiteetti olis se että iso osa kauppaa tuotteita ihan ylihintaan

Ei oo mit

Sinä olet tyypillinen piht..ari. Aina keksitään kaiken maailman tekosyitä, miksi jo valmiiksi halvasta tuotteesta pitäisi tinkiä yhä vain enemmän. Yksi esimerkki tällaisesta hullusta oli tyyppi, joka olisi kauppojen sulkeutumisen jälkeen halunnut minun kuljettavan ilmaiseksi tuotteen hänelle, vaikkei sellaisesti ollut edes sovittu. Kaikki pitäisi saada ilmaiseksi. Ette te oikeasti edes ole köyhiä. Olette vain LELLITTYJÄ. Myin muuten erästä toista tuotetta erästä toista kanavaa pitkin. Kysyntä ja tarjonta meni siten, että niitä tuotteita en nähnyt myytävän missään, elikä oma myymäni tuote taisi olla ainut sellainen joka löytyy. Tyyppi yritti tinkiä parikymppiä hinnasta. En suostunut ja sit hän ei suostunut ostamaan. Kului muutama päivä ja sit hän suostuikin alkuperäiseen hintapyyntööni, sillä tuskin löytyi muualta samanlaista. :D Tästä iloitessani annoin vielä asiaan liittyvän pienen jutun kaupan päälle ja neuvoin ostajaa asiassa sillä lailla, että tuote kestäisi mahdollisimman pitkään. Halvalla saa huonoa palvelua, kohtuullisuudella voi saada kaiken mahdollisen muunkin asiaan liittyvän hyvin. Piheille & Pahoille ihmisille en halua myydä mitään!

No sinähän hurja oot kun ihan yhden kaupan oot onnistunut tekemään.

Miks kukaan maksais 15€ + toimituskulut siitä että saa kantaa toisen ser-jätteet itse postin kautta kierrätykseen. Joku pari kolme vuotta vanha näyttö ja kuitti tallella niin sitten voi harkita yli 10€ hinnan maksamista. Miksei muuten vaan ostaa samantien uusi

Vierailija
64/128 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on privacy filter eikä näyttö! :D Kylläpä te pihit ihmiset olette varsinaisia järjen jättiläisiä! :D

Juu, huomasin tuon itsekin. Jos osaisit lukea niin tuossa tosiaan luku pika-googletuksella. Ei ole minun vika että guugle työntää tuollaista hakutuloksiin

https://www.dustinhome.fi/product/5020064408/24e2n1110?ssel=true&pricei…

No, sinä 65€ eikä edes ole alennushinta. Itse maksoin omasta lenovon näytöstä muistaakseni joskus gigantista 50€

Vierailija
65/128 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ovat hämmästyneitä, koska käytetyn tavaran arvo on romahtanut aika hiljattain.

Siis eihän uudenveroinenkaan käytetty tavara ole ikinä ollut lähes uuden arvoinen (ellei kyseessä ole keräilytavara tms., jota ei ole enää saatavilla). Aina on ollut ihmisiä, jotka ylihinnoittelevat tavaransa. Käytetyn tavaran hinnoittelulla on kuitenkin ollut sellainen optimaalinen alue, johon sekä ostaja että myyjä ovat tyytyväisiä, ja eri tavaroilla se alue on tietysti erilainen. Uuden television hinta romahtaa ihan eri tavalla kuin Louis Vuittonin laukun, ja käyttämätön paistinpannu avaamattomassa pakkauksessa hinnoitellaan eri logiikalla kuin käyttämätön halpaketjun T-paita.

Mutta tämä on muuttunut tosi lyhyessä ajassa niin, että mistään ei enää maksettaisi mitään. Ei ole mitään harhaa, että vielä pari vuotta sitten Torissa ja kirpputoreilla sai käytetyistä tavaroista paljon parempia hintoja.

On mielenkiintoista

Oman kokemukseni mukaan käytetystä tavarasta pyydetään huomattavasti enemmän kuin ennen. Itse vein aikoinaan Ikean Expedit (nyk. Kallax) -hyllyni suoraan roskalavalle, sillä en uskonut sen olevan edes kahvipaketin arvoinen. Käytettynä niitä myytiin 5 vuotta sitten kympillä pilvin pimein. Nykyään niistä pyydetään 30-40€, kun uuden saa 40-50€ mikä on mielestäni ihan käsittämätöntä.

Vierailija
66/128 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

90-lukuinen polttomoottoriauto maksoi 100 000. Nyt siitä saa metalliromun hinnan.

No tietyati, jos se on loppuunajettua ruosteista metalliromua.

Sen sijaan vintage-autot maksavat enemmän kuin uutena. Australiassa jopa sikäläinen 'tojota' eli Holden on kysyttyä tavaraa. Holdenia valmistettiin 1948-2017, wanhat yksilöt ja myös 70-80 -luvun autot menevät kuumille kiville. Meillä autot tuppasivat ruostumaan, joten vanhojen datsunien ja sitikoidden buumia tuskin on odotettavissa.

Vierailija
67/128 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tääkin taas semmoinen kirjoitus että pitäisin tarkoituksellisen ironisena, ellei siis realiteetti olis se että iso osa k

"No sinähän hurja oot kun ihan yhden kaupan oot onnistunut tekemään."

Olen yli 10 kauppaa tehnyt. Itkettääkö jobbaria?

"Miks kukaan maksais 15€ + toimituskulut siitä että saa kantaa toisen ser-jätteet itse postin kautta kierrätykseen. Joku pari kolme vuotta vanha näyttö ja kuitti tallella niin sitten voi harkita yli 10€ hinnan maksamista. Miksei muuten vaan ostaa samantien uusi"

Jaa että pitäisi saada takuunalainen näyttö kympillä? :D Huhhuh! Oletpa ahne ihminen. Tuskinpa olet saanut elämässäsi mitään järkevää aikaiseksi. Ja miksi edes pyörisit käytetyn tavaran markkinoilla, jos kerran olet valmis maksamaan uudesta? Mee sit ostamaan se uusi äläkä valita!!!

Vierailija
68/128 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks kukaan maksais 15€ + toimituskulut siitä että saa kantaa toisen ser-jätteet itse postin kautta kierrätykseen. Joku pari kolme vuotta vanha näyttö ja kuitti tallella niin sitten voi harkita yli 10€ hinnan maksamista. Miksei muuten vaan ostaa samantien uusi

Kuitti nyt ei oo välttämätön, vaikkakin kätevähän se on että siitä näkis samantien milloin tuote on ostettu ja sen aikaisen ovh:n johon verrata. Mutta moni myyjä ei osaa edes katsoa sen vertaa että ilmottaisi tuotteen mallin jotta ostaja voisi itse hakukoneesta katsoa minkälainen tuote kyseessä. Juuri tuollaisia "Näyttö 15€" näkee paljon ja sitten ei mitään tietoa onko kyseessä 5 vuotta vai 15 vuotta vanha näyttö. Ja oliko alkuperäinen ostohinta 50€ vai 500€.

Vierailija
69/128 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei oo mitään järkeä maksaa 15€ ikivanhasta, huonolaatui

Jep. Elektroniikkaromuahan tuo on, josta tulee lähinnä pelkkää vaivaa.

Vierailija
70/128 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"No sinähän hurja oot kun ihan yhden kaupan oot onnistunut tekemään."

Olen yli 10 kauppaa tehnyt. Itkettääkö jobbaria?

"Miks kukaan maksais 15€ + toimituskulut siitä että saa kantaa toisen ser-jätteet itse postin kautta kierrätykseen. Joku pari kolme vuotta vanha näyttö ja kuitti tallella niin sitten voi harkita yli 10€ hinnan maksamista. Miksei muuten vaan ostaa samantien uusi"

Jaa että pitäisi saada takuunalainen näyttö kympillä? :D Huhhuh! Oletpa ahne ihminen. Tuskinpa olet saanut elämässäsi mitään järkevää aikaiseksi. Ja miksi edes pyörisit käytetyn tavaran markkinoilla, jos kerran olet valmis maksamaan uudesta? Mee sit ostamaan se uusi äläkä valita!!!

No kylläpäs sua nyt kiukuttaa, kun perustellusti selitetään miksei ser-jättees käy kaupaks. Mutta aika perisuomalaista on kyllä syyttää huonosta kaupankäynnistä asiakasta

Vierailija
71/128 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi vuosikymmen sitten muutaman kympin muumi-mukista maksetaan nyt tonni?

Toisaalta, miksei muutaman kympin muumimukista saa kuin muutaman kympin, vaikka niitä piti jonottaa?

Vierailija
72/128 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä kyllä hyvä syy poistaa Vintedin tili ja tulouttaa siellä olevat rahat. Jatkossa sitten paljon pienemmällä vaivalla heitän iloisesti omat hyvät, ehjät, vain vähälle käytölle jääneet vaatteeni suoraan roskiin. Vinted ei enää maksa vaivaa! 

Niin että kun et itse niistä hyödy rahallisesti niin ei saa kukaan muukaan hyötyä? TS.mikset lahjoita vaikka UFFiin tai Konttiin?

Vierailija
73/128 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo siitä kuinka helkutisti tässä maassa ylihinnoitellaan kaikki! Kiitos ahneiden syöttöporsaitten. Siksi kaikki tavarat ulkomailta tai käytettynä!  

Vierailija
74/128 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, huomasin tuon itsekin. Jos osaisit lukea niin tuossa tosiaan luku pika-googletuksella. Ei ole minun vika että guugle työntää tuollaista hakutuloksiin

https://www.dustinhome.fi/product/5020064408/24e2n1110?ssel=true&pricei…

No, sinä 65€ eikä edes ole alennushinta. Itse maksoin omasta lenovon näytöstä muistaakseni joskus gigantista 50€

Kyllähän se nyt susta aika paljon kertoo, ettet edes tarkasta tietoasi kun raiv0päissäsi painat "LÄHETÄ"-nappia. :D Noin äkkipikainen ihminen tuskin kovin hyvin pärjää elämässä. :D 65 on muuten 4,33x kalliimpi kuin 15 €. Pihi mikä pihi! Edelleenkin: Pysy poissa käytettyjen tuotteiden markkinoilta, jos olet valmis maksamaan uudesta halvimmasta kura-tavarasta sen halvan hinnan!

Vierailija
75/128 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea keksiä mikä olisi sellainen tuota, jonka suostuisin ostamaan käytettynä halvallakaan.

Vierailija
76/128 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jooh. Ei meinaa jaksaa edes selailla toria tai käydä kirppiksillä, kun kaikesta yritetään pyytää niin tajutonta hintaa. "Ei se oo tyhmä joka pyytää", väitetään

Itselleni nuo poskettomien hintapyyntöjen katselut on hupia. Viimeksi vanhan tyylinen tyhjä limsapullo viisi euroa. Siis ei kuitenkaan vanha, noita myydään kaupoissa parilla eurolla täysinäisinä.

Poskettomat ja oudot hintapyynnöt ovat sitten asia erikseen. Yleensä niiden takana on vähän surullisia ihmiskohtaloita (dementiaa, mt-ongelmia, päihteitä, syrjäytymistä), joten en jaksa niille enää naureskella.

Vierailija
77/128 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjän on turha suuttua siitä onko ostajien käytös mielestään loogista tai perusteltua vai ei. Laittaa sellaisen hinnan, että saa myytyä tai säilöö tai kuluttaa tuotteen itse. Ja en ole mikään pihi pska itse, mutta täällä käydyn väännön jostain näytön hinnasta voisi lopettaa.

Vierailija
78/128 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se aika käsittämätöntä! Toisaalta, miksi useimmat enää ostaisivat uutena mitään, kun uudenveroista vähän käytettyä saa kymmenesosalla hinnasta?  Vai saako?

päin vastoin. Miksi kukaan ostaisi pikkuisen halvemmalla tuotteen jonka saa lähes samaan hintaan upo uutena? Eihän siihen myyjään voi aina luottaa, jos joku on vaikka pissinyt humalassa sen laukun sisään. Joku syyhän sille myymiselle on, joskus ainakin.

Jotkut tuotteet voi olla varastettuja (se kauramiljonäärin ex vaimo??) Jos omistaja löytää, voi tulla syytteet. 

jne

Taitaa olla laukun myymiselle kuitenkin yleisempi syy kyllästyminen kuin se, että on vahingossa pissinyt sen sisään.

Toivottavasti, jo ihan kansanterveydenkin kannalta.

Vierailija
79/128 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuitti nyt ei oo välttämätön, vaikkakin kätevähän se on että siitä näkis samantien milloin tuote on ostettu ja sen aikaisen ovh:n johon verrata. Mutta moni myyjä ei osaa edes katsoa sen vertaa että ilmottaisi tuotteen mallin jotta ostaja voisi itse hakukoneesta katsoa minkälainen tuote kyseessä. Juuri tuollaisia "Näyttö 15€" näkee paljon ja sitten ei mitään tietoa onko kyseessä 5 vuotta vai 15 vuotta vanha näyttö. Ja oliko alkuperäinen ostohinta 50€ vai 500€.

Taas olkiukko! Minä laitan aina tarkat tiedot myymiini tuotteisiin ja vanhoissa tuotteissa on todiste kuvissa toimivuudesta! Että mene muualle sylkemään noita valheitasi!

Vierailija
80/128 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ovat hämmästyneitä, koska käytetyn tavaran arvo on romahtanut aika hiljattain.

Siis eihän uudenveroinenkaan käytetty tavara ole ikinä ollut lähes uuden arvoinen (ellei kyseessä ole keräilytavara tms., jota ei ole enää saatavilla). Aina on ollut ihmisiä, jotka ylihinnoittelevat tavaransa. Käytetyn tavaran hinnoittelulla on kuitenkin ollut sellainen optimaalinen alue, johon sekä ostaja että myyjä ovat tyytyväisiä, ja eri tavaroilla se alue on tietysti erilainen. Uuden television hinta romahtaa ihan eri tavalla kuin Louis Vuittonin laukun, ja käyttämätön paistinpannu avaamattomassa pakkauksessa hinnoitellaan eri logiikalla kuin käyttämätön halpaketjun T-paita.

Mutta tämä on muuttunut tosi lyhyessä ajassa niin, että mistään ei enää maksettaisi mitään. Ei ole mitään harhaa, että vielä pari vuotta sitten Torissa ja kirpputoreilla sai käytetyistä tavaroista pa

"Oman kokemukseni mukaan käytetystä tavarasta pyydetään huomattavasti enemmän kuin ennen. Itse vein aikoinaan Ikean Expedit (nyk. Kallax) -hyllyni suoraan roskalavalle, sillä en uskonut sen olevan edes kahvipaketin arvoinen. Käytettynä niitä myytiin 5 vuotta sitten kympillä pilvin pimein. Nykyään niistä pyydetään 30-40€, kun uuden saa 40-50€ mikä on mielestäni ihan käsittämätöntä."

Kallax/Expedit hyllyköillä oli tosiaan melkoinen buumi muutama vuosi sitten. Ja Ikealla oli monissa tuotteissa toimitusvaikeuksia, koska korona.

Toinen syy voi olla se, että vanhempi malli ei ole tasan samanlainen, vaan hyllylevyt/tasot ovat hieman paksumpia. Minäkin hankin käytettynä tätä vanhempaa, koska on kielestäni kivemman näköinen ja sopi aiemmin hankittujen kanssa täysin yhteen.

Nythän Ikea on nostanut hintojaan kuten kaikki muutkin. En enää ostele, onneksi ei tarvitsekaan. Saturaatiopiste on saavutettu! 😁

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi