Miksi se on niin monelle täysi yllätys ettei käytetyistä tavaroista saa juuri mitään?
Miksi siitä 4000€ telkusta ei saa edes tonnia, hyvä jos 100€ torissa, eikä kauppa edes suostu ottamaan sitä vaihdossa?
Miksi se kymppitonnin timanttisormus josta sain "hyvän tarjouksen" ja arvioitiin 20000€ arvoiseksi onkin vain romukullan arvoinen 150€?
Miksi kirpputorilla saa vain 20€ takista jonka ostin stockalta 800 eurolla?
Kommentit (128)
Osa tuntuu hinnoittelevan sen mukaan mitä muut pyytävät samasta. Sen luulisi olevan loogista.
Mutta siinä on se vääristymä, että ne myyjät, jotka ovat saaneet myydyksi, eivät ole enää näkyvissä. He myyvät nopeasti, ja heidän ilmoituksensa ei kauan vanhene. Ne myynti-ilmoitukset, jotka lojuvat näkyvissä edelleen, ovat niitä, jotka ovat niin ylihinnoiteltuja, ettei kauppoja synny. Jos muista ottaa mallia, niin näkee vain nämä ylihinnoitellut ilmoitukset, joilla ei synny kauppaa.
Vierailija kirjoitti:
Jooh. Ei meinaa jaksaa edes selailla toria tai käydä kirppiksillä, kun kaikesta yritetään pyytää niin tajutonta hintaa. "Ei se oo tyhmä joka pyytää", väitetään
Itselleni nuo poskettomien hintapyyntöjen katselut on hupia. Viimeksi vanhan tyylinen tyhjä limsapullo viisi euroa. Siis ei kuitenkaan vanha, noita myydään kaupoissa parilla eurolla täysinäisinä.
Moni kulutustavara on juuri sen hintainen kuin se on tehtaalta lähtiessään, siis jos on käyttämätön.
Vähittäiskaupassa ja sen tarvitsemassa markkinoinnissa sekä koko toimitusketjussa on kustannuksia usein 80 %:a kaupan normaalihinnasta.
Lisäksi täytyy huomata, että yksityisten ihmisten välisessä kaupassa ei sovelleta kuluttajansuojalakia ja muita lakeja, jotka suojaavat kuluttajia, kun he ostavat tuotteita tai palveluja yrityksiltä.
Eli, sovelettava laki on kauppalaki, ja se on varsin erilainen verrattuna siihen mitä tavallinen kuluttaja on arjessaan tottunut.
No, ei siihen hintapudotukseen tarvita mitään muuta kuin tarpeeksi käytettyjen tavaroiden myyjiä, jotka ovat valmiita luopumaan tavaroistaan pikkuhinnoilla. Miksi kukaan ostaisi joltain käytetyn television viidellä sadalla, jos toinen myyjä tekee samanlaisesta laitteesta kaupat satasella
Kaikki on nykyään joko suunnitellun vanhentumisen kautta roskaa alle vuodessa, tai niin paskaa laatua että se on rikki jo vuodessa.
Uudelle autollekkin 10v elinikä on jo paalikuntoinen. Hyvä kun siinä ehtii maksamaan sen 50-70 000 hinnan pois 0.o
Vierailija kirjoitti:
Miksi 3000€ MacBookista saa käytettynä vain 400€, vaikka se toimii täydellisesti?
Miksi 2500€ sähköpyörä on yhtäkkiä vanha malli ja arvo romahtaa 300 euroon?
Miksi keräilyharvinaisuus-kello, joka maksoi 6000€, on liikkeen mukaan vailla jälleenmyyntiarvoa?
Miksi uusi 2000€ design-sohva muuttuu muuttokuormassa roskaksi, josta tori-ostaja tarjoaa 50€ ja kuljetuksen?
Miksi 1500€ kamera-runko, jolla otettiin ammattilaislaatua, on nyt 180€?
Miksi 900€ designer-tuoli, josta vielä viime vuonna tehtiin juttuja sisustuslehdissä, ei kelpaa edes ilmaiseksi noudettavaksi?
Miksi 1200€ puku on myyntikelvoton?
Miksi 5000€ stereosarja on nykyään vain kasa romua?
Miksi 700€ merkkilaukku on liian kulunut vaikka sitä on käytetty kolme kertaa?
2000 euron sohva on kyllä Sotkasta eikä mitään designia. Samoin 900 euron tuoli, ellet jostain lypsyjakkarasta puhu.
Tässä kyllä hyvä syy poistaa Vintedin tili ja tulouttaa siellä olevat rahat. Jatkossa sitten paljon pienemmällä vaivalla heitän iloisesti omat hyvät, ehjät, vain vähälle käytölle jääneet vaatteeni suoraan roskiin. Vinted ei enää maksa vaivaa!
Vierailija kirjoitti:
Tässä kyllä hyvä syy poistaa Vintedin tili ja tulouttaa siellä olevat rahat. Jatkossa sitten paljon pienemmällä vaivalla heitän iloisesti omat hyvät, ehjät, vain vähälle käytölle jääneet vaatteeni suoraan roskiin. Vinted ei enää maksa vaivaa!
jos ei niitä kukaan halua ostaa, niin sitten ovat varmaan aika käyttökelvottomia. Roskiin vaan.
av yv pystytkö kuskaamaan Huittisiin ensi sunnuntaiksi? Tarjoan 5€ sisältäen kuljetuksen.
Voi kun ihana sohva ja tämä sopisi niin täydellisesti meidän kotiin mutta kun meillä ei ole autoa tai oikein rahaakaan.. Samalla vaivalla kun sen kaatikselle veisit niin pystyisit ihan hyvin tuomaan meillekin eiks ni?? tulisi oikein hyvään kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu se olevan yllätys, että käytetyn tavaran kaupassa hinnat ovat alle uuden hinnan. Olen monesti nähnyt hintapyyntöjä, jotka ovat kovempia kuin tuotteen hinta verkkokaupassa.
Kun minä ostan käytetyn tuotteen ilman kuittia ja kuluttajansuojaa, niin luonnollisestikin minun täytyy saada se reilusti halvemmalla kuin uuden hinta verkkokaupasta. Näissä on myyjillä aivan epärealistisia pyyntöjä.
Totta, monilla myyjillä on ihan tähtitieteellisiä hitapyyntöjä kauppaamistaan tavaroista, olivat ne sitten käytettyjä ja kuluneita tai käyttämättömiä, mutta vuosien takaisia malleja.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se aika käsittämätöntä! Toisaalta, miksi useimmat enää ostaisivat uutena mitään, kun uudenveroista vähän käytettyä saa kymmenesosalla hinnasta? Vai saako?
päin vastoin. Miksi kukaan ostaisi pikkuisen halvemmalla tuotteen jonka saa lähes samaan hintaan upo uutena? Eihän siihen myyjään voi aina luottaa, jos joku on vaikka pissinyt humalassa sen laukun sisään. Joku syyhän sille myymiselle on, joskus ainakin.
Jotkut tuotteet voi olla varastettuja (se kauramiljonäärin ex vaimo??) Jos omistaja löytää, voi tulla syytteet.
jne
Vierailija kirjoitti:
Siksi, että suomalaiset ovat peeaa.
Suomalaisilla on rahaa pankkitileillään enemmän kuin koskaan historiassa.
Olen myynyt huutonetissä kaikenlaisia tuotteita. Ihmiset siellä on tosi pihejä. Edes tietokoneen näytöstä ei haluta maksaa edes 15 €. Se on niin pieni raha, että ihan sama vaikka hajoaisi parin kuukauden jälkeen! Noi mestat on täynnä pihiä porukkaa! Minä en kuitenkaan suostu ihan pilkkahintaan tavaraa myymään! Myyn kuitenkin kohtuu-hinnalla ja joskus pikkusen alennan hintaa. Aku Ankan taskukirjoja ei saanut myytyä ollenkaan, joten heitin ne vaan paperiroskiin lehtien alle! Jos jotakin ei saa myytyä, niin kannattaa heittää vain pois! Eikä myydä alihintaan! Kaiken maailman jobbarit muuten alkaa itse myymään niitä kallimmalla! Sellaisille ei saa antaa periksi!
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ovat hämmästyneitä, koska käytetyn tavaran arvo on romahtanut aika hiljattain.
Siis eihän uudenveroinenkaan käytetty tavara ole ikinä ollut lähes uuden arvoinen (ellei kyseessä ole keräilytavara tms., jota ei ole enää saatavilla). Aina on ollut ihmisiä, jotka ylihinnoittelevat tavaransa. Käytetyn tavaran hinnoittelulla on kuitenkin ollut sellainen optimaalinen alue, johon sekä ostaja että myyjä ovat tyytyväisiä, ja eri tavaroilla se alue on tietysti erilainen. Uuden television hinta romahtaa ihan eri tavalla kuin Louis Vuittonin laukun, ja käyttämätön paistinpannu avaamattomassa pakkauksessa hinnoitellaan eri logiikalla kuin käyttämätön halpaketjun T-paita.
Mutta tämä on muuttunut tosi lyhyessä ajassa niin, että mistään ei enää maksettaisi mitään. Ei ole mitään harhaa, että vielä pari vuotta sitten Torissa ja kirpputoreilla sai käytetyistä tavaroista paljon parempia hintoja.
On mielenkiintoista
"Mutta tämä on muuttunut tosi lyhyessä ajassa niin, että mistään ei enää maksettaisi mitään. Ei ole mitään harhaa, että vielä pari vuotta sitten Torissa ja kirpputoreilla sai käytetyistä tavaroista paljon parempia hintoja."
Olen huomannut ihan saman ja olen siitä vähän "ihmeissäni". En osta enää mitään uutena, että nouskoot vain. Mitään en myy pois myöskään, vaan käytän kaiken itse loppuun. Miksi möisin laadukkaita tavaroita polkuhintaan jossain torissa? Ei siellä kauppa käy, ostakoot ostajat kaupasta paljon kalliimmalla.
Rahaa on, ei viitsisi yleistä, että kaikki ovat köyhiä.
Vierailija kirjoitti:
Olen myynyt huutonetissä kaikenlaisia tuotteita. Ihmiset siellä on tosi pihejä. Edes tietokoneen näytöstä ei haluta maksaa edes 15 €. Se on niin pieni raha, että ihan sama vaikka hajoaisi parin kuukauden jälkeen! Noi mestat on täynnä pihiä porukkaa! Minä en kuitenkaan suostu ihan pilkkahintaan tavaraa myymään! Myyn kuitenkin kohtuu-hinnalla ja joskus pikkusen alennan hintaa. Aku Ankan taskukirjoja ei saanut myytyä ollenkaan, joten heitin ne vaan paperiroskiin lehtien alle! Jos jotakin ei saa myytyä, niin kannattaa heittää vain pois! Eikä myydä alihintaan! Kaiken maailman jobbarit muuten alkaa itse myymään niitä kallimmalla! Sellaisille ei saa antaa periksi!
Tääkin taas semmoinen kirjoitus että pitäisin tarkoituksellisen ironisena, ellei siis realiteetti olis se että iso osa kauppaa tuotteita ihan ylihintaan
Ei oo mitään järkeä maksaa 15€ ikivanhasta, huonolaatuisesta, hajoamispisteessä olevasta näytöstä. Kun uuden näytön saa myös muutamalla kympillä alennuksesta ja luulis kestävän ainakin useamman vuoden
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ovat hämmästyneitä, koska käytetyn tavaran arvo on romahtanut aika hiljattain.
Siis eihän uudenveroinenkaan käytetty tavara ole ikinä ollut lähes uuden arvoinen (ellei kyseessä ole keräilytavara tms., jota ei ole enää saatavilla). Aina on ollut ihmisiä, jotka ylihinnoittelevat tavaransa. Käytetyn tavaran hinnoittelulla on kuitenkin ollut sellainen optimaalinen alue, johon sekä ostaja että myyjä ovat tyytyväisiä, ja eri tavaroilla se alue on tietysti erilainen. Uuden television hinta romahtaa ihan eri tavalla kuin Louis Vuittonin laukun, ja käyttämätön paistinpannu avaamattomassa pakkauksessa hinnoitellaan eri logiikalla kuin käyttämätön halpaketjun T-paita.
Mutta tämä on muuttunut tosi lyhyessä ajassa niin, että mistään ei enää maksettaisi mitään. Ei ole mitään harhaa, että vielä pari vuotta sitten Torissa ja kirpputoreilla sai käytetyistä tavaroista pa
"Mutta tämä on muuttunut tosi lyhyessä ajassa niin, että mistään ei enää maksettaisi mitään. Ei ole mitään harhaa, että vielä pari vuotta sitten Torissa ja kirpputoreilla sai käytetyistä tavaroista paljon parempia hintoja."
Olen huomannut ihan saman ja olen siitä vähän "ihmeissäni". En osta enää mitään uutena, että nouskoot vain. Mitään en myy pois myöskään, vaan käytän kaiken itse loppuun. Miksi möisin laadukkaita tavaroita polkuhintaan jossain torissa? Ei siellä kauppa käy, ostakoot ostajat kaupasta paljon kalliimmalla.
Niin, se jälleenmyynti kai olis niiden juttu jotka ei käytä tavaroitansa loppuun. Näkee sitä ihmisten kyllä kauppaavan 10 vuotta vanhoja läppäreitäkin, eli juuri niitä loppuunkäytettyjä. Ne jotka käyttää pari vuotta ja ostaa uuden, on niitä joilta saattaa saada ostettua käyttökelpoista tavaraa kohtuuhinnalla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tääkin taas semmoinen kirjoitus että pitäisin tarkoituksellisen ironisena, ellei siis realiteetti olis se että iso osa kauppaa tuotteita ihan ylihintaan
Ei oo mitään järkeä maksaa 15€ ikivanhasta, huonolaatui
5€ on maksimihinta tuollaisesta ser-jätteestä. Uusia näyttöjä löytää tosiaan muutamalla kympillä vaikka kuinka
Pika-googletuksella uuden näytön saa 20€:llä
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/941092/Fuj-tech-27-Wide-16-9-Pr…
Ja muka 15€ niin pien raha että sen voi maksaa tyhjästä? 15€:llä syö vaikka suht hyvin ravintolassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oo mitään järkeä maksaa 15€ ikivanhasta, huonolaatui
Sinä olet tyypillinen piht..ari. Aina keksitään kaiken maailman tekosyitä, miksi jo valmiiksi halvasta tuotteesta pitäisi tinkiä yhä vain enemmän. Yksi esimerkki tällaisesta hullusta oli tyyppi, joka olisi kauppojen sulkeutumisen jälkeen halunnut minun kuljettavan ilmaiseksi tuotteen hänelle, vaikkei sellaisesti ollut edes sovittu. Kaikki pitäisi saada ilmaiseksi. Ette te oikeasti edes ole köyhiä. Olette vain LELLITTYJÄ. Myin muuten erästä toista tuotetta erästä toista kanavaa pitkin. Kysyntä ja tarjonta meni siten, että niitä tuotteita en nähnyt myytävän missään, elikä oma myymäni tuote taisi olla ainut sellainen joka löytyy. Tyyppi yritti tinkiä parikymppiä hinnasta. En suostunut ja sit hän ei suostunut ostamaan. Kului muutama päivä ja sit hän suostuikin alkuperäiseen hintapyyntööni, sillä tuskin löytyi muualta samanlaista. :D Tästä iloitessani annoin vielä asiaan liittyvän pienen jutun kaupan päälle ja neuvoin ostajaa asiassa sillä lailla, että tuote kestäisi mahdollisimman pitkään. Halvalla saa huonoa palvelua, kohtuullisuudella voi saada kaiken mahdollisen muunkin asiaan liittyvän hyvin. Piheille & Pahoille ihmisille en halua myydä mitään!
Ei temu-rojulla ole koskaan mitään arvoa ollutkaan.