Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä tätä, että pitäisi syödä 5 kertaa päivässä

Vierailija
06.10.2025 |

Ymmärrän toki aamupalan, lounaan ja päivällisen syönnin. Mutta että pitäisi vielä syödä välipala ja iltapala? Mulla ainakin ideat tuntuvat loppuvan kesken, kun mietin mitä syödä viisi kertaa päivässä eri aterioilla.

Kommentit (212)

Vierailija
121/212 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

IBD

Suolisto-oireita voi pyrkiä lieventämään ja ruoansulatusta edistämään

- syömällä rauhallisesti ja pureskelemalla huolellisesti

- jakamalla päivän ruokamäärän 46 aterialle

- antamalla suoliston levähtää aterioiden välillä, älä napostele

- juomalla päivän mittaan vähintään 11,5 litraa vettä

- pukeutumalla riittävään väljiin vaatteisiin

- liikkumalla päivittäin se edistää myös ruokamassan etenemistä suolistossa

- levolla ja stressinhallinnalla.

KORJAUS:

jakamalla päivän ruokamäärän 4-6 aterialle

Täh? Siis 11.5 litraa vettä eli ämpärillinen päivässä. Tuosta voi lähteä henkiri

Bull Mentula juo 10 litraa vettä päivässä.

Vierailija
122/212 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka keksi, että terveen aikuisen pitäisi syödä pupeltaa 3- 4 tunnin välein? 

Elintarviketeollisuus? 

Jokainen ymmärtää, että tämä on yksi merkittävä syy suomalaisten lihomiseen. Ennenkin oli karkkia ja limpparia kaupoissa eikä esim lapset olleet lihavia ( ehkä 1: 50 oli ) . 

Itse ainakin pudotin painoa 10 kiloa lyhyessä ajassa, kun aloin syömään 6 kertaa päivässä, kun ennen tuli iltaisin ahmittua kun söin vain kerran päivässä.

Kun syö monta kertaa päivässä, ei ole nälkä ja annokset pysyvät kohtuullisina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/212 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä töissä on ihmisiä, jotka syövät jatkuvasti jotain välipaloja ei millään pärjää iltaruokaan asti, aineenvaihdunta vaatii. Kaikki ylipainoisia.

Itse syön espanjalaisten tyyliin ja kolme kertaa päivässä. Olen hoikka.

Vierailija
124/212 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä syön säännöllisesti 4 krt päivässä. Suositus sairauden takia.

Pulskein terveisin Aada 26v ja 115kg.

55v. normaalipainoinen

voimaantunut aada 140 kiloa

Kerrotko aina sun nimen täällä?

Vierailija
125/212 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ranskassa syödään 2 kpl tuhtia ateriaa. 

SIELLÄ VÄHITEN 2- tyypin diabetesta Euroopassa. 

Mistähän suomalaisten lihavuus voisi johtua? Hmm...

Ranskalaiset syö myös aamupalaa. Kukaan ei ole sanonut, että pitää syödä useasti päivässä paljon.

Myös Ranskassa lähes puolet ihmisistä on ylipainoisia.

Vierailija
126/212 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä syön säännöllisesti 4 krt päivässä. Suositus sairauden takia.

Pulskein terveisin Aada 26v ja 115kg.

Olen eri, mutta syön myös 4 krt päivässä 

Vähemmän pulskein terveisin täti 50+ ja 56 kg

Vierailija
127/212 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen ymmärtää eron jos yksi vetää napansa äärirajoille kolmesti päivässä ja toinen vähän maistelee ruokaa viidesti päivässä niin se kolmesti syövä saa yli kolme kertaa enemmän kaloreita vuorokaudessa.

Minulla päinvastoin.

Suomessa tulee todella helposti syötyä 1500kcal ja jopa enemmän, ulkomailla jalorit jää 1300kcal paikkeille. Ei ne annokset 3x ole! 

45

Niin, no itse tarvitsen sen 2000-2500 kcal päivässä ja mielellään siten, ettei tarvitse olla ähkyssä. Siksi syön neljästi päivässä.

Vierailija
128/212 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko jos ei tunne tarvitsevansa ruokaa niin usein eikä tule sitten mitään ilta-ahmimista. Meitä on niin erilaisia.

Itse syön sen 5-6 kertaa päivässä, sopii hyvin ja kaikki menee kulutukseen.

Vierailija
129/212 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä sillä on kuinka monta kertaa syö, olennaista on saatu kalorimäärä. Viidesti pieniä annoksia näykkivä syö varmasti vähemmän kuin kolmesti nälkäänsä suuria annoksia ahmiva. 

Kolmesti syövä ei suinkaan ahmi suuria annoksia. Hänen ei tarvitse ahtaa suurta määrää ruokaa sisuksiinsa.

Olennaista on ruuan sisältö, ei kalorimäärä.

Kalorimäärä on aika olennainen siinä, että lihooko vai ei.

Vierailija
130/212 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elintarviketeollisuus? 

Jokainen ymmärtää, että tämä on yksi merkittävä syy suomalaisten lihomiseen. Ennenkin oli karkkia ja limpparia kaupoissa eikä esim lapset olleet lihavia ( ehkä 1: 50 oli ) . 

Itse ainakin pudotin painoa 10 kiloa lyhyessä ajassa, kun aloin syömään 6 kertaa päivässä, kun ennen tuli iltaisin ahmittua kun söin vain kerran päivässä.

Jos on jatkuvasti nälkä kertoo vain ettei kroppa osaa käyttää omia rasvoja.

Vierailija
131/212 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuiselle tämä suomalainen suositus viidestä ateriasta päivässä on paljon. Toimistotyötä tekevä ihminen saa todella helposti liikaa kaloreita ihan vahingossa, jos syö noin. En tiedä, miksi ja mistä meille on tällainen suositus rantautunut. Itse olen asunut Britanniassa pitkään ja siellä keskiluokkaiset toimistotyöntekijät syövät aamulla aamiaisen eli teetä/kahvia, paahtoleivän tai muroja ja jonkun hedelmän. Lounas on kevyt, usein se kerrosvoileipä tai salaatti tms. Illallinen seitsemän maissa sitten se pääateria eli esim. salaatti, pastaa, perunoita, riisiä, kanaa tms.

Välipaloja ja iltapaloja pidetään lasten juttuina, heille näitä snackseja toki tarjotaan, mutta en tunne yhtäkään aikuista, joka söisi iltapalan joka päivä. 

Britanniassa on on yksi Euroopan korkeimmista lihavuusasteista. Kerrosvoileipä ei välttämättä ole kevyt, se saattaa sisältää paljonkin kaloreita.

Vierailija
132/212 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No elä syö?

Vierailija
133/212 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elintarviketeollisuus? 

Jos on jatkuvasti nälkä kertoo vain ettei kroppa osaa käyttää omia rasvoja.

Nälkä on ihan normaali fysiologinen reaktio, kun ravintoa tulee vähemmän, kuin mitä oikeasti tarvitsisi. Vaikka se kroppa kuinka käyttäisi omia rasvoja.

Vierailija
134/212 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit syödä ihan miten huvittaa. Terveellisin vaihtoehto on tuo 5 kertaa päivässä pienempiä annoksia mutta ei kukaan kaikkia maailman suosituksia noudata

Vierailija
135/212 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä töissä on ihmisiä, jotka syövät jatkuvasti jotain välipaloja ei millään pärjää iltaruokaan asti, aineenvaihdunta vaatii. Kaikki ylipainoisia.

Itse syön espanjalaisten tyyliin ja kolme kertaa päivässä. Olen hoikka.

Se syöntikertojen määrä kun ei kerro yhtään mitään. Voit syödä kerran päivässä sontaa ja lihoa, tai vaikka 5 kertaa päivässä hyvälaatuista ruokaa ja olla hoikka

Vierailija
136/212 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä kevyitä välipaloja. Nehän valahtavat ihan tyhjään vatsaan. Jos oli nälkä ennen välipalaa, on nälkä välipalan jälkeenkin, ellei välipalaksi vedetä puolikasta suklaalevyä. Miksi niitä sitten syödään? 

Itse mieluummin syön päivällisen jo klo 16, enkä mitään sen jälkeen, kun vedän koko iltapalan pieniä välipaloja, jotta voin venyttää illallisaikaa. 

Mietin ihan samaa. 

Voisiko joku hedelmä-välipalaksi-syöjä tulla kertomaan, miten hedelmä auttaa nälän hillitsemisessä?

Vierailija
137/212 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sun pidä. Käytä aivojasi. Voit syödä miten haluat.

Vierailija
138/212 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

IBD

Suolisto-oireita voi pyrkiä lieventämään ja ruoansulatusta edistämään

- syömällä rauhallisesti ja pureskelemalla huolellisesti

- jakamalla päivän ruokamäärän 46 aterialle

- antamalla suoliston levähtää aterioiden välillä, älä napostele

- juomalla päivän mittaan vähintään 11,5 litraa vettä

- pukeutumalla riittävään väljiin vaatteisiin

- liikkumalla päivittäin se edistää myös ruokamassan etenemistä suolistossa

- levolla ja stressinhallinnalla.

KORJAUS:

jakamalla päivän ruokamäärän 4-6 aterialle

Täh? Siis 11.5 litraa vettä eli äm

OF Suski juo ton verran spermaa.

Vierailija
139/212 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos pystyt energisenä noilla kolmella aterialla, että syö kerralla liikaa, niin ei sinun tarvitse syödä. 

Kyse on hallinnasta ja siitä, ettei venytä mahaansa suureksi, kun syö pieniä annoksia. En itse ainakaan saisi kaikkia ravintoaineita syömällä kolmesti. Joutuisin syömään ihan jäätäviä annoksia ja miettimään vielä tarkemmin sen, että saan kaikkia ravintoaineita. Se mikä siis toimii sinulle, ei toimi kaikille. Toiset myös napostelevat hirveästi, jos eivät syö säännöllisesti. Eli tarkoitus on ehkäistä myös sitä. 

Miksi esimerkiksi Italiassa porukka on hoikempaa ja terveempää kuin Suomessa ja siellä tyyliin syödään vain kolme kertaa päivässä?

Mun mielestä ei ole hoikkia. Rikkaat ja hyvätuloiset on aina hoikkia ja heillä on vähemmän päihdeongelmia, koska voivat miettiä stressittömästi tulevaisuutta.

Pätkätyöläisellä tai matalapalkka-alan ihmisellä elämä on niin että nyt syödään kunnolla ja päihdytään töiden jälkeen, koska huomisesta ei tiedä. 

Se on tosi stressaavaa. 

Kansanterveydellisesti monet ongelmat lähtisi pois, pienentämällä tuloeroja ja palkitsemalla ihmisiä työnteosta. 

Se että teet kovasti hommia ja et saa saatavia, se kalvaa ihmistä sisältä ja tulee petkutettu olo. Lohtua voi hakea syömisistä ja päihteistä.

Hyvätuloisilla ei ole tätä ongelmaa. He miettivät elämäänsä eläkepäiville asti, kun on tulot turvattu. Ei tarvitse pistää elämää risaiseksi.

Italiassa on paljon pallomahoja ja kaksi tunnetuinta niistä on Mario ja Luigi.

Vierailija
140/212 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän syön 6-7 kertaa päivässä ja olen normaalipainoinen, jopa laihahko (168/55)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän