15 miljoonaan varallisuus mutta ei ole ketään kenen kanssa puhua raha asioista. Miten te muut varakkaat tutustutte toisiin varakkaisiin?
Olen 32-vuotias ja nettovarallisuutta on kertynyt noin 15 miljoonaa. Kuulostaa varmasti ylimieliseltä jo heti alkuun, mutta en sano tätä kehuskellakseni, vaan koska en oikeasti tiedä, kenelle voisin puhua. Kaverit, vanhemmat ja sukulaiset elää ihan tavallista elämää, eikä heille oikein voi alkaa selittää, että mietin pitäisikö palkata kokki, ostaa kakkoskoti tai hankkia henkilökohtainen assistentti.
Köyhien ja keskiluokkaisten kanssa nyt ei vahingossakaan kannata puhua raha-asioista. Siitä saa vaan paskaa käteen. Huomattu on.
Tuntuu vähän oudolta, että menestyy mutta sitten alkaa paskanjauhanta ja selkään puukotus ja jää ihan yksin asian kanssa.
Onko täällä muita, jotka on onnistuneet elämässä vähän keskimääräistä paremmin ja joutuneet huomaamaan, ettei siitä oikein voi puhua kellekään?
Kommentit (135)
Kun ketjussa on näitä rikkaita niin voisiko joku selittää, miksi rahasta puhuminen on vulgaaria, mutta kalan munasolujen syöminen hienostunutta? :D
Vierailija kirjoitti:
Ihan treidauksella olen hankkinut rahani. Siihen ei tarvita isoa yritystä, ja monta työntekijää.
En tunne ketään joka harrastaisi samaa. Kävin kerran treidaushuoneen tapahtumassa, mutta kaikesta päätellen ovat huijareita jotka eivät osaa mitään.
Ja varsinkaan en tarvitse mitään private bänkingiä. Omat tuottoni pääomalle ovat hieman eri sfääreissä kuin heillä.
Ap
Sijoituskästin perustajat ovat samanlaisia kuin sinä. Koita kaveerata heidän kanssaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Livauta minulle 1 milj niin voidaan tavata joka viikko ja keskustella rahasta ja sijoittamisesta.
Veron jälkeen sinulle jää käteen 685 300 € eli olet keskiluokkaa.
Et kai sinäkään keskustelisi kanssani rahasta ja sijoittamisesta jos heti menisin jakamaan niitä verottajalle.
No enya osti linnan ja muutti sinne kissoineen. Mitä tekee, en tiedä. Mutta siinä esim. yksi suunnitelm tulevaisuudellesi, kun et tiedä mitä tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Kun ketjussa on näitä rikkaita niin voisiko joku selittää, miksi rahasta puhuminen on vulgaaria, mutta kalan munasolujen syöminen hienostunutta? :D
Rahasta puhuminen nostattaa ihmisissä alhaisia tunteita. Siksi on epäviisasta puhua siitä laajassa porukassa.
Kalan munasolut maistuvat hyvältä.
Oliko muita kysymyksiä?
Vierailija kirjoitti:
Ja juuri tätä tarkoitin. Kiitos, kun todistitte pointtini täydellisesti oikeaksi. Heti kun yrittää keskustella aidosta ongelmasta, paikalle saapuu katkera ja kateellinen kuoro, jonka mielestä kaikki on "bullshittiä" tai "hauska tarina".
Teille 15 miljoonaa on ilmeisesti niin käsittämätön lottovoitto-fantasia, ettette voi kuvitella kenenkään sellaista omaisuutta itse tehneen ja ansainneen.
Onnea sinulle, jolla on 100 tonnia ja olet onnellinen. Hienoa, pidä siitä kiinni. Ehkä ymmärrät 14,9 miljoonaa myöhemmin, mistä puhun.
Turha täältä on näköjään vertaistukea hakea. Taidan googlata sen "private banking" -asiakkaiden golf-kerhon. Pitäkää hauskaa vuokrienne ja S-bonustenne kanssa.
Ap
Minä tein vakavan tarjouksen. Et tainnut huomata.
No ei oikeasti varakkaiden tarvitse hakea seuraa, joka puhuisi sijoituksista ja rahasta. Pankit ja niiden sijoitusneuvojat kyllä haistavat rahan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan treidauksella olen hankkinut rahani. Siihen ei tarvita isoa yritystä, ja monta työntekijää.
En tunne ketään joka harrastaisi samaa. Kävin kerran treidaushuoneen tapahtumassa, mutta kaikesta päätellen ovat huijareita jotka eivät osaa mitään.
Ja varsinkaan en tarvitse mitään private bänkingiä. Omat tuottoni pääomalle ovat hieman eri sfääreissä kuin heillä.
Ap
Sijoituskästin perustajat ovat samanlaisia kuin sinä. Koita kaveerata heidän kanssaan.
Jos ne ovat ne kaksi tissiposkea niin ei kannata.
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö.
Et osaa kirjoittaa edes raha-asia -sanaa oikein.
Itse pukeudun vaatimattomasti, enkä kutsu ketään kotiini. Liikun ihan tavallisten ihmisten keskuudessa, ja tekeydyn köyhäksi.
Miksi oletat, että miljönääri osaisi kirjoittaa oikein? esim Kimi Räikkönen autorassari, joka nyt sattui ajamaan kovempaa kuin muut ja höntit maksaa siitä huvikseen. Ei ole sosiaalista sivistystä, eikä taatusti kirjoittele oikeastaan yhtään mitään, mihinkään..
Vierailija kirjoitti:
En tee kumpaakaan. Puhutteko te muut tilinne saldot julki kavereille ja tuttavillenne? Mistä se urbaani legenda kumpuaa, että tavallinen rikas/varakas suomalainen söisi kaviaaria ja hanhenmaksapalleroisia? Uuno Turhapurostako? Ihan samala ruokaa syön kuin muutkin, ja ihan itse kokkailen.
Vierailija kirjoitti:
Älä ota private bankingiä tuottojen takia, ota se koska sieltä saat kontakteja, joita sinulta puuttuu. Asiakastilaisuuksissa pääset verkoistoitumaan.
Muiden tollojen kanssa?
Vierailija kirjoitti:
No ei oikeasti varakkaiden tarvitse hakea seuraa, joka puhuisi sijoituksista ja rahasta. Pankit ja niiden sijoitusneuvojat kyllä haistavat rahan.
Kukapa niiden kanssa haluaa keskustella?
Vierailija kirjoitti:
En minä näe että mädin tai kaviaarin syöminen olisi sen hienostuneempaa kuin esim kananmunan. Ja niitähän tarjoillaankin usein yhdessä.
Se vain maistuu hyvältä, ei erityisen hienostunutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tee kumpaakaan. Puhutteko te muut tilinne saldot julki kavereille ja tuttavillenne? Mistä se urbaani legenda kumpuaa, että tavallinen rikas/varakas suomalainen söisi kaviaaria ja hanhenmaksapalleroisia? Uuno Turhapurostako? Ihan samala ruokaa syön kuin muutkin, ja ihan itse kokkailen.
En puhu saldoista, mutta saatan keskustella eri omaisuusluokista. Tai jostain tietystä osakkeesta jne. Eikä todellakaan kenellekään muulle kuin sellaiselle jolla on itselläänkin ja joka on tolkullinen.
ap valehtelee ja koittaa päästä huijaamaan rahaa rikkailta, kyselee missä heitämon. ap on luultavasti aloitteleva psykopaatti ja voi vaikka ihan tappaa rahan himossaan. tälläisiä tyyppejä pitää varoa ihan vähän köyhempienkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahasta puhuminen nostattaa ihmisissä alhaisia tunteita. Siksi on epäviisasta puhua siitä laajassa porukassa.
Kalan munasolut maistuvat hyvältä.
Oliko muita kysymyksiä?
???????????? Puhe oli siitä, mikä on vulgaaria. Jos joku on vulgaaria niin toisten munasolujen syöminen :D Ei ole olemassa sanaa, joka olisi tuollaista tekoa vulgaarimpi.
Perustele paremmin tai mene roskikseen.
Mulla on 15€ taskussa . Sillä pärjää vielä huomisen .
Eihän sitä kannata puhuakaan, jos on töissä veivaamassa lottonumeroita itselleen suotuisaksi
ettå sikäli ymmärrän ap tuskasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä näe että mädin tai kaviaarin syöminen olisi sen hienostuneempaa kuin esim kananmunan. Ja niitähän tarjoillaankin usein yhdessä.
Se vain maistuu hyvältä, ei erityisen hienostunutta.
Nimenomaan, kananmunakin tulee kirjaimellisesti kanan perseestä. Mutta rahasta puhuminen on vulgaaria. Joku ei nyt täsmää...
Todella uskottavaa, ap.