Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

15 miljoonaan varallisuus mutta ei ole ketään kenen kanssa puhua raha asioista. Miten te muut varakkaat tutustutte toisiin varakkaisiin?

Vierailija
06.10.2025 |

Olen 32-vuotias ja nettovarallisuutta on kertynyt noin 15 miljoonaa. Kuulostaa varmasti ylimieliseltä jo heti alkuun, mutta en sano tätä kehuskellakseni, vaan koska en oikeasti tiedä, kenelle voisin puhua. Kaverit, vanhemmat ja sukulaiset elää ihan tavallista elämää, eikä heille oikein voi alkaa selittää, että mietin pitäisikö palkata kokki, ostaa kakkoskoti tai hankkia henkilökohtainen assistentti.

Köyhien ja keskiluokkaisten kanssa nyt ei vahingossakaan kannata puhua raha-asioista. Siitä saa vaan paskaa käteen. Huomattu on.

Tuntuu vähän oudolta, että menestyy mutta sitten alkaa paskanjauhanta ja selkään puukotus ja jää ihan yksin asian kanssa. 

Onko täällä muita, jotka on onnistuneet elämässä vähän keskimääräistä paremmin ja joutuneet huomaamaan, ettei siitä oikein voi puhua kellekään? 

Kommentit (152)

Vierailija
121/152 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun ketjussa on näitä rikkaita niin voisiko joku selittää, miksi rahasta puhuminen on vulgaaria, mutta kalan munasolujen syöminen hienostunutta? :D

Rahasta puhuminen nostattaa ihmisissä alhaisia tunteita. Siksi on epäviisasta puhua siitä laajassa porukassa.

Kalan munasolut maistuvat hyvältä.

Oliko muita kysymyksiä?

???????????? Puhe oli siitä, mikä on vulgaaria. Jos joku on vulgaaria niin toisten munasolujen syöminen :D Ei ole olemassa sanaa, joka olisi tuollaista tekoa vulgaarimpi. 

Perustele paremmin tai mene roskikseen.

Jotkut rikkaat syövät kalan munasoluja, jotkut rikkaat ovat vegaaneja. Jotkut köyhät ovat vegaaneja, toiset syövät kanan munasoluja. Ero mädillä ja kananmunilla on vain hinta ja se, että tosi köyhät tuskin syövät kaviaaria siksi että se on liian kallista. Toisaalta joku keskiluokkainen voi hyvinkin ostaa kaviaaria kaupasta tai maistella sitä. Kaikki rikkaat eivät tykkää mädistä, kaikki köyhät eivät tykkää kananmunista. 

Rikkaat tai köyhät eivät yleensä valitse aktiviteettejä sen perusteella, mitä pidetään yleisesti vulgaarina. Luulen että jokainen tekee päätökset sen perusteella, mikä kiinnostaa. Sinulla on ilmeisesti oma määritelmäsi sille, mikä on vulgaaria. Olet täysin oikeutettu määritelmääsi, ja myös siihen ettet ymmärrä muiden makumieltymyksiä.

Vulgaarin määritelmä sanakirjassa on huonoa makua osoittava, sana tulee latinan kielestä ja alun perin tarkoittaa "yleinen, karski tai hienostumaton". Eläinten munasolujen syöminen on aika yleistä joten voisi sanoa myös että mädin syöminen on vulgaaria.

Vierailija
122/152 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun ketjussa on näitä rikkaita niin voisiko joku selittää, miksi rahasta puhuminen on vulgaaria, mutta kalan munasolujen syöminen hienostunutta? :D

Rahasta puhuminen nostattaa ihmisissä alhaisia tunteita. Siksi on epäviisasta puhua siitä laajassa porukassa.

Oliko muita kysymyksiä?

???????????? Puhe oli siitä, mikä on vulgaaria. Jos joku on vulgaaria niin toisten munasolujen syöminen :D Ei ole olemassa sanaa, joka olisi tuollaista tekoa vulgaarimpi. 

Perustele sinä miksi kalan munien syöminen mielestäsi on vulgaaria sen enempää kuin minkään muunkaan ruoka-aineen syöminen. 

Minun mielestäni se ei ole vulgaaria, ja ikävien fiilisten aiheuttaminen toisissa ihmisissä todellakin on. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/152 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tämä trolli, onhan?

EI kait kukaan oikeasti varakas, 15 miljoonan euron omaisuuden omaava, kysele vertaistukea ja vinkkejä vauva.fi palstalla? Millä järjenjuoksulla ne rahat on oikein tienattu? 

Heitä Ap tänne muutama miljoona, niin voin antaa vertaistukea sitten. 

Vierailija
124/152 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinulla mitään miljoonaomaisuutta ole:)

Vierailija
125/152 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita keekille, robinille ja nallelle, että "moi, minä tulen teidän kaveriksi nytten".

Sitten kirjoita omaelämänkerta.

Vierailija
126/152 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko muita kysymyksiä?

Jotkut rikkaat syövät kalan munasoluja, jotkut rikkaat ovat vegaaneja. Jotkut köyhät ovat vegaaneja, toiset syövät kanan munasoluja. Ero mädillä ja kananmunilla

Joo, mutta jo syöt toisten eläimien sukusoluja niin et voi väittää että mikään on tätä vulgaarimpaa. Tuo on pahempaa kuin kirjaimellinen vauvan syöminen. 

Vulgaari tarkoittaa brutaalilla tavalla alatyylistä, paitsi perversoituneempaa. Jos haluatte erottautua köyhistä niin puhukaa ihan reippaasti vaikka pesanteista ja orjista. Jos meinaatte hienostella niin yrittäkää edes, se että syötte jotain kirjaimellisia kanan menkkoja on oksettavaa.

Vierailija
127/152 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja juuri tätä tarkoitin. Kiitos, kun todistitte pointtini täydellisesti oikeaksi. Heti kun yrittää keskustella aidosta ongelmasta, paikalle saapuu katkera ja kateellinen kuoro, jonka mielestä kaikki on "bullshittiä" tai "hauska tarina".

Teille 15 miljoonaa on ilmeisesti niin käsittämätön lottovoitto-fantasia, ettette voi kuvitella kenenkään sellaista omaisuutta itse tehneen ja ansainneen.

Onnea sinulle, jolla on 100 tonnia ja olet onnellinen. Hienoa, pidä siitä kiinni. Ehkä ymmärrät 14,9 miljoonaa myöhemmin, mistä puhun.

Turha täältä on näköjään vertaistukea hakea. Taidan googlata sen "private banking" -asiakkaiden golf-kerhon. Pitäkää hauskaa vuokrienne ja S-bonustenne kanssa.

Ap

En ihmettele, jos porukan on vaikea uskoa, että ap puhuisi totta ja olisi itse tienannut rahansa. Tunnen henkilökohtaisesti yrityskaupoilla isoja rahoja tehneitä ja olen myös töiden puolesta tekemisissä varakkaiden ihmisten kanssa, ja olisi vaikea kuvitella ketään heistä kyselemässä netissä elämänohjeita varakkaana ihmisenä, että miten olla rahoineen, jne.

Vierailija
128/152 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko muita kysymyksiä?

Perustele sinä miksi kalan munien syöminen mielestäsi on vulgaaria sen enempää kuin minkään muunkaan ruoka-aineen syöminen. 

Minun mielestäni se

Kaikki eläinperäiset tuotteet ovat enemmän ja vähemmän ällöttäviä, mutta jos syö toisten sukusoluja tai ulosteita, niin ollaan jo erittäin syvissä vesissä. Kalat ovat rumia ja alkeellisia eläimiä, jonka lisäksi teette niille erittäin ällöttäviä asioita ja syötte niiden sukuelimet. Mikä tuossa EI ole vulgaaria? Kirjaimellisesti jos pitäisi valita että syökö kasan paskaa vai jonkun munasoluja ja menkkoja niin aika paha valinta olisi itselle.

Vierailija
129/152 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet tehnyt varallisuutesi juttelematta kenellekään niin kyllä sinä varmaan sen osaat käyttääkin juttelematta kenellekään. 

Tämä.

Vierailija
130/152 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja juuri tätä tarkoitin. Kiitos, kun todistitte pointtini täydellisesti oikeaksi. Heti kun yrittää keskustella aidosta ongelmasta, paikalle saapuu katkera ja kateellinen kuoro, jonka mielestä kaikki on "bullshittiä" tai "hauska tarina".

Teille 15 miljoonaa on ilmeisesti niin käsittämätön lottovoitto-fantasia, ettette voi kuvitella kenenkään sellaista omaisuutta itse tehneen ja ansainneen.

Onnea sinulle, jolla on 100 tonnia ja olet onnellinen. Hienoa, pidä siitä kiinni. Ehkä ymmärrät 14,9 miljoonaa myöhemmin, mistä puhun.

Turha täältä on näköjään vertaistukea hakea. Taidan googlata sen "private banking" -asiakkaiden golf-kerhon. Pitäkää hauskaa vuokrienne ja S-bonustenne kanssa.

Ap

En ihmettele, jos porukan on vaikea uskoa, että ap puhuisi totta ja olisi itse tienannut rahansa. Tunnen henkilökohtaisesti yrityskaupoilla isoja rahoja tehne

Jos on tehnyt introverttinä rahansa pörssikeplottelulla niin ihan hyvin voi olla sosiaalisesti vammainen ja hämmentynyt. Ei matikkapää kulje käsi kädessä sosiaalisten tai muiden elämäntaitojen kanssa. Yleensä yhdessä asiassa huiput ovatkin muilla osa-alueilla ihan käsiä, koska erikoistuminen vertaisten yläpuolelle siinä yhdessä asiassa vaatii sen, että resursseja siirtää niistä muista taidoista siihen keihään kärkeensä.

En tiedä onko ap trolli vai ei, mutta kaikki on mahdollista. Tuosta reaktiivisesta purkauksesta vanhan rahan vittuilua kohtaan voisi ainakin päätellä että jotakin social anxiety -piirteisyyttä on.

Vierailija
131/152 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaxuhali

Vierailija
132/152 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan treidauksella olen hankkinut rahani. Siihen ei tarvita isoa yritystä, ja monta työntekijää.

En tunne ketään joka harrastaisi samaa. Kävin kerran treidaushuoneen tapahtumassa, mutta kaikesta päätellen ovat huijareita jotka eivät osaa mitään.

Ja varsinkaan en tarvitse mitään private bänkingiä. Omat tuottoni pääomalle ovat hieman eri sfääreissä kuin heillä.

Ap

Jos tämä on totta, koita verkostoitua Jeppezin kanssa: https://www.youtube.com/watch?v=kh90TV7wAGM

Vierailija
133/152 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hahhah, ja sieltähän se saapui. Palstan virallinen perintöprinssi tai -prinsessa larppaamaan "vanhaa rahaa". Täydellinen esimerkki kateellisesta, joka ei ole itse saanut mitään aikaan elämässään.

Oikeasti varakkaat eivät vietä aikaansa Vauva.fi:ssä analysoimassa toisten "nousukkuutta". Heillä on parempaa tekemistä. Sinulla ei selvästikään ole.

Minä olen sentään tehnyt omat rahani tyhjästä, enkä itke täällä miten isoisän perintöä pitäisi "säätiöidä". 15 miljoonaa on helvetin paljon rahaa, jonka olen ansainnut. Kokeile joskus itse, saatat yllättyä miten vähän aikaa jää vauvapalstoille.

Jatkakaa te keskenänne tätä köyhien ja tekorikkaiden kerhoa. Minulla on oikeita sijoituspäätöksiä tehtävänä. Tämä foorumi on todistetusti täysin toivoton.

Ap

Sori, mutta jos tämä ei ole Porvoon juttuja, niin kuulostat siltä, että rahaa on tullut lotosta, kryptovaluutoista tai jostakin vastaavasta. Jos olisit vaikkapa jotakin merkittävää yritystoimintaa luonut ja voitolla myynyt, olisit oppinut olemaan ihmisten ja rahojen kanssa eikä sinun tarvitsisi täällä kysellä, että miten päin olla rahoinesi. Kuulostat nousukkaalta - jos juttu on ylipäätään totta - jolle raha on tippunut jostakin lähes ilman kontakteja muihin ihmisiin.

Vierailija
134/152 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan treidauksella olen hankkinut rahani. Siihen ei tarvita isoa yritystä, ja monta työntekijää.

En tunne ketään joka harrastaisi samaa. Kävin kerran treidaushuoneen tapahtumassa, mutta kaikesta päätellen ovat huijareita jotka eivät osaa mitään.

Ja varsinkaan en tarvitse mitään private bänkingiä. Omat tuottoni pääomalle ovat hieman eri sfääreissä kuin heillä.

Ap

Jos totta, niin tämä voisi selittää ap:n erikoisen käytöksen ja ylimielisen asenteen. Jos on jollakin keinolla rahoihin kiinni päästyään täynnä omaa erinomaisuuttaan ja pitää muita tyhminä tai huijareina, mutta ei ole itse kehittynyt ihmisenä eikä osaa toimia muiden kanssa, niin ei varmaan ole helppoa. Tsemppiä, yritä jotenkin pärjätä. Asennemuutos auttaisi, ja kiitollisuus siitä, jos ei ole rahahuolia. 

Vierailija
135/152 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap:n tarinassa on kaikki vinksallaan. 15 milj € omaisuuden tekeminen vaatii valtavasti työtä, eikä sen jälkeen ihminen ole enää mikä kavereita hakeva hyvä tyyppi. ikä ei täsmää, että olisi kryptoilla mitään saanut. kryptomiljonäärit ovat 50+ ikäisiä. osakkeilla 15 milj € ei tee sattumalta ja olemalla tyhmä, kyselemällä missä kavereita olisi. jos olisi perinyt 15 milj niin ei puhuisi edes rahasta vauva.fi palstalla. ap on huijari, näitä suomessa riittää. 

Kieltämättä aika erikoiselta ap:n selostukset kuulostavat.

Vierailija
136/152 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hahhah, ja sieltähän se saapui. Palstan virallinen perintöprinssi tai -prinsessa larppaamaan "vanhaa rahaa". Täydellinen esimerkki kateellisesta, joka ei ole itse saanut mitään aikaan elämässään.

Oikeasti varakkaat eivät vietä aikaansa Vauva.fi:ssä analysoimassa toisten "nousukkuutta". Heillä on parempaa tekemistä. Sinulla ei selvästikään ole.

Minä olen sentään tehnyt omat rahani tyhjästä, enkä itke täällä miten isoisän perintöä pitäisi "säätiöidä". 15 miljoonaa on helvetin paljon rahaa, jonka olen ansainnut. Kokeile joskus itse, saatat yllättyä miten vähän aikaa jää vauvapalstoille.

Jatkakaa te keskenänne tätä köyhien ja tekorikkaiden kerhoa. Minulla on oikeita sijoituspäätöksiä tehtävänä. Tämä foorumi on todistetusti täysin toivoton.

Ap

Sori, mutta jos tämä ei ole Porvoon juttuja, niin kuulostat siltä, että

Mikäs vika nousukkuudessa on? Onko parempi olla joku sota tai planation house orjuuttaja patruunan perillinen? Kaikki sijoittaminen on käytännössä orjien pitämistä, joten se että työn teki isopappa vs. että sten teki itse keplottelemalla ei juuri eroa. Paitsi keplottelussa piti orjia ehkä pari vuotta, siinä missä patruuna-pappsi osallistui ehkä sotarikoksiin. Miksi hienostelette? Peitelläkseni rahojen verisiä ja epäeettisiä alkuperiä vai?

Vierailija
137/152 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sori, mutta jos tämä e

Omatunto painaa ja sitä suojellaan snobbailemalla ja sisäpiireillä.

Vierailija
138/152 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sori, mutta jos tämä e

Aateliset ne vasta roistoja ovatkin. Joku esi-isä tehnyt joskus jonkun sotarikoksen ja aateloitu. Ja jälkeläiset sitten esittää jotain parempaa sakkia. 

Vierailija
139/152 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
140/152 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tämä trolli, onhan?

EI kait kukaan oikeasti varakas, 15 miljoonan euron omaisuuden omaava, kysele vertaistukea ja vinkkejä vauva.fi palstalla? Millä järjenjuoksulla ne rahat on oikein tienattu? 

Heitä Ap tänne muutama miljoona, niin voin antaa vertaistukea sitten. 

Mikä on tämä ajatusmaailma että palstalla ei olisi varakkaita tai että varakkaat eivät täällä saisi neuvoja kysellä? 

Ihan samanlaisia ihmisiä varakkaatkin ovat, ja hengaavat samoilla foorumeilla.