15 miljoonaan varallisuus mutta ei ole ketään kenen kanssa puhua raha asioista. Miten te muut varakkaat tutustutte toisiin varakkaisiin?
Olen 32-vuotias ja nettovarallisuutta on kertynyt noin 15 miljoonaa. Kuulostaa varmasti ylimieliseltä jo heti alkuun, mutta en sano tätä kehuskellakseni, vaan koska en oikeasti tiedä, kenelle voisin puhua. Kaverit, vanhemmat ja sukulaiset elää ihan tavallista elämää, eikä heille oikein voi alkaa selittää, että mietin pitäisikö palkata kokki, ostaa kakkoskoti tai hankkia henkilökohtainen assistentti.
Köyhien ja keskiluokkaisten kanssa nyt ei vahingossakaan kannata puhua raha-asioista. Siitä saa vaan paskaa käteen. Huomattu on.
Tuntuu vähän oudolta, että menestyy mutta sitten alkaa paskanjauhanta ja selkään puukotus ja jää ihan yksin asian kanssa.
Onko täällä muita, jotka on onnistuneet elämässä vähän keskimääräistä paremmin ja joutuneet huomaamaan, ettei siitä oikein voi puhua kellekään?
Kommentit (135)
ap:n tarinassa on kaikki vinksallaan. 15 milj € omaisuuden tekeminen vaatii valtavasti työtä, eikä sen jälkeen ihminen ole enää mikä kavereita hakeva hyvä tyyppi. ikä ei täsmää, että olisi kryptoilla mitään saanut. kryptomiljonäärit ovat 50+ ikäisiä. osakkeilla 15 milj € ei tee sattumalta ja olemalla tyhmä, kyselemällä missä kavereita olisi. jos olisi perinyt 15 milj niin ei puhuisi edes rahasta vauva.fi palstalla. ap on huijari, näitä suomessa riittää.
Ylimielinen ap.
mites terveys , paino, kehon tulehdusaste? Ja mikä On kuntosi? Biologinen ikäsi? Sydämen ikä.?
kukaanhan meistä ei tänne jää.
missä vietät ikuisuutesi+
Hoida vauvasi hyvin. Muistat kai ettå olit huostassa vuonna 2008? Mitä kaikkea ilkeää oletkaan puuhailut ? Jos ensin korvaisin uhreillesi, niin pääset 90% rahoistasi.
et voi tietää. Vaikka lapsesi on 2041 katukäyttäjä.
koulujahan teidäm suvussa ei ole käyty. Eikä edes ylioppilaita.
Vierailija kirjoitti:
Ja juuri tätä tarkoitin. Kiitos, kun todistitte pointtini täydellisesti oikeaksi. Heti kun yrittää keskustella aidosta ongelmasta, paikalle saapuu katkera ja kateellinen kuoro, jonka mielestä kaikki on "bullshittiä" tai "hauska tarina".
Teille 15 miljoonaa on ilmeisesti niin käsittämätön lottovoitto-fantasia, ettette voi kuvitella kenenkään sellaista omaisuutta itse tehneen ja ansainneen.
Onnea sinulle, jolla on 100 tonnia ja olet onnellinen. Hienoa, pidä siitä kiinni. Ehkä ymmärrät 14,9 miljoonaa myöhemmin, mistä puhun.
Turha täältä on näköjään vertaistukea hakea. Taidan googlata sen "private banking" -asiakkaiden golf-kerhon. Pitäkää hauskaa vuokrienne ja S-bonustenne kanssa.
Ap
No voihan tästä jutustella. Sinulla on näemmä vyt hiukan hankala ,kun et ole löytänyt mukavia ihmisia rupattelemaan kanssasi. Oletko sinä onnellinen päivittäin. Onko rauha sydämessäsi. Onko henkisesti ja fyysisesti hyvä olla. Ei siis kipuja tai muita vastaavia vaivoja. Minulla on rahaa muutamia satoja tuhansia euroja. Kaiken aikaa kiitollinen mukava olotila. Elämää on just sellaista ,kuin haluan. Kaikki on himskatin hyvin ,kun on ns terve tai olemassa olevat sairaudet ei vaivaa.
Serkusliitot , niitä löytyy teidäm molempien suvuista. You know what I mean..:D
Tää on maa jossa lottoaminen on hyväksyttävämpi tapa rikastua kuin sijoittaminen tai yritystoiminta. Osa jengistä käyttäytyy vieläpä juuri noin, ikäänkuin varallisuus olisi jonkinlainen häpeä. Ei niille kannata puhua järkeä, sama ottaa yhtä vittumainen asenne takaisinpäin. Käyttäköön rahansa lottoon ja baarissa ryyppäämiseen, turha siihen on puuttua.
Ja itse ihan keskituloisena 5-6k tienaavana alkaa olla sijoitusvarallisuutta sen verran että olen taloudellisesti riippumaton.
Moro D. Sulla on aika alhainen ÄO. Huomaa tekstistäsi.
ja Ps. Ne peräpukamatäytehuulet ei periydy, vaan lapset perii teidän nuukat viivahuulet.
Vierailija kirjoitti:
Varakkaat hengailee pankinjohtajien, yrityspomojen ja muiden toimareiden kanssa, sekä oman perheen, suvun ja ystävien kanssa. Eikä kukaan nolaa itseänsä puhumalla kokin tai assarin palkkaamisesta saati rahoistaan. Hauska tarina muulta osin.
No oikeasti varakkaat voi kyllä hengailla kenen kanssa hyvänsä. Minä olen mt-ongelmainen tosiasiassa työkyvytön työnhakija, ja silti tunnen monia hyvin varakkaita ihmisiä. Yksikin harrastustuttu osti juuri kolmannen purjeveneen. Yksi tuntemani erittäin varakas yrittäjä hengailee minun lisäkseni Helvetin Enkeleiden kanssa (on kyllä itse ihan kunniallinen kansalainen, pikkuruisia veropetostuomioita lukuunottamatta). Varakkaat saattaa tuntea toimareita, olla toimareita, tai olla tuntematta tai olematta. Samoin pankinjohtajien tunteminen on ihan vapaaehtoista, ja toisaalta ihan perusduunari voi tuntea sellaisia. Mitä nyt kenenkin harrastuspiireissä sattuu liikkumaan.
Suomessa on niin pienet piirit, ettei täällä kukaan liiku pelkästään missään varakkaiden piireissä. Tietysti jotain golfia ja purjehdusta harrastaa enimmäkseen varakkaammat, mutta ne samat varakkaat saattaa sitten tulla golfkentältä minun ja mieheni autiotupatasoiselle kesämökille saunomaan ihan ongelmitta. Suomi on lopulta aika demokraattinen maa.
Eikä 12 miljoonaa varallisuutta ole edes mitenkään hirveän paljon, ei sillä vielä kokkeja palkata. Voi palkata jonkun jonka työpanos tuo lisää rahaa, mutta ei 12 miljoonaa niin paljon tuota että voisi palkata täyspäiväisen elätin itselleen.
Ihan tavallisella maajussilla, jolla ei ole koskaan käteistä rahaa ja kulkee männävuotisissa lumpuissa, voi olla pelkästään kalustossa kiinni miljoona tai pari, kuivurissa toinen ja sitä rataa.
Voi boi, onneksi maailma ei ole ap tyyppisten ylimielisten kyselijöiden varassa.
itsekåstä
Mites ne matikan ehdot? Ap rauhoitu. Ps. Ukkos kyylää muita:)))
Muualla koyha suomessa eliitti!
Muuta ulkomaille. Loydat parempaa seuraa.
Kateus & kauna - yhteiskunta jossa SDP on suosituin puolue. Maa jossa vaurastuminen on häpeä mutta tukien varassa eläminen ei. Maa josta jatkuvasti varakkaimmat ihmiset muuttavat pois ja tilalle tulee satojatuhansia persaukisia. Sitten ihmetellään missä kaikki maksajat kaikelle kivalle 😆😆😆
Miljonäärit hengailevat lähinnä toisten miljonäärien kanssa. Jos ei täältä löydy niin vaikka Monacosta.
Miksi haluat rikkaita kavereita?
Itselläni on pitkäaikaisia kavereita, joiden suvussa miljardiluokan omaisuutta/satoja miljoonia vuodessa tuottavia yrityksiä/vanhemmat tulolistan kärjessä. Tutustuin naapureina/koulukavereina painotetulla luokalla/kauppakorkeakoulussa/kielimatkalla teininä ja valitsin viettää aikaa koska pidin heistä ihmisinä. Useamman kanssa en vuosikymmeniä kestäneen ystävyyden aikana ole puhunut varallisuudesta muutamaa lausetta enempää. Joten ellet hallinnoi suuryrityksen hallituksessa/säätiössä omaisuutta tai ole veroneuvoja tai juristi rikkaaille en usko että tuon enempää rahasta keskustelet rikkaiden kanssa. Perheen sisäisesti en itse tiennyt edes vanhempieni keskinäisestä testamenteista ja varallisuusjärjestelyistä ennen kuin toinen kuoli ja sain perinnön. Äitini teki minulle ostettujen sijoitusasuntojen kirjanpidon ja veroilmoitukset, lähetti vaan luvut mitä näppäillä verohallinnolle ja laittoi vuokratulot tilille eikä siitä sen kummemmin puhuttu. Joskus meillä kävi joku varallisuusneuvoja kotona. Kumppanin kanssa keskustellaan sijoituspäätöksistä ja yrittämisestä, hän ei myöskään ole tyhjätasku.
Yhteiset arvot ja tekeminen yhdistävät ihmisiä enemmän kuin varallisuus. Minulla on yksi rikas kaveri, johon olen ottanut etäisyyttä rahapuheensa vuoksi. Kuulemma uusiin ihmisiin tutustuessa hän saa kommentteja Sulla näkyy olevan rahaa kuin roskaa! Yritin selittää että muihin tutustumista ei kannata johtaa rahalla tai mainita sitä, koska se ei ole tärkeää vaan muodosta luottamus, kunnioitus ja mieti viihdytkö seurassa ja tuo esiin omaa persoonaasi ennemmin. Kaikui kuuroille korville. Myöhemmin kaveri kertoi että hän yritti tehdä muihin vaikutuksen statuskamoilla koska hänellä oli huono itsetunto.
Ulkomailla olen tutustunut muihin rikkaisiin palkkaamalla valmentajan ja harrastamalla urheilulajia (ei purjehdus, ratsastus, tennis, golf tms rikkaiden lajiksi mielletty). Yhteen rikkaaseen kaveriin tutustuin ulkosuomalaisten someryhmässä, jossa on kyllä ihmisiä köyhistä rikkaisiin. Lisäksi kai poikaystäväni tajusi että olen yhtä varakas kuin hänkin kun aloimme deittailla. Kumppani ja perhe ovat ainoat, joiden kanssa rikkaat keskustelevat rahasta. Ehkä lisäksi sydänystävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on 100 tonnia ja sama ikä. Itse tienattuja rahoja. 500e vuokra ja koen olevani varakas. Halpa vuokra, hyvät tulot ei palkkatyötä voi reissata ja tehdä vaikka mitä.
Sadan tuhannen omaisuudella ei eletä leveästi. Jos sen sijoittaa vaikka osakkeisiin nykyään keskimääräisellä 3% tuotolla, saa bruttona pääomatuloa 3000 euroa. Kun siitä ottaa pois pääomaveron ja jakaa kuukausitasolle, niin saat kuukaudessa käteen 170 euroa. Et maksa sillä edes puolia vuokrastasi.
3 % ei ole todellisuutta. Oman osakesalkkuni tuotto viime vuoden ajalta on 19 prosenttia, ja indeksi huitelee yleisesti 7-8 % vuosituotolla, eli kyllä ihan mukavasti ylimääräistä rahaa tulee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ketjussa on näitä rikkaita niin voisiko joku selittää, miksi rahasta puhuminen on vulgaaria, mutta kalan munasolujen syöminen hienostunutta? :D
Rahasta puhuminen nostattaa ihmisissä alhaisia tunteita. Siksi on epäviisasta puhua siitä laajassa porukassa.
Kalan munasolut maistuvat hyvältä.
Oliko muita kysymyksiä?
???????????? Puhe oli siitä, mikä on vulgaaria. Jos joku on vulgaaria niin toisten munasolujen syöminen :D Ei ole olemassa sanaa, joka olisi tuollaista tekoa vulgaarimpi.
Perustele paremmin tai mene roskikseen.
Perustele itse, miksi mielestäsi mikään ei ole yhtä vulgaaria kuin syödä munasoluja. En nimittäin ole kanssasi lainkaan samaa mieltä. On lukuisia paljon vulgaarimpia juttuja.
Meillä ei ole sellaista roskista mihin minä mahtuisin. Joskus lapsena oli kivaa kiivetä paperiroskikseen ja tonkia lehtiä. Tulisikohan siitä lapsuus mieleen?
Et vain ole tavannut kaltaisiani ihmisiä, jotka ei tunne kateutta, ovat tyytyväisiä itse aikaansaamaansa elintasoon ja iloitsevat, kun joku menestyy, jos menestyjä ei ole paha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on 100 tonnia ja sama ikä. Itse tienattuja rahoja. 500e vuokra ja koen olevani varakas. Halpa vuokra, hyvät tulot ei palkkatyötä voi reissata ja tehdä vaikka mitä.
Sadan tuhannen omaisuudella ei eletä leveästi. Jos sen sijoittaa vaikka osakkeisiin nykyään keskimääräisellä 3% tuotolla, saa bruttona pääomatuloa 3000 euroa. Kun siitä ottaa pois pääomaveron ja jakaa kuukausitasolle, niin saat kuukaudessa käteen 170 euroa. Et maksa sillä edes puolia vuokrastasi.
3 % ei ole todellisuutta. Oman osakesalkkuni tuotto viime vuoden ajalta on 19 prosenttia, ja indeksi huitelee yleisesti 7-8 % vuosituotolla, eli kyllä ihan mukavasti ylimääräistä rahaa tulee
Voi jäädä laihemmaksi tulevina vuosina.
Eikö teille lottovoittajille ole joku oma klubi? Mene sinne.