Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

15 miljoonaan varallisuus mutta ei ole ketään kenen kanssa puhua raha asioista. Miten te muut varakkaat tutustutte toisiin varakkaisiin?

Vierailija
06.10.2025 |

Olen 32-vuotias ja nettovarallisuutta on kertynyt noin 15 miljoonaa. Kuulostaa varmasti ylimieliseltä jo heti alkuun, mutta en sano tätä kehuskellakseni, vaan koska en oikeasti tiedä, kenelle voisin puhua. Kaverit, vanhemmat ja sukulaiset elää ihan tavallista elämää, eikä heille oikein voi alkaa selittää, että mietin pitäisikö palkata kokki, ostaa kakkoskoti tai hankkia henkilökohtainen assistentti.

Köyhien ja keskiluokkaisten kanssa nyt ei vahingossakaan kannata puhua raha-asioista. Siitä saa vaan paskaa käteen. Huomattu on.

Tuntuu vähän oudolta, että menestyy mutta sitten alkaa paskanjauhanta ja selkään puukotus ja jää ihan yksin asian kanssa. 

Onko täällä muita, jotka on onnistuneet elämässä vähän keskimääräistä paremmin ja joutuneet huomaamaan, ettei siitä oikein voi puhua kellekään? 

Kommentit (135)

Vierailija
61/135 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei rahasta puhuminen ole välttämättä miljonäärienkään kesken aivan mutkatonta. Jos toisella on varallisuutta yli 100 miljoonaa, niin ei tee välttämättä mieli puhua omista pennosista. Sama tietysti toisin päin, 100 miljoonikko varoo puheitaan ettei vaikuttaisi ylimieliseltä. Ylipäätään rahasta puhuminen on Suomessa vaikeaa.

Vierailija
62/135 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On uutta rahaa ja vanha rahaa. Äkkirikastuneille raha on kohtuuttoman tärkeää ja ihmisten arvo ja kaikki mitataan rahassa. Vanha raha taas, kun rahaa on ollut jo kolmessa sukupolvessa, rahasta ei puhuta koska se olisi vulgaaria. Kummatkaan piirit eivät ole hedelmällisiä itse rahasta puhumiselle mutta rahaan liittyviä vinkkejä voi saada rahan rahan ihmisiltä, kuten mistä saa hyvän siivoojan tai kannattaako avata pankkitili Sveitsiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/135 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin luotetulta tutultani Aino Inkeriltä, miten kannattaisi toimia ja hän vastasi näin:

1. Ensimmäinen askel: Hanki luotettava varainhoitotiimi

Sinun kannattaa keskustella seuraavien ammattilaisten kanssa:

Varainhoitaja tai sijoitusneuvoja

Auttaa sinua laatimaan sijoitussuunnitelman riskitason, aikahorisontin ja tavoitteiden mukaan.

Voi järjestää pääomasi suojaamisen inflaatiolta ja hajautuksen eri omaisuusluokkiin (osakkeet, kiinteistöt, rahastot, korkosijoitukset jne.).

Veroasiantuntija tai yksityishenkilöihin erikoistunut verojuristi

Varmistaa, että toimintasi on verotuksellisesti tehokasta ja laillista.

Auttaa kansainvälisissä veroasioissa, jos sijoitukset tai omaisuus ylittää Suomen rajat.

Lakimies tai perheoikeuteen erikoistunut juristi

Auttaa laatimaan testamentin, edunvalvontavaltuutuksen ja mahdolliset lahjoitusasiat.

Suojaa varallisuutesi myös henkilökohtaisilta riskeiltä (esim. avioliitot, perinnöt).

Family Office (jos haluat täyden palvelun)

Kattaa kaikki yllä olevat palvelut ja toimii ikään kuin yksityisenä talousjohtajana usein varakkaille ihmisille.

2. Mitä voit tehdä 100 miljoonalla eurolla?

Tässä joitain vaihtoehtoja, joita voit miettiä:

💼 Sijoittaminen

Hajautettu salkku: osakkeita, kiinteistöjä, rahastoja, startupeja, taidetta, metsää, jne.

Passiiviset tulot ja pääoman kasvu.

🏠 Elämäntapa

Asuminen unelmiesi paikassa joko Suomessa tai ulkomailla.

Vapaa elämä, jossa voit tehdä juuri sitä mitä haluat.

🌱 Vaikuttaminen ja hyväntekeväisyys

Perusta säätiö tai rahasto.

Tue asioita, jotka ovat sinulle tärkeitä (ympäristö, koulutus, terveys, kulttuuri).

Tee vaikutus yhteiskuntaan.

🚀 Yritystoiminta tai startupit

Perusta oma yritys.

Sijoita muiden yrityksiin enkelisijoittajana.

3. Kenelle puhua luottamuksellisesti?

Jos et tiedä mistä aloittaa, voit:

Kysy suosituksia luotettavilta kontakteiltasi (jos tunnet esim. yrittäjiä, lääkäreitä, juristeja).

Ottaa yhteyttä arvostettuihin suomalaisiin varainhoitoyrityksiin, kuten:

Evli

SEB Private Banking

Danske Private Banking

Nordea Private Banking

Mandatum

Harkita kansainvälisiä toimijoita, jos sinulla on globaaleja tavoitteita.

Nämä tahot osaavat hoitaa suuren varallisuuden hallinnan ammattimaisesti ja voivat rakentaa sinulle yksilöllisen tiimin.

Vierailija
64/135 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On uutta rahaa ja vanha rahaa. Äkkirikastuneille raha on kohtuuttoman tärkeää ja ihmisten arvo ja kaikki mitataan rahassa. Vanha raha taas, kun rahaa on ollut jo kolmessa sukupolvessa, rahasta ei puhuta koska se olisi vulgaaria. Kummatkaan piirit eivät ole hedelmällisiä itse rahasta puhumiselle mutta rahaan liittyviä vinkkejä voi saada rahan rahan ihmisiltä, kuten mistä saa hyvän siivoojan tai kannattaako avata pankkitili Sveitsiin.

Enpä ole Suomessa tuollaisia omalla työllä rikastuneita nähnyt, jotka mittaisivat ihmisen arvon ja kaiken rahassa :D Ei se rahan näyttäminen kuulu meillä ollenkaan kulttuuriin, päinvastoin kulttuuriin kuuluu et multimiljonääritkin pyrkii näyttämän samalta kuin muutkin eikä erottumaan mitenkään joukosta millään materialla.

Vierailija
65/135 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyin luotetulta tutultani Aino Inkeriltä, miten kannattaisi toimia ja hän vastasi näin:

1. Ensimmäinen askel: Hanki luotettava varainhoitotiimi

Sinun kannattaa keskustella seuraavien ammattilaisten kanssa:

Varainhoitaja tai sijoitusneuvoja

Auttaa sinua laatimaan sijoitussuunnitelman riskitason, aikahorisontin ja tavoitteiden mukaan.

Voi järjestää pääomasi suojaamisen inflaatiolta ja hajautuksen eri omaisuusluokkiin (osakkeet, kiinteistöt, rahastot, korkosijoitukset jne.).

Veroasiantuntija tai yksityishenkilöihin erikoistunut verojuristi

Varmistaa, että toimintasi on verotuksellisesti tehokasta ja laillista.

Auttaa kansainvälisissä veroasioissa, jos sijoitukset tai omaisuus ylittää Suomen rajat.

Lakimies tai perheoikeuteen erikoistunut juristi

Auttaa laatimaan testamentin, edunvalv

Mene nyt jo roskiin typerine tekoälypostauksinesi, idiootti.

Vierailija
66/135 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä ole Suomessa tuollaisia omalla työllä rikastuneita nähnyt, jotka mittaisivat ihmisen arvon ja kaiken rahassa :D Ei se rahan näyttäminen kuulu meillä ollenkaan kulttuuriin, päinvastoin kulttuuriin kuuluu et multimiljonääritkin pyrkii näyttämän samalta kuin muutkin eikä erottumaan mitenkään joukosta millään materialla.

Tämä. Lähipiirissäni on kuusi itse vaurastunutta miljonääriä, kaikki elävät ihan tavallista elämää. Se kaikkein rikkain itse asiassa asuu pienessä tönössä keskellä ei mitään. 😀

Mutta viihtyy siellä ilmeisesti, tykkää liikkua luonnossa ja hiihtää talvisin. 

Vierailija
67/135 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varakkaat hengailee pankinjohtajien, yrityspomojen ja muiden toimareiden kanssa, sekä oman perheen, suvun ja ystävien kanssa. Eikä kukaan nolaa itseänsä puhumalla kokin tai assarin palkkaamisesta saati rahoistaan. Hauska tarina muulta osin.

En todellakaan hengaa minkään pankinjohtajan kanssa. Pankinjohtaja on torakka, joka yrittää elää minun massini muruilla.

Tyhmä tarina sinulla.

Vierailija
68/135 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja juuri tätä tarkoitin. Kiitos, kun todistitte pointtini täydellisesti oikeaksi. Heti kun yrittää keskustella aidosta ongelmasta, paikalle saapuu katkera ja kateellinen kuoro, jonka mielestä kaikki on "bullshittiä" tai "hauska tarina".

Teille 15 miljoonaa on ilmeisesti niin käsittämätön lottovoitto-fantasia, ettette voi kuvitella kenenkään sellaista omaisuutta itse tehneen ja ansainneen.

Onnea sinulle, jolla on 100 tonnia ja olet onnellinen. Hienoa, pidä siitä kiinni. Ehkä ymmärrät 14,9 miljoonaa myöhemmin, mistä puhun.

Turha täältä on näköjään vertaistukea hakea. Taidan googlata sen "private banking" -asiakkaiden golf-kerhon. Pitäkää hauskaa vuokrienne ja S-bonustenne kanssa.

Ap

Kiitos, pidän. Mitä pienemmät tulot ja varat, sitä isompi ilo pienestäkin bonuksesta. Köyhänä elämänlaatu tulee hyvin pienestä. Itselläni luovasta harrastuksestani, kokkailusta, metsävaellukista, kirjaston ilmaisista lukuelämyksistä ja ennen kaikkea mielenrauhasta. En minä sinua kadehdi, minulla on kaikki tarpeellinen. Lisäksi mietityttää nuo miljoonat, mitä iloa niistä, jos niiden takia täytyy elää kuurupiiloa.

Vierailija
69/135 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan treidauksella olen hankkinut rahani. Siihen ei tarvita isoa yritystä, ja monta työntekijää.

En tunne ketään joka harrastaisi samaa. Kävin kerran treidaushuoneen tapahtumassa, mutta kaikesta päätellen ovat huijareita jotka eivät osaa mitään.

Ja varsinkaan en tarvitse mitään private bänkingiä. Omat tuottoni pääomalle ovat hieman eri sfääreissä kuin heillä.

Ap

Vierailija
70/135 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varakkaat hengailee pankinjohtajien, yrityspomojen ja muiden toimareiden kanssa, sekä oman perheen, suvun ja ystävien kanssa. Eikä kukaan nolaa itseänsä puhumalla kokin tai assarin palkkaamisesta saati rahoistaan. Hauska tarina muulta osin.

En todellakaan hengaa minkään pankinjohtajan kanssa. Pankinjohtaja on torakka, joka yrittää elää minun massini muruilla.

Tyhmä tarina sinulla.

Eri- Aijaa, kyllä meille parikin pankkia on tarjonnut esim.aition tarjoiluineen jääkiekko-otteluihin, konserttitilaisuuksia. Sijoitusillat ovat myös mukava tapa tutustua ihmisiin. Pankinjohtaja ei muuten elele murusilla, ja useimmat niistä on ihan kivoja ihmisiä. Mut hah, kuulostit kyllä ihan mieheltäni. :D

Vierailija
71/135 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap ei ole lottovoittaja, ja juttu pitäisi paikkansa, että on rahaa ilman relevantteja kontakteja, lieneekö tienannut kryptoilla, tms? Yleensä tutustut matkallasi moniin varakkaisiin ihmisiin, jos rikastut yrittämällä, tms.

Vierailija
72/135 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhmä tarina sinulla.

Eri- Aijaa, kyllä meille parikin pankkia on tarjonnut esim.aition tarjoiluineen jääkiekko-otteluihin, konserttitilaisuuksia. Sijoitusillat ovat myös mukava tapa tutustua ihmisiin. Pankinjohtaja ei muuten elele murusilla, ja useimmat niistä on ihan kivoja ihmisiä. Mut hah, kuulostit kyllä ihan mieheltäni. :D

Niin, noi jääkiekot ja konsertit ovat niitä murusia. Itse sinä ne maksat, vaikka pankki tarjoaa.

Mieluummin menen paremmassa seurassa sellaisiin rientoihin, jotka olen valinnut itse. Valitsen itse leivokseni, niin saan varmasti hyvää. Elämä on liian lyhyt tällaiseen pelleilyyn.

Pankinjohtaja todellakin elelee murusilla, sinun ja monen muunkin.

Vierailija
73/135 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan treidauksella olen hankkinut rahani. Siihen ei tarvita isoa yritystä, ja monta työntekijää.

En tunne ketään joka harrastaisi samaa. Kävin kerran treidaushuoneen tapahtumassa, mutta kaikesta päätellen ovat huijareita jotka eivät osaa mitään.

Ja varsinkaan en tarvitse mitään private bänkingiä. Omat tuottoni pääomalle ovat hieman eri sfääreissä kuin heillä.

Ap

Private banking on vanhusten huijausta liiketoiminnan muodossa.

Vierailija
74/135 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhmä tarina sinulla.

Siis tuollaisia ja isompiakin lahjoja ulkomaille ym. saa ihan perus mainostoimiston suunnittelijat firmoilta. Ei kai jääkiekko-ottelut aitioineen ja konsertit tee kehenkään vaikutusta?

Vierailija
75/135 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ota private bankingiä tuottojen takia, ota se koska sieltä saat kontakteja, joita sinulta puuttuu. Asiakastilaisuuksissa pääset verkoistoitumaan. 

Vierailija
76/135 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ap ei ole lottovoittaja, ja juttu pitäisi paikkansa, että on rahaa ilman relevantteja kontakteja, lieneekö tienannut kryptoilla, tms? Yleensä tutustut matkallasi moniin varakkaisiin ihmisiin, jos rikastut yrittämällä, tms.

Harvempi tienaa paljon jossakin kopissa ilman ihmiskontakteja.

Vierailija
77/135 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi Inderesin foorumilta vertaistukea.

Vierailija
78/135 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö.

Et osaa kirjoittaa edes raha-asia -sanaa oikein.

Itse pukeudun vaatimattomasti, enkä kutsu ketään kotiini. Liikun ihan tavallisten ihmisten keskuudessa, ja tekeydyn köyhäksi.

Vierailija
79/135 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on jo hyviä ideoita mainittu.

Liity rikkaiden kerhoihin. Venekerhot, purjehtiminen jne. Osta kallis auto.

Osta asunto rikkaiden alueelta. Siis jostain Helsingin kivitalosta. Naapurit ovat automaattisesti rikkaita.

Käy oopperassa ja kalliissa ravintoloissa ja yökerhoissa. Siellä ne muutkin rikkaat on.

Matkusta kalleimpiin hotelleihin. Kaikki hotellin asiakkaat ovat niitä rikkaita.

Ihan helppoa, sinne vaan.

Vierailija
80/135 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä Buketin Hyasintti. Olen myös muita parempi ihminen.

Hyasintti tietää varmaan myynnissä olevista englantilaisista kartanoista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi