Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

15 miljoonaan varallisuus mutta ei ole ketään kenen kanssa puhua raha asioista. Miten te muut varakkaat tutustutte toisiin varakkaisiin?

Vierailija
06.10.2025 |

Olen 32-vuotias ja nettovarallisuutta on kertynyt noin 15 miljoonaa. Kuulostaa varmasti ylimieliseltä jo heti alkuun, mutta en sano tätä kehuskellakseni, vaan koska en oikeasti tiedä, kenelle voisin puhua. Kaverit, vanhemmat ja sukulaiset elää ihan tavallista elämää, eikä heille oikein voi alkaa selittää, että mietin pitäisikö palkata kokki, ostaa kakkoskoti tai hankkia henkilökohtainen assistentti.

Köyhien ja keskiluokkaisten kanssa nyt ei vahingossakaan kannata puhua raha-asioista. Siitä saa vaan paskaa käteen. Huomattu on.

Tuntuu vähän oudolta, että menestyy mutta sitten alkaa paskanjauhanta ja selkään puukotus ja jää ihan yksin asian kanssa. 

Onko täällä muita, jotka on onnistuneet elämässä vähän keskimääräistä paremmin ja joutuneet huomaamaan, ettei siitä oikein voi puhua kellekään? 

Kommentit (152)

Vierailija
141/152 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tilillä 652 euroa. En tiedä kenen kanssa tästä puhua. Onko kohtalotovereita?

Vierailija
142/152 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, mutta jo syöt toisten eläimien sukusoluja niin et voi väittää että mikään on tätä vulgaarimpaa. Tuo on pahempaa kuin kirjaimellinen vauvan syöminen. 

Sinulla on mielipiteeseesi toki oikeus. Minun mielestäni mädin syöminen ei ole vulgaaria, vaan sen syömättä jättäminen olisi. Jos eläimeltä ottaa hengen niin sitten on hyvä käyttää mahdollisimman moni sen osa ravinnoksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/152 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos täällä olisi joku avautunut miten on elänyt köyhäinavulla viimeiset vuodet ja sukkiinkaan ei ole rahaa olisi heti ymmärtäjiä löytynyt. Mutta voi ei jos joku on vaurastunut ja vieläpä ns self-made. Se on kamalaa.

Vierailija
144/152 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan tämä trolli, onhan?

EI kait kukaan oikeasti varakas, 15 miljoonan euron omaisuuden omaava, kysele vertaistukea ja vinkkejä vauva.fi palstalla? Millä järjenjuoksulla ne rahat on oikein tienattu? 

Heitä Ap tänne muutama miljoona, niin voin antaa vertaistukea sitten. 

Mikä on tämä ajatusmaailma että palstalla ei olisi varakkaita tai että varakkaat eivät täällä saisi neuvoja kysellä? 

Ihan samanlaisia ihmisiä varakkaatkin ovat, ja hengaavat samoilla foorumeilla. 

No juuri näin. Ei me olla mitään yli-ihmisiä joiden touhut jotenkin eroaisi muiden jutuista. Vauvalla on ihan hauskaa välillä käydä katsomassa vieläkö samat keskustelut pyörivät. 

Vierailija
145/152 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan treidauksella olen hankkinut rahani. Siihen ei tarvita isoa yritystä, ja monta työntekijää.

En tunne ketään joka harrastaisi samaa. Kävin kerran treidaushuoneen tapahtumassa, mutta kaikesta päätellen ovat huijareita jotka eivät osaa mitään.

Ja varsinkaan en tarvitse mitään private bänkingiä. Omat tuottoni pääomalle ovat hieman eri sfääreissä kuin heillä.

Ap

Jos tämä on totta, koita verkostoitua Jeppezin kanssa: https://www.youtube.com/watch?v=kh90TV7wAGM

Aika eri strategia. Itse treidaan futuureita ja large cappeja.

Noissa mid ja small capeissa tulee likviditeetti vastaan jos yrittää skaalata possia isommaksi. Sen takia pysyn noista erossa.

Tulee mieleen se yks timothy sykes noista hänen jutuista. Taitaa sekin jätkä vaan tienata kurssien myymisellä nykyisin kun se small cappien shortti treidaus on ihan saturoitunut.

Ap

Vierailija
146/152 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vauvapalstalla heitä on pilvin pimein, siitä vaan keskustelemaan. 

Vierailija
147/152 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP on Auervaara. Oiskohan ihan urhia etsivä rakkaushuijari :-D Voi, luoja älkää nyt suositelko tälle pikkukriminaalille mitään. mistä voi etsiä uhreja. 

Vierailija
148/152 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:llä on kaikesta päätellen surkea itsetunto. Siitä kun pääset ylitse, niin rahalla ja rahapuheella ei ole enää mitään merkitystä. Ei köyhiäkään raha eniten kiinnosta, se on ehkä 20. tärkein asia mikä mieleen tulee. Itse olen aina ollut pienituloinen, enkä ikinä puhu kavereiden kanssa rahasta. Miksi puhuisin? Ei vaan kiinnosta. 

Vierailija
149/152 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei tarvitse noin paljon rahaa, pitäisi se oma järkikin jo sanoa.

Vierailija
150/152 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö naapurit puhu sulle mitään?

Vierailija
151/152 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyyden aiheuttamat mielenterveysongelmat ovat kasvussa

Vierailija